Lezersvraag: hoeveel opties zitten er op jouw auto?

Auteur: , 225 Reacties

In reclames word je vaak met een scherpe vanafprijs naar de dealer gelokt. Eenmaal daar kom je erachter dat de wielen en het stuur nog net standaard zijn; voor de rest moet bijbetaald worden. Hoeveel additionele gadgets heb jij op je auto?

Porsche Cayenne

Uit een onderzoek onder Britse consumenten blijkt dat Porsche rijders de meeste euro’s stukslaan op de optielijst, gemiddeld 8.700 euro. Een Cayenne wordt zelfs voor 11.800 euro gevuld en is daarmee de duurst aangeklede auto. Maar ook andere premium merken hebben enthousiaste vinkjeszetters. BMW staat op twee, met 4.600 euro. Met 9.400 euro zijn X5 rijders daar het meest royaal. Op de derde plaats komt Mercedes binnen. 4.100 euro wordt daar gemiddeld aan de vanafprijs toegevoegd. De SLK wordt het dikst aangekleed. De Top-5 wordt afgesloten door MINI en Audi, die respectievelijk voor 3.500 euro en 2.800 euro euro aan opties krijgen.

Natuurlijk is een Brit geen Nederlander maar het geeft een aardig idee van wat we stukslaan op opties. Op een middenklasser zal het een paar duizend euro zijn, op een luxe zakenauto wat meer. Per persoon is het uiteraard verschillend. Een autoliefhebber zweert misschien bij leer en 19 inch velgen, terwijl de gemiddelde vrouw liever gaat voor navigatie.

Bij het kopen van een auto is het doorspitten van de optielijst vaak een heel karwei. Het is de kunst om binnen je budget een goede afweging te maken. Maar waar ga je voor? Kies je een dikke motor en weinig opties? Of ga je voor een afgeladen uitvoering met een instap-dieseltje?

Wie wel eens met de online configurator van bijvoorbeeld Audi of BMW speelt, weet dat de prijs van een premium gebakje gemakkelijk over de kop gaat. Een Audi A1 voor 40.000 euro of een BMW 3 serie die richting de 70.000 euro kruipt is geen uitzondering. Zijn die auto’s nou echt zo karig uitgerust of willen we ons wanen in volledige luxe?

Het verschilt een beetje per merk hoeveel je ‘kosteloos‘ meekrijgt. Waar je bij de Fransen over het algemeen een hele aardige standaarduitrusting hebt, is het bij de Duitsers vaak schandalig kaal. Een leren stuurwiel, velgen of cruisecontrol? Op een VW Golf is het niet standaard. Maar ook een Audi A4 met wieldoppen is geen uitzondering. Wil je meer dan mag je flink lappen.

Hebben we liever een lage vanafprijs of een wat betere uitrusting? En voor welke opties heb jij gekozen? We zijn benieuwd, post het in de comments.

UPDATE: Lezer mahansz spotte deze prijslijst bij een Porsche dealer. De standaard 184.999 euro kostende Panamera staat met opties in de showroom voor 280.488 euro. Bijna een ton aan extra’s!



225 reacties

BMW 120d, vanafprijs 28.000 euro, factuurprijs was 42.000+
-edit: nutteloze bijdrage-
@marokkaanseheld:
Opties zijn gewoon fucking duur.
@Nijntje_: Wat heb je er allemaal bijgenomen dan?
@oskaar7:
Ohja, opties:

M pack interieur
M pack exterieur
Leer dakota zwart
metaalkleur zwart
Navi proff
zetelverwarming
Hifi pakket
lichtpakket
lichtsensor
regensensor
elektrische ruiten voor & achter
parkeersensoren
automatische versnellingsbak
en dan nog wat prullen
zonnewerend glas
handsfree bellen…
….
@Nijntje_: Maar dik hoor!
@Nijntje_: een hele hoop dingen die in mijn ogen niet echt nodig zijn. Maar als jij er plezier mee hebt was het dus duidelijk de goede keuze.
@ej20g:
de 3 duurste opties:
automaat – essentieel voor een daily
m pack – het oog wil ook wat
navi – handig & het grote scherm is leuk

