• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Er komen nog meer viercilinders voor de Mustang

Auteur: willeme, gepost 17 februari 2019 om 20:57 – 21 Reacties

Ford Mustang Ecoboost


Dat is goed nieuws, toch?

Inmiddels is de zesde generatie Ford Mustang alweer een tijdje onder ons. Sterker nog, de auto is inmiddels al gefacelift. Veel liefhebbers hebben er, in Nederland althans, een haat-liefde verhouding mee.

Voor een relatief scherpe prijs heb je een Mustang EcoBoost. Ook 30 jaar geleden kon je Mustangs met viercilinder motoren krijgen, dus zó vreemd is dat niet. Echter, die V8 past perfect bij het karakter van de Mustang. Dankzij de CO2-waakhanden uit Den Haag kost een Mustang EcoBoost je zo’n 70 mille, terwijl voor de V8 110.000 euro neergeteld dient te worden. Voor de context, voor 70 mille heb je óók een Mercedes-Benz E350 Coupé.

Maar er komt dus nóg een Ford Mustang met viercilinder motor. Ford heeft deze overigens niet aangekondigd. Bozi Tatarevic van Hagerty kwam erachter toen hij door het papierwerk van de NHTA (National Highway Transportation Adminstration) aan het grasduinen was. Er staan meerdere nieuwe motoren bij, waaronder een V8 met de bijnaam ‘Predator’. Wow, klinkt toch even beter dan F4R of S55B30. De Predator V8 is de motor in de Shelby GT500. De twee andere nieuwe motoren zijn een Voodoo V8 (actiemodel zoals de BUllit waarschijnlijk) en dus die 2.3 EcoBoost náást de bestaande EcoBoost.

Ecoboost

Nu kunnen we blijven zeuren om die V8, maar meer dan een ton voor een Mustang is gekkenwerk. Qua verfijning staat de Mustang op het niveau van een (heel erg lekker) broodje frikandel speciaal en daar ga je ook niet 110 euro voor betalen. Er zijn twee opties eigenlijk, volgens Hagerty. Er komt een sterkere en sportievere variant van de viercilinder motor. De andere optie is een Mustang viercilinder met hybride. Heel ondenkbaar is dat laatste niet, de CTO van Ford had aangegeven dat een hybride Mustang in combinatie met de viercilinder motor een haalbare kaart is. Ok, dan hebben nog steeds geen V8, maar een snellere Mustang die enigszins betaalbaar is, is altijd welkom.

Ook interessant!

  • Ford Mustang Shelby GT500 rijtest
    Ford Mustang Shelby GT500 rijtest video
  • Video: Mustang-rijder doet powerslide, maar dan..
    Video: Mustang-rijder doet powerslide, maar dan..
  • Een Ford Mustang als lesauto, hoe vet is dat?
    Een Ford Mustang als lesauto, hoe vet is dat?
  • Nieuwe Ford Mustang maakt gelijk debuut als brute GT3 racer

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

EcoBoost, Ford, Hybride, motor, mustang

Vorig bericht: « De Porsche 911 GT2 RS Clubsport is dit seizoen erg alleen
Volgend bericht: Deze Aston Martin DB9 kost jou slechts 18.500 euro »

Lees Interacties

Reacties

  1. tjorque zegt

    17 februari 2019 om 21:08

    Jammer dat het geen 5 of 6 cilinder is, dat klinkt tenminste nog wat speciaal, dat de 4 cilinder een goede motor is kan ik aannemen, maar het klinkt zo doordeweeks.

    Login om te reageren
    • detroitv8 zegt

      17 februari 2019 om 21:11

      @tjorque: in de VS wordt hij wel met een 6-cilinder geleverd.

      Login om te reageren
      • jeroen13 zegt

        17 februari 2019 om 21:16

        @detroitv8: ook niet meer! Die werd zo weinig verkocht dat ze daar mee gestopt zijn. Mensen die zuinig willen rijden gingen voor de 4 cilinder en de rest voor een 8 cilinder

        Login om te reageren
    • smoked zegt

      17 februari 2019 om 21:40

      @tjorque: Dat is dus het probleem, je koopt de auto omdat ie een specialere/gavere auto heeft, en nu maken ze er iets ‘gewoons’ van.

