Autoblog advies: chique en snelle familiesedan voor papa

Auteur: , 118 Reacties
BMW 430I Gran Coupe '18

Strakke koetswerken, potente motoren en voldoende ruimte voor de Olvarit-verorberaars!

Wat als het nu eens geen crossover hoeft te zijn? In bijna elk segment neemt de hoge, stoere auto voor jonge mensen met een dynamische levensstijl toe in populariteit. Toen we de aanvraag van Harald binnenkregen waren we al bangbenieuwd. Is er twijfel tussen de nieuwe BMW X3 of Volkswagen Tiguan Allspace? Of toch maar de Mercedes GLC? Neen! Dat hoefde niet.

Harald is nog jong en voldoende atletisch, waardoor hij gemakkelijk in en uit kan stappen. Het hoeft ook geen oude Opel Omega stationwagon te worden, want de kinderen zijn nog erg klein. Ook is het niet de eerste auto voor de kinderen. Harald heeft veel vrijheid qua type auto, dus het hoeft niet per se een bepaald merk of carrosserie te zijn. Zelfs de kleur mag hij zelf uitkiezen.

Maar ja, dan komt je bij de volgende uitdaging aan: wat wordt het dan? Zelf was Harald al links en rechts aan het kijken naar de nieuwe Volkswagen Arteon of BMW 4 Serie. Net even wat leuker dan de Passat en 3 Serie, zonder dat je veel inlevert op praktische eigenschappen. Maar zijn er verder nog alternatieven? De auto mag een behoorlijke motor hebben. Minder dan 200 pk is niet gewenst en de auto mag ook compleet zijn uitgerust. Uiteraard is het bij BMW bijna onmogelijk om de auto ‘full options’ te bestellen zonder een tweede hypotheek te moeten afsluiten, maar een groot navigatiesysteem, fraaie wielen, sportstoelen en deugdelijke audio mag er wel op zitten. De verdere wensen en eisen kun je lezen in onderstaande tabel:

Huidige /vorige auto's:Renault Laguna III (die gaat maar niet kapot!)
Koop / lease:Lease
Zakelijk / privé:Zakelijk + Privé
Budget:1.100 euro per maand
Jaarkilometrage:30.000 km
Brandstofvoorkeur:Benzine
Reden aanschaf andere auto:Nieuwe lease auto aan het uitzoeken
Gezinssamenstelling:Een vrouw, twee kinderen
Voorkeursmerken /modellen:BMW 4 Serie, Arteon
No-go modellen / merken:Geen

Alfa Romeo Giulia 2.0T Veloce AWD Q4 Performance (952)
€ 60.650
€ 1.095 p.m.

We beginnen meteen met de meest logische optie voor elke petrolhead: de Alfa Romeo Giulia. De Veloce is een soort tussenmodel, absoluut niet zo heftig als de Giulia Quadrifoglio, maar net even wat smakelijker dan een standaard Giulia. De motor is in dit geval goed voor 280 pk die standaard is gekoppeld aan een automaat en vierwielaandrijving. In vergelijking met veel Duitse concurrenten is de Alfa een stuk completer uitgerust en nog een voordeel: de prijzen van de opties zijn minder idioot hoog. Nadelen? De besturing is wat aan de lichte kant (alhoewel het directe karakter ervan zeer veel goed maakt. De instap is een beetje onhandig en het is geen hatchback, maar een sedan. Het dashboard is keurig, maar sommigen verwachten meer van een dergelijke sportsedan. Verder echt een toppertje, deze Alfa Romeo Giulia Veloce.

Alfa Romeo Giulia Q4 Veloce (952) '18

Audi A5 Sportback 2.0 TFSI quattro S-Tronic S-Line Edition Pro Line (B9)
€ 64.230
€ 1.070 p.m.

