• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dít is de best verkochte Porsche Panamera

Auteur: willeme, gepost 10 december 2017 om 20:04 – 16 Reacties

Porsche Panamera


Je voelt hem al aankomen.

De verkopen van de nieuwe Porsche Panamera (rijtest) gaan lekker. In veel opzichten is het de ideale allrounder. Ruimte zat voor 4 personen en hun bagage, maar aanzienlijk dynamischer dan een vergelijkbare sportsedan van de concurrentie. Dat gold eigenlijk ook al voor zijn voorganger, maar dat model lag niet echt lekker op het netvlies. Dat had overigens een reden: Wendelin Wiedeking eiste dat de auto geschikt moest zijn om 2 volwassenen op de achterbank te kunnen vervoeren. Dus moest het initiële ontwerp aangepast worden. Daardoor heeft de Panamera van de eerste generatie (970) een daklijn die lang door blijft lopen, wat de designers eigenlijk dus niet voor ogen hadden.

Dat is bij de tweede generatie van de Panamera (971) veel beter gelukt. Gek genoeg is de onlangs geïntroduceerde Panamera Sports Turismo (rijtest) stiekem nóg fraaier dan de gewone variant. Voor de mensen die graag gereden worden in een Panamera is er overigens ook een Panamera Executive (rijtest). Heb je gekozen welke carrosserievariant je wil hebben, dan moet je nog een motor selecteren. Bij Porsche is de keuze uiteraard reuze. Het begint bij de Panamera ‘zonder’ (normaliter heet dat RS Clubsport Leichtbau, maar nu niet). De instapper is overigens wel de Panamera voor de puristen, dit is namelijk de enige met achterwielaandrijving. Alle andere uitvoeringen hebben vierwielaandrijving.

Porsche Panamera

Maar welke verkoopt dan het beste? In een interview met Automotive News laat Panamera eindbaas Gernot Doellner het weten. Oorspronkelijk was het de bedoeling dat ongeveer 10 tot 15% een hybride variant was. Dat pakte iets anders uit. Meer dan 60% van de Panamera ‘971’ kopers kiest voor een Panamera E-Hybrid. Met name in Frankrijk (70%) en België (90%) is de Panamera 4 E-Hybrid de meest populaire variant. Gelukkig is er nu ook een 680 pk sterke hybride Panamera.

Volgens Doelnner zijn er twee redenen. De eerste is vrij logisch: bemoeienis van de overheid. Plug-in hybrides worden minder belast (of er zijn zelfs cadeautjes voor) en de reguliere verbrandingsmotoren worden juist zwaarder belast. Een andere reden is volgens Doellner de verbeterde technologie. Je kan nu een stuk verder rijden op een accu, terwijl de prestaties nog altijd uitstekend zijn. Ook is er een toename aan laadpalen, die je echt nodig hebt om de techniek van de auto te kunnen benutten. Daar blijft het niet bij. Voor 2019 staat de volledig elektrische Porsche E-Mission gepland. Porsche investeert 3 miljard euro voor de ontwikkeling van meer volledige elektrische auto’s. Deze moeten binnen vijf jaar op de markt komen.

Ook interessant!

  • Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid rijtest video
    Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid rijtest video
  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video
  • Porsche 992 GTS rijtest video
    Porsche 992 GTS rijtest video
  • Porsche 992 GT3 rijtest video
    Porsche 992 GT3 rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

e-hybrid, Hybride, panamera, plug-in, Porsche

Vorig bericht: « Max Verstappen vangt bot bij de rechter
Volgend bericht: De 6 goedkoopste auto’s met 4WD op een rij »

Lees Interacties

Reacties

  1. lincoln zegt

    10 december 2017 om 20:09

    Prachtige auto ..

    Jammer dat je er zo een jankebal pruillipje kruidenierig Balkenende gevoel bij krijgt ..
    Daardoor is het bijna moeilijk om em niet in de fik te steken ..

    Login om te reageren
    • mnmg zegt

      10 december 2017 om 20:16

      @lincoln: Okay… vergeet je niet je oxazepam in te nemen straks? Is beter…

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        10 december 2017 om 20:59

        @mnmg:
        Is dat een soort van Marmite, dat doe ik altijd door de soep.

        Login om te reageren
      • 599gto zegt

        11 december 2017 om 09:21

        @mnmg: Hij of Balkenende ?

        Login om te reageren
    • str8six zegt

      10 december 2017 om 20:32

      @lincoln: eens, net als de V70 van Jesse Klaver

      Login om te reageren
      • c3po zegt

        11 december 2017 om 13:46

        @str8six: Mag jij schelden van je moeder? ;)

        Login om te reageren
    • 599gto zegt

      11 december 2017 om 09:11

      @lincoln: Wel een kwaadaardige kruidenier

      Login om te reageren
  2. ibssr zegt

    10 december 2017 om 20:18

    De prijs/prestatie van de Panamera 4E-hybrid in Nederland prima. Voor slecht € 8k meerprijs state-of-the-art-techniek en sociaal acceptabel. In Duitsland is de meerprijs t.o.v. het instapmodel ruim € 18k. Is de Panamera ook leverbaar in het groen?

    Login om te reageren
    • ko4n zegt

      10 december 2017 om 20:53

      @ibssr: bij de Turbo S E-Hybrid is het verschil in prijs helemaal prachtig. Een Turbo S E-Hybrid kost zo’n 3k meer tov een gewone Turbo waar dit in Duitsland bijna 30K extra is

      Login om te reageren
      • ibssr zegt

        10 december 2017 om 22:48

        @ko4n: Ik zal het mijn vrouw vertellen. Ze is altijd wel in voor een goede deal. Ik denk zat nu om is. Het wordt de Turbo SE-Hybrid. Conform haar motto hoe meer je koopt hoe groter de korting. Hahaha.

        Login om te reageren
      • 599gto zegt

        11 december 2017 om 09:15

        @ko4n: Ik zou zeggen exporteren naar Duitsland ……hahahaha

        Login om te reageren
    • 599gto zegt

      11 december 2017 om 09:14

      @ibssr: sociaal acceptabel ……toe maar :)”

      Login om te reageren
  3. porschepdk zegt

    10 december 2017 om 20:44

    Panamera of politiek?

    Login om te reageren
  4. marc94 zegt

    10 december 2017 om 20:53

    Als ik woon-werk met de accu zou redden zou ik er ook voor kiezen als ik kon. Zo niet dan zie ik niet genoeg meerwaarde

    Als ik me zorgen zou maken over brandstof als ik dat kon betalen dan… lease/bijtelling is weer een ander verhaal.

    Login om te reageren
    • 599gto zegt

      11 december 2017 om 09:19

      @marc94: Je kan strategisch overal een fiets accu verstoppen en het vergt wat planning maar ik zie niet in waarom je niet naar het werk zou kunnen op accukracht.

      Login om te reageren
  5. Ram-G-maN zegt

    10 december 2017 om 23:38

    Reken maar dat als Diesel varianten op de optielijsten stonden dat deze modellen het meest verkocht zouden worden. Want Europeanen zijn dol op satansap.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North