Hifi pakket: standaard klinken de speakers echt niet
Zetelverwarming: leer is IJSKOUD in de winter
licht en regensensor, niet echt nodig
lichtpakket: ziet er leuk uit als je de auto open/sluit
automatisch dimmende binnen/buiten spiegels: handig. Kan je ook de spiegels elektrisch inklappen op krappe parkeerplaatsen
automatische airco: draaiknoppen zijn echt niet meer van deze tijd
elektrische ruiten: idem automatische airco…
@Nijntje_: maar wel een 120D? Die logica snap ik niet, lease dan?
@mightymike: neen, prive gekocht. 118d / 120d is fiscaal even duur in wegentax. Maar een 120d is wel stukken sneller als een 118d
@Nijntje_: het is toch te zot dat een auto met een vanaf prijs van 28000€ geen elektrische raambediening heeft of een pakket dat je van licht voorziet als je in- of uitstapt…… Inklapbare buiten spiegels zijn ook standaard op de meeste middenklasse-auto’s. Je moet er blijkbaar wat voor over hebben om in de kroeg te kunnen laten zien dat je premium rijdt.
@ropbp: klopt. Maar dat is premium zeker!? Ik rij liever een boemvolle 1 dan een kale 3/5
@ej20g: jij hebt nog nooit iets aangeschaft wat je niet echt nodig hebt?
@rikus: uiteraard heb ik dat wel gedaan. Maar als het op een auto aankomt hou ik het het liefst relatief puur. Airco vind ik bijvoorbeeld niet echt nodig hier in Nederland.

Oh en @Nijntje_, het kan zijn dat mijn reactie hier niet komt te staan omdat ik via de app reageer. Dat blijft een groot probleem met de Autoblog app.
@ej20g: Airco is erg handig in onze regenachtige landje hoor. Ik zou niet meer zonder willen. Zelfde geld voor regen- en lichtsensor. Kost geen fuck.
@ej20g: als je zo denkt kun je net zo goed een up kopen. Ik zou een auto voor mijn plezier willen, niet als noodzaak. Als ik het geld ervoor had zou ik ook helemaal los gaan op de optielijst.
@towi1989: ik koop een auto uit noodzaak, maar zorg daarbij ook dat het een leuk rijdende auto is. Mijn auto wordt naast mijn daily driver namelijk ook mijn hobbyproject. Daarom vind ik dingen als airco en stoelverwarming niet echt nodig, dat held zou ik liever steken in een optionele sportievere ophanging en/of sterkere motor.
@ej20g: Zelfs met regen is airco handig, laatst met 4 man, allemaal een natte jas/kleding, in de auto gestapt en na 100meter rijden besloegen de ramen al. Met het raam open rijden was geen optie ivm de regen dus airco aan en binnen een paar seconden waren de ramen weer helder.
@civicfk3: Vooral dit. Mensen moeten leren beseffen dat airco niet enkel voor die warme zomerdagen is.
@civicfk3: dat lukt met een goede ontwazemingsinstallatie ook. Onze auto heeft geen airco en die krijgt het ook prima weg. Ik geloof best dat airco ook wat dat betreft zijn voordelen heeft, maar (voorlopig) zijn die voordelen voor mij niet groot genoeg om voor airco te gaan.
@ej20g: Geen idee wat een “ontwazemingsinstallatie” is, ik heb het zelfs gegoogeld maar die kon ook niks vinden. Zodra er een vochtbron in de auto is (wij met ons 4en en natte kleding) blijven de ramen beslaan en om nu met een sponsje over het voorruit te gaan is ook zo pauper :’). Gelukkig heeft mijn Polo standaard airco, want mijn Polo komt ook 2x per jaar in warmere landen. Ik heb wel als optie climate control erbij genomen voor een schamele 230 euro.
@civicfk3: ik zal het verkeerd getypt hebben, ik bedoel uiteraard de blazer die de vocht uit de auto werkt. Weet zo snel niet hoe ik het anders moet noemen.:) Verder snap ik je punt uiteraard wel, hoe eerder het weg is hoe beter en het liefst zonder te moeten vegen met een sponsje of doekje. Airco kan daar inderdaad goed bij helpen, dat geloof ik zo. Dat jij veel baat hebt bij de genomen optie(‘s) is goed om te horen natuurlijk. Zelf zou ik het echter niet zo snel nemen ondanks dat ik het zeker wel begrijp.
@ej20g: Airco is mijn eerste optie die ik juist neem. Ooit al eens een afspraak gehad om iets te gaan eten. Niets vervelender dan op een warme dag uit je hemd te zweten voor je iemand ontmoet.
En dat voor een bagatel van een paar honderd euro (als je het niet standaard op je model hebt). Dat geld moet je dan relatief zien ten opzichte van je wagen van duizenden euro’s. Elke cent waard als je het mij vraagt.
@Nijntje_: belachelijke meerprijs. Lekker genaaid.
@Nijntje_: een M-Pakket high executieve dus… Met hifi en stoelverwarming extra….
@Nijntje_: sorry, had reacties niet doorgelezen.
@Nijntje_:
Was ik ook eerst van plan, uiteindelijk voor een 123d gegaan omdat een deel van de gewenste opties (cruise control, leder, metallic lak, climatronic, grotere wielen, sportremmen, zwaardere koppeling etc reeds standaard waren) verder +/- 10000€ opties en 5000€ accessoires. Eindelijk is het best om een hoge vanafprijs te hebben met weinig opties dan heb je minder afschrijving, opties maken de auto maar bij verkoop ben je bijna 100%verloren.
@roadrebel123d: opties bij inruil niet wel accessoires….
@roadrebel123d: Grappig! Ik heb ook een 123d met een lading opties. Gelukkig zelf gekocht als gebruikte auto en niet als nieuwe; de 1e eigenaar heeft er namelijk net zoveel voor betaald als voor een kale 525i…
Nou, ik heb een Passat 1.8Turbo, met aircondition, stoelverwarming, automatische regensensor en parkeersensoren, verder heb ik ook nog 16 inch wieldoppen, vind het wel prima zo, zo wordt ik ook niet gezien als een petje, en wordt ik nooit aangehouden, ik zwaai daarom altijd naar de politie als hun mij zien! :)
@marokkaanseheld: pssstt je bent een marokkaan je hoeft niet te zwaaien
@r32turbo: Ik moet de goeie voorbeeld geven aan de jeugd en mijn kinderen.
@marokkaanseheld: als je het goede voorbeeld ook op andere vlakken wilt geven….. ‘Ik word’ is ALTIJD zonder ‘T’.
@r32turbo: Jij valt al in de juiste doelgroep, daarom hoef jij niet te zwaaien.
@heidi: ahahah ik probeer niet racistisch te doen, want ben zelf ook van turks kom af :)
@r32turbo: Het is niet rasistisch. Het is inmiddels algemeen bekend dat de grote steden te kampen hebben met criminele , overlast veroorzakende marokkanen.
@r32turbo: Racistisch? Je bedoelt stereotype. Zoals het stereotype dat een Turk te pas en te onpas het woord racisme in de mond neemt zonder te weten waar hij het over heeft..
@r32turbo: maaslaan?
Goeie vraag…