Gaat het om het meest indrukwekkende interieur, dan is de Audi A5 een perfect alternatief. Het is een eigenschap waar Audi gewoon ontzettend goed in is. Alles is zeer strak, voelt duur aan en werkt uit de kunst. Ja, opties als het navigatiesysteem zijn erg prijzig, maar je merkt absoluut dat je er ook iets extra’s voor terugkrijgt. Het is een ‘Sportback‘, dus een vijfdeurs-coupé. Of, nuchter beschouwd: een liftback. Daarmee is het een relatief praktische auto, met name de enorme achterklep is lekker. De aandrijflijn is keurig, maar niet heel erg bijzonder. De 2.0 TFSI is goed voor 252 pk, 30 stuks minder dan de Alfa Romeo, maar het verschil voelt groter aan. De S-Tronic transmissie lijkt geprogrammeerd te zijn voor zuinig rijden, waardoor de combinatie af en toe wat ‘geknepen’ aan lijkt te voelen. In absolute prestaties is deze A5 overigens meer dan vlot genoeg . Wel een dingetje zijn de prijzen. Die zijn namelijk meer dan stevig. Nu moeten we eerlijk zijn: in de lease valt het relatief mee, dankzij de gunstigere restwaarde waarschijnlijk.

Audi A5 Sportback 2.0 TFSI quattro S-Tronic S-Line '18

BMW 430iA Gran Coupé High Executive M-Sport Plus (F36)
€ 62.095
€ 1.060 p.m.

Qua concept is deze auto gelijk aan de Audi A5. De BMW 4 Serie is gebaseerd op de BMW 3 Serie, maar is een stuk sportiever en chiquer vormgegeven. Met het M-Sport pakket wordt het helemaal een fraaie verschijning. Aan het interieur kun je merken dat de 4 Serie in basis wat ouder is dan de A5. De materialen voelen minder hoogwaardig aan de afwerking is minder secuur. Echter, het is absoluut niet storend en zeker meer dan voldoende. De Audi scoort een 9, de BMW alsnog een 7.5. Waar BMW hogere punten scoort is op de aandrijflijn. De 2.0 liter motor heeft (net als de A5) 252 pk, maar de motor voelt veel gretiger aan. De 430i heeft een achttraps automaat van ZF en deze werkt uit de kunst. Ook leuk: je hebt in de 430i nog ouderwets achterwielaandrijving, alhoewel vierwielaandrijving in de vorm van xDrive leverbaar is. Op het gebied van uitrusting vertoont de 4 Serie veel gelijkenissen met de Audi A5. Op het gebeid van veiligheid zeer compleet, maar wil je net even wat meer dan zul je in de buidel moeten tasten. Ga dus voor diverse pakketten, dat is voordeliger dan alle opties los bestellen.

BMW 430i Gran Coupé High Executive M-Sport Plus (F36) '18

Jaguar XE 30t AWD R-Line Premium Business (X760)
€ 63.965
€ 1.130 p.m.

Bij de Jaguar XE is het lastig om te bepalen wat we er nu eigenlijk van vinden. De basisuitvoeringen zien er niet echt bijzonder uit en voelen ook niet echt vlot aan. Maar naarmate de XE luxer en completer wordt en de motor potenter, wordt het plaatje steeds interessanter. Die 250 pk steker benzinemotor kan het onderstel met gemak hebben. Dat is namelijk fantastisch. De wegligging staat op een zeldzaam hoog niveau. Niet alleen vanwege de grip en stabiliteit, maar ook omwille van het comfort dat de XE biedt. Erg knap gedaan. Aan het interieur kun je wel zien dat het ontwikkelingsbudget er bijna doorheen was. Het is absoluut niet slecht, maar op een lager niveau dan de Duitse tegenstrevers. Ook bij de Jaguar kun je diverse pakketten en uitvoeringen bestellen waardoor het geheel toch nog heel voornaam oogt, zowel van binnen als van buiten. Nadelen? Het navigatiesysteem is zijn geld niet waard. Een beetje smartphone doet het beter, tegenwoordig.

Jaguar XE R-Sport 30t (X760) '18

Mercedes-Benz C300 Premium Plus AMG-Line (W205)
€ 59.965
€ 1.030 p.m.

