• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is het stuur van de duurste Mercedes van Autotrack

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 15 oktober 2018 om 21:59 – 39 Reacties

Afbeelding Dit is het stuur van de duurste Mercedes van AutotrackAfbeelding Dit is het stuur van de duurste Mercedes van AutotrackAfbeelding Dit is het stuur van de duurste Mercedes van AutotrackAfbeelding Dit is het stuur van de duurste Mercedes van AutotrackAfbeelding Dit is het stuur van de duurste Mercedes van AutotrackAfbeelding Dit is het stuur van de duurste Mercedes van AutotrackAfbeelding Dit is het stuur van de duurste Mercedes van AutotrackAfbeelding Dit is het stuur van de duurste Mercedes van Autotrack

Dit is de duurste Mercedes-Benz van Autotrack
Vergis je niet in het ogenschijnlijk doodnormale stuurwiel van deze bolide. De auto is namelijk verschrikkelijk zeldzaam én peperduur.

Het is nog altijd lastig te begrijpen hoe men in het eerste decennium na de millenniumwisseling zó vreselijk stijlloos kon zijn. Zeker aangezien men in diezelfde periode juist haarfijne bolides ter wereld bracht. Vooral in het destijds nog niet bestaande hypercar-segment waren de fabrikanten goed op dreef.

Porsche kwam met de fenomenale, haast ontembare Carrera GT (rijtest). Ferrari presenteerde een minstens zo geniale bolide, in de vorm van de aan Il Commendatore opgedragen Enzo. Mercedes-Benz kwam op zijn beurt op de proppen met de SLR McLaren. Hoewel de bolide minder circuit-gefocust was dan de andere twee, was het bepaald geen teleurstellende bolide. De SLR McLaren had wellicht respectievelijk twee en vier cilinders minder dan bovengenoemde sportauto’s, de onmiskenbare AMG-grom van de 627 pk sterke 5,4-liter V8 was (en is) een lust voor het oor.

Daarnaast is de SLR McLaren eveneens een lust voor het oog. Zoals @willeme in dit uitgebreide artikel schrijft, is dit mede te danken aan de unieke vormen van de auto. Het exterieur is even imponerend als de ruig hijgende krachtbron die schuilgaat in de enorme neus van de Mercedes.

Het is begrijpelijk dat je vandaag de dag nog een aardig bedrag moet betalen, wil je een van de ongeveer 2.200 bestaande exemplaren op de kop tikken. In het geval van deze SLR betaal je net geen half miljoen euro. Voor deze prijs krijg je een goed gebruikte, zilveren Roadster terug. De cabriolet heeft in zijn leven 19.500 kilometer afgelegd. Let wel: dankzij het extra gewicht van de cabrio-constructie wordt de toch al behoorlijk zware SLR McLaren nóg zwaarder.

Ook interessant!

  • Nederlandse Mercedes X-Klasse occasion heeft (te) veel wielen
  • Nederlandse Mercedes SLS occasion kost één miljoen euro
  • Dit is de duurste Mercedes 300 SL ooit geveild
  • Mercedes C63 AMG W205 2014 – 2021 Occasion Aankoopadvies
    Mercedes C63 AMG W205 2014 – 2021 Occasion Aankoopadvies

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, autotrack, Cabrio, geld, McLaren, Mercedes, occasion, slr

Vorig bericht: « Kijk, 2019 wordt een topjaar voor youngtimers
Volgend bericht: Officieel: dit is de nieuwe Porsche Panamera GTS »

Lees Interacties

Reacties

  1. tortuga zegt

    15 oktober 2018 om 22:11

    “En is een lust voor het oor” en of! Komt helemaal tot zijn recht in een roadster

    Login om te reageren
  2. keeper1 zegt

    15 oktober 2018 om 22:13

    En de prijs is..? Ben benieuwd hoeveel bier ik er van kan kopen. Dan zie je pas of het een goede investering is

    Login om te reageren
    • keeper1 zegt

      15 oktober 2018 om 22:13

      @keeper1: Ah “net geen half miljoen”. Ik al zoeken naar cijfertjes… Neem maar nog een pilsje dan

      Login om te reageren
  3. Arnoud zegt

    15 oktober 2018 om 22:14

    Hoe hard het ding ook zal gaan.. Ik kan er niet warm van worden. :-(

    Login om te reageren
    • bischero zegt

      15 oktober 2018 om 22:25

      @Original_Arnoud: helemaal mee eens. Snap dat het heel bijzonder is, maar het is zo enorm saai en seksloos. Voor dat bedrag een Z8 Alpina graag!

