Autoblog advies: gezinsauto met zoveel mogelijk pk’s ,voor 9 mille

Auteur: , 98 Reacties
Saab 9-3 Sport Estate Aero Hirsch

9 mille. Hoeveel paarden heb je dan eigenlijk onder de kap? Team Autoblog zoekt het voor je uit!

Bij de aanvragen voor AutoBlog advies worden de meest uiteenlopende vragen gesteld. Vaak gaan deze vergezeld met een grote hoeveelheid achtergrondinformatie, waarvoor dank! Hoe specifieker de aanvraag is, hoe beter de aanbevelingen zullen passen bij de gestelde wensen en eisen. Mocht je ook een aanvraag willen doen: dat kan door dit formulier in te vullen.

In het geval van Ewout maakt het niet zoveel uit. Hij rijdt op dit moment een Peugeot 206, maar die auto is te klein voor de nieuw te vormen gezinssituatie. Zijn vrouw is in blijde verwachting van een nieuwe telg in de Ewout-dynastie. Kortom, er moet meer ruimte komen. Veel eisen aan de nieuwe auto stelt Ewout niet. De auto mag niet meer dan 150.000 km hebben gelopen en er moet zoveel mogelijk paardenkrachten onder de kap zitten. Verbruik, onderhoud, wegenbelasting is ondergeschikt. Zolang de auto maar ruimte voldoende biedt voor kroost en toebehoren. Alleen als je een maximum stelt aan de kilometers, zijn de opties vaak beperkt. Uiteindelijk bleek gelukkig dat er nog behoorlijk wat te kiezen is. En een beetje dagdromen kan ook geen kwaad. De grootste uitdaging: hoe overtuig je je vrouw?

Ewout heeft wel de tabel der tabellen ingevuld, daaronder onze aanbevelingen.

Huidige /vorige auto's:Peugeot 206
Koop / lease:Koop
Zakelijk / privé:Privé
Budget:9.000
Jaarkilometrage:15.000
Brandstofvoorkeur:Benzine
Reden aanschaf andere auto:Meer ruimte nodig wegens gezinsuitbreiding
Gezinssamenstelling:2 volwassenen 3 kinderen
Voorkeursmerken /modellen:Maximaal 150.000 op de klok. Zoveel mogelijk pk
No-go modellen / merken:Hyundai, Citroën, Peugeot

Mercedes-Benz C32 AMG (W203)
7.950
2001
135.000 km

De Mercedes-Benz C32 AMG is op dit moment op zijn dieptepunt. De auto lijkt te oud voor de mensen die een ‘moderne’ sportsedan zoeken, maar net niet oud en speciaal genoeg om een gewilde youngtimer te zijn. Je kan ze dus voor redelijke prijzen vinden, alhoewel je bij dit soort auto’s er altijd rekening mee mag houden dat het onderhoud je wel hoofdbrekens zal bezorgen, neem het aankoopadvies van de W203 dan ook zorgvuldig door. De motor is een 3.2 liter V6 met mechanische compressor en levert 354 pk en 450 Nm. De auto is niet zo sportief als een E46 M3, maar qua snelheid scheelt het niet veel. Sowieso gaat de Mercedes dankzij de enorme hoeveelheid koppel ook in de lage toeren er vlot vandoor. De uitrusting is ook meer dan uitstekend. Let wel op dat je zoekt op benzine, er is ook een C30 AMG diesel geweest.

Mercedes-Benz C32 AMG (W203) '02

Chrysler 300C Hemi (LE)
2004
8.950
110.000

Als je veel en betaalbaar vermogen zoekt, zijn de Amerikanen je grootste vriend. Een goed voorbeeld is de Chrysler 300C 5.7 Hemi V8. Een sinistere muscle-car met een monsterlijk grote 5.7 liter V8. Kijk, dit gaat tenminste ergens over. Ok, de verfijning staat niet op het hoogste niveau, maar omdat er een V8 in zit kun je hem dat vergeven. Het geluid en de golf aan koppel maakt veel, zo niet alles goed. Omdat de 300C dorstig en zwaar is, zijn ze niet populair in Nederland. Voor minder dan 10 mille vind je voldoende exemplaren met iets meer dan een ton op de klok. De uitrusting is ook goed voor elkaar in deze auto. Verwacht alleen geen sportieve auto, je kan er bochten mee maken, maar het liefst gaat ‘ie rechtdoor. Heeft niets met Amerikaans-zijn te maken, maar het chassis van de auto: dat is namelijk van de Mercedes E-Klasse W210.