Niet allemaal tegelijk naar de auto toe lopen en de opties tellen hé.
@ot92:
Daar ben ik snel klaar, ik heb niks met overbodige ballast.
Mijn opties: turbodrukmeter, watertemperatuurmeter, radio, Forge inlaat en intercoolerslangen en dan heb ik het geloof ik wel gehad….
In de andere zit een optionele voetensteun voor de bijrijder, kan die zich een beetje schrap zetten.
Audi is veelste duur met opties maar dat wisten we al. laatst zelf langs geweest voor naafdoppen voor audi velgen, ze vragen 20 euro per stuk!
@MAB: Bij de dealer is alles duur…
@ot92: Ja klopt maar zoveel had ik niet verwacht, ik zei ook gelijk dat ik de plastic kapjes wilden en niet van massief goud maar dat vond hij niet zo leuk.
@MAB: Ik heb ze ook vorig jaar voor me Passat 3C/B6 Sedan moeten kopen. Koste mij iets van 45 euro, normaal kosten ze ook zo rond de 80 euro. Een dealer als sponsor heeft veel voordelen. :)
@ot92: dat is wel fijn ja maar prijzen gaan nog steeds nergens over, vooral bij audi niet. Bmw valt in dat geval nog wel mee.
@MAB: Achja… Vergeet niet dat je ”premium” rijd he… dus daar ”pakken” ze je ook op met de onderdelen.
K kan niet vanbuiten zeggen wat de opties kostten, maar de extra uitrusting op mijn Berlingo zijn:
Twee zone automatische airco
Cruise controle
Parkeersensoren achteraan
Donkere achterste ruiten
Appart te openen achterruit in de kofferklep
Automatische lichten
Automatische ruitenwissers
Afneembare trekhaak

Enige opties dat ie niet heeft: kids pack, 3 apparte stoelen achter, zijdelinkse airbags en t modutop dak.

