• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Heb jij 180 mille over voor deze tijdmachine?

Auteur: willeme, gepost 10 oktober 2018 om 21:02 – 30 Reacties

Afbeelding Heb jij 180 mille over voor deze tijdmachine?Afbeelding Heb jij 180 mille over voor deze tijdmachine?Afbeelding Heb jij 180 mille over voor deze tijdmachine?Afbeelding Heb jij 180 mille over voor deze tijdmachine?Afbeelding Heb jij 180 mille over voor deze tijdmachine?Afbeelding Heb jij 180 mille over voor deze tijdmachine?Afbeelding Heb jij 180 mille over voor deze tijdmachine?Afbeelding Heb jij 180 mille over voor deze tijdmachine?

Revology Mustang
Als het een echte is, valt de prijs eigenlijk best mee.

Waarschijnlijk komt het door alle plugin-hybrides en autonome auto’s; binnen niet afzienbare tijd zullen wij allemaal in generieke blokkendozen rondrijden. We staan op een zeer bijzonder punt in de geschiedenis van de automobiel. Voor mensen die daar absoluut geen zin in hebben is er goed nieuws. Het Amerikaanse bedrijf Revology heeft namelijk een tijdmachine ontwikkeld alwaar je je in de jaren ’60 kan wanen, met de gemakken en de luxe die in 2018 mogelijk is.

Hun laatste project is op basis van een ’68 Mustang GT Fastback. Mede dankszij de kleur (Highland Green) lijkt de auto veel op de auto uit Bullit. In tegenstelling tot veel retro-modders is Revology echt voorzichtig te werk gegaan met de moderne touches. Een Singer Porsche is indrukwekkend vakmanschap, maar van een ‘klassieke look’ is absoluut geen sprake meer. Dat lukt Revology beter. De velgen zijn veel groter qua diamater, maar dankzij het velgbed valt dat niet direct op. De koplampen zien iets te modern, maar verder komt het zeer authentiek over.

Revology Mustang '18

Het interieur is toch wel het kunststukje van de auto. Er zijn namelijk extreem fraaie materialen gebruikt. Wat te denken van het zachte leder. Niet zo maar lederen bekleding, maar van de zelfde leverancier die Ferrari voorziet van leer. Ook het walnoot-houtwerk is erg gaaf. De combinatie met de metalen accenten geeft het interieur een zeer authentieke look. Er zijn twee dissonanten. Het scherm voor het navigatiesysteem detoneert weliswaar niet direct, maar valt wel op. Ten tweede: de automaathenbdel ziet er te modern uit.

Revology Mustang '18

Dat komt omdat de automaat dat ook is, het is in dit geval een moderne 6R80 zestraps automaat van Ford origine. Deze bak is gekoppeld aan ‘Coyote’ V8 met 435 pk. Het is ook mogelijk de auto te bestellen met een handbak. Je wordt dan automatisch beloond voor je goede smaak: die versie heeft namelijk 460 pk. Uiteraard zijn de remmen en het onderstel aangepast op het enorme vermogen. Eventueel kun je nóg betere remmen laten monteren. Waarom ze dat Revology niet meteen hebben gedaan is een beetje onduidelijk, want dit exemplaar kost namelijk een lieve 180.000 dollar…

Ook interessant!

  • Nieuwe Ford Mustang maakt gelijk debuut als brute GT3 racer
  • Ford laat de Mustang Mach-E naar benzine ruiken
  • BREEK: Mustang Mach E galoppeert echte Mustang voorbij
  • Ford Mustang Shelby GT500 rijtest
    Ford Mustang Shelby GT500 rijtest video

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

bullit, Ford, groen, Klassiekers, mustang, mustang-gt, restomod

Vorig bericht: « Stiekem gaat het supergoed met Tesla
Volgend bericht: BMW: “fanboys moeten niet zo zeuren” »

Lees Interacties

Reacties

  1. SimonMc zegt

    10 oktober 2018 om 21:04

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  2. Davion zegt

    10 oktober 2018 om 21:09

    Nice, ik wil em wel ! :)

    Login om te reageren
    • atrak zegt

      11 oktober 2018 om 15:59

      @Davion: Ik ook! Zonder navigatie en met handbak bitte.

      Login om te reageren
  3. 2wheeler zegt

    10 oktober 2018 om 21:17

    Dit is toch zo onnoemlijk veel vetter dan zo’n Singer. En die zijn al zo vet!

    Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      10 oktober 2018 om 21:26

      @2wheeler: nee sorry, ik vind een Singer veel mooier!

      Login om te reageren
      • 2wheeler zegt

        10 oktober 2018 om 22:36

        @rufctr01: hoef je toch geen sorry voor te zeggen! Kan jij ook niets aan doen ;)

        Login om te reageren
    • seanxtype zegt

      10 oktober 2018 om 21:59

      @2wheeler: doe mij maar een MGB LE50! Zijn iets betaalbaarder

      Login om te reageren
      • sabrerator zegt

        11 oktober 2018 om 20:18

        @seanxtype:
        You sir, have excellent taste!

        Login om te reageren
  4. reactief zegt

    10 oktober 2018 om 21:18

    Ik vind het interieur totaal niet kloppen bij de auto. Buitenzijde erg mooi, maar vooral door de kleur, niet door de aanpassingen.

    Dan is het aangehaalde Singer echt vele malen specialer met het geheel aangepaste body van carbon. En het interieur daarvan is ook vele malen mooier, de motor vele malen specialer en helaas ook vele malen duurder.

    En nu gebruik ik vele malen vele malen teveel.

    Login om te reageren
  5. kle500 zegt

    10 oktober 2018 om 21:20

    Velgbed? Never heard of..

