• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lexus bereikt ‘grote’ mijlpaal in Europa

Auteur: willeme, gepost 27 oktober 2020 om 13:01 – 21 Reacties

Lexus Europa mijlpaal

Eindelijk, na 21 jaar weet Lexus ook in Europa een grote mijlpaal te bereiken!

Aziatische luxemerken en Europa is niet een heel goede combinatie. Wij bewoners van De Oude Wereld moesten er een beetje aan wennen. Op één of andere manier vinden wij betrouwbaarheid, uitrusting, bouwkwaliteit en prestaties toch minder belangrijk, dan dat wij denken.

21 jaar voor 1.000.000 exemplaren

Het heeft Lexus namelijk 21 jaar gekost om een belangrijke mijlpaal te halen. Onlangs is namelijk de 1.000.000ste Lexus in Europa afgeleverd. Het grootste gedeelte daarvan zijn crossovers. Lexus zegt zelfs ‘SUV’s’, maar telt de SUV’s en crossovers bij elkaar op. De echte SUV’s van Lexus, de GX en LX, worden wel in Europa verkocht, maar niet Nederland.

Populairste Lexus in Europa

De populairste Lexus in Europa is de RX. Daarvan zijn er 289.284 van verkocht. Alle echt gave Lexussen zoals de SC, LC en RC zijn aanzienlijk zelfzamer. De NX en UX doen het relatief gezien erg goed, zeker nu ze maar net op de markt zijn.

  • Lexus mijlpaal Europa
  • Lexus mijlpaal Europa
  • Lexus mijlpaal Europa

Dit zijn de best verkochte Lexus modellen in Europa:

ModelAantal exemplaren
Lexus RX259.284
Lexus IS202.210
Lexus NX155.366
Lexus CT97.637
Lexus GS74.998
Lexus LX58.234
Lexus LS39.059
Lexus UX32.972
Lexus ES26.949
Lexus GX14.862
Lexus RC7.083
Lexus SC6.202
Lexus LC1.816
Lexus LF-A34

Lexus in Nederland

Ondanks dat Lexus in Europa een belangrijke mijlpaal haalt, zijn wij in Nederland vrij behoudend. Verkoopsucces hangt veel af van subsidies tegenwoordig. De populairste Lexus in Nederland is de CT (meer dan 10.000 exemplaren). De IS staat op nummer 2 (meer dan 5.800 stuks) en de RX op drie (meer dan 4.300).

De Lexus GS wist van 1991 tot 2018 slechts iets meer dan 1.500 eigenaren te verleiden tot aanschaf. De NX crossover is met bijna 1.100 stuks de laatste Lexus waar er in Nederland meer dan 1.000 van zijn verkocht. Ook in Nederland bungelen de leuke modellen (SC, RC, LC en LF-A) onderaan de statistieken.

Lexus Europa mijlpaal

In Nederland zijn de CT en RC onlangs van de markt gehaald. Op dit moment kun je aankloppen voor de UX, NX, ES, RX (L), RC-F, LC en LS.

Ook interessant!

  • Lexus ES rijtest
    Lexus ES (2022) rijtest
  • Lexus
    Video: meneer bekijkt Lexus op zeer bijzondere wijze
  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video
  • Video - Lexus ES is iets kwijt

Nieuwste artikelen

  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
FacebookTweetPinLinkedIn

autoverkoop, europa-eu, Lexus, Video

Vorig bericht: « Dít kost de spiksplinternieuwe Opel Crossland (zonder X)
Volgend bericht: Overfinch Sandringham Edition is de ultieme Range Rover »

Lees Interacties

Reacties

  1. toyotafortuner zegt

    27 oktober 2020 om 13:22

    Toch nog ruim 58k LX’en nice. Gefeliciteerd Lexus!

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      27 oktober 2020 om 16:37

      @toyotafortuner: ik heb zo’n vermoeden dat er een gedeelte Rusland wordt meegerekend!

      Login om te reageren
      • E550 zegt

        27 oktober 2020 om 17:00

        Dat komt inderdaad door Rusland, waar de LX erg populair is. Hij wordt namelijk nergens in de EU aangeboden. Als ik er één zag in Europa, dan had ie altijd een Russisch kenteken.
        Zelfde geldt voor een aanzienlijk deel van de RX en 99% van de GX, die tevens ook in Rusland verkrijgbaar is.

        Login om te reageren
        • toyotafortuner zegt

          27 oktober 2020 om 17:49

          @e550: pak aan, een LX op geel: https://www.autojunk.nl/2020/09/lexus-lx570-257043. T is wel een Amerikaanse import

          Login om te reageren
          • E550 zegt

            27 oktober 2020 om 20:38

            Als inboedel mee? :D Gek dat de Russische pre-facelift minder PK’s hebben dan de US-spec. Bij de Tahoe is het juist andersom.

            Login om te reageren
  2. vpowert zegt

    27 oktober 2020 om 13:43

    Als je nou een GS rijdt van 2005/2006 en een nieuwe willen… verkoop mij je oude GS! Ik ben al even op zoek naar een mooie, maar ze zijn er zo weinig :-(

    Login om te reageren
  3. mashell zegt

    27 oktober 2020 om 13:43

    Hoelang zouden ze nog in Europa op de markt blijven? Ik heb ergens het gevoel dat Toyota op een gegeven moment de stekker uit Lexus in Europa zal trekken.