Opties bij de Saxo:
Bi-Ton lak (donker en licht grijs)
Open dak
Ohja, opties:

M pack interieur
M pack exterieur
Leer dakota zwart
metaalkleur zwart
Navi proff
zetelverwarming
Hifi pakket
lichtpakket
lichtsensor
regensensor
elektrische ruiten voor & achter
parkeersensoren
automatische versnellingsbak
en dan nog wat prullen
….
” Te veel betalen en weinig geven, doet den gekken in vreugde leven ”

Me loopt in zulke gevallen schaterlachend de toonzaal uit .

Sterker nog, ik zou geeneens bij zo’n primijum merk op bezoek willen gaan.
Zolang er lekker veel uit wordt gegeven aan opties, zal de standaard uitrusting van premium merken niet echt beter worden.. Maarja who care’s
We vinkten 1 optie aan op onze Citroën Berlingo XTR ….
1 volwaardig reservewiel (gemonteerd ! want je kon het ook los in de kofferbak meekrijgen) aan 50 euro.
Het succes van BMW, Audi en Mercedes: lage vanafprijs maar kale auto.
Voor hetzelfde geld heb je een dik aangekleedde Mondeo, C5, 508, Laguna, …..
Mijn keuze is dan toch de goed aangekleedde
@saxoke: ge moet,maar eens naar een ford dealer gaan! Ge schrikt u nen bult van de prijs van ne mondeo…! Voor die prijs zit je aan een wagen van een premium merk hoor.
@nick1407: hier in belgie valt t heel goe mee. Een full option mondeo is nog steeds goedkoper dan een simpel aangekleedde 3reeks. Daarbij is de mondeo ongeveer zo groot als een vorig model 5 reeks…. dan kan je een mondeo echt niet duur noemen.
@saxoke: Dik aangeklede opel Astra gtc koste ongeveer hetzelfde als een mercedes c-coupe met gelijkaardige opties… Je verschiet hoeveel korting je krijgt als je een beetje kan onderhandelen!
@stanny: dat is dan toch echt geen onderhandelen meer. Dat is de Mercedes dealer afpersen.
Scan de offertes in en je komt geloofwaardiger over….
@nick1407: watals ik je vertelde dat “premium” niet bestaat?
@ej20g: jawel, premium is duur, kaal en nog ni groot ook ni…
@saxoke: lage vanafprijs bij Audi, BMW en Mercedes? Huh, die premium merken hebben toch echt een hogere vanafprijs dan de door jou genoemde “bread and butter” auto’s. Het gaat allemaal om imago, een vergelijkbare Audi is gewoon flink duurder dan een Mondeo. Sommigen kunnen/willen/moeten daar hun status aan ontlenen. En die status mag wat kostten, dat weten de prijslijstopstellers bij die merken ook. Deze merken maken bewust de basis uitvoeringen onaantrekkelijk (zwart met zwart en zwart plastic), wil je het wat inspirerender dan kun je veel kiezen maar het kost je ook veel.
@mashell: klopt helemaal wat je zegt. Alleen zeg ik dan dat een bvb dik uitgeruste c5 met v6 hdi en 240pk met alle opties nog steeds goedkoper is dan een “kale” 530d (ze zijn zowat evengroot dus de vergelijking klopt wel)
Maar iemand die een 530d of 330d zoekt die zal er niet aan denken om bvb bij peugeot, Renault, Citroen,….. te gaan shoppen.
@saxoke: Ok, maar al eens in een C5 gereden? Dat rijdt echt als een vod en dan wil ik het nog niet vergelijken met een duitser.
@bogey: wegligging is super van de C5. Hij gaat alleen een beetje veel scheef hangen in bochten. Maar daar kan ik makkelijk mee leven. K heb al vaak in n c5 gereden en ik vind t voor zn prijs erg goed rijden. Er zijn weinig autos die hetzelfde comfort geven dan de C5 of 508 (daarmee afgelopen weekend nog dik 200km gereden)
@bogey: daarbij een auto van dit formaat koop je ni om van bocht naar bocht te scheuren…. daarvoor dient een klein leuker autootje (208 GTi, Fiesta ST, Clio RS of DS3R)
V60 D6 Summum, opties:
-Connected Touch
-Styling pack
-Getinte ramen achter
-Ember Black metallic

