• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de breedste nieuwe Defender tot op heden

Auteur: machielvdd, gepost 30 november 2020 om 21:57 – 14 Reacties

Carlex Design Land Rover Defender

Carlex Design heeft zich niet ingehouden met deze Land Rover Defender.

Een auto waarvan het ontwerp nog uit de jaren ’80 stamt een bodykit aanmeten is lastig. Althans, het is iets wat tuners van moderne auto’s niet zo snel zullen doen. Daarom is de Defender lang veilig gebleven voor ‘foute’ tuning. Er was wel veel optische tuning voor deze auto, maar dat ging dan vooral om off-roadaccesoires in allerlei soorten en maten.

PC Hooft-tractoren

De nieuwe Defender oogt weer helemaal anno 2020. Dat biedt mogelijkheden voor het tunersgilde. Tuners grijpen die kans dan ook maar al te graag. Dat er markt is voor tuning van PC Hooft-tractoren hebben de Cayenne, X6 en Range Rover inmiddels wel bewezen. Met de Defender lijkt het nu ook die kant op te gaan. Onder meer Lumma en Urban Automotive deden al een poging.

  • Carlex Design Land Rover Defender
  • Carlex Design Land Rover Defender
  • Carlex Design Land Rover Defender
  • Carlex Design Land Rover Defender

Racing Green

Het Poolse Carlex Design nam de Land Rover Defender ook al onder handen. Bij deze Yachting Edition lag de focus echter vooral op het binnenste. Nu komen ze echter ook met een nog uitbundiger versie: de Racing Green Edition. Wat vooral opvalt zijn de carbon fiber wielkastverbreders. Het exterieur is verder opleukt met diverse carbon elementen, aftermarket velgen, witte striping en een bijzondere groene lak met ‘brushed steel’-effect. Carlex schijnt dit nogal een leuk kleurtje te vinden, want we zagen het eerder al op onder meer de Mercedes-AMG G 63 en de McLaren 720S.

Contrast

Hoewel er dus het een en ander is veranderd aan het uiterlijk van de Land Rover Defender is de grootste attractie nog altijd het interieur, zoals gewoonlijk bij Carlex Design. Om te beginnen zijn de stoelen zowel voor als achter vervangen voor kuipstoel-achtige exemplaren. De Polen hebben het stuur voorzien van afgeplatte onderkant voor een sportievere look. Met een combinatie van bruin geperforeerd leer, donkergroen leer, carbon en alcantara is het interieur bijzonder weelderig aangekleed. Het contrast met het spartaanse, functionele interieur van de vorige Defender kan bijna niet groter zijn. Je zou zelfs kunnen zeggen dat de auto’s wat dat betreft tegenpolen zijn.

Prijs

Goed, wat kost zo’n Poolse make-over? Veel. Carlex vraagt voor deze British Racing Green Edition namelijk een bedrag van €85.000. Dat is exclusief de standaard auto. Dit bedrag mag je dus optellen bij de vanafprijs, die al niet mals is. De vijfdeurs Defender heb je in Nederland niet voor minder dan een ton.

Ook interessant!

  • Land Rover gooit waterstof in de Defender
  • Land Rover Defender 90 rijtest
  • Bowler maakt de nieuwe Defender weer helemaal ruig
  • Land Rover Defender SVR gaat echt knotsgek worden
    Land Rover Defender SVR gaat echt knotsgek worden

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

carlex, defender, Land Rover, tuning

Vorig bericht: « Dit zijn de 13 gaafste zescilinder supercars op een rij
Volgend bericht: Video – vetste momenten van 2020 op de Nürburgring »

Lees Interacties

Reacties

  1. leaper035t zegt

    30 november 2020 om 22:25

    Leuke auto die nieuwe defender. Hoekig en stoer. Binnenin genoeg luxe om je te verwennen. Maar die off set over designed led-lichtjes aan de achterkant verprutsen alles.

    Login om te reageren
    • sr20det zegt

      1 december 2020 om 12:47

      @leaper035t: ik weet niet hoor, maar binnenin is het echt om van te janken.

      Login om te reageren
      • spartannl zegt

        1 december 2020 om 17:05

        @sr20det: +1

        Login om te reageren
  2. Robert zegt

    30 november 2020 om 22:32

    Ik heb wel het idee dat iedere vorm van terreinwaardigheid -waar ze bij Land Rover tóch wel prat op gaan- er nu wel uitgetuned is. Een beetje PC Hooft tractor rijdt die aftermarket velgen op de eerste de beste stoeprand al wel stuk.

    Login om te reageren
  3. fendercd60 zegt

    30 november 2020 om 22:54

    Ik vind hem gaaf! Geef maar aan mij!

    Login om te reageren
  4. pignon zegt

    1 december 2020 om 06:48

    Als je de defender gaat tegenkomen in dit soort trainingspakken laat ik hem toch maar staan.

    Login om te reageren
  5. denx zegt

    1 december 2020 om 08:03

    Hou de Defender maar gewoon standaard…. is beter.

    Login om te reageren
    • mp014 zegt

      1 december 2020 om 19:49

      @denx: dat vind ik dus ook! Heb nog van geen enkele “tuner” iets moois zien langs komen. Enkel de versies van Kahn/Chelsea Truck Company spreken me wel aan maar die zijn dan ook minimaal aangepakt en een mooie velg er onder. ??

      Login om te reageren
  6. dalmore zegt

    1 december 2020 om 08:31

    Nee bedankt.

    Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    1 december 2020 om 09:20

    Grote griebels wat een spookhuis! Op die Duster is het humor en eigenlijk gewoon gaaf. Op deze is het kansloos…

    Login om te reageren
  8. awesome zegt

    1 december 2020 om 09:41

    Die fenders zijn wel heel breed…

    Login om te reageren
  9. stekel zegt

    1 december 2020 om 10:21

    ik vind hem zo van voor af gezien een beetje wat van een mini hebben

    Login om te reageren
  10. acakoning zegt

    1 december 2020 om 11:33

    @machielvdd de prijzen van Carlex zijn vaak ALLEEN voor de tuning. De green racing edition van de McLaren 720s is bijvoorbeel 75.000,- Net. Daar krijg je de auto niet voor. Aangezien deze defender een stuk heftiger verbouwd is, zal die 85.000,- ALLEEN voor de tuning zijn.

    Login om te reageren
    • machielvdd zegt

      1 december 2020 om 11:44

      Ik vrees dat je gelijk hebt. Ik heb het aangepast in het artikel.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North