Lease maar: Ford Mustang of Mercedes-Benz E300 Coupé

Auteur: , 71 Reacties

Twee totaal verschillende auto's, die verrassend veel overeenkomsten hebben.

Ford Mustang Fastback - Mercedes-Benz E300 Coupé

Sinds kort is de Coupé-variant van de Mercedes-Benz E-Klasse leverbaar. Het is een beetje een vreemde eend in de bijt. Van de W123 en W124 waren er al coupé-varianten (de C123 en C124). De C124 werd indirect opgevolgd door de CLK, een coupé met de uiterlijke kenmerken van de E-klasse, maar technisch gebaseerd op het platform van de C-Klasse. Ook de tweede generatie CLK was technisch gezien een C-Klasse. Maar daarna werd het nog verwarrender, want de CLK kende twee opvolgers. Eerst de E-Klasse Coupé en een paar jaar later ook een C-Klasse Coupé. Qua uiterlijk twee totaal verschillende auto’s, maar technisch gezien waren het beide C-Klasses. Bent u daar nog?

Nu is de situatie weer zoals hij wezen moet. Er is nu een C-Klasse Coupé, plus weer een échte E-Klasse Coupé. Maar dan komen we op een ander vraagstuk: waar gaan we die E-Klasse Coupé dan mee vergelijken? De Audi A5 Coupé en BMW 4 Serie Coupé zijn duidelijk een maatje kleiner. De BMW 6 Serie loopt op zijn laatste benen. Logischerwijze komen we voor dit vergelijk zodoende uit op de nieuwe Ford Mustang. Uiteraard een totaal andere auto, maar er zijn ook veel overeenkomsten. De eerste kun je al zien in onderstaande tabel:

Auto:
Ford Mustang Fastback 2.3 EcoBoost
Mercedes-Benz E300 Coupé
Catalogusprijs:€ 57.160,-€ 63.850,-
Fiscale prijs:€ 56.310,-€ 62.542,-
Leasetarief:€ 995,-€ 975,-
Vermogen:317 pk bij 5.500 tpm245 pk bij 5.500 tpm
Koppel:434 Nm bij 3.000 tpm370 Nm bij 1.400 tpm
Topsnelheid:243 km/u250 km/u
0-100 km/u:5,8 sec.6,4 sec.
Verbruik:8,0 l/100km 6,6 l/100km
CO2 uitstoot:179 gram/km150 gram/km

Bij beide auto’s zijn we uitgegaan van een looptijd van 48 maanden een jaarkilometrage van 20.000 km. De prijzen zijn een gemiddelde van grote leasemaatschappijen. De prijs kan afwijken bij andere kilometrages, looptijden of opties. De leaseprijzen zijn exclusief BTW. Aanschafprijs incl. BTW en BPM.

Wat ons opvalt
Jawel, er zijn wel degelijk overeenkomsten. Het zijn beide vierzits coupé’s met achterwielaandrijving, een viercilinder turbomotor en min of meer dezelfde afmetingen. Ook qua prijs en prestaties staan de auto’s dichter bij elkaar dan je aanvankelijk zou denken. Er is gekozen voor een Mustang met handbak, want de automaat heeft een veel hogere CO2 uitstoot en prijst zich uit de markt. De Mercedes is enkel leverbaar met automaat, in dit geval een heuse 9G-Tronic.

De Mustang heeft standaard lederen bekleding en 19″ velgen, terwijl de Mercedes-Benz het moet doen met stoffen bekleding en 18″ velgen. De opties op de Mustang zijn aanmerkelijk goedkoper. Bij de E300 is er veel meer keuze, maar zijn de opties aanzienlijk prijziger.

Exterieur
Dit is natuurlijk een belangrijke reden om te kiezen voor de Ford Mustang. Maar daarnaast is het ook een icoon. Die lange motorkap en het Fastback achtersteven geven de auto een herkenbaar aanzicht. Pas als je hem parkeert naast een Mustang van de vorige generatie, zie je hoeveel moderner de huidige Mustang is. Knap werk. Is een Mustang zakelijk verantwoord? Eh, nee. Niet echt. Maar het is wel een originele auto die voornamelijk leuke reacties uitlokt. Het is typisch zo’n auto waar je blij van wordt. Kies je voor een zwarte met zwarte wielen, dan ziet het er heerlijk sinister uit:

Ford Mustang Fastback Ecoboost

Bij Mercedes-Benz is technisch weliswaar alles weer zoals het hoort te zijn, maar optisch gaat de verwarring nog gewoon door. Ondanks dat de vorige C-Klasse en E-Klasse Coupé dezelfde bodemplaat deelden, waren het totaal verschillende auto’s om te zien. De huidige E-Klasse Coupé lijkt daarentegen precies op de C-Klasse Coupé. Maar je moet de E-Klasse even op je in laten werken. Dan zie je dat de extra lengte en breedte hun uitwerking niet missen. Komen de lijnen bij de C-Klasse ietwat geforceerd over, bij de E-Klasse lijkt het allemaal beter te kloppen.

