De 11 goedkoopste coupé’s met 300 pk (of meer)

Auteur: , 79 Reacties

Lekker selectief wegdromen met potentiële nachtmerries.

BMW 335i Coupé (E92) '06

In een compleet willekeurige categorie auto’s maken we een rondje langs de vele Okaziepaleizen die Nederland rijk is. Natuurlijk, we kunnen wel hard, heel hard gaan sparen om een dergelijke auto bij een merkdealer nieuw te gaan kopen, maar dat kon nog weleens lastig worden met de categorie van vandaag. We zijn namelijk op zoek naar de goedkoopste coupé’s van Nederland en dan niet zomaar coupe’s, maar tweedeurs auto’s die hun sportieve voorkomen waar kunnen maken. Voor minder dan 300 pk komen wij ons bed niet uit vandaag. Natuurlijk is wetenschappelijk gezien pure kolder, maar het lijstje is er niet minder om. We zijn ervan op de hoogte dat de auto’s geenszins perfect zijn, maar wel erg gaaf én nog betaalbaar ook! We beginnen met de goedkoopste van Autotrack en laten zo het lijstje oplopen. Let wel: we slaan dubbele modellen even over. Dit om te voorkomen dat er alleen maar CL500’s in voorkomen. Dat gezegd hebbende, we trappen af met een, eh, CL500!

Mercedes-Benz CL500 (C215)
€ 5.399
2000
208.786 km

De auto die nu zo goedkoop is, dat je er wel eentje moet kopen. De CL500 heeft net voldoende vermogen om in dit lijstje te kunnen staan. Dankzij de afmetingen en de gebruikte materialen is de auto redelijk zwaar, dus echt een snelheidsmonster is het net, alhoewel je op de snelweg 98% van het wagenpark met gemak achter je laat. De reden van de lage prijs mag duidelijk zijn, dit soort auto’s zijn waanzinnig complex en peperduur in het onderhoud. Een lage prijs betekent veelal dat er wel een inhaalslag gemaakt kan worden qua onderhoud. Loop voor de zekerheid dit Mercedes CL-aankoopadvies even door. Desalniettemin, voor iets meer dan 5 mille rijd je wel in zo’n elegante Mercedes rond.

Mercedes-Benz CL500 (C215) '00

Mercedes-Benz 500 SEC (140)
€ 7.950
1993
233.120 km

De naam ‘S-Klasse Coupé’ is niet nieuw. Voordat de CL CL heette, was het een S-Klasse Coupé. De eerste modelijwziging kwam al heel snel en daarbij ook de naamswijziging. Deze 500 SEC is natuurlijk de voorloper van bovenstaande auto. Ondanks dat het beide jaren ’90 Mercedes coupé’s zijn, is het verschil levensgroot. Dit model is met moeite fraai te noemen, het ding is eigenlijk gewoon te groot, alhoewel dat ook een deel van de charme is. Een soort John Goodman op wielen. Qua onderhoud eveneens een auto met uitdagingen.

Mercedes-Benz 500 SEC (C140) '93

BMW 645Ci S (E62)
€ 8.750
2005
300.200 km

Deze auto lijkt nu aan de onderkant van de waarderingscurve te zitten. Eerst wordt de auto gereden door celbrits’s en rijkelui, vervolgens de zakenlieden en liefhebbers. Dan komt er volk dat de auto optuigt met allerlei imitatie-tierlantijnen en vervolgens een klantengroep die daar weer een stapje bovenop doet. Hopelijk zit de auto nu op het punt dat de liefhebbers zich erom gaan bekommeren. In technisch opzicht is de auto peperduur om naar nieuwstaat te brengen, maar deze auto is zeker de moeite waard. In vergelijking met de CL is de 645 Ci een stuk sterker en lichter. Daarbij is deze 6 Serie ook nog eens jonger.