    Login om te reageren
    • cdlop01 zegt

      27 oktober 2020 om 15:41

      Dat gevoel heb ik ook. Lexus krijgt ook nauwelijks goede marketing ondersteuning, zeker niet in Nederland. Louwman doet niets met Lexus, schande. Wij rijden sinds kort een Lexus ES, geweldige wagen, zeer zuinig, extreem stil en eigenwijs Japans. Voor de liefhebber wat anders te rijden. Onbegrijpelijk dat Louwman niet meer ES’en eeet te verkopen, dan doe je er gewoon niets mee. Met de marketing en pr kracht van VAG zou Lexus veel succesvoller zijn. Wat dat aangaat kan Louwman/Toyota veel leren van pon/vag….. . En ze moeten snel met serieuze EV komen maar dat duury nog zeker 3 jaar helaas tot die tijd kpmen er plugin hybrids van de NX en RX.

      Login om te reageren
      • goodvibrations zegt

        27 oktober 2020 om 21:46

        Ik denk dat Lexus net iets de veel de nr.2 is voor veel mensen in Nederland.Te exotisch.. Men probeert het niet eens.. BMW, Mercedes en Audi vind men toch een veilige keuze.
        Louwman doet qua marketing wellicht onder voor Pon.. Maar de service is geweldig.. Gewoon netjes beleefd geen interessant doenerij. Kosten ok zowel gebruik als onderhoud.. En ook nog haal en breng service.. Audio is brilliant als je Mark Levinson hebt..
        Wat lexus zelf beter kan doen is in het C D en E segment goede alternatieven neerzetten.. Voor audi en BMW wat ze met de eerste IS deden.. Nu is hun portfolio voor mijn gevoel voornamelijk VS georiënteerd en Europa is “bijvangst”.. Wat overigens ook niet heeft geholpen @wouter ?? is overdreven zeuren over die CVT… Ze halen allemaal, ook de IS, 1:20.. Rijden enorm soepel.. Maar ja dan gaat een journalist ff drag racen en zeurt over die CVT…
        Terwijl het een subliem stuk techniek is dat nooit stuk gaat en alleen ff aanwezig is bij volgas.. Inderdaad minder mooi dan een DSG.. Maar op alle andere momenten superieur…

        Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    27 oktober 2020 om 13:59

    Tja, ze maken mooie auto’s met fijne motoren. Maar de CVT automat gooit roet in het eten. Maar goed, dan blijven we gewoon dromen van een LFA.

    Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      27 oktober 2020 om 14:58

      @dutchdriftking: nou, ik heb niks te klagen over de CVT in m’n GS450h…

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        27 oktober 2020 om 17:40

        @406_v6: Technisch prima, maar zo saai. Lexus heeft schitterende sedans (helemaal met F-sport pakket) en prima motoren. Maar dankzij de CVT is het eigenlijk geen 3-serie concurrent meer. En dat is erg jammer.

        Login om te reageren
        • 406_v6 zegt

          27 oktober 2020 om 21:57

          De GS450h is/was een concurrent van de 5-serie/E-Klasse. En die CVT is simpelweg geweldig!

          Login om te reageren
    • SvenskaAeroplanAB zegt

      27 oktober 2020 om 17:41

      @dutchdriftking: dat is wel een ouderwetse gedachte hoor… Die CVT’s worden ook doorontwikkeld. De automaat van een nieuwe Lexus nu is echt in niks te vergelijken met die van pak hm beet 10 jaar geleden…

      Login om te reageren
  5. pyrat zegt

    27 oktober 2020 om 14:54

    Te saai (vroege modellen) of te overstyled (late modellen).

    Geldt ook voor de interieurs.

    Heb wel een zwak voor de eerste IS, met name de 300. De rest kan me gestolen worden (LFA wel briljant maar ook erg lelijk).

    Kortom, het verbaast me niet dat ze zo weinig verkocht worden hier.

    Login om te reageren
  6. mynameisjeroen zegt

    27 oktober 2020 om 15:03

    De meest succesvolle Lexus in Nederland is de CT. Goed idee om die dan uit de catalogus te halen.

    Login om te reageren
    • smoked zegt

      27 oktober 2020 om 15:05

      @mynameisjeroen: door de kromme lease regeltjes een aantal jaar terug, daarna was het ook over voor de luxe prius.

      Login om te reageren
    • mynameisjeroen zegt

      27 oktober 2020 om 15:06

      @mynameisjeroen: of zijn die allemaal in 2011 en 2012 op kenteken gezet.

      Login om te reageren
  7. knapzuur zegt

    27 oktober 2020 om 15:06

    ..in 21 jaar net zoveel auto’s verkopen als een klein merk in 10 jaar doet van één model..

    Login om te reageren
    • mahansz zegt

      27 oktober 2020 om 19:13

      @knapzuur: je doet je naam eer aan!

      On-topic: een mooie mijlpaal, blij om te zien dat ook dit soort fabrikanten op de EU markt zijn, goed voor de diversiteit en houdt de concurrentie scherp.

      Login om te reageren
  8. boomhauwer zegt

    28 oktober 2020 om 13:25

    Wat is de LFA een schoonheid aan het worden. Die veroudert amper.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North