• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Extreem dorstige W16 heeft nog lange toekomst

Auteur: willeme, gepost 19 april 2019 om 17:02 – 21 Reacties

Bugatti Chiron


Kijk, dat is nog eens lekker BPM cashen.

Oh, hoe een mens ergens naast kan zitten. Denk aan “Wir schaffen das“, “Read my lips: no more taxes” en natuurlijk “Iedereen krijgt 1.000 euro!”. Bij de introductie van de Bugatti Veyron waren de uitspraken niet van de lucht. Het hyper-arrogante en extreem kostbare project maakte de tongen goed los.

Over één ding was leek er een consensus te zijn: de Bugatti Veyron was de laatste der mohikanen. De laatste extreme hypercar. We zijn nu wat jaartjes verder en de Veyron heeft gewoon een opvolger gekregen die verder is gegaan waar de Veyron stopte. Nog sneller, nog dorstiger en nog protseriger. Van de Chiron zijn er inmiddels al wat varianten op de markt gekomen, zoals de Chiron Sport en de Divo. Een open versie zal hoogstwaarschijnlijk niet verschijnen. Maar wat dan wel? Het is bekend dat Bugatti aan het broeden is op een tweede model, maar ook de Chiron moet voorzien worden van een opvolger.

Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse '15

In een interview met TheSuperCarBlog liet een hooggeplaatste Bugatti official een paar interessante dingen los. Ten eerste wordt andermaal bevestigd dat een Chiron Grand Sport (met open dak, dus) niet in de planning ligt. De Chiron is namelijk ontworpen als coupé vanaf het begin.

Bugatti Chiron

Wel wordt bevestigd dat we nog even kunnen genieten van de enorm krachtige W16 motor. Het tweede Bugatti-model gaat deze motor krijgen, maar naar alle waarschijnlijkheid de opvolger van de Chiron óók. Deze auto staat voor 2026 (!) gepland. Daarna schijnt het onmogelijk te zijn om de W16 te laten voldoen aan de emissie-eisen.

Bugatti W16

En een elektromotor? Die gaat er voorlopig niet komen, ondanks eerdere geruchten. Volgens Bugatti voldoet dit motortype nog lang niet aan de eisen die het merk stelt. Sowieso past het niet bij het concept van de hypercar. Wellicht wel bij het tweede model, welke een stuk gezinsvriendelijker wordt, op lange termijn.

Met dank aan Maurice voor de tip!

Ook interessant!

  • Video: onboard 417 km/u Bugatti Chiron op autobahn
    Video: onboard 417 km/u Bugatti Chiron op autobahn
  • Nederlandse keukenboer verkoopt zijn Bugatti Chiron
    Nederlandse keukenboer verkoopt zijn Bugatti Chiron
  • Bugatti Chiron 4-005 mag nu met pensioen
  • Nieuwste Bugatti Chiron Sport is perfect voor Alice Cooper

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

Bugatti, chiron, veyron, w16

Vorig bericht: « Ook Toyota gaat vals spelen met motorgeluid
Volgend bericht: Koop de allerduurste strijkplank van Nederland »

Lees Interacties

Reacties

  1. potver7 zegt

    19 april 2019 om 17:15

    Kortom, ze zijn wel al bezig met iets electrisch, want de opvolger van de opvolger van de Chiron krijgt de W16 niet meer. Dat electro niet bij het concept past is zo ongeveer hetzelfde als Porsche die roept dat ze nooit een SUV zullen bouwen.

    Login om te reageren
    • gandini zegt

      19 april 2019 om 17:51

      @potver7: Nee joh, die zijn al lang aan het experimenteren met een flux-capacitor, met op zijn minst een paar gigawatts aan vermogen.

      Login om te reageren
      • porker zegt

        19 april 2019 om 20:17

        @gandini: die zal niet snel gesnapt worden

        Login om te reageren
        • dray zegt

          19 april 2019 om 22:40

          @porker: Geen probleem wanneer je terug in de toekomst kunt kijken.

