• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Is deze 911 Turbo S de normaalste Mansory ooit?

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 13 april 2018 om 09:59 – 24 Reacties

Afbeelding Is deze 911 Turbo S de normaalste Mansory ooit?Afbeelding Is deze 911 Turbo S de normaalste Mansory ooit?Afbeelding Is deze 911 Turbo S de normaalste Mansory ooit?Afbeelding Is deze 911 Turbo S de normaalste Mansory ooit?Afbeelding Is deze 911 Turbo S de normaalste Mansory ooit?

Is deze 911 Turbo S de normaalste Mansory ooit?
“Tja, wat is normaal eigenlijk?” Wie een klein beetje verstand heeft van Mansory, zal weten dat de tuner niet bepaald vies is van het uitvoerig aanpakken van krachtige bolides. De Duitsers deinzen er niet voor terug hun doelwitten te hullen in een bijna gênante hoeveelheid carbon. Ergens ook wel terecht, aangezien ze een eigen autoclaaf hebben en het materiaal dus relatief eenvoudig te misbruiken is.

Desondanks lijkt het allemaal toch behoorlijk mee te vallen bij hun meest recente project. Dat is wel eens anders geweest. Vooral twijfelachtige schepsels als de Panamera en 488 Spider staan diep in het geheugen gegraveerd. In dat opzicht is de 911 Turbo S een stuk gemakkelijker te verteren.

Dat gezegd hebbende, hebben de mannen en vrouwen van Mansory absoluut niet stilgezeten. Praktisch overal waar je kijkt, zul je koolstofvezel ontdekken. De motorkap, luchtinlaten, bumpers, het spoilerwerk, enz.; er is zo snel geen plaats te ontdekken waar geen carbon schuilt, zelfs niet binnenin de wagen. De Turbo S heeft echter het voordeel in een subtiel kleurtje te zijn gelakt, waardoor het niet bijzonder storend is. Wil je jezelf alsnog doodergeren, dan kun je kiezen uit één van de vijftien kleuren.

Hoewel dit alles ongetwijfeld de nodige kilogrammen zal besparen, laat Mansory geen woord los over het gewicht van de Porsche. Hetzelfde geldt voor een eventuele vermogensupgrade en de prijzen. In beide gevallen houdt de tuner de lippen op elkaar. Mocht er niets veranderen, dan kunnen we rekenen op tenminste 580 pk uit een zescilinder boxermotor.

Ook interessant!

  • Porsche 911 Turbo kust Peugeot 206 in Friesland/Groningen
  • BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
    BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
  • Porsche viert een feestje met deze 911 Turbo S
  • Porsche 911 Turbo S Lightweight Package is sneller dan Tesla

Nieuwste artikelen

  • Video: en daarom bezuinig je niet op banden en remmen
  • Deze optie heb je nog niet eerder gezien op een Porsche
  • Koop een Brabus SLS AMG op Marktplaats
  • Gespot – Deze Ferrari 512 TR is om te smullen
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 991, carbon, mansory, Porsche, tuning, turbo, turbo-s

Vorig bericht: « Koop de allerlaatste Dodge Demon en Viper als paar
Volgend bericht: Verwacht dit weekend meer ploffende Renault-motoren »

Lees Interacties

Reacties

  1. Edge zegt

    13 april 2018 om 10:13

    Ik vind dat chipped carbon toch niet bepaald mooi. Alsof ze hier en daar wat restjes carbon bij elkaar hebben geperst. Dan zie ik toch veel liever het carbon waarbij de weefstructuur duidelijk zichtbaar is.

    Login om te reageren
    • jorden zegt

      13 april 2018 om 10:20

      @Edge: Het MDF-hout van de Carbon Soorten :p

      Login om te reageren
      • galgootje zegt

        13 april 2018 om 10:53

        @jorden: zoiets maar dan underlayment, chipwood plaat

        Login om te reageren
    • thierryvth zegt

      13 april 2018 om 10:26

      @edge: het is toch ook bij elkaar geperst carbon afval, dacht dat het iig zo was ontstaan

      Login om te reageren
    • drdre1 zegt

      13 april 2018 om 10:28

      @Edge: idd niet mooi, nu moet de Tupperware-brigade weer een nieuwe variant maken om de Hyundai Scoupés mee te sieren.

      Login om te reageren
  2. Gulli zegt

    13 april 2018 om 10:23

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  3. 2wheeler zegt

    13 april 2018 om 10:25

    Heel erg gaaf, kleurtje is misschien saai maar de details maken de wagen! Ik dacht trouwens dat forged carbon iets was wat Lamborghini had ontwikkeld..

    Login om te reageren
    • jweelden zegt

      13 april 2018 om 14:53

      @2wheeler: Samen met het Amerikaanse golf merk Callaway dacht ik. Zat ook op de Sesto Elemento.