Ik heb het dus heel rustig aan gedaan, maar deze auto is standaard natuurlijk heel compleet… Plus je moet een x tevreden zijn…
Bmw 640d GC: standaard 100k van mij 140k
Porsche 991 Carrera 4s: Standaard 136,5k va mij 185k.

Misschien beetje extreem, maar wel leuk.
@lexlfa: fotootje? :)
@lexlfa: ja maar als het kan waarom niet je leeft maar een keer toch en als jij dit leuk vind moet je dat gwn doen toch!
@lexlfa: fiet fjieuwww ♡_♡ wat voor werk doet u als ik vragen mag?
Ik ben bezig met opties toevoegen.
Mijn optie’s;

Mistlampen voor
Lichtmetalen velgen
Meegespoten bumpers
Radio/cd
Sportstuur
Sportgrill
Elektrische ramen voor

Het is een ford fiesta 1.3, stond bij de dealer al een tijdje op kenteken en kon hem met een leuke korting krijgen. Hele fijne auto alleen wat power te kort.
2002 Renault Scénic 2.0 16v Privélege.

Aanschafprijs: een fractie van de waarde van de opties…

Stoelverwarming
ECC
Half lederen bekleding
Lichtmetalen velgen
Mica lak
Verwarmde voorruit, spiegels
En nog veel meer, maar die zijn de moeite niet meer om te noeme .
Tegenwoordig zijn die zaken standaard.
Metallic lak + automatische versnellingsbak op m’n C5 Ligne Business..
een unieke optie: richtingaanwijzers!
@slak: ah nog een kever rijder zo te zien :p
@timdrogt: Ja helaas ooit een olifant op het dak gaan zitten.
@timdrogt: haha wij hebben ook een kevertje :) met een rechter spiegel.
@slak: ja.. toch gek dat de helft van het autorijdend volk die optie nauwelijks gebruikt!
Transporter 2.0 BiTDI 180PK 400NM 6-BAKLWB 2012,
Bi-xenon
Stoelverwarming
Elektrisch pakket 3 + Licht en Zicht pakket (elektrische ramen, elektrische en verwarmbare spiegels, regensensor, lichtsensor, climate control, alarm klasse 3)
Mistlichten
Fabrieks af getinte ramen
Sidebars chroom
Roofbars chroom
Achterbumper beschermsticker
Chrome omlijsten om mistlichten
Trekhaak
Afgewerkte bagageruimte
18″ velgen
Alle carrosseriedelen in kleur gespoten.

En 1 aftermarket onderdeel.. een JVC 2 din scherm met afneembaar front.
@Okkii: En niet te vergeten een multivan grill van de dealer gekregen als kado.

lijkt net een marktplaats advertentie..
@Okkii: Waarom? Waarom zoveel geld aan zo’n ZZP transporter besteden? Wat je er ook aan doet het blijft een Transporter, mooi of stoer wordt het nooit. Een slimme ZZPer rijdt volgens mij gewoon een witte Transporter op stalen velgen, zonder poes pas.
@mashell: Omdat het een dubbel cabine is. Grijskenteken en heerlijke bagage ruimte. Makkelijk om en op werk en in prive tijden te rijden. http://www.autojunk.nl/2013/01/transporter-t5gp
@mashell: zit wat in, maar ik rij minimaal 250 km per dag. Dan is het wel lekker als je die kilometers iets aangenamer kunt rijden. Ik snap het dus wel. Uiterlijk is natuurlijk een ander verhaal.
@Okkii: wat kost zo’n bak? En wat aan wegenbelasting?
@solmatje: €31.000 kaal, zoals ik hem heb €40.000+-. Wegenbelasting is laag door het grijskenteken voordeel. €112.
@Okkii: en je bijtelling over caraloguswaarde incl. btw?
@draadloos: 40k x 0,25 = bruto bijtelling
@Okkii: Leuke bus. Mijn oom heeft een T5 DC lang uit 2007, privé gekocht en gebruikt ‘m ook zakelijk, betaald ‘maar’ 35 euro per maand aan MRB.
Alles standaard op m’n Chrysler Crossfire. Tenzij je metallc lak een optie noemt.
Ik heb er later wel een andere radio ingezet, met betere navigatie. En een windstopper.
@rovalo: leuke auto!
@thomcarspotter: thanks!

