• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Duitsers doen Schnitzelsaus over de 8 Serie

Auteur: willeme, gepost 27 november 2018 om 14:32 – 19 Reacties

Afbeelding Duitsers doen Schnitzelsaus over de 8 SerieAfbeelding Duitsers doen Schnitzelsaus over de 8 SerieAfbeelding Duitsers doen Schnitzelsaus over de 8 SerieAfbeelding Duitsers doen Schnitzelsaus over de 8 SerieAfbeelding Duitsers doen Schnitzelsaus over de 8 SerieAfbeelding Duitsers doen Schnitzelsaus over de 8 SerieAfbeelding Duitsers doen Schnitzelsaus over de 8 SerieAfbeelding Duitsers doen Schnitzelsaus over de 8 Serie

AC Schnitzer ACS8
Smaakvol & stijlvol?

Na regen komt zonneschijn. Na het kaasplankje komt het dessert en na de introductie van een nieuwe BMW komt AC Schnitzer met hun visie op de desbetreffende auto uit München. De laatste BMW die het tunen waard is, is natuurlijk de BMW 8 Serie. De prijzige dikke Duitse auto leent zich uitstekend ervoor. Dan is het natuurlijk de vraag: is het een verbetering of niet?

Het is net wat je wenst van een 8 Serie. De interpretatie van AC Schnitzer is duidelijk. Ze willen de auto sportiever maken. Het resultaat is de AC Schnitzer ACS8 en we kunnen er kort over zijn: stijlvol is het niet, wel dik. De koolstofvezel splitter en skirts zijn nog niet eens zo verkeerd. Met name die splitter geeft de ACS8 absoluut uberhol-prestige. De vleugeltjes aan de zijkant lijken echter net even teveel van het goede. Heeft een 8 Serie dat nu echt nodig? Hetzelfde geldt voor de spoiler. Het zal ongetwijfeld zijn nut hebben, maar mijn god wat is het een afgrijselijk ding. Zelfs in een jaren ’90 AutoStyle gids zou deze spoiler iets te fout zijn voor op je Mazda 323F.

ACS8

De velgen zijn wel erg gaaf, er is keuze uit de AC1 (gesmeed) en de AC3 (gegoten) sets. Motorisch zijn er twee opties. De eerste is de ACS8 4.0d, op basis van de 840d. Deze drie liter zes-in-lijn met dubbele turbo levert dankzij AC Schnitzer 380 pk en 780 Nm. Ter referentie, standaard is dat 320 pk en 680 Nm. De tweede is de ACS8 5.0i. Deze is gebaseerd op de M850i. Onder de kap huist een 4.4 liter V8 met twee turbo’s, goed voor 600 pk en 800 Nm, een stijging van 70 pk en 100 Nm. Wat het doet met de prestaties is niet duidelijk, maar reken er maar op dat deze 8 Series meer dan vlot zullen zijn. Bij beide upgrades krijg je garantie van AC Schnitzer.

Uiteraard hoef je niet het hele pakket te bestellen. Je kan ook zelf kiezen welke onderdelen je wel en niet op je 8 Serie wil. Zolang je die spoiler er maar aflaat, vinden wij alles goed. Prijzen zijn nog niet bekend, maar reken erop dat het niet heel goedkoop zal zijn.

Meer lezen? Check dit lijstje met de gaafste oude 8 Series!

Ook interessant!

  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Officieel: BMW 4 Serie Gran Coupé
  • Compleet nieuwe BMW 7
    Compleet nieuwe BMW 7 Serie is onderweg (+video)
  • BMW 2 Serie M Performance
    Nieuwe BMW 2 Serie met M Performance goodies

Nieuwste artikelen

  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
  • Politiehelikopter stopt dronken automobilist bij Lelystad
FacebookTweetPinLinkedIn

8-serie, ac-schnitzer, BMW, Coupe, essen-2018, g15, m850i, spoiler, tuning

Vorig bericht: « Superzeldzame Ferrari SP3JC gesnapt
Volgend bericht: Mick Schumacher heeft F2 stoeltje voor 2019 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Brigadier Broekhoest zegt

    27 november 2018 om 14:42

    Die voorkant begint te wennen, ondanks die enorme barbecue voorop.
    Die achterkant blijft IMO echt veel te druk. en met name die enorme uitsparing voor de kentekenplaat is ruk.

