• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze Porsche met striping is veel te goedkoop

Auteur: willeme, gepost 19 november 2017 om 21:06 – 11 Reacties

Afbeelding Deze Porsche met striping is veel te goedkoopAfbeelding Deze Porsche met striping is veel te goedkoopAfbeelding Deze Porsche met striping is veel te goedkoopAfbeelding Deze Porsche met striping is veel te goedkoopAfbeelding Deze Porsche met striping is veel te goedkoopAfbeelding Deze Porsche met striping is veel te goedkoopAfbeelding Deze Porsche met striping is veel te goedkoopAfbeelding Deze Porsche met striping is veel te goedkoop

Porsche 924 Martini Championship Edition
Met goede strepen is een auto toch altijd het dubbele waard?

Porsches en strepen. Het is een gouden combinatie. Geregeld komt er een speciaaltje op de markt met een paar stickers op de koets en de beoogde clientèle begint meteen met geld te strooien. Althans, bij de 911 is dat het geval. De modellen eronder zijn iets betaalbaarder, maar deze auto slaat alles.

Want wat is het? Een Porsche 924, een meesterwerk van Harm Lagaay. Zie het een beetje als een Toyota GT86 die wel door liefhebbers werd gekocht. In 12 jaar tijd zijn er meer dan 100.000 van gebouwd. De 924 was voor een sportwagen redelijk praktisch. Dankzij de transaxle achteras (de transmissie zat aan de achterkant) was de gewichtsverdeling en de balans bijkans perfect. Niet alle 924’s zijn snel (sommige zijn zelfs langzaam) maar de wegligging was altijd briljant.

Dat was met deze 924 Martini Championship Edition niet anders, trouwens. Want ondanks de snelle looks is het een standaard 924, dus met de 2.0 viercilinder (uit de Audi 100) die er 110 pk weest uit te persen. Niet echt spectaculair, maar de auto woog iets meer dan 1.000 kg. Dus 0-100 lag nét onder de 10 seconden en de topsnelheid lag íets boven de 200 km/u. Destijds redelijk acceptabel, maar deze 924 waarin @Casper reed maakt er gehakt van.

In 1976 werkte Porsche samen met Martini tijdens het Porsche World Championship en zo’n samenwerking schreeuwt om een speciaaltje. Dat was dus deze Porsche 924 Martini Championship Edition. Er zijn er 3.000 van gebouwd en allemaal volgens de zelfde specificatie: witte lak, Martini strepen en een goddelijk verkleurd rood interieur. Leuk detail is de blauwe piping, typisch Martini. De auto was geen streep minder langzaam, maar het zag er goed uit.

Dan komen we tot de slotconclusie. Dit exemplaar staat op dit moment te koop. De vorige eigenaar heeft de auto 39 jaar (!) in bezit gehad. Er is wel meegereden, maar niet teveel: 52.000 mijlen. Dan nu de prijs voor al dit heerlijke blok nostalgie op witte wielen: 6.995 dollar! Je zou maar een 944 uit de VS hebben geïmporteerd terwijl deze auto ook op je inrit had kunnen staan. Je kunt de advertentie hier bekijken.

Ook interessant!

  • Deze Porsche occasion is niet wat het lijkt
  • Zeer vroege Porsche 911 is een peperdure occasion
  • 3x een zeldzame Porsche occasion
  • Deze Porsche 996 occasion heeft 375k gelopen, wie durft?

Nieuwste artikelen

  • Gespot – De 992 GT3 R rennsport wordt uitgelaten in Maastricht
  • Overheid weigert pro-EV-onderzoek te publiceren
  • 782 pk en de BESTE! Bentley Flying Spur Mulliner #test
  • Een van de dikste SUV’s van dit moment wordt binnenkort goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

924, martini, occasion, Porsche, striping

Vorig bericht: « Iconische racefirma presenteert straatmonster
Volgend bericht: Het verhaal van een hopeloos kleintje van VW »

Lees Interacties

Reacties

  1. toyotafortuner zegt

    19 november 2017 om 21:30

    Mooi ding wel! Wel even de US-bumpers eraf doen

    Login om te reageren
    • sportevo zegt

      19 november 2017 om 21:38

      @toyotafortuner: en die rare reflectoren..

      Login om te reageren
  2. rufctr01 zegt

    19 november 2017 om 21:37

    US bumper er af halen en een mooie 3 soaak stuur regelen, dit ziet er niet uit.
    Maar….ik heb liever een 944.

    Login om te reageren
  3. thomassnelweg zegt

    19 november 2017 om 21:39

    Zo n langzaam apparaat? 7k is nog te veel.

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      19 november 2017 om 21:50

      @thomassnelweg: Dus hoe langzamer de auto, hoe minder hij waard is?

      Login om te reageren
      • fmgarcia zegt

        19 november 2017 om 22:07

        @viezefreddyw: Ja en een rode Ferrari is sneller dan een witte.

        Login om te reageren
  4. skinnybmw zegt

    19 november 2017 om 21:54

    Blijft een leuk ding om een wat dikker blok in te leggen. Zie ze bijna nooit meer, terwijl het er eind jaren 80/begin 90 van stikte.

    Login om te reageren
  5. radeox zegt

    19 november 2017 om 22:35

    Ik vind de 924 zo’n prachtige auto.

    Het mag voor velen geen echte Porsche zijn, voor mij is dit een van de mooisten.

    Deze auto het qua uiterlijk ook goed hebben als die in mindere staat is.

    Dat grauw geworden zwarte plastic met vervaalde lak kan die goed hebben vind ik.

    Login om te reageren
  6. ko4n zegt

    19 november 2017 om 23:24

    924 blijft n prachtige auto. Alleen jammer dat het een amerikaanse versie is. Die bumpers zijn niet echt mooi en de reflectoren zijn spuuglelijk

    Login om te reageren
  7. jaapiyo zegt

    20 november 2017 om 01:41

    Ik vind zelf de US-spec bumpers wel wat hebben, maar op de 944 staan ze idd beter dan op de 924 ?

    Login om te reageren
  8. tenaci zegt

    20 november 2017 om 09:00

    Is dat een ‘eighties equalizer’ of heeft deze wat features uit de lowrider scene meegekregen. Zou een bak zijn, originele 924 die kan springen! Wel die geroemde wegligging naar de klote natuurlijk

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North