Mercedes-Benz E300 Coupé AMG-Line

Interieur
Je voelt hem al aankomen: hier laat de Mustang punten liggen. Laten we positief beginnen. Ze hebben er wel werk van gemaakt. Het geheel is origineel vormgegeven, zonder dat het geforceerd ‘retro om het retro’ overkomt. En in vergelijking met het dashboard van de vorige generatie Mustang is er een enorme verbetering geboekt. Maar we moeten eerlijk zijn: in deze prijsklasse zijn we beter gewend. Niet eens alleen op premium niveau.

Ford Mustang Fastback Ecoboost

De Mercedes maakt dat pijnlijk duidelijk. Duitsers zijn traditioneel al goed in het bouwen van fijne interieurs, maar de E-Klasse doet daar nog een schepje bovenop. De afwerking en het materiaalgebruik zijn gewoon top. Het design moet je smaak zijn, maar het barokke interieur geeft je in ieder geval wel het gevoel in iets bijzonders te zitten.

Mercedes-Benz E300 Coupé

Rijden
Voorheen waren Mustangs alleen met een V8 leuk. Zonder V8 was het net als alcoholvrije wodka, je kan het drinken maar je wordt er niet vrolijk van. Uiteraard is de V8 nog steeds de leukste optie en past die motor het beste bij de Mustang. Maar, met de 2.3 liter EcoBoost kom je niets tekort. Er is voldoende kracht aanwezig om in minder dan zes seconden naar de 100 te sprinten. De rij-eigenschappen zijn ook dik in orde. Sterker nog, het onderstel is eigenlijk best wel goed. Dusdanig goed dat je zelfs met de 317 aanwezige paarden tekort komt om een lekkere powerslide te maken. Jammer, zul je misschien denken, maar het is een compliment voor het onderstel. De rijtest kun je bekijken in deze tekst/video.

Ford Mustang Fastback EcoBoost

We hebben nog niet gereden met de Coupé-variant van de E-klasse, maar wel met de sedan. We gaan er gemakshalve vanuit dat de ervaring in grote lijnen hetzelfde is: veel, heel veel comfort. De achterwielaandrijving dient vooral een prettige balans, niet zozeer maximale sportiviteit, alhoewel de Coupé iets dynamischer zal zijn. Met een AMG-pakket kun je het iets straffer krijgen, maar het blijft vooral een gerieflijke auto. Ondanks de naam ‘E300’ bevindt zich er een heuse 2-liter turbo onder de kap. Deze is minder krachtig, maar wel verfijnder dan de Mustang motor. Precies zoals je het zou verwachten.

Mercedes-Benz E300 Coupé AMG-Line

Conclusie
We begrijpen dat iemand die een Mustang wil, een Mustang zal kiezen. Voor de Benz geldt dat eveneens. Maar mocht je na talloze Duitse auto’s toch een keer iets anders willen, dan is de Mustang een leuke optie. Nee, zo goed als de E300 is de Ford niet. Maar de Mustang heeft wel een paar troeven achter de hand. Puike prestaties, prima rij-eigenschappen en vooral een erg gave koets. Is dat niet waar het allemaal om draait bij een coupé?



71 reacties

Ik zou voor de Mustang gaan, puur omdat die meer fun is. Enige (grote) nadeel van de nieuwe Mustang vind ik de tellerbak. Ik vind die nieuwe klokken zo saai en generiek. De vorige modellen hadden allemaal die retro tellers. Dat maakt het net even wat specialer. Dat het dash niet zo lekker vingert als die in de Merc interesseert me echt helemaal niks. Gewoon met Line Lock de parking af bij de klant!!! Can’t beat that!!
Benz natuurlijk. Als de stang nou gewoon n v8 had was t misschien n ander verhaal. 2.3 ecoboost tssssk
@snorrewietskie: Is nog altijd een groter blokkie dan het blok dat in de Benz ligt
@berlinetta: Gaat t nie om, als je dat niet snapt dan kun je beter gaan facebooken.
@snorrewietskie:en zelf rijdt u een aygo?
@hplh: Ja, met v8.
100 % mustang, eens iets anders om het straatbeeld mee te kleuren!
>Mustang
>Leasen
???