Chrysler 300C 5.7 Hemi V8 (LE)

Saab 9-3 Sport Combi 2.8T Aero Hirsch
8.650
2005
140.000

Er is een tijd geweest dat Saabs louter met viercilinders leverbaar waren. Vanwege de turbo was een V6 niet nodig. De eerlijkheid gebied te zeggen dat het precies andersom was: omdat Saab het geld niet had om een compleet nieuwe V6 te ontwikkelen, kozen ze voor de turbovariant om meer vermogen en koppel te krijgen. Dit werd later goedgemaakt, getuige deze 9-3 SportCombi. Deze heeft een V6 plus een turbo. Dit blok is standaard goed voor 250 pk. Echter, er zijn exemplaren te vinden die langsgeweest zijn bij de paardenfluisteraars van het Zwitserse Hirsch. Saab achtte de kwaliteit van Hirsch dusdanig goed, dat de performance upgrade van dit bedrijf gewoon bij de dealer was te bestellen. De V6 is in dit geval goed voor 280 pk. De Saab 9-3 (aankoopadvies) is verder een ideale reisauto. De sportstoelen van de Aero zijn fabelachtig goed. Groot, comfortabel en veel steun. En met de jaren worden ze telkens cooler, deze Saabs.

Saab 9-3 Aero Estate Hirsch

Mazda 6 MPS (GG)
2006
8.750
120.000

Een zwaar onderschatte auto. De Mazda 6 MPS (mijn-auto video) biedt namelijk alles wat je verwacht van een snelle sedan: veel vermogen, tractie, uitrusting en betrouwbaarheid. De auto laat nergens echt steken vallen. Ok, met 256 pk zijn ze ook weer niet zó snel, maar in Nederland kun je prima een flinke boete scoren. Vanwege het effectieve vierwielaandrijvings-systeem kun je het vermogen (en koppel van 380 Nm!) ook daadwerkelijk kwijt. Mocht je tuningsplannen hebben, dan is het zeker de moeite waard om hiernaar te kijken. Zijn er ook nadelen? Ja, maar echt zwaar wegen ze niet. Het interieur is niet briljant en je moet telkens uitleggen wat het eigenlijk is. Aan de andere kant, dat laatste kan ook een goede reden zijn om juíst te kiezen voor deze snelle Japanner

Mazda 6 MPS (GG) '06

Lancia Thesis 3.2 Emblema (841)
5.000
2004
125.000 km

Sommige auto’s zijn dusdanig miskend dat je ze bijna voor niets kan ophalen. Wat dacht je van deze Lancia Thesis? Dit was een van de laatste pogingen om wat van het merk Lancia te maken. Natuurlijk waren de Italianen zo eigenwijs om er een aparte auto te produceren, waar niemand op zat te wachten. Maar dat betekent wel dat je uiterst keurige exemplaren kunt vinden met niet al veel kilometers op de klok. Je kon de Thesis krijgen met twee Busso zescilinders: 3.0 en 3.2. Die laatste is dezelfde motor uit de Alfa Romeo 156 GTA, maar dan met iets minder vermogen. De Emblema uitvoering is helemaal top: het zal je aan niets tekort komen. Met de 3.2 is de Thesis behoorlijk rap, alhoewel de beleving met die motor (het is de enige V6 ter wereld die fatsoenlijk klinkt) doet vermoeden dat het harder gaat. Qua betrouwbaarheid gewoon op het niveau van een E-Klasse of 5 Serie uit dezelfde periode.