Misschien wel de benchmark in zijn klasse, deze C-Klasse. De auto weet namelijk op bijna alle vlakken erg goed te scoren. Het exterieur is een bekende verschijning, gelukkig kun je aanspraak maken op het facelift model, waardoor de C-Klasse net even wat verser oogt. Het interieur is van grote klasse. Qua materialen en afwerking bijna op het niveau van de Audi, maar qua stijl en flair scoort de Mercedes veel meer punten. Zowel van de buitenkant als in het interieur heb je écht het idee in een luxe, premium product te zitten. Dan het rijden: dat is ook uitstekend geregeld in de Mercedes. De vorige C-Klasse zat qua sportiviteit net onder de BMW’s, maar boodt flink wat meer comfort. Hoe die verhouding na de facelift uitpakt, moet een rijtest uitwijzen, maar de kans is levensgroot dat het wederom erg indrukwekkend is. Zoals bij alle Duitse auto’s is het mogelijk om failliet te gaan met opties, maar als je het ‘Premium Plus’-pakket combineert met ‘AMG-Line” dan staat er een zeer knappe auto voor de deur, waarbij je niets te kort komt.

Mercedes-Benz C300 AMG-Line (W205) '18

Volvo V60 T8 Twin Engine AWD Geartronic R-Design Business Pack
€ 57.785
€ 965 p.m.

Qua motoren zijn bijna alle auto’s min of meer gelijk. Een potente variant van een 2-liter viercilinder turbomotor. We hebben gekeken naar zescilinders, maar als je daarvoor gaat wordt het automatisch een heel duur grapje. Dan moet je minimaal 70 mille meenemen, wat wellicht een beetje veel van het goede is. Wil je alsnog meer vermogen, kijk dan even bij de Volvo V60. De V60 T8 is namelijk goed voor 400 pk, dankzij een vierlcinder benzinemotor met turbo én compressor in combinatie met een elektromotor. De Volvo rijdt elke auto in dit overzicht het snot voor de ogen. Het interieur is bijna op Duits niveau, maar heeft twee grote troeven achter de hand: de stijl in het interieur is geweldig en de stoelen zijn fabeltastisch. Mocht je geen stationwagon nodig hebben, binnenkort komt er ook een S60 met deze aandrijflijn. Nadelen? Als je er goed voor gaat zitten is het verbruik desastreus en de auto is niet echt sportief te noemen.

Volvo V60

Volkswagen Arteon 2.0 TSI 4-Motion DSG Business Highline R
€ 57.227
€ 985 p.m.

De Volkswagen Arteon is de opvolger van de Volkswagen Passat CC, ook wel de ‘Passerati’ genoemd. Nuchter beschouwd maakt deze auto de Audi A5 Sportback compleet overbodig. De Arteon scoort namelijk op bijna alle punten beter. De standaarduitrusting is veel uitgebreider, terwijl de opties betaalbaarder zijn. De gebruikte materialen in het interieur zijn fraai en de afwerking is erg secuur te noemen. Je zou zeggen dat de aandrijflijn identiek is, de Audi A5 en de Arteon hebben beide een 2.0 TFSI, vierwielaandrijving en een automaat met dubbele koppeling. De verschillen zijn een stuk groter. De motor ligt bij de Arteon overdwars, van weg het ‘MQB’-platform, dat een stuk lichtvoetige aanvoelt dan het ‘MLB’-platform van de Audi (die de motor in lengte voor de vooras heeft hangen). De motor is in basis gelijk, maar de Arteon heeft een veel grotere turbo en meer reserves. Het blok voelt veel krachtiger aan dan de cijfers doen vermoeden. Nadelen? Niet echt, eigenlijk. Gezien het feit het niveau wat hoger ligt in dit segment zou je de rijeigenschappen als te gemiddeld kunnen omschrijven.

Volkswagen Arteon 2.0 TDSI DSG 4-Motion Highline R Business '18

YOLO: Kia Stinger GT-Line 2.0 Turbo (CK)
€ 67.020
€ 1.170 p.m.

