• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Duitse EV’s bijten in stof: Mercedes EQC weer uitgesteld

Auteur: jaapiyo, gepost 15 december 2019 om 18:59 – 75 Reacties

EQC


Het lukt maar niet om Tesla te evenaren…

Eerder deze week was er al slecht nieuws te noteren voor EV’s van VAG en BMW. Zowel de Porsche Taycan als de MINI Cooper SE komen in Amerika bij lange na niet aan hun beloofde range volgens de Environmental Protection Agency (EPA), de instantie die in de States consumenten inlicht over realistische verbruikscijfers. In Europa gebruiken we daar WLTP-cijfers voor, maar die zijn om een of andere reden vaak wat ‘optimistisch’ als het om EV’s gaat. Zo komt de Taycan Turbo volgens de WLTP-cijfers tot 450 kilometer (280 mijl), maar de EPA houdt het op 323 kilometer. Toch een significant verschil dunkt ons.

Eerder zagen we eenzelfde beeld ook al bij de Audi e-tron en dus, zoals we vanochtend berichtten, bij de kekke MINI Cooper SE. Of het hiermee te maken heeft weten we niet, maar Bloomberg bericht dat Mercedes de Amerikaanse marktintroductie van de EQC (rijtest) inmiddels heeft uitgesteld tot op zijn vroegst Q1 2021. De EQC heeft een WLTP range van 259 mijl, dus als daar verhoudingsgewijs hetzelfde af zou gaan als bij de Taycan blijft er niet genoeg over om van L.A. naar L.V. te karren, om maar wat te noemen.

Eerder werd al bekend dat de EQC kampte met productieproblemen, maar de bedoeling was desalniettemin de auto halverwege volgend jaar naar the land of the free te brengen. Dat gaat ‘m dus niet worden, wat betekent dat Mercedes in ieder geval tot 2021 geen EV kan aanbieden aan Amerikaanse klanten. De EQA zal namelijk ook niet eerder zijn weg vinden naar Trumpmenië. Al met al dus best een sof, voor de elektrische SUV.

Ook interessant!

  • Mercedes EQC nu ook als extra kale instapper [update]
  • mercedes gaat EV-technologie
    Mercedes gaat EV-technologie zelf ontwikkelen en bouwen
  • Onthulling nieuwe Mercedes SL
    Onthulling nieuwe Mercedes SL uitgesteld
  • 'Elektrische Mercedes C-klasse komt pas na 2024'

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, eqc, Mercedes, SUV, wltp

Vorig bericht: « Lammers: “Circuit Zandvoort wordt als een bobsleebaan”
Volgend bericht: Het verhaal achter deze Tesla bij een Infiniti dealer »

Lees Interacties

Reacties

  1. ruben_vandenberg zegt

    15 december 2019 om 19:04

    Als nu die tesla meuk in amerika laten, en de deutsche wagens gewoon lekker hier laten..scheelt transport kosten en weer milieuvervuiling en hoef ik niet tegen die lelijke tesla aan te kijken

    Login om te reageren
    • spidermann zegt

      15 december 2019 om 19:11

      @ruben_vandenberg: idd ik vind al die Tesla’s ook spuuglelijk, zowel van binnen alsook van buiten. Het dieptepunt is wel dat ding met vleugeldeuren.

      Login om te reageren
      • mvdborn zegt

        15 december 2019 om 19:15

        @spidermann: die vleugeldeuren maken het m.i. wel een spannender/leuker ontwerp dan de 13 in een dozijn creaties van de Duitse collega’s..

        Login om te reageren
    • grasvreter zegt

      15 december 2019 om 19:33

      @ruben_vandenberg: jammer man, komt zelfs een fabriek in Duitsland.

      Hoe kan je zo anti tesla zijn. Zijn ook gewoon auto’s met sterke en zwakke punten. Zo bijzonder dat het meningen zo split.

      Login om te reageren
      • ruben_vandenberg zegt

        15 december 2019 om 19:50

        @grasvreter: de knoppen zijn goed en degelijk..die zijn bij mercedes weg gehaald

        Login om te reageren
        • quinn zegt

          15 december 2019 om 21:53

          @ruben_vandenberg: klopt. O.a. de complete stuurkolom (met schakelpook, etc.) komt van Mercedes-Benz evenals de raambedieningsschakelaars en nog vele andere zaken.