          Login om te reageren
      • Gulli zegt

        20 april 2019 om 09:13

        @gandini: ongeveer 1.21 gigawatts denk ik

        Login om te reageren
  2. lincoln zegt

    19 april 2019 om 17:20

    Leuk die ultrahypersuperextraspeciaalcars ..
    Maar ik zie ze werkelijk nooit rijden ..
    Uitstoot zit in het productieproces ..

    Zorgwekkender zijn de modale leasebakken die wel serieus zwaarder dorstiger en groter zijn dan ooit ..

    Login om te reageren
    • 911targa zegt

      19 april 2019 om 18:03

      @lincoln: eens! Mensen die een dergelijke auto aanschaffen, tikken giga veel CO2 heffing af, betalen wegenbelasting en BTW. Dit i.p.v. Tesla-rijders, die de staatsruif lopen te plunderen (maar de Toyota Starlet bezitter mag wel lekker alle belastingen ophoesten). Vergeet niet, dat slechts 7% elektriciteit ‘groen’ is, dus niet afkomstig van fossiele brandstoffen.
      https://www.google.nl/amp/s/blog.gumtree.com.au/environmentally-friendly-used-car-tesla/amp/

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        19 april 2019 om 18:15

        @911targa:

        Elektra rijders zijn dan ook extreem anti-stichting aap ..

        Login om te reageren
      • Joerek zegt

        19 april 2019 om 18:30

        @911targa: bij het oudere bpm-stelsel waarbij 40% over nettoprijs betaald moet worden waren de hypercars slechter af, dus deze autos zijn naar verhouding enorm veel goedkoper geworden

        Login om te reageren
  3. vtie zegt

    19 april 2019 om 18:30

    Wauw! Die configuratie op die Veyron maakt echt de auto. Voor het eerst dat ik het een toffe bak vind.

    Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    19 april 2019 om 19:15

    De W16 is eigenlijk 2 maal W8 of twee en een halve maal VR6. Zullen ze in de toekomst niet gewoon twee maal het accupakket en tweemaal het aantal elektro motoren van een VW of Audi in de Bugatti hangen?

    Login om te reageren
    • bloemhof010 zegt

      19 april 2019 om 20:04

      @dutchdriftking: of tweemaal een V8

      Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      19 april 2019 om 21:20

      @dutchdriftking: of 4x W4

      Login om te reageren
    • ghost zegt

      19 april 2019 om 23:44

      @dutchdriftking: 6 x 2,5 is toch 15?

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        20 april 2019 om 03:00

        @ghost: klopt. W8 is op basis van 2 x VR6 (W12 zoals Bentley) maar dan met pitten. Twee maal W8 en hoppa Bugatti.

        Login om te reageren
    • bugboy zegt

      20 april 2019 om 00:01

      @dutchdriftking: Je vergeet even dat er ook wat turbo’s op moeten en dat het geheel ook gekoeld moet worden. Daarbij zijn de Bugatti’s erg snel, maar schijnen ook prima normaal te rijden. Zijn unieke auto’s.

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        20 april 2019 om 03:00

        @bugboy: Turbo’s op een elektromotor? Leg uit.

        Login om te reageren
        • bugboy zegt

          20 april 2019 om 07:39

          @dutchdriftking: De W16 is wel wat meer dan twee W8 blokken achter elkaar.

          Login om te reageren
  5. boss1 zegt

    20 april 2019 om 07:38

    misschien komt er wel een suv versie aan hahha

    Login om te reageren
    • dirkv zegt

      20 april 2019 om 09:29

      @boss1: Ja, en die Chiron Grand Sport (zonder dak dus) komt er ook vast wel.

      Login om te reageren
      • boss1 zegt

        20 april 2019 om 10:18

        @dirkv: ja denk ut wel

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North