Jazeker, een Kia is de YOLO van vandaag. De meest bijzondere auto komt uit Zuid-Korea. Dat komt mede door twee Duitsers: Peter Schreyer (exterieur) en Olivier Biermann (chassis) waren verantwoordelijk voor de Kia Stinger. Beide hebben van de Stinger echt wat bijzonders gemaakt. Het ontwerp is zeer strak, je moet deze auto eigenlijk in het echt zien om het goed te kunnen waarderen. Waar je met een 4 Serie GC of Arteon nog enigszins anoniem door het leven kunt, kan je dat in deze Stinger vergeten. Het interieur is helaas nog niet op hetzelfde niveau. Je ziet duidelijk dat ze Mercedes-interieurs bij Kia erg fraai vinden. Qua materialen en afwerking is het voor een Kia zeer goed, maar in deze klasse gewoon redelijk. Het is zeker niet storend, maar er zijn betere alternatieven. Qua rijden weet de Kia wel de middelmaat te ontstijgen. De achterwielaandrijver is een fijne rijmachine. De 2.0T motor is in principe meer dan voldoende: in 6 seconden knal je naar de 100 km/u. De Kia is veruit de duurste uit rijtje. Dat komt door de relatief hoge CO2-uitstoot (190 gram CO2 per km). Goedmakertje is de standaarduitrusting. De Kia Stinger is standaard uitgerust met alle mogelijke opties. Tel je al die opties bij de andere alternatieven uit dit lijstje erbij op, dan is de Kia ook financieel een interessante aanbieding. Wie had dat gedacht?

Kia Stinger GT-Line 2.0T (CK) '18



118 reacties

De Jag
@dunhozzie: hoewel, zelfs bij kleintjes is kofferruimte voor alle zooi (buggy, luiertas, speelgoed e.d.) nodig. De V60 is dan ook mijn tweede keus (als ik reeel ben zelfs de eerste).
@dunhozzie: Mooie auto echter ik vind het interieur helemaal niks.
@dunhozzie:
Maar dan gelijk een after-market einddemper onder schroeven want de originele ziet er heel erg zielig uit.
Gewoon de Stinger. Vind het echt een prachtig statement tussen alle kale Duitsers!
@fmgarcia: O nee toch de Jag, heb daar zelf vaak in gereden en is echt heerlijk. De Volvo is ook indrukwekkend te noemen, maar zoals geschreven, niet echt sportief. De Jaguar is tailhappy als een gekko als je het wilt.
@fmgarcia: want iedereen op autoblog houdt van driften.
@c63s: Zegt c63s.. Nee dat is waar, bedoelde een ‘dynamische’ auto
@fmgarcia: kwa looks vind ik de stinger mooi. Maar ik moet er eerst mee gereden hebben om mij daarover uit te spreken.
De Giulia Veloce is inderdaad de meest logische optie voor elke petrolhead. Rosso Alfa en 19” Quadrifoglio velgen.
@min2max: Precies. En dan nog even langs Squadra Tuning en je hebt ook nog eens een pk of 350. Ik zou het wel weten in ieder geval.
@trustmeiamanengineer: en dan ga je die 400pk V60 zo voorbij!
@kennone: Dat is gecombineerde electromeuk he. Maar anders sowieso in de eerste de beste bocht.
@min2max: Dit inderdaad. De Alfa is als je het mij vraagt de fraaiste van het stel en motorisch ook nog eens het meest boeiend.
Lijken me allemaal wel erg fijne auto’s. Ik twijfel tussen de Alfa en de Volvo (omdat ik die twee het mooiste vind). De Kia laat ik zeker staan: vind ik niet mooi.
Weet niet of de leaseprijzen van de nieuwe Peugeot 508 al bekend zijn, maar die zou ik zeker in de opties meenemen. Erg mooie wagen.
@krisp: mooi maar Franse slag
@krisp: Tussen deze auto’s een peugeot 508 zetten is echt vloeken in de kerk. Franse bagger zonder emotie.
@evdw: Zit je comfortabel onder die steen?
Als er een grotere tweede auto is dan zou ik voor de Alfa gaan. Als het echt de gezinswagen moet zijn kies ik de Volvo. Met kleine kinderen heb je gewoon een bak ruimte nodig, zeker op vakantie.
@tvklarenbosch: wat moet je met een grote kofferbak wanneer je in het vliegtuig stapt?
@flutterby: helemaal gelijk in. Als je de vakanties per luchtbus doet kan je met minder toe.
@tvklarenbosch: ik weet niet hoe het bij dit model zit, maar bij de vorige had je echt heeeel weinig bagageruimte. Ik geloof maar een 300 liter ofzo.
@kareljansen: de nieuwe lijkt qua afmetingen op de oude V70. Uit mijn hoofd heeft hij 105 x 105 x 78
Doe mij die Lexus maar …. :)
Jaguar of Alfa, keuzes keuzes…
Het moet ook chique zijn, dus Audi, Kia en VW vallen dan gelijk af. Audi en VW wegens waardeloos imago natuurlijk, Kia gebrek aan ‘heritage’.