Lancia Thesis (838) '04

Seat Leon FR JE Design (1P)
6.500
2006
135.000 km

In plaats van een dikke sedan kun je ook kijken naar een hot hatchback. Gezien het budget is de Seat Leon FR een uitstekende keuze. In feite is dit gewoon een Golf V GTI, maar dan van Seat. Dus een minder mooi interieur, maar wel een frivoler uiterlijk. Veel Leon eigenaren hebben al diverse dingen aan hun FR gedaan, dus je vindt zat getunede exemplaren. Dat hoeft niet altijd een nadeel te zijn. Check even wie het heeft uitgevoerd en hoe dat is gedaan. Ook is het zaak extra secuur het onderhoud te checken. Het is dan mogelijk om een goede auto te hebben. Er staan genoeg exemplaren te koop met vermogens tussen de 200 en 260 pk in het budget. Je kan er natuurlijk ook voor kiezen een standaardexemplaar te zoeken en de tuning zelf te doen. Of helemaal niet, standaard is het geen langzame auto. Check even het blok de fix heeft gehad met de schraapveertjes, dat was een zwak punt van dit blok. Meer aandachtspunten vind je in dit aankoopadvies.

JE Design Seat Leon FR (1P) '07

Volkswagen Phaeton W12 4-Motion
6.000
2004
100.000 km

Je wil veel pk’s, weinig km’s voor niet al te veel €’s? Dan is de Volkswagen Phaeton W12 de beste auto die je maar kan voorstellen. Dit is typisch zo’n auto waar de kenner bewondering voor heeft, maar kopen? Neuh, niet echt. De twaalfcilinder levert 420 pk, dat is op zich een heel aardig vermogen. Omdat de auto zo zwaar is, voelt de Phaeton niet zo snel aan. Sterker nog, een Audi A8 4.2 met bijna 100 pk minder is net zo snel. Maar er is iets aan de Phaeton dat bijzonderder is. Het interieur is stiller, de auto is comfortabeler en voelt gek genoeg luxueuzer aan dan een A8. Omdat niemand een 2.300 kilo zware twaalfcilinder zuipschuit wil hebben met een ‘VW’-logo in de grille, kun je een mooi exemplaar voor weinig op de kop tikken. Het is wel een heel praktische familie-auto. Ook wat waard.

Volkswagen Phaeton W12

YOLO: Mitsubishi GTO MR
7.750
1995
60.000 km

Wil je betrouwbare en betaalbare power, dan is Japans een uitstekend alternatief. De Mitsubishi 3000GT is een zwaar onderschatte auto. Aan de ene kant is dat terecht: op geen enkel vlak wist hij de concurrentie af te troeven. Maar als hard rechtuit rijden het enige is dat telt, dan is deze Mitsubishi zeker de moeite waard. De 3.0 V6 Twin Turbo is gemakkelijk te kietelen naar 500 betrouwbare pk’s. Meer vermogen is mogelijk, maar dan moet je wel de portomonnee trekken om blok en aandrijflijn erop aan te passen. Uiteraard ligt er een enorme anaconda onder het gras. Je ziet al aan de naamgeving dat het niet gaat om een Europese 3000GT, maar de Japanse (JDM) versie van deze auto, die daar GTO heet. Het stuur zit dus aan de verkeerde kant. Als je zoveel mogelijk vermogen wilt voor een bescheiden bedrag, dan is het een toppertje. Van alle Japanse sportwagens is het wel de ruimste, alhoewel Moeder De Vrouw waarschijnlijk niet onder de indruk zal zijn van het praktisch gemak dat deze auto biedt. Vandaar Yolo.

Mitsubishi GTO

Wil jij ook advies over je volgende auto? Vul dan dit formulier in, waarbij je ons voorziet van alle relevante gegevens. Wie weet vinden wij jouw volgende droom-auto!



