• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Sportiefste 8 Serie ooit is nu nog sportiever

Auteur: willeme, gepost 5 juni 2019 om 12:40 – 20 Reacties

Afbeelding Sportiefste 8 Serie ooit is nu nog sportieverAfbeelding Sportiefste 8 Serie ooit is nu nog sportieverAfbeelding Sportiefste 8 Serie ooit is nu nog sportieverAfbeelding Sportiefste 8 Serie ooit is nu nog sportieverAfbeelding Sportiefste 8 Serie ooit is nu nog sportieverAfbeelding Sportiefste 8 Serie ooit is nu nog sportieverAfbeelding Sportiefste 8 Serie ooit is nu nog sportieverAfbeelding Sportiefste 8 Serie ooit is nu nog sportiever

BMW M8 Competition Coupé M Performance Parts (F91) '19Dichterbij een M8 GTE Le Mans racer zul je niet komen.

Het kan een beetje verwarrend zijn. Een tijdje terug werd de BMW M850i xDrive Coupé (G15). Een ruime, luxe en bizar snelle coupé met wat BMW M-goodies. Dankzij een dikke 4.4 liter V8 met dubbele turbo, vierwielaandrijving en een efficiënte automaat is dat een bloedsnel apparaat.

Vandaag kwamen daar twee varianten bij, de BMW M8 Coupé en de BMW M8 Competition Coupé. Beide zijn dankzij een dikke 4.4 liter V8 met dubbele turbo, vierwielaandrijving en een efficiënte automaat bloedsnelle apparaten. Ondanks de gelijkenissen op papier zal het karakter van de auto wezenlijk anders zijn. Lees: de M8, met name de Competition, zal aanzienlijk sportiever zijn. Net zoals dat bij de technisch gelijke M5 Competition het geval is.

BMW M8 Competition Coupé M Performance Parts (F91) '19

Mocht je een M8 Competition willen die nog sportiever is, dan kun je je nu al wenden tot M Performance. Het is namelijk mogelijk diverse upgrades voor je M8 en M8 Competition te bestellen. Volgens BMW hebben ze de knowhow voor deze accessoires opgedaan met de M8 GTE raceauto’s. Zo is er een Carbon Package leverbaar, waarbij een heleboel onderdelen in koolstofvezel zijn uitgevoerd. Deze zijn allemaal met de hand vervaardigd. De kwaliteitseisen liggen desalniettemin erg hoog, want de eis van BMW was dat je met een M8 met M Performance Parts gewoon door de wasstraat kunt gaan. Hardware waar je wellicht meer aan hebt zijn de M Performance remblokken. Deze zijn rechtstreeks afkomstig uit de lange afstands-racerij en zijn beter geschikt om ‘in de bocht’ te remmen aldus BMW.

BMW M8 Competition Coupé M Performance Parts (F91) '19

In het interieur kun je je kersverse M8 voorzien van en M Performance Pro stuurwiel dat eigenlijk een kunststukje op zich is. Het stuurwiel is voorzien van bijna alles: leer, alcantara, knoppen voor de bediening van de auto, koolstofvezel en schakelflippers. Om te zien of je het stuur wel recht hebt, is er een blauwe indicator. Verder zijn er items verkrijgbaar als een carcover, vloermatten en covers voor je lichtmetalen velgen.

Ook interessant!

  • BMW 8-serie en M8 facelift is verrassend
    BMW 8 Serie en M8 facelift is verrassend
  • Edition Pit Lane is 'racy' BMW M8 Gran Coupé
  • Officieel: BMW 4 Serie Gran Coupé
  • Prijzen vernieuwde 8 Serie
    Prijzen vernieuwde 8 Serie bekend (plus diesel cabrio!)

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

8-serie, BMW, competition, Coupe, m-performance, m8, wit

Vorig bericht: « De gaafste snelle sedan staat nu sneller stil
Volgend bericht: Eindelijk krijgt de McLaren F1 een waardige opvolger »

Lees Interacties

Reacties

  1. karaya zegt

    5 juni 2019 om 12:44

    In de geest van de Blower Bentley.

    Login om te reageren
    • fmgarcia zegt

      5 juni 2019 om 13:09

      @karaya: Die kon de 24 uur wel winnen anders;). Ben t wel eens met je vergelijking. Wat een obese machine is t toch.