          Login om te reageren
        • nissanfairladyz zegt

          17 december 2019 om 04:48

          @ruben_vandenberg: maar eerst de knoppen wel afkraken zeker. Hahaha en dan erachter komen dat veel Tesla onderdelen gewoon duits zijn. :) voor sommige mensen is de realiteit ver te zoeken. Ja een Tesla is zeker niet perfect. After service is bijvoorbeeld beroerd. Aan onderdelen komen is lastig als particulier. En voor de eerste Tesla Roadster zijn al helemaal geen onderdelen meer te verkrijgen. Niks.

          Wat je wel ziet is in de Model S van de eerste in 2013 en nu het model van 2019 dat het interieur zoveel beter is. Ze leren wel.

          Dat zie je de Duitsers niet doen. Ze leren echt helemaal NIKS betreft efficientie en een goede elektrische aandrijflijn neer te zetten. Je zou denken met grote namen in de elektrotechniek zoals Bosch en Siemens en weet ik veel dat ze wel goede motoren en converters etc kunnen ontwerpen. Maar blijkbaar niet?

          Tesla Model 3 heeft de meest efficiente battery to wheel efficientie van elke elektrische 5 deurs auto die er bestaat. Waarom lukken de Duitsers dat niet?

          Ik heb ook mijn vraagtekens bij het MEB platform van VAG. Waarschijnlijk consessies gedaan in efficientie om het modulair te maken. Dus zal het MEB platform niet kunnen tippen aan Tesla. Zucht. Ik zou graag willen dat die Duitsers wat serieuzer waren.

          Login om te reageren
      • jorden zegt

        15 december 2019 om 23:49

        @grasvreter: misschien omdat tesla rijders met bijna een miljard euro belasting geld gesubsidieerd zijn. Omdat iemand in Den Haag er niet bij stilgestaan heeft dat Tesla’s auto van een tonnetje zijn. Althans dat is mijn beeld van Tesla op moment.

        Login om te reageren
        • pramm zegt

          16 december 2019 om 07:57

          @jorden: van dat miljard van ca 4 jaar geleden bleek het merendeel op te zijn gegaan naar de destijds zogenaamd zuinige 14% bijtelling diesels en benzine auto met gedownsizde motor die in de praktijk niet zuinig was.

          Login om te reageren
    • sonnybonds zegt

      15 december 2019 om 19:48

      @ruben_vandenberg: Net alsof de mercedes EQC zo mooi is. Lijkt wel een goedkope chinese kloon

      Login om te reageren
    • 9000cse zegt

      15 december 2019 om 19:50

      @ruben_vandenberg: Als ze alles wat ik lelijk vind van de weg zouden halen, zodat ik er niet naar hoefde te kijken, dan was het hele fileprobleem in ons landje opgelost. En daar zijn ook een hoop “deutsche wagens” bij.

      Login om te reageren
      • ruben_vandenberg zegt

        15 december 2019 om 19:56

        @9000cse: elk merk heeft zo zijn lelijke eendjes

        Login om te reageren
    • zrijder zegt

      15 december 2019 om 19:53

      @ruben_vandenberg: Haha geniaal, Ruben for president!!

      Login om te reageren
    • auto62 zegt

      15 december 2019 om 20:06

      @ruben_vandenberg: werk je voor de duitse autoindustrie?

      Login om te reageren
    • vaakbenjetebang zegt

      15 december 2019 om 20:13

      @ruben_vandenberg: Not sure if trolling…. een Model S kun je toch bezwaarlijk lelijker noemen dan, zeg, een X5 of een Q8? Uiteraard verschillen smaken, maar om nou te zeggen dat iedere Teutoonse compensatiegigant per definitie mooier is dan iedere Tesla…? Een twijfelachtig statement.

      Login om te reageren
    • slickrick zegt

      16 december 2019 om 08:36

      @ruben_vandenberg: jij denkt dat Mercedes alleen in Duitsland produceert ? Ze hebben wereldwijd 22 fabrieken, waarvan ook een aanzienlijk deel in de VS. Bovendien is er heel veel assemblage van componenten die over heel de wereld gemaakt worden……

      Login om te reageren
  2. Dutchcarwizard zegt

    15 december 2019 om 19:17

    De achterstand wordt maar niet kleiner. Wat gaat er mis?

