• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gemballa’s nieuwe 911 Turbo heeft bijna 830 pk!

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 11 januari 2019 om 18:08 – 25 Reacties

Afbeelding Gemballa’s nieuwe 911 Turbo heeft bijna 830 pk!Afbeelding Gemballa’s nieuwe 911 Turbo heeft bijna 830 pk!Afbeelding Gemballa’s nieuwe 911 Turbo heeft bijna 830 pk!Afbeelding Gemballa’s nieuwe 911 Turbo heeft bijna 830 pk!Afbeelding Gemballa’s nieuwe 911 Turbo heeft bijna 830 pk!Afbeelding Gemballa’s nieuwe 911 Turbo heeft bijna 830 pk!Afbeelding Gemballa’s nieuwe 911 Turbo heeft bijna 830 pk!Afbeelding Gemballa’s nieuwe 911 Turbo heeft bijna 830 pk!

Gemballa's nieuwe 911 Turbo heeft ruim 800 pk!
Een waar kanon.

Wanneer autofabrikanten een nieuwe wagen teasen, dan valt het meestal vies tegen. Hetzelfde geldt niet voor tuners. Als zij vinden dat er ergens geheimzinnig over gedaan moet worden, dan slaan we meestal steil achterover bij het zien van het uiteindelijke resultaat.

Gemballa heeft de laatste weken de nieuwsgierigheid van zijn fans weten te wekken door afbeeldingen van een potentieel bloedheet project te delen op zijn sociale media. Vandaag heeft het bedrijf eindelijk de doeken van de auto getrokken en teleurgesteld zijn we allerminst.

Dit heeft in principe vooral te maken met de krachtbron van de Gemballa GTR 8XX EVO-R BITURBO, zoals het apparaat in zijn volledigheid heet. In DIT artikel is onze eigen @willeme al eens ingegaan op het monster, dus helemaal onbekend zullen jullie er niet mee zijn. Echter, de nieuwste uitvoering is zo mogelijk nog gestoorder. Gemballa heeft namelijk een nieuw aerodynamisch pakket voor de auto gemaakt. Hierdoor krijgen o.a. de voorbumper, de zijkanten, de motorkap, de achtervleugel en uiteraard ook de diffuser spectaculaire vormen. Zoals we van een tuner als Gemballa mogen verwachten zijn de onderdelen uit koolstofvezel vervaardigd. Zijn nieuwe lichaam is 30 mm breder aan de voorkant en 50 mm breder aan de achterzijde.

Het echte plezier van de GEMBALLA GTR 8XX EVO-R BITURBO vinden we, zoals we hierboven al zeiden, onder de motorkap. Gemballa heeft de 3,8-liter zescilinder van de 911 Turbo (rijtest) opgeschroefd tot een kleine 830 pk. Het koppel is lachwekkend hoog; de tuner heeft het voor elkaar gekregen de zespitter op te pompen van 660 Nm naar 1.098 Nm! Een sprint naar 100 km/u duurt slechts 2,38 seconden, in 7,5 seconden tikt de wagen 200 km/u aan. Zijn topsnelheid ligt op 370 km/u. Wauw.

Ook interessant!

  • Gemballa Marsien is een buitenaards gave Porsche 992
  • Porsche 911 Turbo S Lightweight Package is sneller dan Tesla
  • Video: dragrace tussen Taycan Turbo S, 911 Turbo S en RS6
  • Porsche 911 Turbo kust Peugeot 206 in Friesland/Groningen

Nieuwste artikelen

  • AM Rina is moderne Italiaanse klassieker met V8 en klik klak schakelpook
  • Deze BMW X7 is speciaal bedoeld voor de Yakuza
  • Files irritant? Elektrische privé aircraft carrier van XPeng komt eraan!
  • BREEK: Brandstof kost volgend jaar 300 Dollar per liter (ja, echt waar)
FacebookTweetPinLinkedIn

911, gemballa, gtr, tuning, turbo, turbo-s

Vorig bericht: « Goed: productieversie van dit retro-bakkie is er bijna
Volgend bericht: BREEK: Max Verstappen naar Marokko voor taakstraf »

Lees Interacties

Reacties

  1. porschepdk zegt

    11 januari 2019 om 18:21

    2.38 kelere

    Login om te reageren
    • rob636 zegt

      11 januari 2019 om 21:54

      @porschepdk: inderdaad! Hoe kunnen ze dat toch zo precies berekenen?!