      Login om te reageren
  4. willeme zegt

    13 april 2018 om 10:28

    Ik zou gewoon een nette 991 Turbo ‘Non-S’ opsporen in Duitsland. Ik slinger even de okazie-zoek-website aan.

    https://www.autoscout24.nl/aanbod/porsche-911-turbo-benzine-blauw-56346322-50be-4e67-a6a6-43f40d7c78cd?cldtidx=3

    Kijk, lekker saai. Normale stoelen, donkerblauwe lak, donker interieurtje. Niet spannend, maar in elk geval niet die lelijke Centre-lock wielen, maar wel de naafdoppen in kleur. Keurig.

    Vervolgens ga ik naar Ruf toe om hun kitje voor de 991 Turbo te monteren. Stufe 1 is al krankzinnig genoeg, want Ruf.

    https://ruf-automobile.de/wp-content/uploads/2015/10/991-Turbo-RUF-Performance-Upgrades.pdf

    Zowel de Turbo als de Turbo S gaan dan naar 635 pk en 860 Nm. Heb je voor 120 mille een krankzinnig snelle en onopvallende alleskunner voor dagelijks gebruik. Komt natuurlijk BPM bij, maar het is nog altijd minder dan wat je kwijt bent voor nieuwe 911 met wat opties.

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      13 april 2018 om 10:47

      @willeme: Prima spec! Het enige puntje wat mij niet echt aanstaat, zijn die two-tone velgen. Dit type velg is ook te vinden zonder zwartgelakte binnenzijde, dus daar zou ik dan voor gaan.

      Login om te reageren
    • yippiekaye zegt

      13 april 2018 om 11:41

      @willeme: De auto kost al 120k. Het RUF setje 10k en ik neem aan dat je hem nog op nederlands kenteken wilt zetten. Kost je nog 10k extra. Totaal 140k. Maar dan heb je wel iets erg lekkers.

      Login om te reageren
      • beefcake zegt

        13 april 2018 om 16:06

        @yippiekaye: kost zoiets serieus maar 10k om op NL kenteken te zetten? Valt me alles mee.

        Login om te reageren
    • ikleesookoverautos zegt

      13 april 2018 om 15:31

      @willeme: dat is ook een goed plan.

      Login om te reageren
    • Onehp zegt

      13 april 2018 om 17:28

      @willeme: beetje skeptisch, de stufe 1 koppel en vermogenskromme passen helemaal niet bij elkaar. Een werk van fantasie. Stufe 2 klopt dan weer. Als de vermogenskromme klopt op stufe 1 dan is ie wat saai en loopt niet lekker naar het rood door, turbo/uitlaat zitten aan de limiet. Dan liever Stufe 2 en evt het koppel wat begrenzen als je de betrouwbaarheid wil behouden en nog steeds meerdere launches na elkaar wilt doen zonder zorgen voor de aandrijflijn…

      Login om te reageren
      • willeme zegt

        13 april 2018 om 18:10

        @onehp: Bij Ruf weten ze behoorlijk goed wat ze doen, daar ben ik niet zo bang voor. Zit ook een behoorlijk prijsverschil in I of II (dankzij andere turbo’s). Dat is geen werk van fantasie, maar zo ‘geprogrammeerd’. Het is niet het maximale, eerder het optimale.

        Login om te reageren
        • Onehp zegt

          13 april 2018 om 18:34

          @willeme: Ruf heb ik op zich vertrouwen voor, maar de curves zijn een werk van fantasie, dat is een mathematisch feit :) en dat helpt dan weer niet echt…

          Login om te reageren
    • bmwfreak038 zegt

      13 april 2018 om 18:00

      @willeme: doe mij maar center lock

      Login om te reageren
  5. 917 Porsche + Audi zegt

    13 april 2018 om 11:03

    voor mij graag een ‘gewone’ turbo s aub

    Login om te reageren
  6. jaapies zegt

    13 april 2018 om 12:16

    Onder het artikel over een Bentayga W12 plaatste ik onlangs nog een reactie in de trant van: er bestaan geen normale niet ordinaire Mansory’s. Maar hier wil ik best een paar blokjes in rond…

    Login om te reageren
    • ikschrijfookoverautos zegt

      13 april 2018 om 18:07

      @jaapies: eensch!

      Login om te reageren
  7. thomcarspotter zegt

    13 april 2018 om 13:10

    Motorkap is niet van carbon, maar het kofferklepdeksel wel?

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      13 april 2018 om 17:30

      @thomcarspotter: wie o wie heeft de motor achterin verstopt?!?

      Login om te reageren
  8. bmwfreak038 zegt

    13 april 2018 om 18:00

    Lelijke vleugel.

    Login om te reageren
  9. piebepost zegt

    13 april 2018 om 19:05

    Met zo’n ingetogen Mansory ben je denk ik wl een beetje het losertje op een Marokkaanse bruiloft.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North