    Login om te reageren
    • imaginenl zegt

      15 december 2019 om 19:22

      @baidu: wet van de remmende voorsprong?
      Gewoon te lang ingezet op ICE en nu de boot gemist

      Login om te reageren
      • harrie zegt

        16 december 2019 om 00:50

        @imaginenl:
        Ehhh, zo werkt die wet niet.

        Login om te reageren
        • pramm zegt

          16 december 2019 om 07:59

          @harrie: toch wel. Bedrijven hebben een historie die ze met zich mee dragen. Die zorgt er voor dat ze niet makkelijk om te draaien zijn. Al is het maar omdat ze dan enorme r&d investeringen zouden moeten afboeken.

          Login om te reageren
        • imaginenl zegt

          16 december 2019 om 10:05

          @harrie: De wet stelt dat een voorsprong op een bepaald domein er vaak toe leidt dat er weinig stimulans is om verdere verbetering of vooruitgang op te zoeken, zodat men vroeg of laat wordt voorbijgestreefd. Door te berusten in een voorsprong wordt men geremd om nog verder te gaan.

          Login om te reageren
      • nissanfairladyz zegt

        17 december 2019 om 04:51

        @imaginenl: Nokia / Kodak momentje?

        Login om te reageren
  3. moveyourmind zegt

    15 december 2019 om 19:28

    Tja, met een topman die Ola heet kan je verwachten dat de plannen voor de introductie van een nieuw model in de ijskast gezet worden…

    Of dat lonen bevroren en er ijskoud mensen ontslagen worden…

    Maar daarna gaat Mercedes vast weer als een Raket.

    Login om te reageren
    • Erik zegt

      15 december 2019 om 22:44

      @moveyourmind:

      Het ijs smelt zoals sneeuw door de zon.

      Login om te reageren
  4. janmetdelangeachternaam zegt

    15 december 2019 om 19:40

    Jammer joh, net een hele vette reclame met the Weeknd gelanceerd over elektrisch rijden en dan kan je het niet verkopen.. hier gaat wat mis

    Login om te reageren
    • eklasse zegt

      15 december 2019 om 20:38

      @janmetdelangeachternaam: je kunt ‘m hier gewoon kopen hoor..

      Login om te reageren
    • eelco74 zegt

      16 december 2019 om 08:58

      @janmetdelangeachternaam: wat je er mis gaat is dat je niet door hebt dat de EQC gewoon leverbaar is, ik heb m in de regio Den Haag al een paar keer gezien. Dit artikel gaat alleen over de levering in de VS.

      Login om te reageren
  5. zrijder zegt

    15 december 2019 om 19:48

    Niets anders dan slimme marketing Europese autobouwers willen helemaal geen EV bouwen kost geld!
    En gelijk hebben ze , de EV is niets anders dan een groene leugen die ons even door de EU door de strot wordt gedrukt.

    Login om te reageren
    • Dutchcarwizard zegt

      15 december 2019 om 19:52

      @zrijder: zonder EV’s overleef je niet. Niet in China, niet in Europa en uiteindelijk ook niet in Amerika. Dat ben ik heilig van overtuigd. We zullen er aan moeten wennen.

      Login om te reageren
      • zrijder zegt

        16 december 2019 om 10:44

        @baidu: Kun je zien hoe gehersenspoeld je bent helaas.

        Login om te reageren
        • flutterby zegt

          16 december 2019 om 10:55

          @zrijder: of hoe ver jij in je grot zit de krant van vorig week te lezen.

          Login om te reageren
          • zrijder zegt

            16 december 2019 om 16:00

            @flutterby: vorige week is nog vrij recent, de ev is al meer dan 100 jaar oud ;)

            Login om te reageren
        • kempenaer zegt

          16 december 2019 om 11:00

          @zrijder:
          Precies. Ik schrik er van hoe makkelijk veel mensen te overtuigen zijn van een hysterisch doemscenario waarvoor ze de gekste dingen willen doen om dat aangeprate scenario te voorkomen. Terwijl heel veel serieuze wetenschappers zeggen dat het groteske onzin is wat er door de commugroenen wordt beweerd.