BMW 645Ci S (E63) '05

Maserati Coupe Cambiocorsa
€ 11.950
2002
69.357 km

Wacht even… Een bloedmooie, raszuivere Italiaanse sportcoupé voor zó weinig geld, dat kan niet 100% nieuw zijn. Klopt, dat is ook niet het geval. Deze auto heeft een beetje liefde nodig. Gezien de badge en de beperkte km-stand is de auto dat zeker waard. Althans, als je bevangen kan worden door de sensuele van Giugiaro en de goddelijke klanken van de V8. Die bak is wel een drama, maar dat moet je op de koop nemen. Een Italiaans fotomodel heeft nu eenmaal haar nukken. Laatste nadeeltje: dat stuur hebben ze aan de Clarkson-kant gemonteerd. Italianen ook altijd. Mocht je het stuur links willen hebben, voor een paar mille meer heb je zijn voorganger, de 3200 GT.

Maserati Coupe Cambiocorsa '02

BMW 335iA Coupé (E92)
€ 12.695
2007
182.142 km

Mocht de 6 Serie net even iets te exotisch zijn, dan is dit een fantastische optie. De 335i begon zijn carriers destijds als ‘tussenmodel’. Mocht een 330i (258 pk) net even te weinig zijn en een M3 véél te veel van het goede. Dankzij de turbo’s is levert de zes-in-lijn lekker veel koppel en is het niet al te moeilijk om er extra vermogen uit te halen. Ok, ook bij betaalbare exemplaren zoals deze zul je wat moeten reserveren om de auto weer naar een prachtige staat te krijgen, maar dan heb je wel een van de meest gracieuze, moderne BMW’s.

BMW 335i Coupé (E92) '06

Jaguar XKR Coupé
€ 14.950
2001
197.446 km

Een herenclub op wielen. Het is natuurlijk een enorm cliché, maar nee even plaats in zo’n XKR en je gaat meteen op zoek naar sigaren, een open haard en tweed kleding. De Jaguar XKR is in eerste instantie een auto die mooi wilt zijn, in tweede instantie pas geschikt voor inzittenden. De sportstoelen zijn niet voor iedereen geschikt en ben je langer dan 1,80 meter: succes. Pas je er wonderwel in: gefeliciteerd, je hebt een geweldige 4.0 V8 met compressor onder de rechtervoet! Een vette bak, zonder ordinair te zijn. Dat doen ze goed, die Britten. Wel even die wielen inruilen voor originele, deze komen onder een S-Type diesel vandaan.

Jaguar XKR Coupé '98

Chevrolet Corvette Coupe Aut. (C5)
€ 15.500
1998
15.500

Deze auto ziet er verreweg het meest exotisch uit. Wat dat betreft is het opmerkelijk dat deze Corvette waarschijnlijk de betrouwbaarste uit het lijstje. Sommige exemplaren hebben er al meer dan miljoen op zitten. De 5.7 V8 is goed voor 344 pk en dus heerlijk totaal niet gestrest. Daarentegen is het wel een prachtblok met een fraai geluid en goede reactie op het gaspedaal. Ook is deze generatie Corvette beter dan voorheen. Waar gaat het dan fout? Vanwaar de lage prijs? Het is eentje van de eerste serie en de transmissie is de oude viertraps automaat. Perfecte auto om dagelijks in de file rond te kachelen, dus.

Chevrolet Corvette Coupé (C5) '98

Audi S5 Coupé 4.2 quattro (B8)
€ 15.745
2008
200.521 km

Nog niet zo heel lang geleden was dit nog een vrij moderne en dure auto. Tegenwoordig moet je je best doen om een redelijke Polo voor dat geld los zien te weken bij de Volkswagen-dealer. De S5 is een beetje een vreemde auto. Het is absoluut geen M3 concurrent, daarvoor mist ‘ie vermogen en scherpte. Aan de andere kant: een handbak was lange tijd de enige optie en voorin ligt toch echt een atmosferische V8. Deze grijze S5 Coupe is goed voor 354 pk, in principe meer dan voldoende. Dankzij de vierwielaandrijving kun je hier alle seizoen mee rondkarren. De Audi S5 is redelijk berucht qua onderhoudskosten (controleer het S5-aankooopadvies), maar het fraaie koetswerk en de prestaties maken veel goed.

