• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ferrari is officieel het sterkste merk ter wereld

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 26 januari 2019 om 13:03 – 30 Reacties

Ferrari is officieel het sterkste merk ter wereld


Kijk, dat doen ze toch maar weer goed.

Ieder jaar brengt Brand Finance zijn Global 500 naar buiten, waarin het de resultaten presenteert van zijn onderzoek naar de meest krachtige en waardevolle merknamen op aarde. Het onderzoeksbureau verdeelt deze merknamen uiteraard per categorie, maar het heeft ook een top tien waarin merknamen uit alle windstreken het tegen elkaar op kunnen nemen. In dit lijstje, de belangrijkste van hen allemaal, staat nota bene Ferrari bovenaan.

Hoewel Ferrari zich door de jaren heen heeft weten te ontwikkelen van sportwagenfabrikant c.q. renstal pur sang tot een merknaam die bij zelfs de minst in auto’s geïnteresseerde leken een belletje doet rinkelen, is het wel degelijk een verrassing dat de Italiaanse automaker ineens bovenaan zo een lijst staat. Echter, na de uitleg van de CEO van Brand Finance begrijpen we de keuze toch enigszins.

“As the world’s foremost luxury carmaker, Ferrari has an unparalleled level of brand recognition, upholding excellence for design and innovation. The prancing horse logo is a perfect symbol of the brand’s strength and vitality as it plans new models and reaches outside the auto industry.”

Ferrari, dat in 2014 voor het laatst met deze titel aan de haal ging, heeft volgens het onderzoeksbureau een dijk van een jaar achter de rug. Nadat het alle factoren in acht had genomen, berekende het bureau dat Ferrari met meer dan drie volledige punten op zijn schaal was gestegen. Ferrari steeg van 91.5 naar 94.8 punten uit een totaal van 100 en overtrof daarmee bedrijven als McDonald’s, Coca-Cola, LEGO en Disney. Het spreekt voor zich dat Ferrari ook binnen de autocategorie op nummer één staat. Achter Ferrari volgen Porsche en BMW respectievelijk op plaats twee en drie.

Kijken we naar de bedrijven die financieel het meest waard zijn, dan moet Ferrari een boel bedrijven voor zich dulden. De sportwagenfabrikant staat op #222. In de top tien vinden we als vanzelfsprekend een reeks techbedrijven. Met een waarde van 187,9 miljard dollar staat Amazon op één, Apple (153,6 miljard dollar) en Google (142,7 miljard dollar) volgen op twee en drie. Het hoogst genoteerde bedrijf uit Nederland is Shell, op #26. De oliegigant heeft een waarde van 42,2 miljard dollar.

Ook interessant!

  • Ferrari doet uitstekende zaken, ook in Nederland
  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari
  • Ferrari Roma vast in nauw straatje
  • Dit is de duurste Ferrari 612 Scaglietti van Nederland

Nieuwste artikelen

  • Video: Volvo-rijder laat zich niet inhalen
  • Nieuwste Renault zou hier een topscorer zijn (maar wordt dat niet)
  • Oeps: fout maakt getunede BMW M5 Touring stukje fraaier
  • 625 pk BMW X5M van Léon is de ultieme gezinsraket #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, Ferrari, geld, onderzoek, Porsche, shell

Vorig bericht: « Duits bedrijf vindt dat we meer niches nodig hebben
Volgend bericht: Autoblog advies: luxe en vlotte wereldverbeteraar voor 10 mille »

Lees Interacties

Reacties

  1. Robert zegt

    26 januari 2019 om 13:32

    Bij Ferrari krijg ik toch altijd een beetje het gevoel van een wielrenner die nooit een etappe wint, maar door consequent top 3 te rijden tóch de Tour kan winnen.

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      26 januari 2019 om 13:34

      @rrrobert: De Keke Rosberg van de auto’s :-D

      Login om te reageren
    • karaya zegt

      26 januari 2019 om 13:56

      @rrrobert: Gewoon 6 keer gewonnen afgelopen jaar. Er zijn premium merken die het in hun broek doen als ze alleen al aan F1-deelname denken.

      Login om te reageren
      • Robert zegt

        26 januari 2019 om 14:37

        @karaya: veruit het grootste budget binnen de Formule 1 kunnen besteden aan de auto’s en de coureurs en tóch maar één titel in het post-Schumacher tijdperk. En trouwens ook in de 21 jaar vóór het Schumacher tijdperk.

        Login om te reageren
        • karaya zegt

          26 januari 2019 om 16:03

          @rrrobert: Vergeet de constructeur titels niet. (selectief winkelen noemen we dat)

          Login om te reageren
          • Robert zegt

            26 januari 2019 om 16:48

            @karaya: ook op dat vlak staan de overwinningen in geen verhouding tot de bestedingen. Nogmaals, ze doen vrijwel elk jaar mee, maar het is te vaak ‘nét niet’. Dat past m.i. niet bij de statuur van het ‘merk’ Ferrari.

            Login om te reageren
            • karaya zegt

              26 januari 2019 om 18:25

              @rrrobert: Met Mercedes als concurrent? Zijn dat koekenbakkers of zoiets?

              En denk je dat het budget van Mercedes niet verbloemt dat er nogal wat research vanuit het moederbedrijf wordt overgeheveld? Het is juist knap dat zo’n kleine fabriek als Ferrari al sinds 1950 vooraan meerijdt in de Formule 1.