Dan wordt het lastig. C-klasse: mooi en goed, wellicht toch iets te gewoon. Jaguar, die naam alleen al is voldoende voor een topnotering. Alfa, tsja deze Alfa is natuurlijk ook niet te versmaden. Maar die 4- serie is toch ook erg mooi. Ik zou het laten afhangen van hoe fraai kan je de auto aankleden binnen het budget.

Buitencategorie maar zeker het overwegen waard, want voldoen aan alle gestelde criteria, alleen veel scherper geprijsd oftwel fully loaded versies voor dit budget:
Renault Talisman Initiale
Peugeot 508
Ford Mondeo Vignale

Of doe eens gek: een dikke Espace!
@henkp1: Talisman is toch echt wel een aantal klassen lager
@1audi1: vandaar de initiale versie.
@1audi1: maar altijd een klasse hoger dan audi
@1audi1: hoezo? Heb je het artikel gelezen? De Laguna III gaat maar niet kapot.
Dan kun je voor jouw gevoel een klasse lager rijden, maar een Renault is degelijker dan het merk dat volgens jou beter is….
@rufctr01: Ja. Welk merk is volgens mij beter dan? Ik heb een voorliefde voor grote Franse auto’s meer dan voor Duitsers. Ik houd van de Renault safrane, de Citroën Xm en de Peugeot 607. En ook zeer goede ervaringen mee op het gebied van betrouwbaarheid. Op vakantie had ik de keuze tussen een Passat en talisman, en heb ik express voor de Talisman gekozen. Wat dus een extreme tegenvaller was, vandaar mijn reactie. De talisman reed Duits en totaal niet meer vloeiend Frans
@1audi1: trek het je niet aan @rufctr01 heeft het niet zo op Duitsers, ik ben het met je eens dat de talisman een mindere wagen is dan de Audi A5 of een goed uitgeruste Passat. Maar ieder zijn ding
@inbedrijf: ligt er aan, aanschaf is al totaal niet in verhouding. Zullen we de Talisman naast een A4tje zetten? Een goed uitgeruste Fransoos tegen een oliezuipende bolderwagen
@rufctr01: heb je weleens in een franse wagen gereden? Het is net als je op een schip zit in onstuimig water! Probeer het maar eens
@kermit123: je bedoelde dit zeker:

https://youtu.be/6cRhfPOBhpc

Ik heb momenteel een BMW en in het verleden probleemloos heel veel Frans gereden. BX16V, Xantia Activa V6, Peugeot 407 Coupé V6, Citroën C5 3.0 Hdi…
Frans genoeg toch?
Het standaard rijtje Duitsers sla ik over. Ik zou enorm twijfelen tussen de Alfa en de Kia … en dan toch een V60 bestellen, vooral het interieur vind ik fantastisch. Tel daar het praktische van een station bij op en de beslissing is dan niet zo moeilijk meer.
Voor mij de Alfa, de giulia trekt toch iedere keer mijn aandacht als ik er een zie rijden. Kan ik niet zeggen van de andere. Een hele andere auto maar is een e-coupe ook niet een mogelijke auto? Ruim stijlvol etc.
Ik zou zelf voor de Jag of Alfa gaan. Net wat aparter en het stuurt fantastisch.
Tja, Alfa en BMW rijden gewoon beter. Overigens is de alfa best krap….ben benieuwd hoe de V60 stuurt, ik hoop niet zoals de v90… manmanman…
Elke maand 1100 euro uitgeven aan een auto die niet van jou is. Moet je ook maar willen. De Alfa is wel een leuk idee.
@viezefreddyw: Plus nog eens €550+ aan bijtelling gezien de auto privé gebruikt gaat worden.

