• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Helaas: Audi kapt met cabrio’s

Auteur: machielvdd, gepost 17 juli 2024 om 17:56 – 19 Reacties

Helaas: Audi kapt met cabrio's

Op zoek naar een nieuwe cabrio? Dan hoef je niet meer bij Audi aan te kloppen.

Audi is de naamgeving aan het omgooien, wat betekent dat de nieuwe A4 nu A5 heet. Terwijl de A5 natuurlijk altijd een coupé c.q. cabrio was. Dat is eventjes verwarrend, maar natuurlijk geen reden om de A5 coupé en cabrio meteen uit productie te halen. Toch…?

Helaas is dat wel het geval: het is over en uit voor de Audi A5 Coupé en Cabrio. De Coupé was al langer niet meer leverbaar in Nederland, maar nu is ook de A5 Cabrio niet meer te bestellen. Audi bevestigt tegenover Motor1 dat de productie gestopt is.

Dit betekent dat Audi nu geen coupés EN geen cabrio’s meer bouwt. De Audi TT en Audi R8 zijn immers ook recent uit productie gegaan. En een Audi A3 Cabrio was er ook al niet meer sinds de huidige generatie.

Helaas: Audi kapt met cabrio's

Op een opvolger van de A5 hoeven we ook niet te rekenen. Er is geen enkele aanwijzing dat Audi daar mee bezig is. Wel is er gehint naar opvolgers van de TT en de R8, maar als die er ooit komen is het nog maar zeer de vraag of er ook een cabrioversie volgt. We mogen blij zijn als het überhaupt coupés worden en geen cross-overs.

Het zou dus zomaar kunnen dat de A5 Cabrio de allerlaatste cabrio was van Audi. En coupés gaan er op korte termijn dus ook niet komen. Gelukkig houden BMW en Mercedes de coupé en cabrio nog in leven. Bij BMW kun je nog altijd terecht voor de 2, 4 en 8 Serie, terwijl Mercedes zelfs een vers aanbod tweedeurs modellen heeft, met de nieuwe CLE, SL en AMG GT.

Via: Motor1

Ook interessant!

  • Audi Q9
    Audi Q9 wordt BMW X7 concurrent
  • Spiksplinternieuwe Audi A5 krijgt premium proporties
  • Q6 e-tron performance
    BREEK: Audi is nu meer BMW dan BMW
  • BMW leverde wél meer auto's in Q1 (Audi en Mercedes niet)

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

a5, Audi, Cabrio

Vorig bericht: « Huh? Italiaanse overheid wil Stellantis-merken aan China verkopen
Volgend bericht: Nu weten we het zeker: de nieuwe Panda is cool! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    17 juli 2024 om 18:03

    Leuke titel weer! Daar kan de Telegraaf een puntje aan zuigen. Er zal geen markt voor zijn. Jammer van een S5 cabriolet kan ik altijd erg waarderen.

    Login om te reageren
  2. Hawkeye72 zegt

    17 juli 2024 om 18:52

    Zo leuk, die EU.

    Login om te reageren
    • Gele Koplamp zegt

      17 juli 2024 om 19:00

      Ik mis geloof ik even wat dit met de EU te maken heeft.

      Login om te reageren
      • alpacatje zegt

        17 juli 2024 om 20:43

        Alles natuurlijk

        Login om te reageren
        • Gele Koplamp zegt

          18 juli 2024 om 08:19

          Is dat zo? Volgens mij is het vooral een combinatie van te weinig mensen die zo’n ding kopen (want, geen crossover) en de strategie die Audi voor zich ziet.

          Als er écht een markt voor zou zijn maken die EU-regels geen fluit uit en zullen producenten een manier vinden om weer cabrio’s te verkopen. Genoeg voorbeelden van modellen die nog wel verkocht worden, ondanks het ontmoedigingsbeleid, waar blijkbaar wel voldoende vraag naar blijft.

          Maar als je liever wilt wijzen naar “de EU” en wilt roeptoeteren dat daarmee alles &@% is, prima. Dan kruip ik weer lekker terug onder m’n steen.

          Login om te reageren
      • Hawkeye72 zegt

        17 juli 2024 om 21:36

        Als je dat niet snapt, let je niet goed op.

        Login om te reageren
  3. O plaat zegt

    17 juli 2024 om 18:54

    Ik heb medeleiden met de toekomstige generaties die moeten opgroeien in een wereld met enkel elektrische crossovers of suvs. Dan is het enkel nog wachten tot de EU lol hebben verbied met één of andere regel.

