• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Japanners vergrijpen zich aan een Duitse BMW

Auteur: willeme, gepost 10 januari 2020 om 10:11 – 26 Reacties

Daar kon je natuurlijk op wachten.

De BMW Z4 en de Toyota GR Supra zijn gezamenlijk ontwikkeld. De keuze omdat te doen is vrij logisch. Zo konden zowel BMW als Toyota de ontwikkelingskosten delen. Logisch, want de afzet is niet enorm. Zonder de samenwerking waren beide auto’s waarschijnlijk niet op de markt gekomen.

Op zich is de verdeling ook vrij voor de hand liggend. BMW heeft nu een Z4 met softtop, de Toyota Supra is altijd een coupé. Zo zitten beide auto’s niet te veel in hun vaarwater. Wat we ook zien, is dat nu ook BMW-tuners zich bezighouden met de Toyota Supra. Denk aan AC Schnitzer dat nu een programma aan upgrades heeft voor de Supra. Veel techniek komt natuurlijk rechtstreeks bij de Z4 vandaan.

M-Sport

Vor vandaag is het precies andersom. De Japanse tuner 3D Design heeft juist upgrades klaarliggen voor de BMW Z4. Nu is deze tuner al gespecialeerd in het tunen van Mini’s en BMW’s. In eerste instantie zijn het voornamelijk cosmetische updates voor de ‘G29’, zoals de Z4 heet onder intimi. Zo is er een opzetstuk voor de voorbumper, vervaardig van urethaan. Je weet wel, dat spul waar ze ook golfballen van maken. De voorspoiler kan alleen gemonteerd worden als je gekozen hebt voor het M-Sport pakket of op de topper van de Z4-range, de M40i.

Spoiler

De achterspoiler (vervaardig uit het zelfde materiaal) kan op elke Z4 gemonteerd worden. Het is geen enorm grote spoiler, maar geeft de auto net even wat meer cachet. De diffuser is gemaakt can CFRP (combinatie van koolstofvezel en polymeer), maar past wederom alleen op Z4’s met een M-Sport achterbumper. Heb je je Z4 nog niet besteld, maar zie je deze upgrades wel zitten, bestel dan meteen even het M-Sport pakket.

Velgen tot 22 inch groot

Verder zien we een roestvrijstalen sportuitlaatsysteem. Uiteraard kun je kiezen uit grotere lichtmetalen velgen. Je kan kiezen uit 19 of 20 inch. 21 is dan weer niet mogelijk, maar 22 inch wel! Normaal gesproken is deze maat voorbehouden voor de Cullinans van deze wereld, maar op een Z4 kan het dus tegenwoordig ook. Wat het doet met het afrolcomfort zegt 3D Design niet, ook niet dat de rolomtrek met deze velgen zonder band. waarschijnlijk al te groot is. Maar mocht je om aandacht verlegen zitten: het kan in elk geval.

Motorische upgrades

In het interieur zien we ook het een en ander op detailniveau, zoals sportieve panelen en koolstofvezel schakelflippers. Maakt je leven toch wat completer en dus beter. De BMW Z4 van 3D Design loopt geen streep harder dan de normale uitvoering. Voor andere BMW’s heeft de Japanse tuner wel upgrades in de aanbieding, dus het ligt in de lijn der verwachting dat deze later zullen volgen. Je kan anders al bij G-Power, Dahler of AC Schnitzer terecht voor meer Pferden.

Ook interessant!

  • Pimp je BMW leasebak met een AC Schnitzer stuur
    Pimp je BMW leasebak met een AC Schnitzer stuur
  • Standaard BMW 5 Serie krijgt M5 power van AC Schnitzer
  • Loodzware BMW M4 Cabrio heeft lichtgewicht goodies
  • BMW Z4 is gladgetrokken met deze facelift
    BMW Z4 is gladgetrokken met deze facelift

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

3d-design, BMW, tuning, z4

Vorig bericht: « Autoblog @ Autosalon Brussel 2020 – Deel 3
Volgend bericht: Honda slijpt de Civic Type-R fijn »

Lees Interacties

Reacties

  1. dirk1414 zegt

    10 januari 2020 om 11:11

    Geen fan van al die kleine foto’s

    Login om te reageren
    • breakingpoint zegt

      10 januari 2020 om 11:12

      @dirk1414: de app was al ruk, en sedert 2020 is het een ramp.

      Login om te reageren
      • willeme zegt

        10 januari 2020 om 13:16

        @breakingpoint: Dit is niet hoe het definitief is, uiteraard.

        Om te zorgen dat jullie allemaal gebruik kunnen maken van de site en app en Autoblog enorm groeit, moeten we veel verbouwen op de achtergrond. We zitten nu MIDDEN in dat proces. Dat het niet perfect was, dat weten we. We zijn bezig om dat voor je aan te passen.

        Overigens zijn de meeste onhebbelijkheden in de app, die bijna niet wordt gebruikt. Als service naar de trouwe lezers zijn ermee bezig, uiteraard. Maar de hoofdsite heeft prioriteit, met de app zijn we bezig, maar die zal de site volgen.

        Login om te reageren
        • camber24 zegt

          10 januari 2020 om 14:12

          @willeme: wordt de app bijna niet gebruikt? Ik geloof je, en je zal je vast wel baseren op een snelle inlog op google analytics, maar als ik zie hoeveel reacties over de app gaan, en hoeveel reacties er geplaatst worden via de app, dan verbaast me dat.

