• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de goedkoopste Aston Martin-occasion van Nederland

Auteur: Dizono, gepost 18 juni 2015 om 09:19 – 44 Reacties

Afbeelding Dit is de goedkoopste Aston Martin-occasion van NederlandAfbeelding Dit is de goedkoopste Aston Martin-occasion van NederlandAfbeelding Dit is de goedkoopste Aston Martin-occasion van NederlandAfbeelding Dit is de goedkoopste Aston Martin-occasion van NederlandAfbeelding Dit is de goedkoopste Aston Martin-occasion van NederlandAfbeelding Dit is de goedkoopste Aston Martin-occasion van NederlandAfbeelding Dit is de goedkoopste Aston Martin-occasion van NederlandAfbeelding Dit is de goedkoopste Aston Martin-occasion van Nederland

Aston Martin DB7
Je wilt per sé in een nobele Brit rijden, maar je hebt niet de knaken voor een gloednieuw exemplaar. Hoeveel moet je dan bij elkaar sprokkelen? We hebben het verlossende antwoord voor je!

In navolging van de goedkoopste Ferrari en Lamborghini van Nederland, zijn we opzoek gegaan naar de meest betaalbare Aston Martin van ons land. Dat is een DB7 uit september 1996 met een goede 165.585 kilometer aan ervaring, die je 21.950 euro kost. Onder de kap van zo’n vroege DB7 geen V12, maar een 3.2-liter zes-in-lijn met 335 pk, in dit geval gekoppeld aan een automaat. Dat maakt de DB7 allerminst tot een zeer snelle sportwagen, in deze uitvoering is het meer een vlotte GT.

De schitterende DB7 is heerlijk ingetogen en veel minder ‘kijk mij eens’ dan de nieuwere Aston’s, zeker in deze donkerblauwe kleur. Het design is van de hand van Ian Callum en wordt dikwijls toegedicht tijdloos te zijn. Daar zijn we het niet helemaal mee eens, de jaartjes zijn de DB7 ondertussen behoorlijk aan te zien. Niet dat dat erg is overigens, het blijft een schitterende wagen.

Dat de DB7 uit de jaren ’90 stamt, is al helemaal in het interieur goed zichtbaar. Veel leer en hout worden moeiteloos afgewisseld met grote plastic knoppen uit Ford Escort’s en Mondeo’s uit die jaren. De kleurstelling is -zoals zo vaak bij Aston Martin- aan smaak onderhevig, maar we hebben gekkere kleurcombinaties gezien.

Is zo’n DB7 een beetje een veilige investering voor de toekomst? Mjah, een net exemplaar zal niet snel minder waard worden en heeft zeker klassiekerpotentie. Vergis je echter niet in de kosten die komen kijken bij het rijdend houden van zo’n Britse gentleman en ook de onderdelen zijn allerminst goedkoop. De achterlichtjes kun je nog eenvoudig scoren bij de Mazda-dealer, voor de buitenspiegels kun je naar Citroën, maar voor veel andere onderdelen ben je aan de beurt.

Ook interessant!

  • Goedkoopste Aston Martin van Marktplaats
    Dit is de goedkoopste Aston Martin van Marktplaats
  • Gespot - Nog een peperdure Aston Martin V12 Speedster voor Nederland
  • 'Aston Martin' occasion van een miljoen is een buitenkans
  • Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
    Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, blauw, db7, occasion

Vorig bericht: « Helemaal officieel: de Peugeot 308 GTi 250 / 270
Volgend bericht: Leaserijders bestellen nu al auto’s voor eind van het jaar »

Lees Interacties

Reacties

  1. autonieuwsvandestraatje zegt

    18 juni 2015 om 09:21

    Yes, fiets er elke dag langs. Sparen!

    Login om te reageren
    • autonieuwsvandestraatje zegt

      18 juni 2015 om 09:21

      @autonieuwsvandestraatje: oops, en mezelf verraden als fietsende autoblogger

      Login om te reageren
      • clarkson zegt

        18 juni 2015 om 09:26

        @autonieuwsvandestraatje: Val jij even door je fietsmand.

        Login om te reageren
        • autonieuwsvandestraatje zegt

          18 juni 2015 om 09:30

          @clarkson: Haa! Zo’n scherpte al rond de klok van half 10.

