Elon Musk kondigt nieuwe Tesla aan

Auteur: , 36 Reacties

En hij komt er heel erg snel!

Tesla

Tesla weet de gemoederen goed bezig te houden. Het Amerikaanse merk is nu al enkele jaren bezig om de traditionele automarkt flink te ontwrichten. Dat begint telkens serieuzere vormen aan te nemen. Zeker nu de productie van de Model 3 goed op stoom komt en er meer goedkope varianten van dit model worden aangekondigd.

Dat aankondigen gebeurd niet op de traditionele manier met persberichten. Nee joh, Elon Musk heeft gewoon de Twitter-app geïnstalleerd op zijn smartphone, waardoor hij tussen neus en lippen door de meest belangrijke mededelingen kan doen. Waarschijnlijk heeft Zijne Hoogheid de Muskias gisteren Chili Con Carne gegeten, want er kwamen vannacht drie hele belangrijke berichten door.

Elon Musk kondigt namelijk aan dat reeds over 10 dagen de Tesla Model Y onthuld gaat worden op een evenement in Los Angeles. Volgens de geboren Zuid-Afrikaan is de Model Y zo’n 10% groter dan de Model 3 en zal de auto ook zo’n 10% meer gaan kosten. Omdat de Model Y gebruik maakt van dezelfde accu’s als de Model 3, zal het verbruik ook wat hoger gaan liggen. De Model Y zal zich tot de Model 3 gaan verhouden, zoals de Model X zich tot de Model S verhoudt.

De ex van Amber Heard geeft verder te kennen dat extra informatie én prijzen zullen volgen. Tevens kunnen dan al testritjes geboekt worden in de Model Y. De laatste post van Musk is nog het meest belangrijk. Hij eet toast met jam in de keuken, terwijl hij luistert naar ‘Jamming’ van Bob Marley. Welkom in 2019.

UPDATE 15-03-2019: het is officieel, dit is de Tesla Model Y!



36 reacties

Hopelijk wordt ie wat mooier dan de Model X, maar ik vrees hetzelfde receptje.
Model S en Model 3 vind ik wel mooi, maar niet als je die vervolgens in Microsoft Paint even flink oprekt naar boven toe.
“Having toast & jam in kitchen while playing Jamming by Bob Marley.”
#metoo

Eens ff kijken of ik ook 60.000 likes krijg voor die nutteloze en pretentieuze informatie…
Tesla is dus echt S3XY…..
@joejojo2012: wat mij betreft nu al de reactie van het jaar!
@pomoek: dit was altijd al een “doel” van Elon Musk sinds 2013, hij refereert er sinds dan naar. De 3 had eigenlijk Model E moeten heten, maar dat is logischerwijs moeilijk te registreren
@bmohnee: ah, okay, jammer….. :-(
@bmohnee: Model E is op de een of andere manier eigendom van Ford, die wilden het niet verkopen.
@pomoek: Is natuurlijk niet van mij, maar toen men wist dat na de Model, Model X de kleinere 3 zou komen, sprak men gekscherend dat het 4e model vast en zeker Y zou heetten. En zo geschiedde :)
@joejojo2012: En hij weet bovendien de prijs weg te kapen voor meest onnozele modelnaam!
@bogey: wh(y)?
“Aint no rules aint no vow, we can do it anyhow”, die Elon neemt de text erg letterlijk.
De Y werd toch een pick-up?
@gulli: wat rook jij?
@cortinaracing: vanmorgen rook het een beetje naar ozon, je weet wel na zo’n regenbui hangt er dan zo’n luchtje in de atmosfeer. Hoezo?
@gulli: Nee de Y ging altijd over de kleinere SUV.

De pickup truck wordt vooralsnog “truck” genoemd net als de vrachtwagen “semi” heet, standaard Amerikaanse benaming eigenlijk.
@fanboy: thx!
Uiteraard. Een station op basis van de 3 is niet mogelijk? De wagen heeft behoorlijk bagageruimte maar je komt er zo moeilijk bij door dat kleine klepje.
@dutchdriftking: zou graag een estate zien inderdaad. Weet niet of dat voor amerikaanse en chinese markt zo interessant is helaas.
@bmohnee: nee niet interesant en ook in EU is nu toch ook al de SUV de keuze.
@dutchdriftking:
Ja zonde dat het geen echte hatchback is zoals de S.
@harrie: Heeft die wel een grote klep? Is inderdaad veel handiger.
@dutchdriftking: een station heeft belabberde luchtweerstand, een skateboard platform heeft meeste voordeel bij een hoge auto en cross-overs zijn booming in de markt. De vraag voor stations bestaat vooral op de tweedehandsmarkt of bij de budget modellen.
@flutterby: Ik durf te stellen dat de station vaak een betere luchtweerstand heeft dan de sedan. Er zijn diverse auto’s waarbij de station door betere luchtweerstand zelfs een hogere topsnelheid heeft!
@dutchdriftking: een druppel is de beste vorm, al schijnt direct afkappen ook een goed alternatief te zien. Zie de Sono van Sion Motors.

Feit blijft dat aërodynamica meestal de boel niet mooier maakt..
“Dat aankondigen gebeurT niet…”
Vind het interessanter om te zien of de Supercharger V3 (200kW) die woensdag wordt onthuld, gebruikt kan worden op alle huidige Model 3’s.
@crepito: de interne bekabeling is er in ieder geval geschikt voor.. Geruchten spreken over 170-180 KW voor de Model 3 en dat hij nu softwarematig geknepen wordt om geen kopers bij de S weg te snoepen..
@flutterby: Ik las vandaag dat iemand via een insider wist dat het 200kW zal worden. Maar dat zal de absolute top piek zijn. We gaan het zien.
@crepito: Momenteel gaat de Model 3 bij 55-60% al afbouwen in laadsnelheid, dus de winst is hooguit te behalen van 10 tot 50%. Als dat in 5 minuten kan ben ik een tevreden Model 3 rijder.
Dat wordt dus zo’n beetje de X4 of de GLC coupe van Tesla. Dus geen smaak en geen geld om het grotere model te kopen…
@cossiekiller: zoals de Model X een kruising tussen Model S en een walvis is, moet je er op voorbereid zijn dat de Model Y ook een Model 3 na een overdosis aan levertraan gaat zijn.
Ben benieuwd naar wat dat precies gaat worden. Weer iets waar de reguliere topmerken nog geen kaas van hebben gegeten? Je kunt van de Muskias denken wat je wilt, maar hij zorgt wel telkens voor verrassingen waar de Premiums alleen maar op achterna lopen.
Heb liever dat hij de roadster aankondigt ! met de R van RRRROOAAWWW
“Zeker nu de productie van de Model 3 goed op stoom komt ”

Dit is nieuws want daar klopt niks van.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).