• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Doornbos: “gezonde concurrentie Assen en Zandvoort is goed”

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 27 januari 2018 om 13:07 – 3 Reacties


Is dat zo, Robert?

Nadat er gisteren positieve klanken uit het kamp van Assen schalden, kreeg ik de indruk dat het momentum nu in het voordeel van de Drenthenaren ligt. Het mag dan voorlopig een hypothetische kwestie zijn zonder garantie dat er überhaupt een Grand Prix van Nederland komt, als we de huidige feiten op een rijtje leggen, lijkt een race op Zandvoort een stuk verder van de realiteit te zijn verwijderd dan een race op het TT-Circuit. Dit alles zal Robert Doornbos in ieder geval een worst wezen: hij is bovenal blij dat Nederland een kans maakt op het organiseren van een Grand Prix.

Dit vertelde hij vanochtend op NPO Radio 1, in het programma Langs de Lijn en Omstreken. De Nederlander heeft uiteraard wel oren naar een grote prijs op Hollandse bodem en echoot de positieve beoordeling van Charlie Whiting. Doornbos heeft zelf immers ervaring op het circuit en reed er jaren geleden zelf met een IndyCar.

Opmerkelijk hieraan is de manier waarop Robert terugkijkt op deze ervaring. Volgens hem was het circuit prima in staat voor het soort auto. Daarbij voegt hij dat de serie volgens hem een van de weinige is die ook maar enigszins vergelijkbaar is met de Formule 1. De beoordeling van Charlie Whiting, waaruit blijkt dat het circuit enkele aanpassingen zou moeten doorvoeren, is daarom een klein beetje vreemd. Toegegeven, de Formule 1-auto’s gaan een tikkeltje harder dan hun Amerikaanse ‘evenbeelden’, maar zijn qua formaat redelijk overeenkomstig.

Doornbos merkt in het gesprek overigens op dat hij vlak daarvoor een bericht had gekregen van prins Bernhard, waarin stond dat hij wederom een goede bijeenkomst achter de rug had. De eigenaar van Circuitpark Zandvoort wil hoe dan ook een Grand Prix op zijn terrein, maar lijkt vooralsnog geblokkeerd te worden door torenhoge kosten om het circuit klaar te maken voor de Formule 1. Mocht Bernhard het voordeel op vernuftige wijze weer naar zichzelf weten toe te trekken, is de kans groot dat we het circus in de toekomst neer zullen zien strijken op het historische circuit.

Er zijn dus heel wat factoren aan verbonden die het uiteindelijke resultaat zullen beslissen. Maar waar de grote prijs ook verreden zal worden, als hij naar Nederland komt, winnen we allemaal.

Beeld: Robert Doornbos en Max op Twitter

Ook interessant!

  • Politie op schoolreisje
    Video: Doornbos scheurt met politie Audi over Zandvoort
  • Komt er een tweede GP van Nederland in Assen?
  • DTM Assen
    Wel Formule 1 in Zandvoort, maar geen DTM Assen in 2022
  • Prins Bernhard betaalde som geld om bouwverbod Circuit Zandvoort op te heffen
    Prins Bernhard liet bouwverbod Circuit Zandvoort opheffen met geld

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

assen, Formule 1, prins-bernhard, Racing, Robert Doornbos, zandvoort

Vorig bericht: « Wie zijn Lewis Hamilton’s gevaarlijkste rivalen?
Volgend bericht: Autoblog advies: BMW én 911-vervanger voor €100.000 »

Lees Interacties

Reacties

  1. gwnbmw zegt

    27 januari 2018 om 13:44

    voordat we het hebben over een grote prijs op het circuit, eerst even het probleem van de grote prijs van de formule 1 oplossen…

    Login om te reageren
  2. Rick-dos zegt

    27 januari 2018 om 13:48

    Als de Denen al een welwillend oor vinden bij Carey waarom zou Nederland dat niet vinden? Liberty heeft al uitgesproken dat ze een race in Nederland willen. Als ze dan geen race in een van de grote steden kunnen organiseren waarom dan niet op een fantastisch en internationaal bekend circuit in Assen? Een race in Nederland kan dan op relatief korte termijn georganiseerd worden. De ligging van Assen is ook ideaal voor de Duitsers en Scandinaviërs.

    Met de gekte om Max in Nederland is het dan feitelijk een no-brainer voor Liberty.

    Login om te reageren
  3. racerx zegt

    27 januari 2018 om 16:12

    Ik denk niet dat Assen zoveel te vrezen heeft van Zandvoort; een modern circuit met zo goed als alle benodigde faciliteiten, goede bereikbaarheid en infra versus een vrij krap circuit, faciliteiten in deplorabele staat, weinig uitbreidingsmogelijkheden en voor eigenlijk iedere bezoeker verstopt achter onze grote steden…

    That being said, als er F1 op Assen plaats gaat vinden hoop ik dat ze baan zelf intact laten, doodzonde om de prachtige motorrace layout te verpesten teneinde 1x per jaar een paar F1 wagens los te laten aldaar. De historie en het ontstaan van het circuit ligt bij het motorracen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North