          Login om te reageren
          • nissanfairladyz zegt

            17 december 2019 om 05:27

            @kempenaer: hou toch eens op man. Er zijn andere redenen waarom mensen elektrisch rijden.
            – Total cost of ownership.
            – Comfort
            – Gemak
            – Betere muziek

            Kap eens met die koppeling tussen milieu en elektrisch rijden. Denk je echt dat een EV rijder zoals ik dat boeit?

            Login om te reageren
        • nissanfairladyz zegt

          17 december 2019 om 05:37

          @zrijder: En jij bent zo’n manager hoog in de top bij Nokia. Die dacht dat het allemaal niet zo hard zou gaan met de eerste iPhone. Nokia is toen van bijna 50% marktaandeel wereldwijd terug geklapt naar 1%. Niemand had dat toen verwacht. Net zoals jij.

          Steve Balmer zijn reactie op de iPhone is ook een welbekend stukje historie. Hoe een CEO de eerste iPhone afkraakte alsof het niks zou worden.

          Nokia bleef maar ontkennen dat die smartphone hype iets zou worden. En toen ze doorhadden dat het geen hype was. Was het te laat. Ze probeerden nog als log groot bedrijf bij te sturen, maar omdat ze zo groot waren zoals Duitse autofabrikanten lukte dat niet meer op tijd en kwamen er gigantische verliezen.

          Tesla is alleen maar bezig met productie opvoeren en markt pakken. Je begrijpt wel dat iemand daardoor minder autos gaat verkopen.

          Daarnaast hoe later de Duitse fabrikanten met elektrisch rijden mee gaan doen. Des te hardere klap ze te voorduren krijgen. En ook de inkomsten zijn dan lager en investeringen hoger. Precies wat er met Nokia gebeurde. Te laat veranderd.
          Bij nokia was het aandeel compleet ingezakt. De verkopen ook. Geen inkomsten betekende weinig R&D geld om de omslag te bekostigen.

          Heb je wel enig flauw benul van hoe de wereld van inmovatie in elkaar zit? De enige hobbel wat een EV heeft is de batterij kosten per kWh. Hetzelfde als kosten per watt piek van zonnepanelen.

          Lithium is ruim voorradig. De prijzen zijn zelfs gedaald in combinatie met gigantische groei in vraag. Kobalt wordt minder gebruikt. Men is hard bezig met solid state batterijen dus geen gevaarlijke batterijen meer die in de fik kunnen vliegen. Etc.etc

          Eenmaal een goedkoper batterij. Zal de auto industrie kompleet omslaan. Tesla is er klaar voor. Duitsland ook?

          Login om te reageren
          • zrijder zegt

            18 december 2019 om 14:10

            @nissanfairladyz: Onzinnig vergelijk, en je bent de zoveelste papegaai die er mee aankomt.

            Login om te reageren
    • 9000cse zegt

      15 december 2019 om 19:54

      @zrijder: Tsjonge jonge zeg! Zoveel onzin in 2 regels en dat op zondagavond!

      Login om te reageren
    • autodidact zegt

      15 december 2019 om 20:00

      @zrijder: …en schone diesels zijn een leugen die ons door VAG door de strot worden gedrukt.

      Login om te reageren
      • zrijder zegt

        16 december 2019 om 10:49

        @autodidact: Ach natuurlijk VAG, het leuke is dat vag met zijn sjoemel diesel in 2015 niets viezer was dan de rest van de autobouwers, in vele gevallen zelfs in de praktijk schoner, duidelijk wat media doet met onwetende mensen ze roepen maar wat.
        https://newmobility.news/2017/09/11/car-institute-vw-making-cleanest-diesels/

        Login om te reageren
    • vaakbenjetebang zegt

      15 december 2019 om 20:08

      @zrijder: Inderdaad, een uiterst geslepen marketingstunt!

      Eerst gaat Daimler een compleet nieuw voertuig ontwikkelen en homologeren, vervolgens daar een productiefaciliteit voor inrichten en een reclamecampagne optuigen. Dat kost honderden miljoenen. Iedereen denkt de auto dan ook daadwerkelijk te kunnen kopen. Maar wat doen die gehaaide mannen in Stuttgart? Als coup de grâce de verkoop dan uitstellen zodat er een tijd lang minder inkomsten tegenover de gedane investering staan. Ja, een zeer geslepen marketingstunt.