Een Mustang is (doorgaans) toch wel een wagen die je voor jezelf wilt hebben. Een 6e gen als daily, 1e gen Mach 1 voor de weekendritten. Meetings doen met een Shelby. Maar als leaseauto?

Begrijp me niet verkeerd, als ik van een grote baas een Mustang zou mogen leasen, zou ik dat direct doen. Maar ik heb toch liever een Mustang die ik daadwerkelijk mag houden.
@toyotafortuner: Neem je em toch over aan t einde van je contract!
@toyotafortuner: bijna alle Mustangs worden geleased. Wereldwijd.
Misschien erg rationeel en een tikkeltje saai, maar ik ga voor de E-klasse coupé. Dat vind ik een ontzettend fraaie auto om te zien en hij is in vergelijking met de C-klasse Cou[é en S-klasse Coupé mooi in balans qua design. Maar vooral het fantastische interieur doet het hem voor mij. Ik zal er veel kilometers mee maken en ik ben dan gesteld op een mooi en ergonomisch goed interieur.

‘Mijn’ E-klasse Coupé zou zijn een donkerblauw exemplaar met cognacbruin interieur. Geen AMG-pakket maar wel de multispaaks AMG-velgen. Vind ik heel erg strak staan.
@viezefreddyw: Schroef er een AMG-pakket op (lekker vaut) en voor de rest precies hetzelfde als jij kiest. Dan heb je mijn perfecte E.
@berlinetta: Ik vind dit wel mooi eigenlijk. Zoek deze code maar eens op; M4739117
@viezefreddyw: Ik moet inderdaad zeggen dat de E er ook zonder AMG-pakket goed uit ziet. Bij veel andere modellen zoals de A en de C vind ik het zonder AMG-pakket iets te oubollig worden.
@berlinetta: Ben ik het met je eens. Maar de E- en S-klasse vind ik een stuk mooier zonder AMG pakket. Ziet er wat eleganter uit vind ik.
@viezefreddyw: heel goed, zonder AMG pakket, heeft imo veel meer elegantie!
@87sandyd: Volledig eens.
via Android app
@viezefreddyw: Jij kunt rationeel zijn, omdat je al een Ferrari als funauto hebt! Ik begrijp je wel trouwens. Mijn hoofd zegt Benz, maar pfoee mijn hart Mustang!
@autodrop: Ook zonder dat paard had ik de Mercedes gekozen. Zoals een ander veel plezier kan beleven uit de wat sportievere daily, kan ik net zo veel plezier beleven uit de luxere en comfortabelere daily.
@viezefreddyw: Dat ben ik ook zeker met je eens, maar ik zou daarnaast toch nog een leuk speeltje moeten hebben op de oprit. Kan ook in de vorm van een motor.
@viezefreddyw: als het paard op stal staat, wat is eigenlijk je daily?
@mrbasa: Heb nog een E60 525D en Citroën DS5.
De E-klasse. Ik vind beide wagens mooi maar qua interieur is de Mercedes een generatie of 3 verder dan de Mustang. En dan graag rood zoals op de foto’s.
Als ik de keuze had de Mustang, maar dan wel wachten op de facelift met Line lock.

De mercedes zou niet eens in me opkomen.