Audi S5 Coupé '08

Ford Mustang GT Coupé
€ 18.495
2006
70.000 km

Laten we heel eerlijk zijn: al dat Duitse werk is wel héél erg voorspelbaar. Audi, Mercedes en BWM. Goh. In zo’n auto is het toch lastig om jouw exemplaar te vinden op de parking van de lokale McDonald’s. Met de Ford Mustang los je dat probleem op, want daar zijn gewoon niet zoveel exemplaren. Niet in Nederland, althans, in de Verenigde Staten was het een gigantisch succes. Voor minder geld vind je al een Mustang van deze generatie, maar die zijn voorzien van de 4-liter zescilinder. Deze rode Mustang GT heeft een 4.6 Modular V8 met 24 kleppen en 306 pk onder de kap. Goed te tunen naar meer, wat eigenlijk gewoon hoort bij een Mustang. Check hier ons Mustang-aankoopadvies.

Ford Mustang GT '06

Porsche 911 Carrera (996)
€ 18.880
1998
199.669 km

Eigenlijk is dit lijstje puur en alleen om @CasperH erop te attenderen dat de op 9 na goedkoopste Coupé met 300 pk of meer een Porsche 911 is! Voor 20 mille stap je in spannende wereld met afkortingen als AOS en IMS. De 996 kent veel potentiële mechanische malheur, maar het is goed gedocumenteerd, onderdelen zijn te vinden en er zijn genoeg specialisten die je op weg helpen. Check daarom ook ons 996-aankoopadvies. Die onderdelen zijn overigens erg prijzig, maar ja: het is dan ook een Porsche 911 die een nieuwprijs kende van tweehonderd duizend guldens. Wel jammer dat deze 911 óók grijs is.

Porsche 911 Carrera (996) '98

BMW M3 Coupé SMG (E46)
€ 19.950
2003
197.214 km

Gevoelsmatig moeten hier meer M3’s instaan. Toch een beetje de grondlegger van het genre sinds de jaren ’90. De E36 wordt tegenwoordig gezien als een klassieker en is al een stukje duurder. Daarbij, de E36 M3 3.0 (de eerste serie) háálde die 300 paarden niet eens, die bleef steken op 286 pk. Deze grijze E46 haalt de 300 pk met gemak: 343 pk uit een 3.2 liter zes-in-lijn. Helaas is deze motor gekoppeld aan een SMG-bak. De tijd heeft hem een beetje ingehaald: automaten zijn gewoon veel beter. Aan de andere kant: voor minder dan 20 mille heb je wel een icoon voor de deur staan. Wel eentje waar waarschijnlijk het een en ander an moet gebeuren. Bekijk daarom ons E46 M3-aankoopadvies.

BMW M3 Coupé (E46) '03



79 reacties

Absoluut de S5. Wat een fraaie auto zeg!
@honeyhanger: technisch helaas bijzonder slecht en de prestaties vallen in de praktijk erg tegen, maar fraai is hij zeer zeker.
@herbert: een maat van mij had zo’n ding. Nooit echt begrepen waarom. Maar hij haalde wel ruim 22km op 1 liter! (Olie)
@cloverleaf: yup notaire olie zuipers, en ketting problemen.
@cloverleaf: ik heb mee gereden. En idd voor zo een kaliber was het echt trage auto. Ook daarom laten zitten. Ik zou persoonlijk 6 serie gaan
@cloverleaf: collega van me heeft er een en ondervindt eigenlijk geen problemen… inmiddels heeft hij er ook een 440i bij en daar is hij eigenlijk veel meer over te spreken.
@racerx: waarschijnlijk heeft hij een nieuwere
@cloverleaf: dat zou kunnen, volgens mij een 2009 model…
@honeyhanger: helaas zijn die in mijn optiek ook al in het sjonnie stadium toegetreden. Ws omdat het verbruik absurd is, alsmede verbruik van olie en de roetafzetting..daardoor niet meer zo duur in aanschaf.
@honeyhanger: Grappig, ik vond de A5 altijd prachtig, maar slecht oud geworden. Bij de 645 is dat precies andersom. Karakterbak aan het worden.
@mopar70:

De 6 was vroeger echt lelijk. Ik weet nog dat top gear met de vorige xkr mkI een 911 en met de e63 over het zand ging racen en toen was de BMW by far de lelijkste. Nu is het de enige die er nog fris uitziet.
De eerste A5 blijft mooie simpele lijnen hebben maar hij is echt wel al oud geworden. De nieuwere zijn een stuk lelijker met dat druk lijnenspel maar de oude word erdoor wel echt oud.
Ik schijn mijn 350z een half jaar te vroeg verkocht te hebben. Schijnbaar doen ze allemaal nu ruim 20k plus! Nissan 350Z BTC 😜
@cloverleaf: mijn gedachte… mijn Z is ineens vet veel waard! Oh joy!
@cloverleaf: ik had wel een 350z verwacht. Jammer maar helaas. Stijgen dus weer…
@cloverleaf: Simpel: het oudere type had “slechts” 280 pk. Die 20 pk kan me trouwens gestolen worden, de 350z is gewoon briljant!
@gandini: met zo’n redenatie zou de 335 er ook niet bij moeten staan.
Je hebt buiten de 280 namelijk ook versies met 301 en 313pk. Zou er wel bij moeten staan.
@cloverleaf: de mijne heeft er 301, zo’n ding haal je echt wel ergens voor 10K.
@vaakbenjetebang: die 301 zijn de lekkerste. Had die ook. Alezan schijnt japans te zijn voor oranje ;)
@cloverleaf: ultra yellow hier
@cloverleaf: hoezo? De 335 heeft altijd 306pk gehad.
@racerx: hij was er toch ook als 320
@cloverleaf: maar da’s geen 335 he ;)
@racerx: maar wel een 3 serie coupé, model E92. De 335i heeft niet opeens een andere modelnaam.

350z’s zijn er in 3 smaakjes, 280, 301, 313pk. Allemaal 2 zitters. En zijn keiharde knal4knaak! Zou mijn inziens zeker in bovenstaand lijstje moeten!
@cloverleaf:

De BMW staat alleen niet te koop als E92 maar als 335i… Als Nissan de latere modellen een andere naam/toevoeging had gegeven was dat wat meer vergelijkbaar geweest.

Verder ben ik met je eens, had gewoon in het lijstje gemogen, hoewel ik ze wel iets te zwaar vind gezien het segment. In m’n hoofd is het altijd een soort RX-8/Honda S2000 concurrent geweest, die waren toch wat lichter. Vergelijking met de 335 qua gewicht is dan wat logischer, maar dan is de 335 weer een veel betere cruiser mijns inziens. Klinkt wel lekker, die V6 uit de 350Z. Van oorsprong een Renault blok toch?
@racerx: ik vond de 350z meer een soort van japanse versie van een muscle car. S2000 en RX-8 vind ik toch wat anders maar je kan uiteraard alles in hokjes stoppen als een oost europeaanse op de wallen.

Was een Nissan blok die in de Espace is terecht gekomen. Zou bijna nog even doorfokken om alleen zo’n dikke espace te kopen ;)
@cloverleaf: Aha, andersom dus… Gewoon een Avantime kopen joh ;-)
@racerx: ja die had mijn ex schoonmoeder destijds! Maar volgens mij zat daar toen geen dikke v6 in. Kan me vergissen. Maar een 3,5l espace ff langs de tunert brengen voor 500pk plus zou wel ultiem zijn! ;)

Dat van BMW modelnamen wist ik eigenlijk niet. Dan heb ik dus nu een E91 320d EDE voluit?
Wow, die Corvette is écht 50 tinten grijs! Ziet er niet echt kosjer uit…
E46 blijft zijn geld altijd waard of wordt nog meer alleen die SMG bak dat is wel een smetje.
@thomasthomas: ik vind dat dus echt de allermooiste M3 ooit. Jammer dat die csl geen handbak had
@thomasthomas: wat een bak is dat zeg! Hoop ooit een handgeschakelde te bezitten
@e46coupe: 6-bak ombouw ben je maximaal een keer 2000,- kwijt
@civicfk3: Als je het goed doet ben je wel een pak meer kwijt…
@thomasthomas: een goede specialist zet er zo een handbak voor je in, is vaker gedaan. Kost wat, maar dan ben je ook van die SMG af. Heb een keer met een CSL mogen rijden, fantastische auto (met voor mij waardeloze stoelen), maar die SMG II was een behoorlijke partypooper.
@thomasthomas: E46 kan nog stijgen in waarde doordat mensen die er vroeger van droomden er nu pas geld voor hebben. Maar als de groep van wie het een jongensdroom was is uitgestorven dan wordt het gewoon waardeloos antiek.