    Login om te reageren
  4. eaudi zegt

    17 juli 2024 om 18:59

    Gelukkig net nog een gekocht dit jaar. Er is echt wel een markt voor. Begrijp werkelijk niet waar
    Audi mee bezig is qua ‘andere’ modellen dan sedan’s, estates en e-trons.

    Login om te reageren
    • MarcoM zegt

      18 juli 2024 om 18:02

      Veel plezier met je cabrio, het is niet te hopen dat je een storing in het systeem krijgt, zal kostbaar grapje zijn.

      Login om te reageren
  5. RutgerK zegt

    17 juli 2024 om 19:08

    Het is gewoon een overgangsfase in het modellengamma. De EV platforms lenen zich uitstekend voor cabrio’s vanwege de stevigheid van de bodem met het accupakket. Veel minder kans op torderen van het chasssis als het dak eraf gaat.
    De kans is groot dat cabrio’s en coupes als zelfstandige modellen komen (zoals de TT en R8) en niet als variant op een speciefieke modelllijn. Met de toekomstige A4 en nu nieuwe A5 ga je niet twee verschillende cabrio’s ontwikkelingen in hetzelfde segment maar juist een model dat als variant op beide modellen kan worden gezien..
    Paniek om niets.

    Login om te reageren
    • Peter zegt

      17 juli 2024 om 23:46

      Mm, een snel actie op google leert

      Dit heef drie redenen: 1) Kosten: zowel de productie van elektrische auto’s cabrio’s kosten veel geld. 2) Gewicht: elektrische auto’s en cabrio constructies wegen allebei veel. 3) Ruimte: door de cabrio constructie is er geen ruimte voor accu’s.

      https://cabrioletwereld.nl/hoe-zit-het-met-de-elektrische-cabriolet/#:~:text=Dit%20heef%20drie%20redenen%3A%201,er%20geen%20ruimte%20voor%20accu's.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      18 juli 2024 om 10:43

      Ik denk dat je gelijk hebt. Nu zijn er enorme investeringen nodig in elektrische aandrijflijnen en die moeten zo snel mogelijk terugverdiend worden, dat werkt met crossover modellen. Als we wat verder zijn is meer budget voor product differentiatie op bestaande platforms en zijn er inderdaad gemakkelijk cabrio’s te maken.

      Login om te reageren
  6. wimof zegt

    17 juli 2024 om 20:29

    8*-89*Er zijn52609

    8*+
    -*95++9*
    Mij
    *890
    0.236102
    +
    Mijn hond zette zijn poot op klavier, ik wilde alleen maar stellen; er* er zijn geen waarden meer, as we speak

    Login om te reageren
  7. barchettadriver zegt

    17 juli 2024 om 22:00

    Ik geloof dat er inmiddels best wel weer markt is voor een betaalbare cabrio. Welke merken zijn er allemaal mee gestopt:

    Fiat (124),
    Lancia (Sebring),
    Peugeot (308, 208),
    VW (T-Roc, Golf, Eos),
    Renault (Megane en Wind),
    Opel (Cascada)

    Ik vermoed dat de eerste die nu weer een leuke betaalbare normale cabrio op de markt brengt best wel eens een flink aantal kan afzetten. Maar ja, vermoeden is geen business-case.

    Login om te reageren
    • Richmond zegt

      17 juli 2024 om 22:51

      Zoveel mx-5 rijden er niet rond, dus dat valt ook wel mee. En als er genoeg vraag was werden ze ook gewoon gemaakt.

      Login om te reageren
    • outlook zegt

      17 juli 2024 om 22:55

      Daar zitten ook wel een paar dubieuze wagens tussen. Matige klassiekers

      Login om te reageren
  8. McShineBXL zegt

    18 juli 2024 om 11:23

    De Z4 wordt alweer vergeten. Maar die is nog steeds in productie.

    Login om te reageren
  9. Willy500E zegt

    18 juli 2024 om 11:52

    Aankoop nieuwe auto wordt steeds meer een rationele ipv emotionele aankoop. Naar mijn mening mede door elektrificatie. Anderzijds hebben de producenten het budget hard nodig om versneld nieuwe elektrische modellen te maken en aan de continue veranderde EU wetgeving. Dan wordt er het eerste geschrapt in de “niche “ modellen

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      18 juli 2024 om 15:27

      Weet niet of elektrificatie nou de hoofddrijfveer is. Ik bedoel 3 deurs modellen zijn allemaal al verdwenen net als liftback modellen, hoewel die laatste lijken als SUV coupe een comeback te maken. Het lijkt wel de mensen niet meer leuk willen en het vooral praktisch moet zijn. De passie voor auto’s is gewoon vervangen te zijn door een passie voor smartphones en TV series.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North