      Login om te reageren
      • romeoalfa zegt

        15 oktober 2018 om 22:35

        @bischero: een SLR enorm saai vinden en dan ook nog een alpina Z8 opnoemen. Damn.

        De marketingstrategieën van BMW werken goed.

        Login om te reageren
      • jorden zegt

        15 oktober 2018 om 22:39

        @bischero: je weet dat de alpina Z8 de enige auto van Alpina is, welke een downgrade heeft gekregen tegenover het origineel?

        Login om te reageren
      • Benny_Weisz zegt

        15 oktober 2018 om 23:35

        @bischero:
        Alfa Romeo 8C Spyder?

        Login om te reageren
        • bischero zegt

          16 oktober 2018 om 07:41

          @bennyweisz: oh ja, zeker nog veel liever! Thanks!

          Login om te reageren
      • Arnoud zegt

        16 oktober 2018 om 05:35

        @bischero:
        Ik krijg bij de SLR altijd het gevoel van sporten in de sportschool. Perfect geconditioneerd en er loopt altijd wel een instructeur of zogenaamd Personal Trainer rond die jou héél goed kent.. Je kan vast heel diep gaan hoor maar triatleten.. Díe gaan diep. En dat gewoon buiten. Dus voor mij geen SLR maar iets veel Spartaanser. Porsche doet dat veel beter met hun RS-en. En die kan je af-fabriek nog verder uitgekleed bestellen. Of een Caparo T1. Een Donkervoort 270 RS. Zoiets. Uiteindelijk is er maar één ding dat telt: sensatie, adrenaline, bijna-angst.

        Login om te reageren
        • bischero zegt

          16 oktober 2018 om 07:42

          @Original_Arnoud: mooi verwoord, eens vwb de RS’en!

          Login om te reageren
  4. nautique206 zegt

    15 oktober 2018 om 22:15

    Bijzonder ja, mooi nee

    Login om te reageren
  5. henk123456 zegt

    15 oktober 2018 om 22:18

    Gaaf om te zien dat er nog daadwerkelijk rubber om die velgen heen zit, in plaats van 22” met platte banden

    Login om te reageren
    • peke zegt

      16 oktober 2018 om 07:55

      @henk123456: als je dat gaaf vind kan je ook gewoon den Up! kopen.

      Hou je veel geld over.

      Login om te reageren
  6. chriscross zegt

    15 oktober 2018 om 22:36

    Investering waard, over 40 jaar minimaal 4x terugverdiend.

    Login om te reageren
    • chriscross zegt

      15 oktober 2018 om 22:36

      @chriscross: mits je deze meteen in de vitrine zet natuurlijk

      Login om te reageren
  7. tjorque zegt

    15 oktober 2018 om 22:41

    Ik heb het altijd een lelijke auto gevonden… en als ik dat goedkoop plastiek uitstralende interieur zie dan begrijp ik nog minder van deze wagen…

    Login om te reageren
  8. BaRa zegt

    15 oktober 2018 om 22:44

    Pure Batmobile-porno. Zo ongeveer alles wat er aanzit is fout. Klapdeuren, stalen klapdak, fake F1-neus… maar man wat een verschrikkelijk lekker ding.

    Login om te reageren
    • robindrenth zegt

      15 oktober 2018 om 23:49

      @BaRa: Of ik heb een bril nodig, maar volgens mij is het toch echt een soft-top

      Login om te reageren
    • jpoers zegt

      16 oktober 2018 om 07:11

      @BaRa: Je vergeet die enorme kieuwen. En inderdaad gewoon een strak softtopje. Je bent mis met de SL

      Login om te reageren
  9. redbeams zegt

    15 oktober 2018 om 22:57

    Jaren 80 interieur was het eerste waar ik aan dacht

    Login om te reageren
  10. janmetdelangeachternaam zegt

    15 oktober 2018 om 23:18

    Vind het oprecht een van de mooiste auto’s van de afgelopen 20 jaar

    Login om te reageren
    • reggie-boy_rood zegt

      15 oktober 2018 om 23:20

      @janmetdelangeachternaam: eensch

      Login om te reageren
  11. gregorius zegt

    15 oktober 2018 om 23:26

    Er zitten een hoop design items aan de SLR die op zich mooi zijn; echter passen ze niet bij elkaar. Voor mij lijkt het nog altijd alsof een tuner een SL55 AMG heeft aangepakt. En daar zit voor mij het verschil met de Enzo en de Carrera GT.
    De Enzo vind ik verschrikkelijk lelijk, maar het is wel een apart model.
    De Carrera GT is ook een totaal ander model (en vind ik dan weer prachtig).