Er zijn heel veel oude auto’s die niet bijzonder veel waard zijn.
Leuk lijstje, bijzonder gaaf spul, maar het recept voor pure ellende en armoede, hou een forse reserve aan met deze oude jongens.
@herbert: je moet gewoon goed je research doen, maar goed, dat raad ik ook aan bij een nieuwere/lagere km stand. Als je geen effort erin wil steken moet je lekker leasen
@lekkaah: yup dat zeker, maar dit soort wagens aan de onderkant van de markt is echt pure ellende vaak, alle waar naar zijn geld, men rijdt een paar maandjes en komt erachter dat het onderhoud toch wel erg tegenvalt en schopt hem weer de handel in, en zo gaat het van kwaad tot erger, maar de wagen krijgt niet de aandacht onderhoud die het nodig heeft.
@herbert: Eh? Staat er een unieke Daimler te koop, is ‘ie te duur. Kijken we naar de ‘goedkoopste’, dan zijn ze technisch niet goed. Het zal toch niet dat een goede auto vaak wat duurder is … :-D
De 500 SEC. Ja, ik vind hem wel fraai. Eigenlijk de tofste uit het lijstje.
Een M3, 911 of een ‘Stang. Lastige keuzes voor op de woensdagavond
De ‘vette of ‘stang. Heel misschien de Maserati.
De 335i (turbo’s en brandstofpomp zijn wel een dingetje), maar ik ben biased. Dus dan zeker de Corvette, zorgeloos knallen maar ook lekker kunnen cruisen
@lekkaah: ik zou uit dit lijstje de 335 pakken denk ik… Echt een fijne daily, als het goed is zijn de door jou genoemde componenten reeds vervangen onder fabrieksgarantie.
Ik ga de CL500 morgen direct ‘halen’
Voor iedereen die zo’n E63 645 (of E65 745i) serieus overweegt: verdiep je voor aankoop heel erg goed in de bekende problemen met die N62 motor en ZF versnellingsbak. Bijna allemaal gaan vroeg of laat een keer verkeerd. In het beste geval ga je dan qua onderhoudskosten compleet de mist in en in het ergste geval is je wagen in eens economisch total loss
@mopar: ik heb een 540i, volgens mij dezelfde serie motoren… De versnellingsbak is prima als je ‘m af en toe spoelt, die zestraps van ZF is erg goed en in een veelheid aan auto’s geleverd. De motor kan een koelwaterslang probleem krijgen, op laten lossen door de dealer kost je inderdaad een paar duizend euro… Een specialist knutselt er voor €1000,- een flexpijp oplossing in die duurzamer is dan origineel.

Verder valt of staat alles met goed gebruik en onderhoud, ik verwacht dan ook weinig tot geen problemen aangezien ik bij 85.000 de bak heb laten spoelen en de motor keurig verzorgd en behandeld wordt. Inmiddels staat de teller op 95.000 en zoals je ziet kunnen die blokken aardige km standen aan.
@racerx: Nope, niet exact hetzelfde. Heb zelf een 745 dus spreek uit ervaring wanneer ik zeg dat die motoren en versnellingsbakken niet erg goed zijn. In de VS heeft BMW zelfs een rechtszaak verloren tegenover een groep klanten vanwege inferieur onderdelengebruik in de motor die vroegtijdige slijtage kan veroorzaken. Buiten die koelwaterstang heb je namelijk nog de klepseals die gaan lekken, indicatie is witte rook nadat de wagen een tijdje stationair heeft gedraaid. Oplossing is vervangen van de klepseals, geen probleem, ware het niet dat de motor in zijn geheel uit de wagen moet worden gehaald om dat te doen.