Maar ik ben dan ook een Mustang gek
Ik zou het denk ik van de proefrit af laten hangen. Ik ben meer van het comfort en lage toeren, daarbij is het interieur van de benz een heel stuk mooier. De mustang is wel erg gaaf maar zonder proefrit zou ik een E300 kopen. Kopen ja, want ik ga zeker niet leasen.
@lekbak: Bij de Mercedes dealer wordt bijna niet aan de klant verkocht. In heel sommige gevallen gebeurt dat nog. Leasen is ook voor mensen met veel geld de betere, slimmere en eenvoudigere optie. Met een beetje geluk ook de goedkopere optie. En je kan de auto aan het eind van de termijn altijd nog altijd overnemen. Heb je hem alsnog gekocht ;)
@willeme: Zelfs auto’s als de AMG GT, SL 63 enz?
@mauking: Juist dat soort auto’s. Je wilt het nieuwste van het nieuwste. Je leaset zo’n auto voor een jaar en volgend seizoen lever je hem in voor het nieuwste speeltje. Natuurlijk zullen er mensen zijn die er eentje kopen, maar het is voornamelijk leasen.
@willeme: water is nat, stront stinkt en lease is voor een particulier duurder dan kopen. Zo zwart wit is het. Lease auto van je baas is vaak wel goedkoper dan dezelfde auto kopen omdat de staat km vergoeding zo zwaar belast. Al is in een hoop gevallen een tweedehands kopen alsnog goedkoper. Blijft de ondernemer over, ook dan is lease vaak duurder maar wel makkelijker. Daar zit een voordeel. Maar lease is niet slimmer en al helemaal niet beter. Het is makkelijker, en elke ondernemer die kan rekenen geeft dat direct toe.

Ik ben particulier, werkzaam in een branche waar auto van de baas gewoon niet bestaat. En ik beschouw private lease als één van de domste dingen die een mens financieel kan doen. Dat er hele volksstammen zijn die niet op een paar duizend euro meer of minder kijken kan ik ook niks aan doen. Maar kom nou niet aanzetten dat lease beter is omdat bijna iedereen dat doet.
@lekbak: Het gaat hier niet om particulier leasen. De lease-maar artikelen zijn altijd zakelijk (ex. btw).

De vergelijking met een tweedehands auto is een beetje krom: een gebruikte Ford Focus kopen is goedkoper dan een nieuwe Mondeo van de baas leasen. Ehhh, ja. Het is een nieuwe auto ;).Lease is vooral het gemak en de peace of mind.

Particulier lease heeft wat haken en ogen, dus je moet goed op de kleine lettertjes letten. Ja, je kan voor 1.000 euro wellicht een goedkoop autootje vinden dat goedkoper is in de maandelijkse kosten. Maar dan zit je altijd met de onzekere factor qua onderhoud. Dus de hele negatieve attitude naar leasen begrijp ik niet zo, eigenlijk. Het heeft beide voor en nadelen.
@willeme: dat tweedehands niet vergelijkbaar is dat snap ik omdat je dan een mindere auto hebt. Maar dat is wel het alternatief voor lease van de baas, dat waar mensen tussen moeten kiezen. En dan kan dat goedkoper zijn dus vandaar dat ik het er wel bij zette.

Maar private lease is gewoon duurder dan dezelfde auto kopen. Hoe je ook rekent kom je daar altijd op uit. En als je dan bedenkt dat de meeste mensen het doen om iets te rijden wat ze eigenlijk niet kunnen betalen vind ik dat op z’n zachtst gezegd nogal dom. Er is namelijk geen enkele objectieve reden om nieuw te rijden. Tweedehands voldoet namelijk in elke situatie ook prima. En dat hoeft echt geen koekblik voor duizend euro te zijn…

Maargoed, lease zou dus mijn keuze nooit zijn. Zelfs al zou ik werk hebben waarbij dat mogelijk is. Al is het alleen maar omdat er altijd wel een tweedehands auto is die ik liever rij dan een lease auto. Deze keuzes zijn dan ook vooral welke auto ik leuker vind. Soms zijn het ronduit oninteressante keuzes voor mij, dan hou ik meestal mijn smoel ook. Dit zijn beide wel leuke auto’s. Nu ik er wat langer over nadenk kies ik toch voor de benz. Mag je toch weer een turf streepje zetten!
@lekbak: over dat private lease duurder is dan kopen ben ik het niet mee eens. Wij hebben via leaseplan 2 jaar een nieuwe i10 geleased. 144 euro pm all in excl peut. Ongeveer 3500 euro in totaal. Dat zou je normaal al kwijt zijn als je de showroom uit zou rijden, heb ik het niet eens over onderhoud en MRB.
@lekbak: Ik denk dat je het concept leasen niet begrijpt. het is niet ‘rijden in iets wat je niet kan betalen’. Het is of je het WIL betalen. Voor sommige mensen is auto meer een nood dan een deugd. Ze hebben gewoon een auto nodig om droog van A naar B te komen. Zoals bijvoorbeeld een Hyundai i10. Je kan er eentje kopen voor 13 mille. Eerst 13 mille sparen, dan 4 jaar rijden. Dan moet je hopen dat onderhoud en dergelijke gunstig voor je uitpakken, want als je koopt is dat voor eigen rekening. Ook moet je de mazzel hebben dat je die auto gebruikt goed weet te verkopen. Dus met kopen KUN je voordeliger uitzijn. Je hebt geen garanties.