      Login om te reageren
  2. janmetdelangeachternaam zegt

    5 juni 2019 om 12:57

    Oef the thumbnail/foto 2 is wel echt echt prachtig

    Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    5 juni 2019 om 13:07

    Op een M2 is het best stoer, om een M8 vind ik het eigenlijk wat fout.

    Login om te reageren
    • 560pk zegt

      5 juni 2019 om 14:10

      @dutchdriftking: eens: ik kan vloermatten met mperformance logo die je ook voor een 116d kan krijgen nou niet echt een “upgrade” voor een M8 noemen. Ook de overige mperformance onderdelen mogen er wat mij betreft af. Ik vind overigens de vorige generatie nog altijd veel mooier (zowel de “6” als de “8”)

      Login om te reageren
  4. bsxc2 zegt

    5 juni 2019 om 13:13

    Zou zeker voor de vorige generatie M8 zijn gegaan als ik het geld had. De 8-serie is in de basis al een ‘moeilijke’ auto met al die lijntjes/inkepingen etc.

    Login om te reageren
    • bsxc2 zegt

      5 juni 2019 om 13:15

      @bsxc2: M6 bedoel ik

      Login om te reageren
  5. atrak zegt

    5 juni 2019 om 13:23

    De velgen zijn eindelijk een keer deftig! Geen bicolor gedoe.

    Login om te reageren
  6. dare2think zegt

    5 juni 2019 om 13:25

    Deze auto doet mij eigenlijk erg weinig en dat vond ik best vreemd. Immers, alles is aanwezig. Vermogen, luxe, looks. Ik denk dat de reden is dat deze auto niet echt vernieuwend of innovatief is. Alles is in een maatje kleiner al eens gebouwd of gemaakt. Er zijn geen USP’s als een V12 of een full koolstofvezel chassis. Alles zit precies op de plek waar je het verwacht en gedraagt zich zoals je het verwacht had. Kortom: waar is de excitement ??

    Login om te reageren
  7. 911targa zegt

    5 juni 2019 om 13:27

    Die carbon prullaria zal van deze dikkerd nog steeds geen atleet maken.

    Login om te reageren
    • skinny058 zegt

      5 juni 2019 om 20:09

      @911targa: Wie claimt dan dat dit een atleet moet zijn?

      Login om te reageren
  8. bmw2coupeeigenaar zegt

    5 juni 2019 om 13:39

    Wat is het toch smullen geblazen met al die M goodies op de 8 serie. Dat doet BMW toch wel beter dan de concurrentie. Ik hoop in de toekomst dat men ook meer echte performance gerelateerde zaken kan aanbieden, dus niet alleen remschijven.

    Login om te reageren
  9. neymar zegt

    5 juni 2019 om 13:50

    Wauww wat een beauty! Hier kan geen Lexus of een Benz tegenop!

    Login om te reageren
    • bmwfe zegt

      5 juni 2019 om 15:42

      @neymar: helemaal mee eens.

      Login om te reageren
  10. berlinetta zegt

    5 juni 2019 om 14:15

    Voor M-performance goodies vind ik het nog redelijk ingetogen. Ik zou het zelf niet kiezen, maar staat niet heel verkeerd.

    Login om te reageren
  11. mpgc zegt

    5 juni 2019 om 20:11

    Ik vind hem schitterend. De M performance onderdelen vind ik beter gelukt als bij de laatste 1 en 3 serie

    Login om te reageren
  12. steelfighter zegt

    5 juni 2019 om 20:20

    Mis toch die chrome bumpers van de 6 serie op deze auto:)

    Login om te reageren
  13. iphonistvongates zegt

    5 juni 2019 om 21:28

    M Drivers Package…. als eerste aanvinken op de optielijst.

    Login om te reageren
  14. pablo007 zegt

    5 juni 2019 om 22:04

    & serie is nooit geslaagd , ook de vorige generatie was een groot blunder !!
    Bmw gaat max 2 jaar deze 8 serie produceren en gauw de 6 serie op laten volgen op Hybride of Elektro..

    Login om te reageren
  15. dirkv zegt

    6 juni 2019 om 00:31

    Wat mij betreft mag BMW dat carbon wel achterwegen laten op deze auto. Een paar kilootjes extra maakt toch niet uit. Deze auto is een gran tourismo bedoeld om grote afstanden op hoge snelheden af te leggen met grandioos comfort en luxe.
    Prachtige auto!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North