Verder heb je nog de kettingspanners die plots de geest kunnen geven (de mijne braken bij 150.000km) en excentrische assen van de nokken aandrijving die vroegtijdig kunnen slijten met een erg onrustig lopende motor als gevolg. Verder heb je dan ook de beruchte VANOS, deze motor heeft geen throttle body, zodra je probleem krijgt met je vanos doet die het simpelweg gewoon niet meer.

En dan die handgranaat in de ZF bak, Google voor de gein eens wat daar allemaal mee mis kan gaan.

Hoewel mijn 7’er een volledig afgestempeld onderhoudsboekje heeft en altijd op tijd en goed is onderhouden heb ik toch voor bijna 10K aan zaken moeten repareren en vervangen. Dus ik denk niet dat jouw E39 540i hetzelfde is qua onderhoud.
Mensen die serieus zo’n auto overwegen dienen minimaal het aankoopbedrag opzij te leggen voor eventuele reparaties.

Klokje rond van een 550i, zelfde motor maar dan uitgeboord. Kijk maar tot het einde en let vooral
op wat hij bij 7:30 opmerkt: https://youtu.be/w85nDlgQGp8

@mopar: de prijzen van de 645 ligg en ook lager dan de 630i. Mij is ooit wel eens verteld dat dat het betere alternatief van de 2 is. Misschien dat alleen de bak dan nog een uitdaging blijft?
@stephane8200: Als je de hogere prestaties van de 645i tov de 630i niet nodig hebt dan zou ik die idd kiezen. Je kan eventueel ook voor een latere 650i kiezen. Die zijn ook alles behalve onderhoudsvrij maar wel iets minder gevoelig dan de 45i. Goed bewaard geheim is dat de 650i er ook met handbak was, heel weinig verkocht maar stiekem best gaaf, zo’n handgeschakelde V8 coupe.
@mopar: dank je. Het is niet dat ik het nu op dit moment concreet overweeg maar meer een auto die ook op een (te lang) lijstje staat van kandidaatauto’s. Bij voorkeur dan een cabriolet.
@mopar: klinkt heel priemiejum allemaal. En toch zeiken we hier op AB alleen op producten uit de koker van VAG…
@mopar: Is inderdaad niet BMW’s ‘finest moment’, die V8-familie. Overigens: klepseals kun je vervangen zonder de motor eruit te halen door perslucht op het bougiegat zetten. Maar een dealer zal dat denk ik niet doen.
@vaakbenjetebang: Wellicht heb je dan gelijk, ben trouwens niet naar een dealer geweest maat naar carrec van klokje rond. Bij mij kwam de motor er wel helemaal uit. Toen werden meteen die koelwaterbuis en nog wat andere zaken meegenomen die uiteindelijk toch eens kapot konden gaan.
@mopar: ja, je kunt natuurlijk het beste meteen door de zure appel heen bijten en alles doen, dan kun je er weer tegenaan. Als-ie het doet is het een fijne motor maar allemachtig, het is wel een kwetsbaar beestje. En hij lust graag bobines.
@vaakbenjetebang: tja, en onder die categorie mag je een aantal type 2.0 diesels ook wel scharen helaas. Het is hier alleen veel toffer om VAG af te kraken inderdaad..
@mopar: oh wauw, respect dat je ‘m zo lang gereden hebt… ik heb een E60 overigens, maar het idee is om ‘m voor de 125.000 weer weg te doen. Ik ga binnenkort de meeste km’s rijden met een K1200S dus dan maak ik vermoedelijk nog geen 8000 per jaar.

