Sportiefste 8 Serie ooit is nu nog sportiever

Auteur: , 20 Reacties

Dichterbij een M8 GTE Le Mans racer zul je niet komen.

Het kan een beetje verwarrend zijn. Een tijdje terug werd de BMW M850i xDrive Coupé (G15). Een ruime, luxe en bizar snelle coupé met wat BMW M-goodies. Dankzij een dikke 4.4 liter V8 met dubbele turbo, vierwielaandrijving en een efficiënte automaat is dat een bloedsnel apparaat.

Vandaag kwamen daar twee varianten bij, de BMW M8 Coupé en de BMW M8 Competition Coupé. Beide zijn dankzij een dikke 4.4 liter V8 met dubbele turbo, vierwielaandrijving en een efficiënte automaat bloedsnelle apparaten. Ondanks de gelijkenissen op papier zal het karakter van de auto wezenlijk anders zijn. Lees: de M8, met name de Competition, zal aanzienlijk sportiever zijn. Net zoals dat bij de technisch gelijke M5 Competition het geval is.

BMW M8 Competition Coupé M Performance Parts (F91) '19

Mocht je een M8 Competition willen die nog sportiever is, dan kun je je nu al wenden tot M Performance. Het is namelijk mogelijk diverse upgrades voor je M8 en M8 Competition te bestellen. Volgens BMW hebben ze de knowhow voor deze accessoires opgedaan met de M8 GTE raceauto’s. Zo is er een Carbon Package leverbaar, waarbij een heleboel onderdelen in koolstofvezel zijn uitgevoerd. Deze zijn allemaal met de hand vervaardigd. De kwaliteitseisen liggen desalniettemin erg hoog, want de eis van BMW was dat je met een M8 met M Performance Parts gewoon door de wasstraat kunt gaan. Hardware waar je wellicht meer aan hebt zijn de M Performance remblokken. Deze zijn rechtstreeks afkomstig uit de lange afstands-racerij en zijn beter geschikt om ‘in de bocht’ te remmen aldus BMW.

BMW M8 Competition Coupé M Performance Parts (F91) '19

In het interieur kun je je kersverse M8 voorzien van en M Performance Pro stuurwiel dat eigenlijk een kunststukje op zich is. Het stuurwiel is voorzien van bijna alles: leer, alcantara, knoppen voor de bediening van de auto, koolstofvezel en schakelflippers. Om te zien of je het stuur wel recht hebt, is er een blauwe indicator. Verder zijn er items verkrijgbaar als een carcover, vloermatten en covers voor je lichtmetalen velgen.



20 reacties

In de geest van de Blower Bentley.
@karaya: Die kon de 24 uur wel winnen anders;). Ben t wel eens met je vergelijking. Wat een obese machine is t toch.
Oef the thumbnail/foto 2 is wel echt echt prachtig
Op een M2 is het best stoer, om een M8 vind ik het eigenlijk wat fout.
@dutchdriftking: eens: ik kan vloermatten met mperformance logo die je ook voor een 116d kan krijgen nou niet echt een “upgrade” voor een M8 noemen. Ook de overige mperformance onderdelen mogen er wat mij betreft af. Ik vind overigens de vorige generatie nog altijd veel mooier (zowel de “6” als de “8”)
Zou zeker voor de vorige generatie M8 zijn gegaan als ik het geld had. De 8-serie is in de basis al een ‘moeilijke’ auto met al die lijntjes/inkepingen etc.
@bsxc2: M6 bedoel ik
De velgen zijn eindelijk een keer deftig! Geen bicolor gedoe.
Deze auto doet mij eigenlijk erg weinig en dat vond ik best vreemd. Immers, alles is aanwezig. Vermogen, luxe, looks. Ik denk dat de reden is dat deze auto niet echt vernieuwend of innovatief is. Alles is in een maatje kleiner al eens gebouwd of gemaakt. Er zijn geen USP’s als een V12 of een full koolstofvezel chassis. Alles zit precies op de plek waar je het verwacht en gedraagt zich zoals je het verwacht had. Kortom: waar is de excitement ??
Die carbon prullaria zal van deze dikkerd nog steeds geen atleet maken.
@911targa: Wie claimt dan dat dit een atleet moet zijn?
Wat is het toch smullen geblazen met al die M goodies op de 8 serie. Dat doet BMW toch wel beter dan de concurrentie. Ik hoop in de toekomst dat men ook meer echte performance gerelateerde zaken kan aanbieden, dus niet alleen remschijven.
Wauww wat een beauty! Hier kan geen Lexus of een Benz tegenop!
@neymar: helemaal mee eens.
Voor M-performance goodies vind ik het nog redelijk ingetogen. Ik zou het zelf niet kiezen, maar staat niet heel verkeerd.
Ik vind hem schitterend. De M performance onderdelen vind ik beter gelukt als bij de laatste 1 en 3 serie
Mis toch die chrome bumpers van de 6 serie op deze auto:)
M Drivers Package…. als eerste aanvinken op de optielijst.
& serie is nooit geslaagd , ook de vorige generatie was een groot blunder !!
Bmw gaat max 2 jaar deze 8 serie produceren en gauw de 6 serie op laten volgen op Hybride of Elektro..
Wat mij betreft mag BMW dat carbon wel achterwegen laten op deze auto. Een paar kilootjes extra maakt toch niet uit. Deze auto is een gran tourismo bedoeld om grote afstanden op hoge snelheden af te leggen met grandioos comfort en luxe.
Prachtige auto!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).