      Login om te reageren
      • pramm zegt

        16 december 2019 om 08:01

        @vaakbenjetebang: er zijn andere redenen. De ev’s worden als compensatie gebruikt om conventionele auto’s te kunnen blijven verkopen. Dan moet je wel zorgen dat ze op t juiste moment gaan meetellen in de gemiddelde uitstoot van je vloot.

        Login om te reageren
      • zrijder zegt

        18 december 2019 om 14:03

        @vaakbenjetebang: Jij snapt er duidelijk niet heel erg veel van, gedane investeringen in ICE willen ze eerst maximaal terug verdienen, die productielijn voor EV zal er vroeg of laat toch moeten komen dus zijn ze daar al voorzichtig mee bezig. Vooralsnog zijn alle Europese auto’s bezig te boel maximaal af te remmen als het op EV aangaat wat niet meer dan logisch is, de groene leugen regeert vanuit de EU.

        Login om te reageren
    • trasimo zegt

      15 december 2019 om 20:47

      @zrijder: wat is dan wel de oplossing? Of laten we alle innovatie maar gewoon stopzetten en doorrijden op diesel en benzine, dan komt het vast goed!

      Login om te reageren
      • zrijder zegt

        16 december 2019 om 10:50

        @trasimo: Lijkt me geen enkel probleem, een moderne diesel zuivert de lucht zelfs.
        https://www.automobielmanagement.nl/auto-technologie/2019/12/12/de-diesel-is-nog-lang-niet-dood/

        Login om te reageren
        • trasimo zegt

          16 december 2019 om 11:02

          @zrijder: dat artikel onderschrijft jouw mening ‘dat EV’s slechts een groene leugen zijn’ bepaald niet… ook zeg het artikel niet ‘dat moderne diesels de lucht zelfs reinigen’, want dat geldt alleen maar in bepaalde stadcentra en gebeurt door mild-hybrids die aan de 6d norm voldoen. Het artikel beschrijft alleen dat diesel nog lang niet dood is en voorlopig nog het volste recht heeft om naast EV’s en benzine te bestaan. Begrijpend lezen valt ook niet mee natuurlijk ;)

          Login om te reageren
          • zrijder zegt

            16 december 2019 om 15:59

            @trasimo: goh ;)

            Login om te reageren
      • kempenaer zegt

        16 december 2019 om 11:05

        @trasimo:
        De ICE wordt steeds schoner. Leve technologische vooruitgang. En fossiele voorraden zijn enorm. Er is geen enkele reden om een groene revolutie te starten op dit vlak. CO2 global warming is ook onzin. CO2 volgt temperatuur en niet andersom. En temperatuur wordt bepaald door de zon en bewolking. Bewolking wordt niet eens meegenomen in de klimaatcomputermodellen van de IPCC, wist je dat? Ongelooflijk hè. Je wordt gewoon keihard bedrogen door klimaatdoempredikers.

        Login om te reageren
        • trasimo zegt

          16 december 2019 om 12:04

          @kempenaer: je lijkt te veronderstellen dat ik geloof dat EV’s nodig zijn om de opwarming van de aarde tegen te gaan. Dit geloof ik niet, en dat zeg ik ook nergens. Verder vind ik het wel interessant dat je EV’s al compleet af fakkelt terwijl die techniek nog zo ongeveer in de kinderschoenen staat. Ik vind EV’s nu ook nog verre van perfect, maar zie er op de lange termijn wel meer potentieel in dan ICE’s.

          Login om te reageren
        • mashell zegt

          16 december 2019 om 14:41

          @kempenaer: de ICE wordt helemaal niet steeds schoner. Door de steeds hogere verbrandingstemperaturen (door toegenomen efficiency) komen er steeds schadelijker gassen vrij die met veel moeite minder schadelijk gemaakt moeten worden. Dat kan, maar beperkt en kost dure techniek.
          Ik vind het ook ronduit arrogant om te denken dat wij in onze kapitalistische maatschappij, die zo verschrikkelijk op economische groei is gericht, er in gaan slagen minder klimaat gassen uit te stoten. Maar voor elektrisch rijden zijn er ook andere argumenten. Minder afhankelijk van de oliesjeiks en maar bovenal geen uitstoot in leefgebieden.