          Maar durf het niet aan in de binnenstad met al die grachten en lamme studenten

          Login om te reageren
  2. centho zegt

    18 juni 2015 om 09:24

    Dan liever ietsje langer doorsparen en dan deze:

    BMW M3 3.2 Coupe
    € 29.950
    Bouwjaar
    1997 (E36) – 321 pk
    Kilometerstand
    67.000 km

    http://500e.nl/voorraad/

    Login om te reageren
    • granlusso zegt

      18 juni 2015 om 09:30

      @centho: Dan betaal ik liever 21 voor deze en dat ik die andere 9.000 bloed op het onderhoud dan dat ik 30.000 euro neerleg voor een E36, ook al is het waardevol spul

      Login om te reageren
      • erro zegt

        18 juni 2015 om 10:24

        @granlusso:

        Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      18 juni 2015 om 09:54

      @centho: Ik zou ff naar Vught of Uden rijden voor een exemplaar met handbak…

      Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      18 juni 2015 om 10:42

      @centho: 30k? daar heb je bijna een m3 e92 voor laat staan een (nette!) m3 e46

      Login om te reageren
      • fmgarcia zegt

        18 juni 2015 om 19:59

        @lekkaah: Dat is dus geen Aston Martin. Al zou ik het zelf ook wel weten.

        Login om te reageren
    • ghost zegt

      18 juni 2015 om 12:34

      @centho: of een e92 voor 30k met een tonnetje op de klok!

      Login om te reageren
    • rikus zegt

      18 juni 2015 om 12:52

      @centho: overpriced

      Login om te reageren
  3. bofkont zegt

    18 juni 2015 om 09:25

    Moah toch een beetje een crisis model, van ik wil wel maar kan niet roept zoiets bij me op eerlijk gezegd. In een Aston moet een grommende dikke V12 liggen naar mijn mening.

    Login om te reageren
    • griffendahl zegt

      18 juni 2015 om 10:15

      @bofkont: Niks mis met een mooie 6 in lijn, een Aston Martin is sowieso meer een GT, zeker de DB7…

      Login om te reageren
      • bofkont zegt

        18 juni 2015 om 20:00

        @griffendahl: oh er is zeker niets mis mee maar een AM moet naar mijn mening/idee power in overvloed hebben.

        Login om te reageren
    • baardmijt zegt

      18 juni 2015 om 10:19

      @bofkont: Een GT als de db7 is ook prima geholpen met een fijne L6. Misschien meer een kwestie van wel kunnen, maar niet zo nodig hoeven.

      Belang hechten aan hoe iets hoort te zijn is sowieso voor volgers.

      Login om te reageren
    • Shenkie zegt

      18 juni 2015 om 11:59

      @bofkont: hoewel er wat mij betreft niets boven een atmosferische 12-cilinder gaat, past een 6-in-lijn perfect bij Aston-Martin. Zie bijv. de DB Mark III, DB4, DB5 en DB6.

      Login om te reageren
    • alfablog zegt

      18 juni 2015 om 19:23

      @bofkont: nou, ik zou denk ik ook liever de 6L hebben dan de V12. Ben meer van “efficiënt” dan van “overdadig”. Houd ook meer van Italiaanse V8s dan van muscle cars. Mooie auto.

      Login om te reageren
  4. pikkie zegt

    18 juni 2015 om 09:26

    Verkocht ?

    Login om te reageren
    • scottishcarspotter2000 zegt

      18 juni 2015 om 11:48

      @pikkie: succes pik ?

      Login om te reageren
  5. Vreddy_B zegt

    18 juni 2015 om 09:26

    Blijft voor mij eigenlijk een van de mooiste Astons.
    Ik heb een keer met vrienden een Ford Scorpio gekocht voor een roadtrip, het instrumenten paneel en alle knoppen komen inderdaad erg bekent voor.
    Maar zelfs met een half interieur van Ford wisten ze dus geen winst te boeken daar.

    Login om te reageren
  6. robskilov zegt

    18 juni 2015 om 09:27

    Ik vond de achterlichten bij dit model altijd al vreemd.. ze passen niet bij de rest, maar dit verklaart een hoop!

    Login om te reageren
  7. rdamnn zegt

    18 juni 2015 om 09:53

    Je zet toch niet zo een radio in zo een auto. Dat laat je liever origineel zou ik zeggen. (al is het cassettebandjes luisteren)

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      18 juni 2015 om 09:55

      @rdamnn: Sowieso überhaupt niet een dergelijke radio. Dat scherm voor al je knopjes is niet praktisch…

      Login om te reageren
    • debunker zegt

      18 juni 2015 om 18:50

      @rdamnn: hadden ze vroeger niet al van die cassettebandjes met een aux kabel eraan? Lijkt me een veel betere oplossing

      Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    18 juni 2015 om 09:57

    Mooi ding, maar ik heb toch het liefst wel de V12, als je dan AM rijdt, doe het dan goed….