98 reacties

Oei, zo’n Saab, denk er met weemoed aan terug, fantastich.
Of in stijl :-)
Lexus LS LS400 ((UNIEK)) http://link.marktplaats.nl/m1241839170?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_iosAd
@supra1981: de betere keus ipv de Chrysler!
@supra1981: Je rijdt ook wat vaker en onbezorgder naar je werk heen en weer met de Lexus dan met de Chrysler. Aan de andere kant, met de Chrysler maak je wel veel nieuwe vrienden bij de ANWB. Binnen de kortste keren ken je iedereen daar. En das ook wel weer leuk.
@frank2b: Je bent niet bekend met de duurzaamheid van een Hemi?
@phevtreb: Nou, misschien dat die cilinderkop het wel even uithoudt denk ik ja.
Mis bij veel auto’s wel het aantal pk’s.
@mikeyman: idd irritant
Mercedes E420 of E55 Amg
Wat er ontbreekt. De Volvo T-5 en R modellen, Impreza Turbo’s, Lancer Evo’s, en als je geen bochten hoeft te nemen de Vectra opc
@kennone: een normale T5 heeft hetzelfde blok en betaald er veel minder voor, gewoon een 850 kopen en de rest van het bedrag aan mods spenderen, of gewoon wat anders kopen ;)
@kennone: Doe dan eens een linkje naar een T5 of R met max 150000 km en onder de 9000 EUR? Je kan wel roepen dat je ‘m mist, maar wees dan ook een echte vent…
@potver7: rustig maar…was maar een suggestie geloof ik…
@potver7: Volvo 850 2.3 T-5 20V AUT 1996 122.206km
€ 7.500,00
http://link.marktplaats.nl/m1240967611?utm_source=android_social&utm_medium=android_social&utm_content=vip&utm_campaign=socialbuttons

Wees een echte vent en laat je gezicht zien😂 pannenkoek
@kennone: WoW jammer van de velgen maar verder een prachtig ding! Jij rijdt er ook 1 toch?
@fouadski: you had to ask didn’t you
@2wheeler: why? Is een serieuze vraag uit interesse.
@fouadski: ik durf er bijna niet meer op te antwoorden.. JA!! Een rode R Station. Beste auto ooit!!! 😜
Mitsubishi evo 8 uit de uk halen voor dat geld. Dat moet lukken (ik deed dat 2 jaar geleden al voor minder namelijk) moet wel van het turbo gat houden, anders ga je je eraan ergeren. Dat heeft ie standaard namelijk al. Wel veel tuning opties en prima ruim gezien waar meeste gezinnen in nl mee rijden.
@spykerboy: maar dat stuur? Dat doe je toch niet?
@rolov: hoezo niet? ben je binnen 5 minuten rijden aan gewent. Vergelijk het met je NL auto in UK zelf rijden, is toch ook niks mis mee dat je het daarom zou laten? hier zelfde principe enige wat moeilijk is zijn parkeer garages (ff een grijper kopen werkt ook prima ervoor) en de Mac drive (achteruit erin word niet op prijs gesteld weet ik uit ervaring met mijn supra toen dr tijd nog). en inhalen op een provinciale weg kan soms een uitdaging zijn kwa zien van tegenliggers, maar is makkelijk op te lossen door rechts langs de auto/truck voor je kijken of meer afstand houden dan kan je er ook gewoon omheen kijken, daardoor kan je wel zo een auto rijden dan :) een LHD variant ben je gauw 6000 euro meer voor kwijt (9000 tov 15000+) wat je weer in mods, verzekering, onderhoud etc kan steken dan.
Ik vind de Thesis toch niet zo mooi oud worden. Iets wat ik wel had verwacht…. Mijn keuze zou iets uit Zweden (9-3, 9-5 of V70) of iets van Ford zijn.
@coffeecup: was nieuw ook niet mooi
Een RHD Subaru WRX STI wagon uut Engeland.
Voor drie vier mille ben je het mannetje.
@desjonnies: waar vind je een GC8 STI Version 6 voor 3-4k in Engeland? Anders haal ik er eind dit jaar nog een op. Gaat helaas waarschijnlijk op voor één van de latere modellen, of niet?
@ej20g:
Eerlijk gezegd wil ik je bedanken.
Ik schrok ervan hoe de prijzen van dd WRX STI type R modellen omhoog zijn geschoten.
Ik heb een betere investering gedaan dan ik dacht !
Zelfs de stationwagens zijn verdrievoudigd in prijs.
@desjonnies: of zoiets, kun je best nog wel wat van de prijs af krijgen. N/A 245pk handbak en AWD, plus wat ruimte achterin

https://m.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=256501390

Subaru Legacy Kombi 3.0R 4WD spec. B
First Registration: 03/2005
Mileage: 190,000 km
Fuel Type: Petrol