Blok loopt wel vreselijk mooi trouwens, hopelijk hebben ze in 2008 de meeste probleempjes wel verholpen hahaha!
@racerx: Als die uit 2008 komt dan zit je vermoedelijk wel goed. Helaas maakt het voor de klepseals niets uit hoeveel KMS de wagen heeft, met het ouder worden van de auto worden die seals soms ook broos.
Best een zeldzame wagen trouwens zo’n E60 540i. Goed voor zorgen, dikke kans dat in de niet zo verre toekomst V8 motoren in normale auto’s verleden tijd zijn.
Dat is ook de reden dat ik zoveel geld tegen de mijne aan heb gegooid, economisch gezien natuurlijk niet verantwoord maar wat loopt zo’n 8 cilinder BMW toch mooi (wanneer die goed loopt ;) )
@mopar: Ben er nog steeds dol op, klepseals preventief vervangen is wellicht een goede voor komend jaar. Dank voor de tip.

Ja, veel E60 540’s zijn er niet. Ben er enorm over te spreken, loopcultuur en geluid van een V8 maar het verbruik is bijna gelijk aan dat van de E39 530i met handbak die ik van 2009-2013 gereden heb. Lange stukken draait ‘ie gewoon 1:12-1:12,5. Ik wil ‘m nog een paar jaar houden, vandaar dat ik wat meer op twee wielen ga doen. :)
Tja het liefst de Masserati. Maar dat is wel een heel groot risico. De 335i dan maar?
Die MB 500SEC is zo fout dat ie weer gaaf wordt, alleen al die twee sprietjes aan de achterkant die omhoog komen als je hem in zijn achteruit zet, tof.
@monsieurleloure: de C126 vind ik echt 100x zo mooi. Dit is zo’n poenerige bak, zo in your face. De C126 was “bescheidener”. In standaardvorm dan. Helaas rijden er ook veel versjonniede versies van rond.
Hieronder een paar standaard C126s.

https://www.carsbase.com/photo/Mercedes_Benz-S_Class_Coupe_C126_mp35_pic_76871.jpg
https://s1.cdn.autoevolution.com/images/gallery/MERCEDESBENZS-KlasseCoupe-C126–946_16.jpg
De M3 de grondlegger van betaalbare coupés met meer dan 300pk noemen is een kaakslag voor alle liefhebbers van oud Amerikaans spul.
Ik zie een Infinity G37 uit 2009 met 105000km en 320pk plus een handbak voor net 17000 euro op autoscout24.nl
Jongens jongens jongens, als je al die onzin als betrouwbaarheid en wegligging aan de kant schuift wil je toch die Jaaaaaaaaaag. Wat een plaatje is dat nog altijd.
@kle500: wel andere velgen graag👌🏼
@ghost:
Is niks mis mee onder een S-Type (heb ze er zelf ook onder) maar onder een XKR is het niet echt mooi. Deze velgen worden trouwens nog steeds als basis-velg onder de XE geleverd.

Zo’n Jag graag, maar in Racing Green met crème leer.
Sigaren rook ik ook en mijn kast kent een aardige verzameling tweedjasjes en -petten. Jazeker, ik ben de beoogde doelgroep.
Heb een Maserati 4200 gekocht, zou hij groter zijn geweest had er een XK8 gestaan.
Leuke stuurmansauto’s onder de 900 kg is misschien een leuk onderwerp om een artikel over te schrijven
Niks is zo duur als een goedkope Mercedes.
Jammer dat er nergens pk’s bij staan vermeld..
De Jag (als ik erin pas!)
@dunhozzie: Ben je zo dik dan? :P
@mopar: 180+
@mopar: in centimeter hoogte had ik erbij moeten zeggen. Heb nog steeds geen edit….
@WillemE kunnen jullie ook eens een lijstje maken met betaalbare klassiekers die een beetje leuk rijden? (geen Kevers en Eenden dus :P)
Gemiste kans, met zijn 305 pk en heerlijk klinkende Northstar V8 had ik de Cadillac Eldorado Touring Coupe zeker ook wel verwacht in dit lijstje. Vooral omdat ze vaak voor de spreekwoordelijke appel en het eitje te koop staan. Nu is het een wel heel erg Duits feestje met een paar uitzondering.
Qua onderhoud zijn dit allemaal wagens waar je net wat meer risico loopt dan met een 1.4 non turbo. Bij 1/4 van de Porsches op autoscout staat trots vermeld dat er recent een compleet nieuwe motor geplaatst is..

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).