Ik verdien genoeg om €1100 per maand uit te kunnen geven aan een auto en genoeg over te houden voor de huur en boodschappen. Toch geef ik liever niet meer dan €500 uit en hou ik genoeg over voor een leuke vakantie.
@smulders:
€1100 aan auto
€ 0 aan huur (bij ouders wonende)
€ 75 aan boodschappen

Aardig loontje heb je :)

;) just joking
@nasty: Mijn moeder kookt voor me dus €0 aan boodschappen.
@smulders: als je zo’n vrijgezelle veertiger bent die nog bij mama woont lijkt me dat van wel ;) ;) ;)
@smulders: smulders is M. Rutte
@viezefreddyw: Ik zat met precies deze gedachten.
@viezefreddyw: Hoezo? Als je 11k per maand verdient, wat ik veel sectoren gewoon vaak voorkomt is de auto verhoudingsgewijs echt niet zo duur..
@1audi1: 11.000 per maand? En dat komt veel voor? Ik ben benieuwd in welk sprookjesboek dat veel voorkomt.
@viezefreddyw: Kijk eens naar de reactie van flutterby en dat is nog maar een fractie. In de gehele It sector zijn dat soort salarissen bij sommige bedrijven eerder regel dan uitzondering. Dat jij dat in je eigen omgeving/sociale milieu niet meekrijgt, wil niet zeggen dat het zo bijzonder is.
@1audi1: 11k is wel extreem hoor. IT bedrijven betalen in sommige gevallen goed, maar dan heb je ’t voor een sr manager eerder over 6-7k en geen 11.
@1audi1: geestige opmerking als je weet wat ie onder z’n gat heeft… En bijzonder geestig dat jij hoge functies aanmerkt als veelvoorkomend. Ik weet niet on wat voor ivoren toren je leeft, maar zoek eens op wat een modaal inkomen is, en beschouw je opmerkingen nog eens.
@1audi1: 11k per maand? Haha droom lekker verder
@1audi1: noem eens 7 beroepen?
@fromtheg: Uhmmmmm drugsrunner, iets met publieke dienstverlening, plofkrakert .. dat soort beroepen?
@fromtheg:
1. Tandarts
2. Chirurg
3. Advocaat
4. Luchtverkeersleider
5. Kamerlid
6. Directielid
7. Top laag manager
8. Architect
9. Leidinggevende op booreiland
10. Bankiers

Én dan heb ik het nog niet over zelfstandige of ondernemers.
@flutterby: vergeet die architect maar. Dat geldt hoogstens voor een fractie van een procent van alle architecten.
@BaRa: ik ken er anders genoeg, maar misschien komt dat door mijn connecties.
@flutterby: in ieder vak zijn uitzonderingen maar brancheverenigingen van genoemde beroepen meldden aanzienlijk lagere maandsalarissen.
@flutterby:
Een chirurg verdient in België 4000 per maand en dat weet ik van een chirurg. Het zijn enkel de top specialisten die verdienen wat jij daar zegt.
@flutterby: De meeste van de door jou genoemde beroepen komen daar niet aan hoor. En bij de rest alleen de hoge uitschieters.
@fromtheg: elke zzper die voor de overheid aan de slag is?
@kareljansen: 11k? Nee, eerder 5k
@henk_he: bijvoorbeeld bij rws zit er echt geen zzper voor minder dan 65 (excl de 10 euro die ze aan mij afdragen ;-) en de norm zit meer rond de 80. Doe dat maar eens x 160 uur per maand, wat makkelijk haalbaar is.
@kareljansen: zelfde bij de Belastingdienst en semi overheid waar ik nu zit. Wat bedrijven wel niet over hebben om het ontslagrecht te omzeilen.
@1audi1: komt idd in veel sectoren voor.. of het vaak voorkomt an sich, is een heel ander verhaal..
@viezefreddyw: die 1100€ geeft zijn werkgever aan hem uit. De bijtelling is wel voor hem. En ja, die 550/600€ betaal je elke maand. Ik doe dat ook, ik kan het missen, ik vindt het geen probleem.
@viezefreddyw:
Dat doet de berijder niet, dat doet de werkgever. De berijder moet wel de bijtelling voor zijn rekening nemen.
De alfa of de volvo. Volvo is denk ik verstandiger, maar de giulia is echt een schoonheid
@sanderp: denk het niet. De xc90 t8 is al ruk als het om storingen gaat, zal bij deze dus niet veel anders zijn,, gewoon de alfa en een power kuurtje geven, is hij waarschijnlijk nog sneller ook!!
Grappig, er wordt over chique gepraat en ik zie geen Franse auto’s.