Price: €11,500
geen benzine, maar toch… ik weet zeker, als je een goed bod doet, dat je hem hebt!
https://www.autoscout24.nl/aanbod/-a2e96962-ac65-4a2f-e053-e350040a487e
@TDI-goeroe: zo jammer dat die er niet als ST is geweest!
@dutchdriftking: volgens mij wel, maar heel kort!
@TDI-goeroe:

+1 voor het fotograferen van het deukje!
@jack_abarth: eerlijk duurt het langst, en dit is eigenlijk alles wat er aan mankeert.
@TDI-goeroe:

En het toffe is dat men er niet meer over kan beginnen als soort van onderhandelingspuntje
@TDI-goeroe: voor een gezin met 3 kinderen????
Yolo alternatief:
https://www.autowereld.nl/lincoln/navigator/5-4-v8-aut-start-niet-startblokkering-probleem-25933325/details.html
Moneypit. Maar wel veel pk en ruimte.
@hannibal: geen APK en start niet? Wat is er nog meer aan de hand?
@erik2907: Dat ie bij Hazet staat…
@erik2907: mist een half dashboard
@erik2907: staat lang stil dus grote beurt, nieuwe banden. Moneypit. Redelijk yolo dus. Maar een vergelijkbare navigator met een jaar apk zit al snel 4k boven budget en deze 2k eronder
Dat moment waar een VW Phaeton W12 wordt aangeraden en de YOLO nog moet komen.
@fietsenmaker: Een W12 voor 6k terwijl je met een relatief normaal salaris een gezin moet onderhouden. Als er slechte levenskeuzes bestaan, is dat er zeker één van.
@silverarrow: In het artikel staat dat dat van ondergeschikt belang is. Dus ja.. Goede tip, die W12.
@silverarrow: Je kent zijn situatie niet. Wellicht heeft hij een hoog inkomen maar niet veel spaargeld (pas een huis gekocht ofzo), en wil hij toch wat leuks rijden. Omdat het kan. Ik zit zelf in precies de omgekeerde situatie. Ik kan makkelijk een leuk bedrag aan een auto uitgeven maar momenteel kan ik nog geen 1000 euro per jaar sparen dus vaste lasten en onderhoud moeten laag zijn. Dat zou ook een heel gek advies zijn mocht ik dat aanvragen (wat ik niet doe want ik hou dat geld lekker op de bank).
@lekbak: Het onderhoud van een W12 kan met een jaar met gemak oplopen tot z’n huidige budget. Sterker nog, voor een W12 van 6k is dat niet geheel ondenkbaar. En als hij z’n huidige budget met gemak nog een keer op kan hoesten voor onderhoud, waarom dan niet meteen een auto van 18k kopen? Als vermogen echt zo belangrijk voor ‘m is, heeft hij met 18k veel meer keuze. Maar hij moet het natuurlijk helemaal zelf weten.
@silverarrow: en welke gezinsauto(‘s) raad jij aan? Veel pk’s, max 18k, en relatief goedkoop in onderhoud.
@rikus: BMW E39 540i touring
@e1000bmw523i: Alpina B10 Touring obv de E39 kan ook nog.
@e1000bmw523i: niet voor 9K denk ik zo..
@shogun: In dit lijntje werd gesproken over 18k. Dat lukt makkelijk. Voor 9k zul je alleen een de 530i Touring (231 pk) en de 540i (286 pk) treffen.
@e1000bmw523i: ah, had ik even overheen gelezen. excuses.

nette e39’s worden inmiddels schaars en relatief duur. een goeie 530i voor 9k wordt al lastig.
afgelopen maand een aantal bekeken met M54. sludge onder de olievuldop (verstopte CCV), herrie uit de DISA, zoekerige besturing, rooklucht in interieur.. In die prijsklasse (en net iets eronder) hebben ze bijna allemaal een combinatie van die eigenschappen. zonde, want daardoor is het geen e39 meer geworden, terwijl ik het echt een prachtige auto vind! 540i heb ik niet naar gezocht, door de V8 toch echt te duur.

zo’n e39 B10 vind ik echt geweldig!
@shogun: True. Price wise wordt een Alpina zo onderhand niet alleen YOLO, maar ook de meer verstandige keuze…
Zonder er ook maar 1 seconde bij na te denken…. de thesis
Dit lijkt mij nou de ideale oplossing, redelijk anoniem dus moeder de vrouw is nog wel te overtuigen, genoeg ruimte, en aardige lading pk’s! In elk geval in vergelijking met je 206 waarschijnlijk, zelfs als je nog iets meer dan de 110 pk van m’n eigen 1.6 XS hebt ;)


