• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Elon Musk stelt nieuwe spreekbuis aan voor Tesla

Auteur: jaapiyo, gepost 27 augustus 2018 om 12:29 – 14 Reacties

hoofd


Het is een zware taak, maar iemand moet hem uitvoeren.

Tesla is afgelopen juli 15 jaar oud geworden, maar het is nog altijd een ‘jong en dynamisch’ merk dat voortdurend in beweging is. Of je nou gelooft in Elon of toch geen toekomst ziet in Tesla; de toko domineert de automedia dezer dagen als geen ander. Het woord ‘gelooft’ is overigens niet toevallig gekozen, want de emoties die Tesla losmaakt bij zowel liefhebbers als haters lijken soms elke rationele basis te ontberen. Vandaar ook waarschijnlijk dat het aandeel zo hoog gewaardeerd wordt en er tegelijkertijd zoveel mensen zijn die short gaan.

Wat Musk op ons losgelaten heeft is dan ook niet zomaar niks. Discussiepunten betreffen onder andere de potentiële toekomst van de EV als ‘de toekomst van de auto’, alle beslommeringen rondom autopilot, misstanden op de werkvloer en de aanhoudende productieproblemen. Al die zaken voeden dan weer de kwestie over de financiële toekomst van Tesla en de koers van het aandeel TSLA.

De laatste tijd gaat het helaas ook steeds vaker over de mentale toestand van topman Elon Musk, die volgens velen een steeds labielere indruk maakt in interviews en dergelijke. Tsja, zo’n 100-urige werkweek gaat op een gegeven moment aan je knagen natuurlijk. De hoogvliegende CEO houdt ervan om met zijn fanbase te communiceren via Twitter en wellicht opererend in ludicrous mode, gooit hij er dan weleens wat uit dat hij waarschijnlijk beter niet had kunnen doen.

Het voorlopige hoogtepunt daarvan werd recentelijk bereikt toen Elon zomaar een boude claim op Twitter slingerde dat hij het bedrijf van de beurs wilde halen. Om dit te bewerkstelligen zou 420 Dollar per aandeel betaald worden, aanzienlijk meer dan de toenmalige koers van het bedrijf. De handel in TSLA moest na de Tweet stilgelegd worden en autoriteiten zoeken nog uit of ze Elon keihard moeten aanpakken voor de actie. Inmiddels is in ieder geval duidelijk dat Tesla haar beursnotering gewoon behoudt.

Enfin, never a dull moment bij Tesla dus. Dat betekent dat er ook voldoende te doen is voor de PR-afdeling. De hele dag de brandjes proberen te blussen die veroorzaakt worden door kortsluiting in accu’s de grillen van de topman, je moet er maar zin in hebben. Het verloop op de afdeling is dan ook enorm groot, hoewel dat op zich niet anders is bij vele andere afdelingen van Tesla. Hoe dan ook is het na twee jaar Sarah O’Brien (voorheen Apple) als Head of Communications weer tijd voor de volgende spreekbuis. Dat wordt Dave Arnold, die al rondliep op de afdeling. Vóór O’Brien vervulde Khobi Brooklyn de functie een paar maanden. De man die de post het langste heeft vervuld heet Ricardo Reyes (2009-2012 en 2014-2016). We zijn alvast benieuwd hoeveel maanden Dave het uithoudt.

Ook interessant!

  • Tesla maakt Model S en Model X nog veel duurder
  • De nieuwe Tesla Model S is nog steeds niet af
  • Tesla Model Y
    "Elon Musk wilde stuur achterwege laten voor Tesla Model Y"
  • Tesla Model S en Model X krijgen geen gewoon stuur

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, Elon Musk, Marketinggezeik-en-gebakken-pr, Tesla

Vorig bericht: « Salaff C2 is een zeer vreemde nieuwe supercar
Volgend bericht: Sweet! Red Bull opteert voor meer power in Monza »

Lees Interacties

Reacties

  1. w0o0dy zegt

    27 augustus 2018 om 12:38

    Gewoon iedere dag het we op Elon’s Twitter resetten… Scheelt een berg werk.

    Login om te reageren
    • ablogjunk zegt

      27 augustus 2018 om 12:42

      @w0o0dy: Helder verhaal…

      Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      27 augustus 2018 om 13:23

      @w0o0dy: we moet zijn wachtwoord

      Login om te reageren
      • joostie zegt

        27 augustus 2018 om 14:05

        @w0o0dy: Wachtwoord is inderdaad ook een woord wat nodig afgekort diende te worden…

        Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          27 augustus 2018 om 14:32

          @joostie: loop te lang in IT denk ik.

          Login om te reageren
          • BrutaalAapje zegt

            27 augustus 2018 om 17:57

            @w0o0dy: of drank..?

            Login om te reageren
      • Gulli zegt

        28 augustus 2018 om 09:09

        @w0o0dy: wilde er ww van maken zeker? :)

        Login om te reageren
  2. jackass266 zegt

    27 augustus 2018 om 12:48

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
    • jackass266 zegt

      27 augustus 2018 om 14:31

      -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

      Login om te reageren
  3. crepito zegt

    27 augustus 2018 om 14:24

    Bijna was Tesla deels van Volkswagen! Wie had dat gedacht.
    https://electrek.co/2018/08/27/tesla-tsla-stock-tumble-take-private-deal-fail-volkswagen-invest-musk-surge/

    Login om te reageren
  4. spidynl zegt

    27 augustus 2018 om 16:12

    Zojuist 20k aandelen gekocht. Aandeel gaat over paar jaar naar de 4k per stuk.
    Welterusten…

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      27 augustus 2018 om 18:02

      @spidynl: mwah, over vijf jaar staat bitcoin ook op 200.000.

      Login om te reageren
      • unknown234 zegt

        27 augustus 2018 om 19:05

        @jaapiyo: Iedereen aan de lambo…

        Login om te reageren
    • oversoft zegt

      27 augustus 2018 om 18:44

      @spidynl: Tuurlijk joh… Succes met je waardeloze aandelen…

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North