    Login om te reageren
    • drdre1 zegt

      27 november 2018 om 14:53

      @kapiteinknalgordel: precies ook mijn gedachte. ’t Is niet echt een lelijke auto, maar hij had wellicht veel beter gekund.

      Login om te reageren
  2. beast95 zegt

    27 november 2018 om 14:42

    Haal de spoiler en de canards weg en dan is die wat mij betreft af. Less is more bij deze auto naar mijn inziens

    Login om te reageren
    • elemento zegt

      27 november 2018 om 18:08

      @beast95: ik begrijp de kleine lelijke spoiler ook niet

      Login om te reageren
  3. berlinetta zegt

    27 november 2018 om 14:45

    Na het kaasplankje nog een dessert? Jij bent vast een grote eter Willem!

    OT: De motorische opties vind ik niet mis. Die zou ik ook op mijn denkbeeldige 8-er laten schroeven. De uiterlijke aanpassingen van AC Schnitzel mogen (zoals altijd) achterwege blijven. Of misschien in mijn dromen toch maar even wachten op een Alpina B8?

    Login om te reageren
  4. ikleesookoverautos zegt

    27 november 2018 om 15:07

    Andere achterspoiler en velgen en dan heb je een dikke bak.

    Login om te reageren
  5. karhengst zegt

    27 november 2018 om 15:10

    Uberhol, is dat de parkeergarage waar snorders treffen?

    Login om te reageren
  6. ghengiskhan zegt

    27 november 2018 om 15:27

    @Willeme: uberholungs-prestige verhogen met een (aan de achterzijde gemonteerde) diffuser? Dat moet je me toch eens uitleggen. Ik heb nl altijd gedacht dat uberholungs prestige iets te maken had met wat je in de achteruitkijkspiegel aan ziet komen.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      27 november 2018 om 16:44

      @ghengiskhan: het artikel heeft het over het überhol-prestige door de splitter, die zit aan de voorkant. Een diffusor is allemaal leuk voor je 8 serie omdat een Volvo V40 in R-design er ook eentje heeft.

      Login om te reageren
      • ghengiskhan zegt

        27 november 2018 om 16:56

        @mashell: je hebt helemaal gelijk. Niet goed / te snel gelezen.

        Login om te reageren
  7. juniorclk zegt

    27 november 2018 om 15:27

    Nog steeds niet 8 serie waardig

    Login om te reageren
  8. iphonistvongates zegt

    27 november 2018 om 15:31

    Ik ben een fan van AC en Hartge als het om BMW tuning gaat maar de 8-serie heeft het niet nodig. Gewoon wachten op de M8 Competiton en/of LeMans uitvoeringen.

    Login om te reageren
  9. osmo zegt

    27 november 2018 om 15:32

    Die veel te drukke achterkant doet mij aan een Civic type-R denken…
    De rest valt goed mee

    Login om te reageren
  10. alpinafanb10 zegt

    27 november 2018 om 16:02

    Gewoon wachten op de Alpina

    Login om te reageren
  11. kniesoor zegt

    27 november 2018 om 16:21

    Vermoed, dat de basisversie van BMW zelf (de niet-M versies dus) het prettigst op het netvlies liggen. Deze AC Schitzel is me veel te barok.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      27 november 2018 om 17:53

      @amghans: In de configurator kun je de normale versie zien.

      Login om te reageren
      • kniesoor zegt

        27 november 2018 om 20:07

        @berlinetta: zal er bij gelegenheid eens een blik op werpen ??

        Login om te reageren
  12. davelepeef zegt

    28 november 2018 om 10:52

    Wat een obees, vadzig ding is het toch :/ En die rare platte daklijn achter… Ik zie wel meer matigs dan dat spoilertje en dat is niet Schnitzers schuld…

    Login om te reageren
  13. vroaaar zegt

    30 november 2018 om 00:13

    Het is net een schnitzel van aan elkaar gelijmde stukjes vlees….

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North