Opel Zafira 2.0 T OPC Recaro Leder, Airco, Cruisecontrol, 7 http://link.marktplaats.nl/m1245082291?utm_source=autoblog&utm_medium=referral&utm_campaign=CA____autoblog_promotie_site_autoblog&utm_content=105745
@aft0570: raar dat de zafira opc niet in het lijstje staat. Een van de vetste mpv’s die er zijn
Mis de 156 2.5/3.2 V6 of 159 3.2 V6 een beetje in dit rijtje.
Vraagje: wat is de relevantie van aankoopbedrag eigenlijk? Is toch een barslechte parameter.

Mij interesseert dat niet. Enige dat echt telt is de maandelijkse totaalkost. Afschrijving, bijdrage aan de roverheid, verzekering, brandstof, onderhoud.

Ik ken fiscaliteit in Nederland niet voldoende, maar als je maar 9000 wil uitgeven bij aankoop, maar misschien jaarlijks meer moet gaan uitgeven aan taks / verzekering… Lijkt het me beetje fout?
@faithnomore: je hebt helemaal gelijk, maar denken er niet veel. Gewoon je laatste centen stuk slaan op een wagen en daarna broodnodig onderhoud uitstellen….

Gebeurt helaas maar al te vaak!
@faithnomore: niet. Maar aangegeven is dat maandelijkse kosten en onderhoud ondergeschikt zijn, dus ik vermoed dat deze parameter dus gebruikt is voor het zoeken. Anders dan hadden ze alleen maar 4deurs hatchback hoeven aanraden want een sedan/station betaal je altijd meer ivm extra gewicht. Zeker in combinatie met een groter vermogen ;-)
Ik zou voor de lancia gaan. Het is wel een aparte verschijning waarvan je moet houden. Maar wat rijdt zo’n auto rustig en tegelijk ook rete vlot. Het is echt een onderschatte auto voor fijnproevers.
@mikje90: en je krijgt er natuurlijk gratis zo’n guitige Ypsilon bij als leenauto wanneer je Thesis weer eens een week bij de dealer staat omdat ‘iets is uitgevallen’.
@eklasse: lees de regel nog eens: net zo betrouwbaar als een mercedes of bmw uit die tijd.
Kan je natuurlijk ook 2 kanten mee op. Dat is waar.
@pa045: de gemiddelde Lancia specialist zal je iets anders vertellen..

Gelukkig is de realiteit hier soms ver te zoeken. Dat maakt dergelijke lijstjes wel leuk.

Gewoon kopen zo’n Thesis!
@eklasse: Ik denk dat die het zouden beamen. Bovendien heb ik een Thesis gehad. Met Busso 3.0. Geweldige wagen. Een beetje te onderscheidend voor de gemiddelde kudde.
Ik vind roest toch een behoorlijk groot nadeel aan de MPS. Ga even na hoeveel onderhoud je aan de mechanische delen kunt doen voordat je de prijs van een vers gerepareerd spatbord hebt besteed. Lassen en spuiten is geen grap.
Nissan Murano 3.5 V6 (als je de CVT kan verdragen), A6 C5 2.8 V6, Skoda Octavia RS met 1.8T, Jaguar X-type 3.0 V6 of een Citroen C6. Wat je ook kiest, hou wat geld achter de hand voor achterstallig onderhoud.
@silverarrow: De X-type, je bent me net voor! Maar voor dat geld kun je de mooiste uitzoeken op marktplaats. Goed, het is een opgeleukte Ford, maar who cares. Je rijdt een Jaaaaaaag.
De Pheaton en de C32 AMG kosten een godsvermogen om te onderhouden, op het moment dat je budget voor een auto 9K is dan vraag ik me af deze aanvrager wel genoeg geld over heeft aan het eind van de maand of op zijn spaarrekening om dit te bekostigen.
Met twee kinderen en een derde op komst is het sowieso slimmer om prioriteit te geven aan een station of een hatchback. Sedans bieden vaak een (ogenschijnlijk) grote kofferbak, maar eenmaal gevuld met een ingeklapte kinderwagen blijft er óf te weinig ruimte over voor de luiertas en de reservekleding óf de kofferklep wil domweg niet meer dicht. Les 1 (uit eigen ervaring).

