• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

‘GP Spa-Francorchamps gaat echt een catastrofe zijn’

Auteur: hayte, gepost 5 juni 2020 om 19:02 – 19 Reacties

De GP van België van 2018

De commercieel directeur van de Spa Grand Prix heeft wat pittige woorden over de aanstaande F1-race, volgens hem gaat deze namelijk een catastrofe zijn.

Even leek het erop dat het feest dit jaar niet door zou gaan, maar eerder deze week was er eindelijk het verlossende nieuws: er gaan dit jaar Formule 1-races worden verreden. Niet op Zandvoort, maar dat wisten we helaas al. Onze zuiderburen hebben wat meer geluk, in het laatste weekend van augustus wordt namelijk de GP van België gereden. Al gaat dat niet per se de leukste race ooit zijn, zo claimt commercieel directeur Stijn de Boever bij de BNR Nationale Autoshow.

Sterker nog, tegenover Meindert en Wouter zegt hij dat de race op Spa een ‘catastrofe’ gaat zijn. Bij de race mag van de Waalse autoriteiten namelijk geen publiek zijn. “Dat betekent zonder de oranje velden, geen vips, geen tribunes… Ik kan op dit moment niet eens geloven hoe dat mogelijk gaat zijn”, aldus De Boever. Hij had gehoopt op twintigduizend bezoekers, maar de lokale overheid was onverbiddelijk. Vanwege het coronavirus mag en kan dat niet. Punt.

Vanwege dat virus heeft Spa overigens nog meer maatregelen moeten treffen. Zo is het aantal mensen dat op het circuit rond mag lopen, teruggeschroefd naar wat echt het minimale mogelijke is. Dit zijn alsnog zo’n tweeduizend mensen. Superduper rustig gaat het in het raceweekend van 28 tot 30 augustus dus ook niet zijn.

Deze teams zijn uiteraard volledig afgezonderd van elkaar. Sterker nog, zij worden twee keer per dag gecontroleerd. Ieder personeelslid! Dat verklaart ook meteen waarom de Nederlandse overheid moeite had om genoeg testen in te kopen: kennelijk hadden de Formule 1-teams dit allang gehamsterd. Naast het wc-papier, uiteraard.

Ook over het financiële plaatje spreekt De Boever. Zo hoeft Spa de jaarlijkse fee van ruim twintig miljoen euro dit jaar niet te betalen en betaalt de Formule 1 alle organisatiekosten. De Waalse regio hoeft dus niet te betalen voor de F1-race. Dit betekent natuurlijk niet dat Spa helemaal geen kosten heeft aan deze race: voor de 165.000 kaartjeshouders – waarvan zo’n 80.000 Nederlanders – moet het circuit een oplossing zoeken. Dat wil zeggen, deze fans kunnen óf volgend jaar naar de race, óf ze kunnen hun geld terugvragen. En dat geld moet ergens vandaan komen…

Verder in deze aflevering van de Nationale Autoshow: onderzoeksdirecteur Carl Koopmans van SEO Economisch Onderzoek legt uit waarom er niks mis is met de BPM-formule van de overheid. En Wouter rijdt in de nieuwe Land Rover Defender.

Ook interessant!

  • In beeld: de spectaculaire tribunes op Spa Francorchamps
    Nieuwe spectaculaire tribunes op Spa Francorchamps
  • Ingrijpende facelift voor... Spa Francorchamps
  • Geen geld terug voor F1-fans Spa-Francorchamps
    Geen geld terug voor F1-fans Spa-Francorchamps
  • "Baas circuit Spa Francorchamps vermoord door echtgenoot"

Nieuwste artikelen

  • Deze F430 op Marktplaats is extreem duur (met een reden)
  • Video: 10x top of flop van de elektrische Porsche Macan
  • Koop de BMW M4 CSL die crashte in Uden
  • Kijk, de échte Smart komt terug
FacebookTweetPinLinkedIn

belgie, bnr-autoshow, Carmageddon, Coronavirus, Formule 1, Racing, spa-francorchamps

Vorig bericht: « Volkswagen fikst softwareprobleem voor Golf 8
Volgend bericht: Bij ieder tankstation een laadpaal, is dat wel een goed idee? »

Lees Interacties

Reacties

  1. rijnounsdoor zegt

    5 juni 2020 om 19:13

    Leuk! Net zo’n catastrofe als toen in de regen in 1998?