Overigens zou ik zelf nieteens kunnen kiezen. De Alfa en de Arteon vind ik persoonlijk erg chique. Arteon is de mooiste VW sinds tijden imo. Ik vind de A5 ook erg mooi, vooral als sportback. De BMW vind ik het minst mooi (rij zelf een 3 sedan) maar rijdt wss het beste. De C is misschien wel de veiligste keuze. En ik vind de KIA ook prima passen in het rijtje auto’s.
De Volvo. Duhh…
Infinity Q50 Hybrid Awd.
Wat een luxeprobleem deze keuze, zat ook in dit budget the shoppen en ben voor een 2serie cabrio gegaan. In dit geval een A5 qua uiterlijk&interieur of toch de Alfa en die als standard 2.0 turbo RWD en dan chippen boven de 300pk bij Squadra. 4 serie is helaas wat gedateerd en C klasse beetje te standaard nieuwe Volvo is ook fraai
@alfonso_alfist: een leasewagen laten chippen? Vergeet het maar!
De bmw 4 serie of de C-klasse voor mij en dan neig ik toch wel naar de C-klasse. Die is echt enorm goed qua geluidisolatie, comfort, strakke wegligging en afwerking. De rest is ook mooi, maar minder waardevast, en dat is ook weer erg belangrijk als je zelf koopt.
De Arteon is een veilige keuze en daarmee ook het saaiste. De andere Duitsers zou ik te duur vinden als je op de optielijst begint die ook voor leasers geld kost.
Nee, ga voor die prachtige Alfa!
@richh: wat is er veilig aan? Ik snap jouw bewering niet. Veilig in de vorm van veilig of veilig in de vorm van: je hebt hem op de oprit staan en je krijgt geen complimenten omdat iedereen om je heen een VW rijdt en bijna iedereen vindt het stiekem best wel een saaie auto.
Een beetje smartphone navi zal het ten alle tijden beter doen dan een navi uit een auto.
Navi van Jaguar is idd wel dermate slecht.
Duidelijk maar een goede keuze in deze, 4-serie.
Zijn deze maandbedragen niet exclusief bijtelling? Anders komt er maandelijks nog een behoorlijk bedrag bij.
Yolo!
Simpel.
Heb je graag een sportief rijdende auto? Dan de Alfa, Jaguar of Kia.
Liever een wat gemiddelde rijdende maar wel wat onderscheidende: de Arteon.
Boeit beide je niet? Kies de gunstigste van de rest .
Ik zou voor de outsider gaan: Tesla model S75D. Ruimer en sneller dan alles (muv topsnelheid). En netto als je ook bijtelling meerekent goedkoper.
@hjtop: interessante optie
@hjtop: lease je niet voor 1100
@super007: hangt van de flexibiliteit van je werkgever af. Ik ken werkgevers die een overschrijding toestaan als je het zelf betaalt. Netto voor de werkgever daarmee niet duurder en vaak zelfs goedkoper. Netto voor de medewerker ook goedkoper.
Verstandige keuze: V60
Plezierige keuze: Alfa
6 gran coupe
@spykerboy: die is lang niet te betalen voor dit budget
Toch een beetje jammer deze aanvraag, omdat je na het tabelletje al weet welke auto’s er in het advies gaan komen.

Ik geniet vooral van het lezen van de adviezen voor een auto van 1000-10000 euro. En dan maakt het me niet uit of het om een sedan, cabrio of hot-hatch gaat.

Dan krijg je vaak verrassende auto’s in het advies.

Nu heb je waarschijnlijk het juiste -en waarschijnlijk ook enige mogelijke- advies gegeven wat gegeven aan de aanvrager.

@Willeme, volgende week hopelijk weer een leuk en verrassend advies, voor dit advies heb je al die kennis en kunde van jou niet nodig!
@radeox: wat jij vindt moet je aan de politie geven. Willeme heeft jouw advies niet nodig:…
@ikleesookoverautos: Persoon in kwestie het jouwe ook niet.
@ikleesookoverautos:
Leuke reactie kerel!
Giulia RWD met sperdiff en een squadra chip.