Les 2: kijk of er drie maxicosi’s, kinderstoeltjes of zitverhogers (naar behoefte te combineren) naast elkaar op de achterbank passen, waarbij voor elke zitplaats geldt dat de gordelsluiting redelijk bereikbaar blijft voor de vader of moeder in charge.

Klinkt allemaal wat belerend misschien, maar je wil niet weten hoe vaak een droomauto op deze wijze werd afgeserveerd als zijnde een miskoop.
@RRRobert: juist. In mijn optiek ook, ga voor verstandig. Al is dat niet altijd de leukste keuze.

Die Zafira OPC is een goed alternatief. Makkelijk 3 kinderen achterin en redelijk bulletproof.
@gloudertje: Net wat je zegt, de tijd van de wilde haren zijn voorbij.
Tijd voor verantwoordelijkheid.
Waarom geen A6 TFSI 2006-2008 170pk eventueel een Avant.
Gaat vooruit maar niet sportief.
Ik blijf erbij, eens kinderen zijn er andere dingen waar meer belang moet aan gegeven worden.
Sorry.
@wimof: Die strategie is voorsorteren voor een midlifecrisis. Ook met kinderen mag je best een leuke auto, je leven is nog niet voorbij!
@wimof: Omdat niet iedereen zin heeft om na elke rit olie bij te vullen, iet waar TFSI’s uit die periode helaas flink last van hebben.

Daarnaast is niet iedereen hetzelfde, wilde haren afscheren omdat je kinderen hebt… wat een onzin.
@RRRobert: Deze gedachtengang miste ik ook in het artikel (heb er zelf ook drie). Maar hulde om niet meteen richting “busje” te denken zoals een Espace, S-Max oid. Stations rijden veel fijner!
Ik zie geen bmw 7, maar wel een bmw 7 tag?

Zal ik hem dan maar doen;
– 230k km
– machtige 12 cilinder
– 327 pk
– verlengde facelift (beter kontje)

https://www.autoscout24.nl/aanbod/bmw-760-760li-v12-full-options-nieuw-model-benzine-blauw-19b541f6-8481-4ad0-9fa9-427728e33b6d
@olivier420: 327pk = kw, dus 450 pk
@olivier420: Ongelooflijk dat je hiervoor €9000 betaald. Ik denk dat ik deze in de winter verhuur als studentenkamer en in de zomer ermee ga rijden…
De Saab zou mijn voorkeur hebben. Stations zijn nou eenmaal ideaal met een groter gezin. Zeker als je nou kinderwagens mee moet slepen
Net voor het krijgen van mijn zoontje ben ik van een 3deurs hatchback naar een station met V6 gegaan. Tot op heden geen enkele spijt ☺️ of het de meest verstandige keuze was? Nee. Een Ford met een 1.0 was verstandiger. Maar de Alfa 159 is zo veel meer.
Lexus GS 450h. Rost alles voorbij met een fabelachtig koppel en gecombineerd vermogen van 350pk, maar wil maar niet stuk gaan en loopt gewoon 1 op 12. Ook fijn.

Je kunt het alleen vergeten om een exemplaar te vinden onder de 10 mille met minder dan 160k km. Maar ja, koop je zo’n Pheaton voor die prijs dan kun je er zeker van zijn dat je binnenkort aan de beurt bent.
@frank2b: Bij nader inzien…. of de 450h nou echt een gezinsauto is… toch misschien voor de 430 gaan. Verbruikt wat meer, maar wel wat meer ruimte in de kofferbak.
Audi Audi S8 2001, 118.000 KM

http://link.marktplaats.nl/m1245416008

Lijkt?utm_source=autoblog&utm_medium=referral&utm_campaign=CA____autoblog_promotie_site_autoblog&utm_content=105745 mij ook wel een fijne kandidaat voor dit lijstje
Ook nog een fijne optie:

Handgeschakelde Passat variant W8 4 Motion
http://link.marktplaats.nl/m1220378728?utm_source=autoblog&utm_medium=referral&utm_campaign=CA____autoblog_promotie_site_autoblog&utm_content=105745
@allesmetturbo: Heb nooit geweten dat de Variant ook als W8 leverbaar was. Wel vet!
B-Klasse 200 Turbo. Ruim en pittig snel.
Heeft JetCars niks leuks staan?
Verbruik en onderhoud mogen alles kosten maar in aanschaf max je op 9k ?
Da’s een recept voor drama’s , zeker als er een koter op komst is.
De pheaton kun je sowieso al snel aan de kant schuiven aangezien je het restant van het budget waarschijnlijk al binnen 2 jaar stuk hebt gegooid aan kosten.
De FR lijkt aantrekkelijk maar het zal knap lastig worden om er een te vinden die niet is afgetrapt..
De thesis is fraai en bijzonder maar wetende dat het een bodemloze put word als je ‘m op de weg wil blijven houden maakt dat ook deze zou moeten afvallen in deze situatie imho.
De saab is een fraai ding en ook wat bijzonders , een goeie vinden zal niet makkelijk zijn maar dan heb je ook echt wat.
De chrysler is echt bang for buck in aanschaf maar je loopt er op leeg qua gebruikskosten.
Een amg voor de deur hebben staan heeft wel wat maar als er iets mee mis gaat dan loop je er wel op leeg.

In deze situatie zou ik altijd voor de mazda kiezen.
Veel meer afschrijven zal hij niet meer ( houd je nog wat over als je weer iets anders gaat halen ) , zit goed in elkaar ( een gezinsauto die om de haverklap met issues zit lijkt me niet handig.. ) en is ook niet te duur om op de weg te houden.
Een MPS tunen schijnt niet eenvoudig te zijn en weinig op te leveren. Misschien dat MPS daarom nooit echt van de grond komt qua populariteit. Ik zou zelf een Subaru Legacy 3.0R spec b kiezen in dit geval.
Absoluut de Saab, mis deze auto nog elke dag! En dan had ik niet eens de 6 cilinder….
Zou eerder denken aan een A4 of A6 3.2. Mooie modellen met degelijk interieur en met een mooie set velgen een tijdloze wagen.

Audi A4 3.2 FSI V6 Avant Quat 188KW AUT 2005 Grijs http://link.marktplaats.nl/m1159027497?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_iosAd
Aan veel pk’s heb je niet veel als de auto loeizwaar is. Maar goed, als het om veel vermogen voor een lage prijs gaat komen inderdaad de extreme afschrijvers om de hoek kijken, met de Phaeton en Lancia als schoolboek voorbeelden (Citroen C6 is er ook zo een). “Proberen” een Audi, BMW of Mercedes met dikke motor en lage km-stand te scoren is vragen om problemen, zelfs een Volvo, Jaag of Lexus wordt moeilijk.
Ik denk dat je al met al het beste naar een dikke Amerikaan kan kijken. V8 mechaniek heeft geen stress en er zijn voldoende onafhankelijke specialisten die hem goedkoop rijdend kunnen houden. Dus naast de Chrysler 300C misschien ook eens naar een Cadillac Seville/STS/CTS kijken.
Porsche Cayenne S, meest betrouwbaar van het hele zooitje was hierboven is omschreven. Punt.
@pilot1988: waar lees jij dat de wagen bedoeld is voor het woonwagenkamp? 😂
@bluebird: grappig, je slaat de plank finaal mis!
@pilot1988: Ok, over smaak valt te twisten. Ik vind de fase 1 Cayenne in ieder geval spuuglelijk, wordt er zeker niet beter op met de jaren. En wedden dat als ik naar het kamp rijd ik zo’n Cayenne zie staan, waarschijnlijk met van die ontzettend foute velgen?
@pilot1988: Porsche Cayenne S voor 9 mille is een ramp op wielen. Juist de ‘S’ is bijzonder onbetrouwbaar. Nikasil coating, elektronica, aandrijfas, luchtvering: er is veel op een Cayenne S van 9 mille wat absoluut kapot gaat. Kost je ook nog eens 9 mille om het een beetje rijdbaar te krijgen. Maar je hebt gezet ‘punt’ dus dan is het waar :-D

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).