    Login om te reageren
  9. 250tdf zegt

    18 juni 2015 om 10:08

    Off topic: tip voor autoblog!
    Er staat een Ferrari F92A formule 1 bolide (te koop) bij munsterhuis, misschien leuk voor een artikeltje? Hierbij een stuk dat ad erover schrijft. http://m.ad.nl/ad/mobile/article/detail.do?language=

    Login om te reageren
    • thisguy zegt

      18 juni 2015 om 11:09

      @250tdf: Linken via mobiel/naar een mobiele site is nooit zo’n succes. Is het deze: http://www.ad.nl/ad/nl/1014/Bizar/article/detail/4079154/2015/06/18/Te-koop-de-echte-F1-racewagen-van-Jean-Alesi.dhtml

      Login om te reageren
      • 250tdf zegt

        18 juni 2015 om 12:36

        @thisguy: Jup die is het! Zie nu zelf ook dat mijn link niet werkt…

        Login om te reageren
  10. roberto zegt

    18 juni 2015 om 10:10

    Ik vind de cabrio-variant toch net wat mooier.. http://www.autotrader.nl/auto/aston-martin-db7/2001/hardinxveld-giessendam/5a7mc/aston-martin-db7-vantage-volante-origineel-nederla/

    Login om te reageren
  11. mout zegt

    18 juni 2015 om 10:40

    Wat een vreemde wielsloten / disk-dingesen hebben die velgen.

    Login om te reageren
  12. RuVi zegt

    18 juni 2015 om 10:48

    De achterlichten kwamen volgens mij rechtstreeks van de Mazda 323f.

    Ik zou hem nooit kopen

    Login om te reageren
  13. gtwillem zegt

    18 juni 2015 om 11:08

    In tegenstelling tot de goedkoopste Ferrari heb je wel een hele mooie auto. Ik ben bang dat je je kapot schrikt bij het zien van de rekening van de eerste beurt. Wat waarschijnlijk de reden is van de lage prijs. Aan de andere kant, als je het incalculeert en de DB7 laat onderhouden bij een specialist, kan het meevallen.

    Het is nog altijd een erg fraaie auto, alhoewel ik de V12 voorkant nog mooier vind, ondanks het feit dat deze is voorzien van een ‘GT’ grille.

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      18 juni 2015 om 11:16

      @gtwillem: Ik denk dat, in verhouding tot de V12, deze qua running costs een stuk vriendelijker is voor de bankrekening. En persoonlijk vind ik de eerste series het mooist. Later zijn er nog wat lelijke special editions geweest (Alfred Dunhill bodykit….). Blijft een prachtige auto. Jammer van het XJS dna. Daardoor was ie vanbinnen echt krap. De ECU onder de voorstoel helpt ook niet echt natuurlijk.

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        18 juni 2015 om 13:57

        @E34M5Touring:

        Vooral dat hij het gewicht van de XJS heeft geërft vind ik bijzonder spijtig. De DB9 heeft dat dan weer niet, maar die heeft dan weer die te zware V12 en iets mindere looks.

        Valt een leuke wagen van te maken als je gaat customizen (ecu op een andere plaats, achterzetels eruit,… ), grotere supercharger,…), maar dat kost wat, en je vernielt de waarde van de wagen ermee als je er ooit vanaf wilt.

        Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      18 juni 2015 om 11:16

      @gtwillem: Grote beurt afdingen bij de koop… ;)

      Login om te reageren
  14. norge zegt

    18 juni 2015 om 11:49

    Mooi handtasje, en die 6 is meer dan genoeg…

    Login om te reageren
  15. jochempie zegt

    18 juni 2015 om 12:59

    Ik stap iedere dag uit m’n auto alsof het een DB7 is.. De deurgrepen komen namelijk zó uit een MX5..

    Login om te reageren
  16. amdbsv8 zegt

    18 juni 2015 om 13:38

    Veel onderdelen zijn uitwisselbaar met jaguar, wat een hoop scheelt.
    De onderhoudskosten zijn best wel te overzien.
    Je zou het misschien niet verwachten maar de db7 lijkt momenteel z’n dieptepunt voorbij te zijn. de v12 model zijn zelfs alweer wat in prijs gestegen.

    een bekend probleem met deze auto’s zijn een gebrek aan onderhoud aan de SC, terwijl dit vaak gewoon een kwestie is van tijdig olie wisselen,

    Een van de mooiste auto’s ooit gemaakt, binnen handbereik!
    al zou ik zelf voor de v12 Gt of Gta gaan

    Login om te reageren
  17. E550 zegt

    18 juni 2015 om 15:15

    De voorkant lijkt net een anaconda

    Login om te reageren
  18. deepep zegt

    18 juni 2015 om 16:11

    Jammer van die aftermarket achterdempers…

    Login om te reageren
  19. Alfarobert zegt

    18 juni 2015 om 16:12

    Het gaat erom wat je KUNT rijden voor de prijs van een Golf denk ik.Jaren geleden bij Munsterhuis stond toen een Maserati Quatroporte(model schuin aflopende voorkant)Ook voor 21.000 euro.Rij je wel even Maserati ipv Astra of Golf.

    Login om te reageren
  20. philipf zegt

    18 juni 2015 om 17:02

    Vind hem nogsteeds erg mooi. Maar toch zou ik hem voor dat geld niet kopen.

    Login om te reageren
  21. mrrallycross zegt

    19 juni 2015 om 08:44

    Je kan dan wel zeggen dat je Aston Martin rijdt

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North