      Login om te reageren
    • sirprize zegt

      18 februari 2019 om 05:50

      @tjorque: of een boxer, dat klinkt ook bijzonder.

      Login om te reageren
  2. lincoln zegt

    17 februari 2019 om 21:12

    Niet alleen qua verfijning ..
    Maar ook qua livery ..
    En qua driveability ..
    En qua lifestyle ..

    Login om te reageren
    • fanboy zegt

      17 februari 2019 om 22:14

      @lincoln: Je vergeet de premium brand experience!

      Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    17 februari 2019 om 21:16

    Typisch zo’n wagen welke geniaal is, behalve in Nederland.

    Login om te reageren
  4. tdu2zonda zegt

    17 februari 2019 om 21:28

    Een Voodoo V8 bestaat al, motor uit de GT350(R), maar misschien krijgt die een update

    Login om te reageren
  5. galverink zegt

    17 februari 2019 om 21:33

    De GT/Bullit V8 staat bekend als Coyote. De Voodoo is daarop gebaseerd maar heeft een platte krukas.

    Login om te reageren
    • HZW zegt

      17 februari 2019 om 21:36

      @galverink: en die zit in de Shelby GT350 en GT350R.

      Login om te reageren
  6. HZW zegt

    17 februari 2019 om 21:34

    Waarom hangt Ford geen 3,5L V6 EcoBoost motoren in de Mustang.
    Zou net iets interessanter zijn dan zo’n viercilinder.

    Login om te reageren
    • robert110 zegt

      17 februari 2019 om 22:02

      @hzw: De 3.5 V6 weegt meer dan de 5.0 V8 en is niet krachtiger, je schiet er dus nul komma niks mee op.

      Login om te reageren
  7. Pallas zegt

    17 februari 2019 om 21:54

    De frikandel speciaal vergelijking is erg goed!

    Login om te reageren
    • shaguar zegt

      18 februari 2019 om 06:09

      @pallas: Behalve dat ik in die vergelijking €70,- voor een minder lekkere frikadel, zonder saus en uitjes, helemaal belachelijk duur vind.

      Login om te reageren
  8. PunicaOase zegt

    17 februari 2019 om 22:05

    Viercilinder kan ook lekker zijn en met wat energie steken in het uitlaattraject nog best leuk qua geluid, denk aan Mini Works modellen, Abarth, A/CLA AMG…

    Login om te reageren
  9. robert110 zegt

    17 februari 2019 om 22:06

    Op zich niet echt een verrassing, die 2.3 hebben ze nu ook in de Ranger gehangen, en de Raptor variant daarvan moet nog komen. Ze zullen het blok daarom wel flink updaten. Het zal mij dan ook niets verbazen als de huidige 2.3 ecoboost er tegen die tijd uit gaat.

    Login om te reageren
  10. ghost zegt

    17 februari 2019 om 22:47

    Tot voor kort had ik nog nooit een mustang 4 cilinder gezien of gehoord maar vorige week rijdt er eentje naast mij weg toen ik door de stad liep. Ik hoorde amper geluid, snap nu waarom er weinig mensen warm voor lopen..(los vd 6/8-cilinder).

    Login om te reageren
    • ArnoldH zegt

      17 februari 2019 om 23:01

      @ghost: ca. 90% van de huidige generatie mustang is een 4 cilinder. Er zijn nu ca. 17 V6 S550 in nl en ca. 25 GT S550

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        17 februari 2019 om 23:39

        @arnoldh: snap ik want die zijn aardig in prijs gestegen door de BPM..maar goed alsnog zie ik nagenoeg nooit een mustang in Amsterdam en omgeving.

        Login om te reageren
      • E550 zegt

        18 februari 2019 om 11:41

        @arnoldh: “90% van de Mustangs is een 4-cilinder?” Waar haal je dit soort onzin vandaan? Op vrijwel elke grote markt is de V8 de populairste optie. Vooral in Europa, China en Australië is de V8 erg populair.

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North