Dit elektrische wonder mag het tij gaan keren

Auteur: , 23 Reacties

Topstrategie, bij die luxe Japanners.

Het blijft een wondere wereld, daar bij het luxemerk van Nissan. In bijna elk segment lijkt Infiniti niet aan te slaan. Dus wat moet je dan doen als automerk? Inderdaad: stug doorgaan. Dankzij de relatieve naamsonbekendheid zou je kunnen denken dat ze er pas mee bezig zijn, maar het duurt al meer dan 10 jaar om een voet aan de grond te krijgen in Europa. Mocht Ghosn mogelijkheden zien om Infiniti vanuit de bajes in goede banen te leiden, dan kan ene V. Muller wellicht aangesteld worden. Dan weet je in elk geval dat je weer een CEO hebt die absoluut niet opgeeft.

Enfin, de huidige range slaat dus ook niet aan in Europa. Wereldwijd is dat minder het geval. De grotere modellen doen het aan de andere kant van de plas relatief gezien vrij aardig. Gelukkig heeft Infiniti grootse plannen om het tij te gaan keren. Volgens de Japanners van de luxe Nissan-divisie moet deze ‘QX-Inspiration’ Concept een maatje groter zijn dan de QX30, wat logischerwijs QX50 heet bij het chique Japanse merk. Het kan echter zijn dat je vergeten bent hoe een QX50 eruit ziet. Aangezien dat voor mensen geldt, zullen we je geheugen even opfrissen:

Infiniti QX50 '18

De QX Inspiration (niet te verwarren met de Q Inspiration) is een grotere cross-over met, zoals de titel al weggeeft, een compleet elektrisch aandrijflijn. Daarover is nog niet heel veel bekend. Daarom kunnen we ook niet spreken van de zoveelste ‘Tesla-killer’. De auto bevindt zich immers nog in de conceptfase. Daarom staat de auto ook op enorme 22″ velgen en is het interieur futuristischer en onrealistischer dan het partijprogramma van GroenLinks. Dat klinkt nogal negatief. Geheel onterecht natuurlijk, want er zijn mensen die er verstand van hebben. Tijdens de North American International Auto Show in Detroit heeft de auto maar liefst drie awards gewonnen, waaronder de felbegeerde ‘Best Concept’-award.



23 reacties

Urus, is that you?
@suzikubelona:
Maar dan wel mooi
Infini-wat? 🤔
Fx35 all the way! Tijdloos design en heerlijk geluid van het 350z blok. Hebben ze meer geld in gepompt om het geluid zo te krijgen dan de hele auto te ontwikkelen. Nieuw is niet altijd beter
Ik heb het gevoel dat we een gelijkaardige evolutiefase beleven als 100 jaar geleden. Huidige wagens op fossiele brandstoffen zijn als paard en kar toen. En elektrische wagens van nu zijn als de primitieve automobielen van toen. De ene al gekker dan de andere. En er was nog geen Autoblog… of toch?
@leaper035t: Ik hoop het. Ik mag (en kan) mezelf nog steeds verplaatsen met paard en wagen…
Heeft wel iets weg van de BMW Gina.
Een electrische cross-over SUV met ook nog ongebruikelijke achterportieren, dat nog nooit eerder iemand daarop gekomen is…
Leuk geschreven artikel 👍
Wat doet dat staafje met dat droogboeketje op de vensterbank?
@frank2b: ach, fleurop man!
Ik zie heel veel CX-5 terug in die QX50. Het zouden zusjes kunnen zijn binnen een concern. Beslist geen lelijke auto, jammer dat ze niet aanslaan. Als je toch aan de SUV moet, dan maar liever iets wat voor een SUV aan de minst lelijke kant zit.
Dit is gewoon HURUS all the way … Betere knip en plakwerk, lijn is praktisch vergelijkbaar …
Blablabla….en als hij dan uiteindelijk komt is het 2058 en ziet hij eruit als dat vrome QX50 hok.
Note: elektrische wonders bestaan niet, ik las laatst een leuke: elektrisch rijden doen we op de kermis.
Als ze ballen hebben dan houden ze heel erg vast aan dat interieur design.. allen de achterbank met alle trim er omheen al.. fraaier dan menig 0,5 miljoen limousine.
@w0o0dy: Fraai misschien. Maar ik twijfel over het comfort en vooral comfort in bochten.
Ik zou best een Infiniti willen, heb er alleen het geld niet voor. En heel eerlijk gezegd, als ik het geld wél zou hebben zouden er waarschijnlijk genoeg ‘verstandigere’ keuzes gemaakt kunnen worden. Maar stiekem zou zo’n 3.7l blok voorin best lekker zijn.
Dat bloemetje voor de achter passagiers… Is van plastic denk ik?
Inifini doet het eigenlijk zoals de klant wil hebben:
geen gezeik met lullige torretjes
en gelijk veel opties in het standaard pakket.
Bijv: op de FX kon je in Europa 2 uitvoeringen krijgen: vol en alles. Voor Amerika hadden ze ook een cheapo-uitvoering (goed voor de verhuur).

De leuke motoren worden verneukt door de scheve belastingen in Europa.
En de volle optielijsten maken de modellen in de basis wat duurder, maar het is allemaal een stuk goedkoper dan vergelijkbare modellen bij de premium merken met alle opties.
Voordeel is nu dat als je in een Infiniti rijdt, je de volle beleving hebt omdat je alle opties heb. IPV de beleving als je een huur 520d of A6 15TDI rijd.
Deze EV van Infiniti ziet er erg fraai uit ..stoer en stylevol ..laat maar naar EU komen .
Heel mooi. Binnen en buiten .

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).