          Login om te reageren
          • willeme zegt

            10 januari 2020 om 14:55

            @camber24: Van de actieve gebruikers (die comments achterlaten), maken er veel gebruik van de app. Maar dat is echt een hele kleine hoeveelheid. 1 op 30 ongeveer volgens mij. Daarbij is site de basis van een app, dus het fundament moet goed zijn ;)

            Login om te reageren
            • camber24 zegt

              10 januari 2020 om 15:15

              @willeme: thanks voor een inzicht. Grappig, ik had echt gedacht dat de app gebruikers zwaardere gebruikers waren. Maar ik hoor dus bij die 1 van de 30. Had mijn moeder dus toch een beetje gelijk; bijzonder ;-)

              Login om te reageren
            • racerx zegt

              10 januari 2020 om 15:39

              @willeme: dat verbaast me eigenlijk best wel, nu snap ik opzich ook wel dat de app niet het meest aantrekkelijke stuk software is dat er in de appstore te vinden is. Ikzelf vind het jammer, ik autoblog bijna alleen maar via de app en zoals eerder aangegeven zou een geliktere variant mij wellicht over de streep trekken om een abonnement af te sluiten. Ook zou je op die wijze met een heldere layout wellicht beter meer advertenties kunnen verwerken, wat onder de streep hopelijk winst oplevert. Ik ben erg benieuwd naar het resultaat, succes met de ‘verbouwing’!

              Login om te reageren
              • hotze zegt

                10 januari 2020 om 19:10

                @racerx: gebruik ook vnl.de app. Ben er wel happy mee hoor ? Heb een pl.hekel aan reclame op tv, op pc of app is het best ok. Alleen weinig reclame in de app, dat mag wel meer hoe vreemd dat misschien klinkt.

      • camber24 zegt

        10 januari 2020 om 14:12

        @breakingpoint: ‘sedert’, prachtig woord. Wordt te weinig gebruikt.

        Login om te reageren
    • jmeverts zegt

      10 januari 2020 om 11:56

      @dirk1414: is toch tijdelijk mag ik hopen

      Login om te reageren
    • 3246cm252kw zegt

      10 januari 2020 om 22:35

      @dirk1414: ja echt! Helemaal ka uu thee!

      Login om te reageren
  2. nofxke zegt

    10 januari 2020 om 11:13

    Kan de fotogallerij aub terugkomen? Die kleine fotootjes in de app zijn echt rampzalig…
    Of je moet elke foto apart openklikken en wegdoen of je ziet gewoon niets….

    Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    10 januari 2020 om 11:15

    Kan de oude gallery weer toegevoegd worden aan de website? De plaatjes zijn nu zo klein dat ik eigenlijk geen oordeel kan vellen over de uiterlijke verfraaiingen.

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      10 januari 2020 om 13:17

      @dutchdriftking: Nee, de oude gallery was een archeologisch onding ;-). Het wordt allemaal heel veel beter :)

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        10 januari 2020 om 13:52

        @willeme: Nog even geduld dan maar :)

        Login om te reageren
  4. JamesBond007 zegt

    10 januari 2020 om 11:30

    @iedereen

    Ze zijn bij Autoblog druk bezig met vernieuwingen aan de website & app. Deze veranderingen zijn tijdelijk. Straks hebben we hopelijk een fatsoenlijke app

    Login om te reageren
    • willemvdberg zegt

      10 januari 2020 om 11:44

      @jamesbond007: het zou fijn zijn als ze ons dan op de hoogte houden.. wanneer kunnen we de vernieuwing verwachten?

      Login om te reageren
      • jmeverts zegt

        10 januari 2020 om 11:57

        @willemvdberg: ja een berichtje met ‘zo staan we er voor vanwege xyz, en dit is ons plan dus je kunt dit verwachten’ zou geen kwaad kunnen

        Login om te reageren
        • willeme zegt

          10 januari 2020 om 14:57

          @jmeverts: We houden jullie via de comments op de hoogte ;-). Net als met een verbouwing van een pand is het niet met zekerheid te zeggen wanneer het helemaal af is. We zijn echter hard aan het werk om te zorgen dat jullie nog beter gratis al het autonieuws en leuke artikelen kunnen consumeren.

          Login om te reageren
          • willemvdberg zegt

            11 januari 2020 om 16:10

            @willeme: thanks! Ik zag al andere reacties van je hierboven, maar fijn dat je een update geeft..

            Login om te reageren
  5. toniominestrone zegt

    10 januari 2020 om 12:55

    Wat een gezeik allemaal, die gasten doen hun best.

    Login om te reageren
  6. eigenwijs zegt

    10 januari 2020 om 15:31

    “De voorspoiler kan alleen ..” heet zo’n ding niet gewoon een splitter?

    Login om te reageren
  7. bbfix zegt

    10 januari 2020 om 20:17

    Neus lijkt wel wat op de Fiat 124…

    Login om te reageren
  8. oxidizers zegt

    10 januari 2020 om 21:36

    ~Hmm niet echt mooi…

    Login om te reageren
  9. 3246cm252kw zegt

    10 januari 2020 om 22:37

    Er zijn wel meer tuners dan enkel die 3…

    Maar een Duitse BMW is wel een beetje dubbel op :-D

    Login om te reageren
  10. kroezeder zegt

    10 januari 2020 om 22:57

    Hebben jullie ook een site ?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North