    Login om te reageren
    • moveyourmind zegt

      10 oktober 2018 om 21:55

      @kle500: Weet het niet helemaal zeker, maar ik geloof dat ze in het bandenhotel velgbedden hebben staan.

      Login om te reageren
    • e28forever zegt

      11 oktober 2018 om 01:17

      @kle500:
      Deze term is nochtans gangbaar.

      Login om te reageren
  6. rickross zegt

    10 oktober 2018 om 21:21

    ooit koop ik een geretromodde murcielago, mark my words

    Login om te reageren
    • mperformance zegt

      10 oktober 2018 om 21:50

      @rickross: binnenkort komt er een filmpje op autoblog van een murcielago die door stipt polish point aangepakt is. Komt aardig in de buurt;)

      Login om te reageren
  7. moveyourmind zegt

    10 oktober 2018 om 21:41

    Het vakmanschap kan ik wel waarderen, maar ik begrijp nooit zo goed waarom je het karakter uit een klassieke auto zou willen halen en hem de rij-eigenschappen en deels ook uitstraling van een moderne auto zou willen geven.

    Natuurlijk, zo’n oude Mustang rijdt, hoe goed hij toen hij toen ook was, lang niet zo strak en verfijnd als een hedendaagse auto. En is een stuk primitiever uitgerust en heeft in het interieur hier en daar naar de maatstaven van nu wat cheape materialen, zoals plastic fantastic skai deurpanelen.

    Maar dat hoort er nu eenmaal bij, bij klassieker rijden. Dat je een stap terug doet in de tijd en je de sfeer van vroeger met al je zintuigen kan ervaren, je nog moet werken achter het stuur, en het soms een beetje behelpen is. Maar je ook kan genieten van al het moois dat auto’s van vroeger wel voor hebben op een modern stuk blik.

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      10 oktober 2018 om 23:14

      @moveyourmind: als je dit soort grappen kan veroorloven dan is een echte klassieker erbij toch het probleem niet?

      Login om te reageren
    • O plaat zegt

      11 oktober 2018 om 00:40

      @moveyourmind:
      eigenaar van een gerestomodde Mustang hier. Ik vind het anders wel tof dat mijn Mustang nu boven de 80 kilometer per uur instaat is om een bocht te nemen. Dat hij nu stopt als je remt en dat mijn stuurstang mij nu niet meer doorboort bij een lichte aanrijding. Als je weet wat je doet kan je bij een revisie van een 289/302 motor gemakkelijk 100 pk extra er uit halen. Al die dingen vind ik geen zonde, mijn uiterlijk en interieur zien er uit zo als hij in 1966 van de band rolde. De rest geeft alleen maar een betere rij ervaring en meer veiligheid. Ik zie echt weinig lol aan rijden met 250pk op trommelremmen die evengoed tot stilstand komt als een gemiddelde trein. Dat mijn volledig origineel uitziende radio nu aux ondersteunt en een soundsystem aanstuurt vind ik ook wel tof.

      Login om te reageren
  8. tmenges zegt

    10 oktober 2018 om 21:55

    Machtig mooi ding dit , interieur ook, alleen jammer van die zichtbare schroeven achterin, had voor dat geld wel beter afgewerkt mogen worden.

    Login om te reageren
  9. tvklarenbosch zegt

    10 oktober 2018 om 21:56

    Hmm het komt op mij een beetje over als een allegaartje van stijlen en materialen. Wel echt vakmanschap en een hele goeie kleur.

    Login om te reageren
  10. allesmetturbo zegt

    10 oktober 2018 om 22:04

    Erg zonde van dat te moderne scherm en automaatpook, verder wel goed gelukt. Ik had gekozen voor een retrolook radio met bt.

    Login om te reageren
  11. mopar70 zegt

    10 oktober 2018 om 22:05

    “Een Singer Porsche is indrukwekkend vakmanschap, maar van een ‘klassieke look’ is absoluut geen sprake meer.” Huh??

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      10 oktober 2018 om 23:16

      @mopar70: die snap ik ook niet. Ik hoop dat deze schrijver doelt op de DLS anders in een gangetje richting opticien een aanrader. Namelijk exact dezelfde touches, grotere velgen die origineel lijken en modernere lichtunits… Interieur is zelfs meer oldskool…

      Login om te reageren
  12. jaso013 zegt

    10 oktober 2018 om 22:09

    Ff kijken, ik heb er exact 171,34 voor over.

    Login om te reageren
    • rrvliet zegt

      11 oktober 2018 om 11:03

      @jaso013: oei, lekker. Ik kom niet verder dan 34,16 en er zitten nog 2 weken in deze maand..

      Login om te reageren
  13. vondick zegt

    10 oktober 2018 om 22:23

    Nee, is Amerikaans, dus niks

    Login om te reageren
  14. turbotoll zegt

    10 oktober 2018 om 22:47

    Kleur: check. Velgen (Crager Drag-Stars): check. Interieur: meh, te Volvo. Motor: juweeltje (E90-M3 die wel heel blijft).
    Maar waarom zo veel geld uitgeven terwijl Ford zelf dit gewoon veel beter maakt voor een fractie?
    Ze hebben immers zelf een Bullit edition.

    https://www.youtube.com/watch?v=DocTYnQO3os

    Login om te reageren
  15. e28forever zegt

    11 oktober 2018 om 01:14

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  16. ericc zegt

    11 oktober 2018 om 08:05

    Er zouden meer van die bedrijven mogen komen. Make car driving great again!

    Login om te reageren
  17. dirkv zegt

    11 oktober 2018 om 10:43

    Mooi project!
    Zijn die stoelen nu zo klein dat de hoofdsteunen niet boven het stuur uitkomen?

    Login om te reageren
  18. appeltaartislekker zegt

    11 oktober 2018 om 12:21

    Ik vind mooi.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North