    Login om te reageren
    • hemdem zegt

      5 juni 2020 om 21:02

      @rijnounsdoor: aah nostalgie, wat een race was me dat. :)

      Login om te reageren
  2. lincoln zegt

    5 juni 2020 om 19:14

    Ach jee ..

    Die wil zijn klanten afschepen met vouchers ..

    Login om te reageren
    • louise zegt

      5 juni 2020 om 21:34

      @lincoln: kregen we maar voor jou vouchers terug haha ?

      Login om te reageren
      • dawwg zegt

        10 juni 2020 om 18:56

        Hehehe, scherp !

        Login om te reageren
  3. dwfc zegt

    5 juni 2020 om 19:23

    Ben blij voor de Verstappen fans, das weer geld in de pocket, ver komt hij er niet !

    Login om te reageren
    • tvr1974 zegt

      6 juni 2020 om 16:03

      @dwfc: of juist nu wel echter geen oranje feestje daar..

      Login om te reageren
  4. hiostu zegt

    5 juni 2020 om 20:01

    “Sterker nog, zij worden twee keer per dag gecontroleerd. Ieder personeelslid!”

    Waarschijnlijk wordt de temperatuur 2x oer dag gecontroleerd, een test heeft namelijk geen zin. Die heb je niet dezelfde dag nog, want dat moet eerst nog naar een lab.

    Login om te reageren
    • vacano zegt

      5 juni 2020 om 20:35

      Als lab wil heb je na 15min resultaat en voor F1 organisatie geen probleem om een rijdend lab te hebben

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        5 juni 2020 om 21:35

        @vacano: waar de Kwikfit een half uur over doet kan in de F1 in 10s dus waar de GGD 48 uur over doet kunnen zij vast wel in 15 minuten…

        Login om te reageren
      • hiostu zegt

        5 juni 2020 om 22:40

        Een PCR test duurt tussen de 2 en 48uur in een lab. Alleen de nieuwe bloedtesten doen het in 15 minuten. De vraag is even of de F1 toegang heeft tot die testen. Die waren tot nu toe altijd nog voorbehouden aan spoedeisende hulp en ziekenhuizen. Geen idee of die al beschikbaar zijn voor dit soort dingen die niet echt heel belangrijk zijn.

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          6 juni 2020 om 06:35

          @hiostu: juist die snelle testen zijn wat we als samenleving nodig hebben. Je zou zorgpersoneel voor en na elke dienst willen testen. Passagiers die op risico vluchten het land binnen komen ook. Als we dat kunnen dan kunnen we weer een veilige open samenleving hebben zonder enige beperking, ook als er geen vaccin is.

          Login om te reageren
          • hiostu zegt

            6 juni 2020 om 07:30

            Dat klopt, alleen moeten die dingen ook geproduceerd worden en dat gaat nog niet op een schaal die groot genoeg is om dat te doen.

            Login om te reageren
  5. Mas zegt

    5 juni 2020 om 22:53

    Daar gaat mijn weekendje Spa, gelukkig hebben we de foto’s nog en voucher.

    Login om te reageren
  6. grandmasterb zegt

    5 juni 2020 om 23:16

    Thuis voor de buis zie je veel beter wat er gebeurt, dus wat mij betreft is het prima.

    Login om te reageren
  7. mp014 zegt

    5 juni 2020 om 23:34

    Hoezo dat geld moet ergens vandaan komen?? Dat geld is toch al ergens vandaan gekomen…. namelijk van de mensen die het gaan terug krijgen!!

    Login om te reageren
    • skinny058 zegt

      6 juni 2020 om 00:38

      @mp014: Wat denk je wat het organiseren van een race kost…en waar een groot deel van dat geld vandaan komt? Juist…

      Login om te reageren
      • woutera zegt

        6 juni 2020 om 00:55

        @skinny058: dat organiseren wordt door door de Formule 1 zelf geregeld, dus dan blijft het toch wel over? Of zie ik dat verkeerd.

        Login om te reageren
        • skinny058 zegt

          6 juni 2020 om 12:18

          @woutera: Nee, net als festivals kost een F1 race ontzettend veel om naar je circuit te halen, net als een groot artiest op je festival. Dat wordt deels bekostigd door de kaartverkoop.

          Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North