      Login om te reageren
  2. PeugeotGTI zegt

    11 januari 2019 om 18:24

    Meer dan 400 extra nm’s, da’s toch knap. 370 is ook wel erg hard trouwens. Ik vind mooi.

    Login om te reageren
  3. alex1589 zegt

    11 januari 2019 om 18:30

    Gt2 rs; soort van zelfde motor, andere setting= 750nm fabriek af. Als je kijkt naar andere betrouwbare tuners is 33% in koppel stijging niet persé veel. Het niet hoe dan ook een te zieke wagen, met te veel koppel haha. Ik zou hem kopen als ik de loterij ooit zal winnen…

    Login om te reageren
    • jarropieters zegt

      11 januari 2019 om 19:37

      @alex1589: maar uit een 3.8 boxer die al vrij ver gepushed is om dat vermogen te krijgen toch wel?

      Login om te reageren
  4. hotze zegt

    11 januari 2019 om 18:34

    Heftig apparaat. Jammer van de luxe zetels en met een handroersel

    Login om te reageren
  5. hotze zegt

    11 januari 2019 om 18:34

    was het nog mooier geweest.

    Login om te reageren
  6. sheranvoogd zegt

    11 januari 2019 om 18:44

    Is meneer Gemballa alweer terecht? Die man was toch ontvoerd ofzo. OT: mooi maar ik heb toch liever een originele turbo s.

    Login om te reageren
    • JamesBond007 zegt

      11 januari 2019 om 18:57

      @sheranvoogd: die vent is al doder dan dood

      Login om te reageren
      • hotze zegt

        11 januari 2019 om 20:58

        @jamesbond007: lastig om dit te liken 007 maar je opmerking is goed.

        Login om te reageren
    • thomcarspotter zegt

      11 januari 2019 om 19:15

      @sheranvoogd: Meneer Uwe Gemballa? Die is 9 jaar geleden dood gevonden in Zuid Afrika.

      Login om te reageren
    • JamesBond007 zegt

      11 januari 2019 om 19:57

      @sheranvoogd: zo, uwe geheugen is weer opgefrist!

      Login om te reageren
    • panam1 zegt

      12 januari 2019 om 21:09

      @sheranvoogd: afgemaakt door een Russische maffiabaas / wapenhandelaar als ik het goed kan herinneren – stond een bonnetje open – duurde te lang

      Login om te reageren
  7. janmetdelangeachternaam zegt

    11 januari 2019 om 18:45

    Huh, ze hebben een ouder stuurtje erop gezet? Kwestie van “het magazijn lag nog vol”?

    Login om te reageren
  8. cpp1 zegt

    11 januari 2019 om 18:46

    Volstrekt onnodig om dit ding zo obsceen te begaaien met plastic en popnagels.

    Login om te reageren
    • hotze zegt

      11 januari 2019 om 21:01

      @cpp1: dit valt nog mee. Gembella loves extravagant.

      Login om te reageren
  9. t1mothys zegt

    11 januari 2019 om 18:47

    Gembella was toch ook failliet verklaard?

    Login om te reageren
    • peug206 zegt

      12 januari 2019 om 00:41

      @t1mothys: nee, dood. Het bedrijf is bij mijn weten nog niet failliet.

      Login om te reageren
  10. jorizzss zegt

    11 januari 2019 om 18:59

    Vet! Wat een machine!! Elke week nieuwe bandjes hehe

    Login om te reageren
  11. Dutchdriftking zegt

    11 januari 2019 om 19:44

    Krankzinnig dit!

    Login om te reageren
  12. jaso013 zegt

    11 januari 2019 om 20:00

    Hopelijk ook zonder type aanduiding te bestellen….

    Login om te reageren
  13. porsche530d zegt

    12 januari 2019 om 00:46

    Motorisch heel gaaf gedaan alleen ben zelf niet zo’n fan van de achterkant

    Login om te reageren
  14. tortuga zegt

    12 januari 2019 om 07:10

    Niemand dat klaagd over de popnagels? Wel heel lekker dik! Nu eens naast de gt2 rs plaatsen op een circuit, en vergelijken maar!!!

    Login om te reageren
  15. superhans zegt

    12 januari 2019 om 07:40

    Ik associeer Gemballa nog altijd met de opklaplampen uit de jaren 80. Mooi was het biet, maar wel markant. De recentere Avalanche vond ik ook gedurfd. Tegenwoordig lijken ze een stuk braver. Jammer.

    Login om te reageren
  16. superhans zegt

    12 januari 2019 om 07:41

    niet biet, sorry

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North