          Login om te reageren
    • frank2b zegt

      15 december 2019 om 23:29

      @zrijder: Tjongejonge, door de EU nog wel!

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        16 december 2019 om 08:00

        @frank2b: ja, die Model 3 voor de deur die je dankzij vier procent bijtelling spotgoedkoop kunt rijden is je door de EU opgedrongen, die rammelende warmtepomp in de kelder die je uit je slaap houdt door Mark Rutte…

        Login om te reageren
        • sidelo zegt

          16 december 2019 om 08:27

          @mashell: En zo sprak hij vanachter zijn bruin uitgeslagen VGA monitor over zijn 33.6 internet verbinding. Waarna hij trots opzij keek naar zijn Nokia 6610, want al die vooruit gang wordt ons opgedrongen door de EU.

          Login om te reageren
          • frank2b zegt

            16 december 2019 om 09:17

            @sidelo: …. mogelijk dat @Mashell een ander, wat meer ironisch bedoeld, bericht de wereld in slingerde … ;)

            Login om te reageren
          • zrijder zegt

            16 december 2019 om 10:51

            @sidelo: Geen vergelijk, de EV is een stap terug in de tijd zelfs als je kijkt naar gebruiksgemak en range.

            Login om te reageren
            • kempenaer zegt

              16 december 2019 om 11:10

              @zrijder:
              Klopt. En extreem gesubsidieerd en fiscaal bevoordeeld. Daarom verkopen die dingen. Als de dacia duster zulke voordelen toebedeeld kreeg soor de NLe overheid, dan reed heel zakelijk NL in een Duster!
              De BEV is achteruitgang ipv vooruitgang. Zwaar, duur, milieu-onvriendelijk om te produceren, onbetrouwbare accu capaciteit, traag laden, zeer matige actieradius.
              Veel autobezitters zijn geen liefhebber en zijn puur fiscaal gedreven. Teslaleasers zijn hier geen uitzondering op.

              Login om te reageren
              • trasimo zegt

                16 december 2019 om 12:06

                @kempenaer: Het woord ‘subsidie’ klinkt natuurlijk spectaculair omdat het suggereert dat de overheid geld geeft aan EV rijders. Maar er wordt letterlijk geen cent subsidie uitgekeerd aan EV-rijders, er is alleen belastingkorting. (veel ja, dat wel). Veel mensen lijken de definitie van ‘subsidie’ niet helemaal te begrijpen wanneer ze deelnemen aan het EV-debat.

              • mashell zegt

                16 december 2019 om 14:31

                @kempenaer: maar elektrisch rijdt erg lekker, snel, veel koppel, lekker stil. Net als een V12, wat toch de ultieme droom voor de echte autoliefhebber.

              • zrijder zegt

                16 december 2019 om 15:58

                @kempenaer: idd enkel het fiscale voordeel is waar het om gaat, mogelijk gemaakt door mijn belastingcenten, mijn autoliefhebbers hart huilt.

              • ty5550 zegt

                16 december 2019 om 18:57

                @zrijder: En als je een tesla rijdt kan je geen liefhebber zijn? Ik rijd liever met een model 3 die zelfs in de traagste versie eve snel naar de 100 gaat als een jaren negentig porsche 911 en best wel wat leuke innovaties heeft dan met een zoveelste doodsaaie audi (of soortgelijke) diesel. En als de overheid zo’n snelle auto’s minder belast is dat toch zalig? Meestal geldt belastingvermindering enkel voor muesli auto’s die in 15 sec naar 100 gaan.

              • zrijder zegt

                16 december 2019 om 21:32

                @ty5500: een teken aan de wand DA tft jij liever zo’n accu doos rijdt, een oude 911 boxer is zoveel meer beleving, maar goed je punt is helder, jij bent absoluut geen autoliefhebber!!

              • ty5550 zegt

                16 december 2019 om 22:20

                @zrijder: ik denk dat je niet mee bent dus ik help je even.. nergens geef ik aan dat ik liever in een tesla als een 911 rij, ik geef aan dat hij bloedsnel is in optrekken (zo snel als een 911 uit de jaren negentig) en dan verkies ik een model 3 boven een zoveelste audi of mercedes diesel . Als leaseauto heb je meestal geen Ferrari’s of 911’s als keuze om je dagelijkse kilometers te malen.. hoe je daaruit afleidt dat ik niet liever met ICE sportauto’s rijd ontgaat mij een beetje.