    En SLR of een SLS (stel dat ze vergelijkbaar duur zouden zijn?); dan neem ik een SLS.

    Login om te reageren
    • ikleesookoverautos zegt

      16 oktober 2018 om 02:40

      @gregorius: daar heb je een goed punt, het lijkt echt inderdaad of er een tuner mee aan de slag is geweest.

      Login om te reageren
  12. joost1990_2 zegt

    15 oktober 2018 om 23:36

    Ik zou niet eens overwegen om te gaan kijken, aangezien hij te koop staat bij Tonny in Apeldoorn… Maar ik heb het geld gelukkig ook niet.

    Login om te reageren
  13. fers zegt

    15 oktober 2018 om 23:42

    Zelfde model maar nog unieker , http://www.gallery-aaldering.com/collection/mercedes-benz-slr-mclaren-722-edition-one-of-only-150-made-2-two-owner-car-only-21-939-kms-nl/

    Login om te reageren
  14. appelvis zegt

    16 oktober 2018 om 00:23

    Ik weet nog dat ik als kind leerde wat ‘afschrijving’ betekende. Deze auto stond eerder in de prijslijsten achterin een autoblad en was ongeveer de duurste van allemaal. Een paar jaar later stond er soms een te koop. Voor een veel lager bedrag dan de nieuwprijs. Er was slechts een paar duizend kilometer mee gereden. M’n pa zei: “Kijk, voor elke gereden kilometer heeft hij dus 30 euro afgeschreven.” Ik had wat geleerd. Verkoop nooit een toekomstige klassieker.

    Login om te reageren
  15. e34art zegt

    16 oktober 2018 om 07:09

    Zeer goedkoop en slecht afgewerkt interieur voor zo een icoon

    Login om te reageren
  16. boomhauwer zegt

    16 oktober 2018 om 07:43

    Bij alle supercars van Mercedes is het interieur zo afgrijselijk lelijk. Gewoon de standaard items uit het gamma genomen. Zie de clk gtr, slr, sls.. Gelukkig maakt die amg alles goed.

    Login om te reageren
  17. Gulli zegt

    16 oktober 2018 om 08:02

    Snap niet waarom deze zo ‘goedkoop’ is. Hij wordt altijd in een adem genoemd met de Carrera GT en de Enzo maar mag nog niet eens de helft van de goedkoopste van die twee kosten. Volgens Top Gear was de SLR ‘Supercar royalty’.

    Login om te reageren
  18. poursuivant zegt

    16 oktober 2018 om 08:46

    Is zo’n gebogen of opgeplakte kentekenplaat aan de voorzijde legaal?

    Login om te reageren
    • SanderB zegt

      16 oktober 2018 om 09:48

      @poursuivant: Dat heeft met productie aantallen te maken, van de SLR zijn er 2.200 gemaakt, van de Carrera GT 1270 en van de enzo slechts 400

      Login om te reageren
  19. hansiepie zegt

    16 oktober 2018 om 08:55

    Als je gezegd had dat dit het dash van een B-klasse was, had ik het ook geloofd..

    Login om te reageren
  20. schaap zegt

    16 oktober 2018 om 08:55

    Droomwagen!
    Een cabrio met vleugeldeuren is gewoon de max!

    Login om te reageren
  21. V8Vantage zegt

    16 oktober 2018 om 10:44

    Dit moet je in het echt gezien en gehoord hebben. Dan pas weet je of ie echt lelijk, bijzonder, mooi of fantastisch is. Persoonlijk vind ik dit, dankzij een spot hoog in de bergen (Fiss, Oostenrijk), geweldig bruut! Wat een verschijning en wat een geluid!

    Login om te reageren
  22. lambowambo zegt

    16 oktober 2018 om 11:03

    Bijzonder apparaat, en zeker dat geluid. Ik vind de term ‘mooi’ alleen niet echt goed passen bij deze auto. De SLS was echt mooi te noemen, deze meer stoer of wild (behalve het interieur, gaaaaap).

    Login om te reageren
  23. jack_abarth zegt

    16 oktober 2018 om 13:31

    Ik heb ooit eens van een klasgenoot vernomen dat een beurtje en een setje nieuwe remmen rondom de € 80.000,- aantikte. Moet toch pijn doen lijkt mij zo.

    Login om te reageren
  24. boenderaar zegt

    17 oktober 2018 om 11:23

    Slk on steroids, wat een saaie auto om te zien. Zowel van binnen als van buiten, wat een geld ook.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North