Met private lease heb je meer zekerheden. Je hebt nergens omkijken naar en betaalt eigenlijk alleen voor de tijd dat je de auto gebruikt. Onderhoud, verzekering en dergelijke is allemaal al geregeld. Je hoeft alleen je eigen benzine te betalen.

Wel moet ik zeggen dat de advertenties iets te aanlokkelijk zijn.. Die ‘179 euro per maand!!!!’-acties zijn nogal misleidend. Als je 60 maanden nauwelijks rijdt… Maar voor 250 euro per maand rijd je in een gloednieuwe auto rond voor een paar jaar. Zonder zorgen. Ook best lekker.
@lekbak:

Maakt toch reet uit dat het duurder is ..
Mag toch ..
Hoop mensen zijn bang voor tweedehands ..
Die weten echt niet wat ze zien onder een motorkap ..

Als je boekhouder in een leasebak rijdt moet je je pas zorgen maken ..
@lincoln: als ik onder de motorkap kijk van een 3 jaar oude auto word ik ook niks wijzer. Terwijl ik behoorlijk bekend ben met alle techniek. Het is goed of het is niet goed, en je kunt het zelden zien.
@lekbak:

What can i say ..

Ik lease pertinent niet ..
Maar kan mijn automotieve bestedingspatroon naar niemand toe verantwoorden ..

Elke leaser doet het beter dan ik iig ..
De Mustang. Ik pas niet bij een Mercedes E Coupe
E-klasse. Puur om de prijs die een mustang hier kost. Ronduit belachelijk.
Doe mij de Mercedes maar. Dat ding kost 44k bij MB NL (voor belastingen dus).
De Mustang kost bij Ford 31k, voor belastingen.
Zo’n Mustang is leuk voor een maandje. En hoeveel vooruitgang er ook in zit, ik kan niet geloven dat je het gevoel hebt dat je in een auto van bijna 60k zit (of dat dat ding je 1000 euro per maand zou moeten kosten!). Zo is de Mustang ook niet ontworpen.
Lastige keuze. Met mijn 28 jaartjes en mijn rijstijl past de Mustang beter bij mij. Dat lijkt me ook de leukere auto. De Benz daarentegen is de betere auto en lijkt me ook fijner als dat je enige auto is. Ik zou dan denk ik toch voor de Mustang gaan. Een Benz rij ik wel als ik een kalende opa ben.
De Benz! Vind ik zowel vanbinnen als vanbuiten een prachtige wagen. Hoedje af voor de Stang zijn prestaties, maar dat interieur is echt niet aanvaardbaar.
Een C-coupé. De E heeft in mijn ogen te weinig meerwaarde om zijn hogere prijs te verantwoorden.
@jorden: Hoe bedoel je dat precies? Bij de vorige generatie E- en C-coupe was dat absoluut het geval. De E was een dure C met een ander jasje. Bij de nieuwe generatie is dat wel anders. De E is een kleinere S geworden.
@berlinetta: de vorige E coupe was een compacte coupe met volwassen E klasse design. Hoewel technisch gelijk aan de C klasse coupe was het visuele verschil toen wel veel groter. Nu lijken het dezelfde auto.
Ja, de E is luxer, alle zijruiten kunnen open, het interieur is heel anders. Maar de buurman ziet het verschil niet.
@jorden: I concur!
Ik zou de Benz kiezen denk ik. De Mustang is mooi maar ik denk dat je hem zat wordt. En over het interieur, het is idd niet zo premium als MB, maar daar is in de USA de prijs dan ook naar.
Voor dat geld heb je hier een Golfje ofzo…
Ik ga voor de Mustang. Al die gizmo’s en materiaaltjes doen me niet zo veel. Geef mij maar lol.
Ga is een weekendje met beide sturen en maak dan de beslissing .
@tttijn: Dan kies je geheid de Mustang. Je moet ook nadenken over de langere termijn. De E is dan echt wel de fijnere auto denk ik. Toch zou ik me ook laten verleiden door het rijgedrag van de Mustang.
@berlinetta: Wat zou het probleem zijn met een Mustang op de lange termijn.. Nog steeds comfortabeler dan wat we 30 jaar geleden konden krijgen?
@jochempie: Klopt. Maar de gemiddelde autobestuurder eist nu ook meer van zijn/haar auto dan 30 jaar geleden.
@viezefreddyw: Niet deze autobestuurder..
@jochempie: Als je kijkt naar de langere termijn, moet je niet alleen kijken naar het rijgedrag maar ook naar de technologie die aan boord is. De Mustang heeft nu al niet de nieuwste snufjes, terwijl de Benz dat wel heeft. Nu zijn er ook mensen die daar geen ruk om geven uiteraard.
@berlinetta: Mss wel. Tis ook afhankelijk waarvoor je de auto gaat gebruiken. Is het voor woon werk met zo nu en dan file en vakantie hoeft t van mij niet te avontuurlijk te zijn.
De Mustang met de voorkant van de Benz. Man, wat is dat front toch lelijk geworden… Net alsof hij met de voorkant op een paar bakstenen staat.
Ik blijf het jammer vinden dat Mercedes dat idiote C-stijltje geplaatst heeft, daar stoor ik mezelf wel zo gruwelijk hard aan.
En dan E300 kopen en erachter komen dat het een 2.0 4-pitter is.