              Login om te reageren
  2. vaakbenjetebang zegt

    26 januari 2019 om 13:32

    Leuk voor ze, winnen ze toch weer eens wat.

    Login om te reageren
  3. pielemuis zegt

    26 januari 2019 om 13:36

    En daarom kan zo’n merk zo “arrogant” zijn naar haar klanten toe. Doen ze toch goed!

    Login om te reageren
    • str8six zegt

      26 januari 2019 om 13:44

      @pielemuis: arrogant zijn naar je klanten is nooit goed.

      Login om te reageren
      • beefcake zegt

        26 januari 2019 om 13:47

        @str8six: blijkbaar is het tegendeel zojuist bewezen.

        Login om te reageren
        • str8six zegt

          26 januari 2019 om 13:55

          @beefcake: ik volg je gedachtengang niet helemaal. Ferrari is niet arrogant maar selectief. Dat is iets heel anders.

          Login om te reageren
      • spykerboy zegt

        26 januari 2019 om 14:47

        @str8six: dat is de nl mentaliteit ja… verder buiten onze landsgrenzen is het deels juist een reden dat ze zo goed draaien..

        Login om te reageren
      • pielemuis zegt

        26 januari 2019 om 14:51

        @str8six: daarom heb ik het tussen aanhalingstekens geplaatst. Selectiviteit maakt het juist groot.

        Dingen die het moeilijkst te krijgen zijn, zijn vaak het meest uitdagend. Voor klanten met een miljoenen portemonnee zijn maar weinig consumentenproducten “uitdagend” te verkrijgen.

        Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    26 januari 2019 om 13:36

    Niet heel verassend voor een firma welke meer petjes dan auto’s verkoopt.

    Login om te reageren
    • karaya zegt

      26 januari 2019 om 13:46

      @dutchdriftking: Het is dan ook vooraleerst een race team. Hoeveel petjes verkoopt Real Madrid?

      Login om te reageren
    • beefcake zegt

      26 januari 2019 om 13:48

      @dutchdriftking: gek hè, dat er meer mensen zijn die een paar tientjes kunnen missen dan mensen die even een paar ton lappen?

      Login om te reageren
    • potver7 zegt

      26 januari 2019 om 16:43

      @dutchdriftking: Hè? Nike staat toch niet bovenaan?

      Login om te reageren
  5. karaya zegt

    26 januari 2019 om 13:45

    Ik had Mercedes-Benz boven Porsche en BMW verwacht.

    Login om te reageren
    • fouadski zegt

      26 januari 2019 om 17:36

      @karaya: ik toyota

      Login om te reageren
    • momo zegt

      27 januari 2019 om 00:36

      @karaya: Ik Rolex. Wacht verdomme al 2 jaar op een horloge.

      Login om te reageren
      • momo zegt

        27 januari 2019 om 00:41

        @momo: oeps, op verkeerde opmerking gereageerd. Bedoelde te zeggen dat het exclusief en ongrijpbaar houden juist ervoor zorgt dat men er naar verlangt. Dat speelt ook een rol bij het bepalen van welk bedrijf invloedrijk is.

        Login om te reageren
  6. Volvo_440_turbo zegt

    26 januari 2019 om 14:52

    Het sterkste ‘compensatie’ merk, dat zeker!

    Login om te reageren
  7. dirkv zegt

    26 januari 2019 om 14:58

    Nog een paar van zulke persberichten en Ferrari bepaald de regels in de F1.
    De Liberty media Group doet het in zijn broek als zo’n groot merk gaat dreigen het F1 circus te verlaten.

    Login om te reageren
  8. gandini zegt

    26 januari 2019 om 15:15

    Dat vertellen ze er natuurlijk nooit bij, maar zonder mijn 308 GT4 hadden ze het natuurlijk nooit gered.
    Ik heb eigenhandig de mid-engine V8 layout geïntroduceerd.
    Zelfs de 488 GTB is hierop gebaseerd!

    Login om te reageren
  9. karaya zegt

    26 januari 2019 om 16:05

    Is de motor in de 308 gt4 niet dwars geplaatst?

    Login om te reageren
  10. Gulli zegt

    26 januari 2019 om 16:30

    “The prancing horse logo is a perfect symbol of the brand’s strength and vitality as it plans new models and reaches outside the auto industry.”

    Ik ga een automerk ontwikkelen met dikke motoren en dan een stijve lul als “hood ornament”, dat is pas kracht en vitaliteit!

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      26 januari 2019 om 16:44

      @gulli: en ingebouwde air-ride op de vooras zeker…

      Login om te reageren
  11. ghost zegt

    26 januari 2019 om 18:56

    Blijf het mooi vinden dat Ferrari meer winst maakt op Merchandise dan auto’s???

    Login om te reageren
  12. rrk147 zegt

    26 januari 2019 om 22:25

    Misschien is het qua F1 niet denderend, maar de huidige line-up qua modellen is gewoon erg sterk. De 488 rijdt met een turbo, maar voelt niet zo aan, de 812 superfast is wellicht een van de laatste met een (atmosferische) V12, en de Portofino is ook best geslaagd. Als ik kon shoppen in die prijsklasse, ging mijn geld daar heen, ipv Stuttgart of Engeland.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North