Goed: productieversie van dit retro-bakkie is er bijna

Auteur: , 66 Reacties

Als de bronnen niet liegen, tenminste.

Goed: dit schattige retro-taartje gaat in productie

Het land der elektrische auto’s groeit en blijft maar groeien. Door het toenemende aantal spelers dat het speelveld betreedt, krijgt de consument een steeds diversere keuze. Fabrikanten die zich aan een volledig elektrische auto wagen, moeten als gevolg alsmaar creatiever worden om zich te onderscheiden. Mede hierom heeft Honda besloten dat zijn allereerste EV geen futuristisch wezen moet worden, maar juist een schattig retro-ontwerp zal dragen.

Het is inmiddels alweer anderhalf jaar geleden dat Honda voor het eerst zijn Urban EV Concept presenteerde. De Japanners brachten de auto halverwege 2017 mee naar de IAA in Frankfurt. De auto werd onthaald onder luid gejubel en door velen geprezen om zijn design. Tegelijkertijd konden we al vernemen dat de auto in 2019 in productie zou gaan. De auto zal daarom in maart op de Autosalon van Genève staan, zo is nu bekend geworden.

Naar verluidt brengt Honda een bijna productieklare auto mee, om onder de spotlichten te schitteren. De presentatie van de doorontwikkelde versie van de Urban EV betekent dat we op korte termijn een officieel productiemodel kunnen verwachten. Immers, Honda staat erom bekend kort voor de officiële presentatie met een nagenoeg productieklaar exemplaar op de proppen te komen.

Overigens past de onthulling van de Urban EV, die volgens deze logica in 2020 op de markt moet komen, prima in de tijdlijn van Honda. De fabrikant wil namelijk tegen 2025 dat tweederde van al zijn verkochte auto’s in Europa een elektrische auto is. Gas erop!

UPDATE: check dat dikke dashboard!



66 reacties

Ik vind dit een heel cool wagentje! Leuke stadsmobiel –
Gaaf! Hopelijk blijft de productieversie dicht bij de concept.
@str8six: Op verscheidene autosites zijn er reeds spyshots te zien van dit model. Op het eerste zicht lijkt het veel op het concept.
@citrofieleviltwin: heb je een link?
@janjansen: Kijk eens op de website van dat tijdschrift wat eindigt op week.
@str8six: als dat echt zo is dan zet ik mijn Alfa op marktplaats, en dan koop ik deze honda urban.
@str8six: Waarschijnlijk in grote lijnen wel, alleen het wordt wel een 5 deurs.
@sanderp: en een cross-over
@str8six: wordt een slap aftreksel met 5 deuren, zie de diverse spyshots…
Echt een hele mooie retro, kosten en bereik zullen erg belangrijk zijn om hier een goed verkopend model van te maken
@lekkerlinksrijden: Bereik? Bij een stadsauto?
@koen0373: tenzij je een eigen garage met persoonlijke aansluiting hebt is het in de stad wel zo prettig een dag of twee niet te hoeven laden. Als de ontwikkeling zich immers doorzet komt er vanzelf een tekort aan openbare laadpalen met alle stress van dien.
Eindelijk.
Wie weet wordt dit mijn eerste EV over een jaar of 6 als occasion. Vind het model erg gaaf! Hopen dat de nieuwprijs meevalt
Logo verwisselen en VW heeft ook weer een nieuwe retro auto in het assortiment!
@tstile: en gelijk de betrouwbaarste VW ooit. Twee vliegen in een klap
@monsieurleloure: nouuu, ooit gehoord van de 1.9 sdi mototen?
@rob636: Nee…
@rob636: dat tractormotortje met amper pk’s. Er zit niets op dus het gaat niet stuk.
@rob636: Iets dat zó traag is moet wel betrouwbaar zijn.
@mennok: en dat is tegenwoordig helaas niet zo meer. Alles moet snel zijn en zoveel mogelijk vermogen leveren. En zoals je al aangeeft, is de betrouwbaarheid helaas niet meer zoals ‘vroegah’
@rob636:

Waren de SDI’s niet een 2.0 en de TDI’s 1.9?
@jack_abarth: in ieder geval niet vooruit te branden.
@jack_abarth: het type dat ik bedoel is wel echt de 1.9 sdi, bestaat dus wel!
@jack_abarth: er waren eerst 1.9 sdi en 1.9 tdi en later 2.0 sdi en 2.0 tdi, maar ook weer een 1.9tdi
@tstile: 😆 – dacht ook gelijk aan de Golf1, dat zou te lollig zijn voor die Duitsers.
Super leuk wagentje! Goed nieuws!
Die velgen zijn super tof maar waarschijnlijk een drama om schoon te houden
Als de definitieve versie maar half zo cool wordt, zie ik mezelf dit wel als daily gaan rijden.
@vaakbenjetebang: dat is het probleem met concepts. Die zijn half zo cool en worden daarna niet meer verkocht. Dus ik hoop dat hij als het concept blijft
@rolov: Toch heb ik goede hoop. Een bedrijf dat zoiets als de huidige Civic durft te bouwen heeft in ieder geval lef genoeg!
Andere media (en me dealert) hebben al gemeld, met spionage foto’s, dat hij i.i.g. 5 deuren gaat krijgen, en in Genève reeds besteld kan worden, waarna die of nog dit jaar of begin 2020 wordt geleverd.
@utregcity: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/honda-urban-ev-gesnapt/
@utregcity: de gele in die gallery is al heel erg duidelijk een doorontwikkeling. Gezien de “echte” rijden denk ik dat er een 3- en een 5 deurs komt en dat de driedeurs vrijwel identiek zal zijn aan de gele “concept”.
@w0o0dy: Zou kunnen, maar die gele is een impressie van Autoweek zelf. Overal duikt nu alleen de 5d in camo op.
@utregcity: dat ziet er niet goed uit.
@utregcity: jammer dat die dikke wielkasten al gesneuveld lijken te zijn. Misschien zitten die wel op de driedeurs.
@utregcity: Heeft die dealert ook al iets van een richtprijs genoemd?
@edge: Dat het i.i.g. geen prijspakker zal worden, maar dat zijn we van Honda gewend. Hoop maar dat dan actieradius meed dan voldoende is, maar zelfs de Honda Clarity Electric komt maar zo 150 km ver.
De productie versie wordt een 5-deur versie, testmules zijn al gespot met duidelijk 5 deuren.
@HZW: jammer zeg, 5 deuren….
@hzw: ik denk beide.. zie hierboven.
@HZW: dus ze doen een Subaru vertaalslag??!? Auw.
Gaaf. Zie mij over een paar jaartjes al rond scheuren. Trouwens nog niks gehoord van die Peugeot e-legend concept of die er nu ook komt?
Aub Honda, hou hem dicht bij het concept. Doe geen Subaru’tje. En, als ie dan als een dolle aanslaat, een Type R variant met een 10k redline. Desnoods een 1.2. Zonder turbo oid. Maar met die sicke redline. Ik koop er meteen 1. Beloofd.
@E34M5Touring: Dus 1 als EV en een Type R met een Fireblade blok oid.
@e34m5touring: ik ben voor
Dit of een Zoë, geen moeilijke keuze toch?
Met een lekkere zes-in-lijn erin?
@mats106rallye: waarom? Gewoon wat @e34m5touring zegt, high revving 4 cilindert
Schitterend!
Nice, en dan een special met Type-R blok gaarne
Yes please!

Als hij niet te extreem duur is wordt dit onze auto voor ‘erbij’ ziet er gewoon cool uit!
Is er eigenlijk ook elektrische VTEC? Jonguh
@spill1e: Variable Transmission Electronically Controlled
Gaat over de versnellingsbak tussen elektromotor en wielen…

Net zoals die elektrische Porsche Turbo met elektrische turbofan om de batterijen te koelen…
In Q1 2021 de opvolger van de Jazz Hybrid van mevrouw HappyHonda. Die Jazz heeft er dan 200.000km op zitten (tot nu toe 150.000 prombleemloze kilometers) en dan zal deze EV haar zeer goed passen.
Het concept was supergaaf. De spyshots van de mule….yeesh. Voorlampen te klein, achterlichten anders (lelijker). Minder breed, wielkasten weg, uit proportie door de 5 deuren. Ben bang dat ‘t productiemodel ernstig gaat tegenvallen. Maarja, dat is eerder regel dan uitzondering als t op concepten aankomt natuurlijk.
@fb_1835551006461686: check de gele in de gallery hierboven. Daar is de auto al heel dichtbij een auto die in productie zilou kunnen. En die gele driedeurs is VÉÉL leuker dan die 5 deurs van de shyshots.
@w0o0dy: Dat gele ding is een render van autoweek zelf helaas.
Deze is gaaf maar het uiteindelijke productiemodel gaat tegenvallen. Wordt een 4 deurs. Dat wordt die lekkere kont waarschijnlijk ineens erg slapjes. Hoop dat ik ongelijk heb.
Het eerste batterij voertuig dat ik leuk vind!
Als deze er komt in deze vorm dan ga ik er serieus naar kijken.
Tegen dat ik hem kan betalen zal de oprit wel aangelegd zijn…
Max Vwrstappen editie

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).