              • nissanfairladyz zegt

                17 december 2019 om 05:19

                @kempenaer: Wat een complete onzin.
                Heb zelf dan een BEV met range extender maar die gebruik ik bijna nooit. Een Ampera tweedehands gekocht.

                1. Het langzaam laden boeit geen fuck.
                2. Kan elektrisch naar me werk en terug.
                3. Ten opzichte van mijn 3.5L V6 kom ik met veel meer rust op mijn werk aan. Het comfort is enorm. De stilte.
                4. Door stilte betere muziek ervaring, extra goed genieten van je favoriete muziek.
                5. Elektrisch rijden is heel soepeltjes en snel. Optrekken gaat super rap. Inhalen gaat super rap.

                Ik denk dat veel mensen voornamelijk het comfort aanspreken die je ervaart. En gewoon de directe respons van je voet naar het wegdek voelt alsof je meer in control bent.

                Elektrisch rijden is voor het dagelijks verkeer veel beter qua kwaliteit en comfort dan een ontbrandingsmotor.

                Je hoort mij ook niet praten over het milieu. Ik ben geen milieu gekkie. Kan me echt niks boeien. Het gaat om hoe elektrische autos rijden. En ze rijden heeeeeeeel goed. En normaal moest ik altijd naar het tankstation 60 liter tanken. Daar kreeg ik een lamme hand van zo lang als dat duurde.
                Nu kom ik thuis. Prik die stekker in de auto wat 5 seconden kost. En sochtends 5 seconden de stekker eruit. En klaar.

                Waarom moet je tegen jezelf liegen? Weetje je hoe men dit noemt in de psychologie? Cognitieve dissonantie. Zoek maar op.

  6. dwfc zegt

    15 december 2019 om 19:54

    EDIT: ‘Porsche vindt resultaat EPA niet leuk, laat ‘onafhankelijke’ test uitvoeren die iets anders beweert.’

    Login om te reageren
  7. deuxchevaux zegt

    15 december 2019 om 20:02

    Als elektrotechnicus sta ik versteld van de opengewerkte motor van een tesla.. Duidelijk dat ze daar zeer veel research en voorsprong op hebben

    Login om te reageren
    • crepito zegt

      15 december 2019 om 21:12

      @deuxchevaux: Interesant om te lezen. Valt dat dan door de concurrenten eenvoudig te kopiëren? De Model S kwam immers eind 2012 al op de markt. Op bedoel je de nieuwe elektromotoren?

      Login om te reageren
      • trasimo zegt

        15 december 2019 om 21:56

        @crepito: dit snap ik ook nooit, blijkbaar is het nog verdomd lastig om zulke techniek te reverse-engineeren..

        Login om te reageren
        • nissanfairladyz zegt

          17 december 2019 om 05:07

          @trasimo: Wat Elon Musk een keer in een interview heeft gezegd wat hij vaak in andere bedrijven fout ziet gaan is dat men sub optimalisaties doet bij de engineering van bepaalde onderdelenen die op macro level van de auto nadelig uitpakken. De het geheel dan niet klopt.

          Ik kan me voorstellen dat verschillende ontwikkel teams bij de Duitse fabrikanten niet genoeg met elkaar praten. Als jij een deel aan het engineren bent, maar oo macro niveau kan je beter een oplossing bedenken waarbij als resultaat is dat jij eigenlijk niks moet engineren ga jij dat als subteam natuurlijk niet aangeven. Managers in Duitsland hogerop hebben geen technisch benul van de techniek terwijl bij Tesla praktisch alle managers hardcore technische mensen zijn. En daarnaast heerst Elon musk daar net als Steve jobs als man die heel veel macht heeft en zelf besluit neemt over technische details.

          Het is een compleet andere manier van werken. Wel een beetje dictator style. Maar het is wel hoe Apple en Microsoft ook groot zijn geworden.

          Bij Tesla wordt er steeds aan context switching gedaan tussen micro en macro engineering. Waarbij sommige dingen op micro niveau compleet over de kop gaan ten behoevr van het macro niveau.

