• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Een BMW X3 M subtiel aanpakken doe je zo

Auteur: willeme, gepost 4 december 2019 om 19:58 – 13 Reacties

Afbeelding Een BMW X3 M subtiel aanpakken doe je zoAfbeelding Een BMW X3 M subtiel aanpakken doe je zoAfbeelding Een BMW X3 M subtiel aanpakken doe je zoAfbeelding Een BMW X3 M subtiel aanpakken doe je zoAfbeelding Een BMW X3 M subtiel aanpakken doe je zoAfbeelding Een BMW X3 M subtiel aanpakken doe je zoAfbeelding Een BMW X3 M subtiel aanpakken doe je zoAfbeelding Een BMW X3 M subtiel aanpakken doe je zo

Dahler BMW X3M (G01) '19
Dichter bij een M3 Touring kom je niet.

Het is een autotype dat enorm gehyped word op het moment: de snelle stationwagon. De eerlijkheid gebied te zeggen dat ze in Noord-Europa enigszins populair zijn, maar de rest van de wereld heeft liever een snelle SUV. Audi en Mercedes hebben wel diverse aanbiedingen in dit segment, maar de rest van de concurrentie doet alleen aan snelle crossovers, niet stationwagons. Zo is er géén BMW M3 Touring. Hoe gaaf dat idee ook zal zijn, BMW M Touring modellen zijn nooit populair geweest. Alleen Audi lijkt ze in grote getale weg te kunnen zetten.

Mocht je toch iets wensen wat op een M3 Touring lijkt, is de nieuwe X3 M een goede optie. Het is een crossover, maar wel een van de meer sportiever rijdende in zijn klasse. Qua uiterlijk is het ook een keurige SUV. We hebben nog niet gereden met de X3 M, maar het zal ongetwijfeld een feest zijn. Het enige nadeel, je weet dat een M3 Touring iets sneller geweest zou zijn vanwege de lagere weerstand en wagengewicht. Dat probleem verhelpt Dähler voor je, want ze hebben de X3 M onder handen genomen.

Dahler BMW X3M (G01) '19

Dähler richt zich voornamelijk op mechanische tuning. Dus qua uiterlijk is er niet heel veranderd ten opzichte van de standaard X3 M. De Dähler X3M staat iets dichter bij de grond en de velgen zijn enorm: 21″ of 22″ behoren tot de mogelijkheden. Je lokale bandenboer zal van je gaan houden. Je buren ook trouwens, want optioneel is een sportuitlaat verkrijgbaar.

Dahler BMW X3M (G01) '19

Onder de kap heeft Dähler ook het nodige gedaan. Althans, ze hebben niet heel veel gedaan, maar wel precies datgene wat heel erg effectief is. Ze hebben de ECU onder handen genomen en kwamen uit op maar liefst 610 pk aan vermogen en 760 Nm aan koppel. Wat het met de prestaties doet, zegt Dähler niet. Wel dat de firma werkt aan een ‘Stage 2’-kit. Ook werken ze nog aan een instelbaar onderstel. Alle onderdelen zijn per direct beschikbaar. Wel moet je zelf een X3 M meenemen, die is er vanaf 135.995 euro.

Dahler BMW X3M (G01) '19

Meer lezen? Deze 10 auto’s zijn getuned beter dan origineel!

Ook interessant!

  • BMW X3 facelift is gelekt
  • BMW X3 (M) en X4 M facelift inclusief M-prijzen
  • Alpina is er als de kippen bij met nieuwe XD3 en XD4
  • BMW X3 xDrive30e rijtest

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, dahler, tuning, x3, x3m

Vorig bericht: « Deze niet-SUV is wél een groot succes
Volgend bericht: Jazeker, de auto van Walter White is nog nieuw leverbaar »

Lees Interacties

Reacties

  1. ffw88 zegt

    4 december 2019 om 20:18

    De vedette in zijn klasse, volgens “kenners”..

    Login om te reageren
  2. roberto zegt

    4 december 2019 om 20:19

    Eigenlijk is de ‘normale’ X3 M al fraai zat, sportuitlaatje altijd leuk.

    Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    4 december 2019 om 20:21

    Hij is fijn, maar liever een B3 natuurlijk.

    Login om te reageren
    • scrmeagle zegt

      5 december 2019 om 05:22

      @dutchdriftking: Natuurlijk

      Login om te reageren
  4. VeniVidiVici zegt

    4 december 2019 om 20:23

    Helaas heeft de X3 niet die dikke imposante grill zoals de X5 (die van de X7 is too much)

    Login om te reageren
    • cossiekiller zegt

      4 december 2019 om 22:29

      @venividivici: Gooi er een bbq achterin als je dat mist.

      Login om te reageren
  5. s54s62 zegt

    4 december 2019 om 22:45

    Mijn hemel, die booskijkers. Ik dacht dat we daar na de jaren negentig wel klaar mee waren…

    Login om te reageren
  6. rrk147 zegt

    4 december 2019 om 23:00

    Dat kan toch niet lekker rijden?! Ik denk dat ie verlaagd is, hij zal dus nog wel stugger zijn, en dan dergelijke banden velgen. Lijkt mij behoorlijk stug, of er moet luchtvering op zitten.

    Login om te reageren
  7. lexis zegt

    5 december 2019 om 06:54

    Wat doet dat met de betrouwbaarheid? M motoren staan niet echt bekend als super betrouwbaar.

    Login om te reageren
    • elemento zegt

      5 december 2019 om 11:10

      @lexis: beter dan rs blokken van audi. Ze doen evem goed als.amg.

      Login om te reageren
  8. loserboi932 zegt

    5 december 2019 om 08:18

    90% van de Nederlanders leased hun BMW’s. Dus als het ene na het andere stuk gaat is het niet erg. Als je particulier zo’n auto koopt als dit, dan ben je een financiële sado masochist.
    Gebaseerd op 4 jaar 118d rijden (vanaf nieuw)

    Login om te reageren
  9. thomasthomas zegt

    5 december 2019 om 12:02

    Originele velgen van de M3 E90 gepakt, gekopieerd en geupgrade naar 22 inch, lekker origineel.

    Login om te reageren
  10. kniesoor zegt

    5 december 2019 om 15:52

    Een Grote Gemene Dähler.

    Wat mij betreft een één maatje kleinere velg met een fractie meer offset en de oto is perfect.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North