Heb je nog genoeg geld over om ‘m extra aan te kleden.
@karaya: lijkt mij een gouden combi
De rode 4-serie uit de header…wat een prachtmachine!
A5 all the wayy
De giulia, stuurt echt fantastisch. Helaas niet in station, dat zou porno zijn.
Mocht je station wel leuk vinden, de V60! Wat een prachtig ding met r-design pakketje
Alfa of bmw. Dan weet je dat je sportief rijd.
@elemento:
Alfa ja, BMW das wahr einmal.
Ik wil nog even 3 Yoko keuzes toevoegen met 300+ pk.
Civic Type R, Lexus Gs450h, Infiniti Q50. De type R is een feestje (allen niet naar kijken), de Lexus luxe snel groot en zuinig (voor 350pk) en de Q 50 is ook luxe, stijlvol, evt zuinig en snel (hybride) en erg originele keuze in de prijsklasse.
@w0o0dy: de Lexus idd, hij wil graag betrouwbaar blijven rijden
C300 , alfa 430gc,
Hier bericht van een papa die in een 4GC
Hier bericht van een papa die in een BMW 4GC rijdt. Wat een geweldige auto, de wegligging, de automaat, de motor, ik was Volvo-fan maar nu overtuigd van BMW…. met twee kids onder de 7jaar (met kinderstoelen) was ik heel huiverig voor de ruimte van de 4. Maar…. het kan makkelijk! Ik ga richting de 2m, mijn zoontje zit met gemak achter mij terwijl ik bijna lig in de auto. De kofferbak is ideaal en groot! Weekje Lego-land doe je met gemak met z’n viertjes (zonder karretjes of dakkoffers) heb laatst in de A5 gereden, ook goed, maar lang niet de bekijks als met de 4. Arteon ook getest, die is ook erg goed en ruim. Maar ja, dan heb je VW voor het geld waar je ook een ‘premijum’ voor kunt rijden… Alfa, niet getest, die vindt ik er nu al ouderwets uitzien.
Wat een modelnamen hebben die auto’s allemaal tegenwoordig. Vroeger had je een Ford Sierra GLX. Klaar. En dan had je er een met rechter buitenspiegel en radio/cassettespeler
@gulli:
Was net hetzelfde aan het denken. Het lijkt wel een slechte grap.
alle wagens uit deze lijst zijn welkom buiten de alfa en jaguar brol
De Arteon is wel heel fraai. Zag ‘em laatst bij de dealer staan, indrukwekkende wagen. Net als de nieuwe Touareg.
Zo maakt Volkswagen Audi haast overbodig…
Een full options 200pk sterke RWD Giulia regelen, Squadra maakt daar wel 280(+) pk van als je wilt.
@racerx: en leasemaatschappijen staan dat toe?
@karhengst: ik ken leasemaatschappijen die daar geen problemen mee hebben, mits vooraf gemeld en door gerenommeerde partij met garantie.
Herkenbaar rijtje, was nagenoeg mijn selectie een maand of 3 geleden, BMW en Volvo vielen voor mij af (niet mijn stijl), als alfisti toch 4x naar een Guilia gekeken, maar, toch maar niet. Uiteindelijk met de Arteon en A5 overgebleven (beide 190pk diesel). Arteon is gewoon van buiten de mooiere van de 2, toch A5 gekozen vanwege de rijderspositie (daar zit je toch het meeste…). A5 is als Werkswagen aangekocht. 10 maanden oud, 7,5dkm, voor 53k een auto die volgens het lijstje 75k+ kost… Geen seconde spijt!
1100 euro per maand? En dan krijg je een 4 pitter? Ik ga emigreren…
@super007: Als je uitsluitend naar het leasebedrag kijkt niet, al scheelt het niet veel. Neem je de totale kosten voor Harald en de werkgever mee, kan het toch een hele interessante optie zijn. Voor Harald betekend een Model S een netto bijtelling van +/- €120,- per maand. De goedkoopste optie hierboven (de Arteon) kost hem €420,- per maand aan netto bijtelling. Dus met een eigen bijdrage van €200,- is hij nog steeds goedkoper uit.
Ik heb zelf de 4 serie GC gekozen. Prachtig ontwerp en praktisch.
Zo,: €1100pm? Werk jij 100 uren in de week ofzo?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).