Nee dank je, ik pas voor beide wagens. (Mustang is sowieso niet mijn ding)
@jack_abarth: Dat vind ik ook inderdaad heel storend. Jammer dat ze dat niet hebben weg gewerkt.
Lastig… Ik denk dat de Benz vooral stiller is en mij op de lange afstanden meer rijplezier zal bieden.

Dat gezegd hebbende zou ik mogelijk toch eerst kijken voor een 4GC met 6-cilinder. Of een “doodeenvoudige” C klasse sedan maar dan met een sterkere motorisering.

Ik denk dat ik met dat laatste het meeste plezier heb.
Mijn verstand zegt: de merc.
Mijn gevoel schreeuwt: de PONY!!!!
Foto #3: Wat een slecht lelijk afgewerkte motorkap, niet van Mercedes gewend. Zou de mustang kiezen maar liever niet leasen. Kleine 50k aftikken voor 4 jaar auto rijden voor een auto die nooit van jou is blijf ik een smak geld vinden. Helemaal als het totale leasebedrag ook nog eens de nieuwprijs van de auto is zonder BTW.
@bassx: Moet natuurlijk ook brandstof, onderhoud en belasting van betaald worden. Die heb je zelf ook nog bovenop je aanschaf.
@karhengst: Brandstof geldt voor beide gevallen, zowel lease als kopen. Het kan zijn als het zakelijk is dat je baas het betaald maar zit niet bij de prijs in.
Een v6 mustang is al niet top, maar die ecoboost al helemaal niet, in dit geval de Benz.
Hoewel ik die E-coupe één van de weinige hedendaagse benzen vind die er mooi uit zien zou ik toch voor de Mustang gaan , dat het interieur niet mee kan komen met de Benz zal me verder worst zijn!
Ik zou blind voor de ‘stang gaan. Meer value for money (als je naar het leasetarief kijkt). Daarnaast vind ik het spijltje vlak voor de C-stijl geen gezicht. Om over de achtersteven nog maar te zwijgen.
Alcohol met vodka wordt je ook niet altijd vrolijk van
Komop die E-Klasse kan altijd nog, die Ford is tog veel leuker.
De Benz vind ik mooier, zo niet één van de mooiste Benzen in het huidige programma, maar…
… wanneer je met de configurator speelt zit je zo tegen de € 100.000 aan te hikken. AU!
Tenzij de proefritten zou aantonen, dat de Benz veel beter rijdt, zou het de Vort worden. Wel één met automaat. Heb al de nodige Benzen gereden, wel leuk om weer eens wat anders te rijden. De huur-Mustang, die ik in de VS heb gereden (is wel enige tijd terug) beviel goed. Ondanks het prehistorische interieur.
Een E-klasse zonder 6pitter en een mustang zonder v8. Is de wereld gek geworden??
@kennone: check de prestaties! De Mustang is sneller en veel zuiniger dan de 2007 Mustang GT 4.6 V8. Voor de Mercedes geldt hetzelfde ten opzichte van de CLK. Klanten willen prestaties, overheid een laag geluid. Een leuk broem-broem geluidje is een beetje infantiel om ten opzichte van die twee punten voorrang te geven. Dat heet vooruitgang ;)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).