          Bij VAG hebben ze alles modulair en moeten de Macro engineers verplicht met bepaalde onderdelen werken die jaren geleden op Micro niveau zijn geingineerd. Dat is dus het nadeel van die verrekte MEB platform.

          Login om te reageren
  8. nopetrolnofun zegt

    15 december 2019 om 20:46

    De WLTP klopt vast, als je rijdt als een oud lijk. In Amerika kijken de er gelukkig realistischer naar.

    Login om te reageren
  9. Groninger zegt

    15 december 2019 om 23:28

    Die koplampen van de EQC zijn wel mooi, lijken wel laserlampen… zolang ze je maar niet verblinden.

    Login om te reageren
  10. vroaaaaaaaaaar zegt

    16 december 2019 om 00:01

    EQC is al leverbaar sinds september… lekker boeie dat ze nog niet leverbaar zijn in de USA.

    Login om te reageren
  11. Dutchdriftking zegt

    16 december 2019 om 08:50

    Moet voor Tesla toch fijn nieuws zijn!

    Login om te reageren
  12. kempenaer zegt

    16 december 2019 om 11:17

    Snel snel snel Stuttgart. Mercedes rijders willen ook subsidies kunnen slurpen, zolang de overheid nog zo gek is om zo met afgeperste belastingmiljarden te blijven smijten.
    Qua koopkracht 2019 staat Nederland inmiddels in de grauwe Europese middenmoot op een sneue 14e plaats. Ja, al die linkse hobby’s kosten hopen geld maar de hardwerkende burger heeft er geen fluit aan. Die mag er wel voor dokken.
    Dan komt de Green Deal van EU Timmerfrans er nog overheen en die gaat dit continent economisch nog verder onderuit trekken. Afrika laat ik nog buiten beschouwing.
    China, Japan, Zuid-Korea, Zwitserland en de VS gaa alleen nog maar harder weglopen van Europa. Landen als India, Brazilië en Rusland komen steeds dichterbij. Europeanen zijn zo naïef en slecht geïnformeerd. Ongelooflijk.

    Login om te reageren
    • trasimo zegt

      16 december 2019 om 12:54

      @kempenaer: zolang de overheid met die belastingkortingen smijt lijkt het me logisch dat iedereen er massaal gebruik van maakt (inclusief ondergetekende trouwens). Je wordt namelijk al wel genoeg op andere fronten genaaid met die belastingdruk hier. Ik vind het ook altijd wel interessant dat de ongecontroleerde migratie blijkbaar geen effect heeft op het Nederlandse klimaat en de stikstof. Blijkbaar is dat allemaal geen enkel probleem.

      Als de burgers nu eens op andere partijen gaan stemmen dan Groen Links, PVdA, D66 en ja, ook VVD, dan is er misschien nog hoop voor dit land. Maarja, precies 2 weken voor de volgende verkiezen roept Rutte weer een paar stoere dingen, en dan stemt iedereen prompt toch weer VVD, en gaan we gewoon lekker vol gas door met onze bevoegdheden overdragen naar de EU.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        16 december 2019 om 19:54

        @trasimo: lieverd als jij je nou eens in het immigratie vraagstuk verdiept, hoeveel zijn er eigenlijk, hoeveel worden er terug gestuurd, hoeveel vertrekken er vrijwillig. Dan kwam je er achter dat er helemaal geen ongecontroleerde immigratie is. Dan kun je ophouden met Baudet en Wilders na te praten en kun je partijen overwegen die wel het beste voor hebben met Nederland (want Baudet, Wilders en ander populisten zitten er vooral voor zichzelf, hun doel is om in de oppositie te blijven zitten, heel de dag ach en wee roepen en anderen de van alles de schuld geven is namelijk een gemakkelijk baantje dat als kamerlid zeer goed verdiend).

        Login om te reageren
        • trasimo zegt

          16 december 2019 om 20:02

          @mashell: misschien heb ik me daar wel in verdiept en is dit mijn conclusie. Zodra wij Australisch model gaan hanteren, oftewel de veilige-landiers niet binnenlaten en ons puur op echte vluchtelingen gaan richten, ben ik weer voorstander.

          Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North