@rovalo: Zo fout…
@SCscreamGT2: ja, mooi hè! Ze bestaan ook met wisselende kleuren.
;-)
Mercedes c180
Basisprijs 29500 ongeveer, factuurprijs 36200
Opties:
Geintegreerde ster
Xenon komlampen, meedraaiend en high beam assist
Harmann kardon sound system
Gps (de gewone, er is nog een duurdere ook)
Led dagrijverlichting
Parkeersensoren met park assist
Comfort opbergpakket

Denk dat dat alles is
@BloodSeaker: Ah, het logo is tegenwoordig ook al een optie.
De mooiste optie die ik op mijn golf 4 heb: Pioneer appradio met pioneer audiosysteem (geen sjonniebak)
Gelijk een goede auto gekocht. Standaard: climaatcontrol, radio met 10 luidsprekers, cruisecontrol, 4 elektrische ramen, 16 inch lichtmetalen velgen.

Opties: auto telefoon met grafische boordcomputer en 6 cd wisselaar.

En dat voor een auto uit 1999.
@arjontje: klinkt als een “oude” 5 of 7 serie… ;) Of iets Brits…?
Eigen auto: Citroën C3 Plurel Côte d’Azur, een Belgische special edition met volgende extra’s t.o.v. de standaard Pluriel:

– Elektrisch inklapbare spiegels
– Regensensor
– Lichtsensor
– Gekoeld/verwarmd handschoenenkastje
– Cruise control
– Radiobediening aan het stuur

Als enige extra nog lichtmetalen velgen aangevinkt. Totale opleg van € 1700.

Gezins-auto (van mijn ouders): Hyundai Veloster i-Catcher met:

– Lederen bekleding
– Verwarmde zetels voor
– Elektrisch verstelbare zetels
– Elektrisch inklapbare spiegels
– 18″ lichtmetaal
– Style Pack (hoogglans zwart) binnen en buiten
– Lichtsensor
– Navigatie
– Achteruit-rij camera
– Panoramisch open dak
– Parkeersensoren achter
– Key-less entry, start/stop

Totale opleg van € 4.400 (Hyundai werkt met optie-paketten).
@escher93: Is een Veloster een gezinsauto? Dat is wel een groffe mop, dat die kindjes geen beentjes zouden hebben. Neen, wel een mooie wagen/uitrusing vind ik.
@bogey: mijn ouders zijn al lang uit de luiers, ben enig kind en 20 jaar, dus de achterbank wordt enkel gebruikt als we met z’n drieën ergens heen gaan. Beenruimte is trouwens geen enkel probleem (heb ruimte over), enkel hoofdruimte is krap als je langer bent dan 1m80 (heb ik gelukkig geen last van).
Astra g 3drs 1.8
Opties

Elecktrische ramen
Cpv
Treksjaak
Irmscher goodies
Automatische airco
Mistlampen voor

Achteraf ingebouwd:
Volledig zwart leren interieur origineel
Originele cruisecontrol
Stoelverwarming
Pioneer navi

Qua prijs durf ik het niet te zeggen wat hij toendertijd heeft gekost
Een E30 320iA uit 1990, 82.000 km op de teller, alles erop en eraan/ kostte me 7.000 euro. Rijdt heerlijk, en even duur als dat wat je nu gemiddeld al aan opties kwijt bent. Moet je er wel van houden om oude wagens te rijden ;)
Nieuwe v60 plug in hybride van mn vader +10000 aan opties
Mijn huidige Volvo heeft 1 optie: Luxery Line van maar liefst drie duizend euro, schuifdak, navi en xenon. Eigenlijk tegen al mijn principes. Ik zoek meestal naar een auto waar gewoon alles wat ik wil standaard al op zit. Dat is is financieel gezien de verstandigste keuze. Opties zijn een manier van de fabrikant om de prijs op te drijven.
alles wat er volgens de optie lijst mogelijk was. Dus hoofdsteunen. Een stuur. achteruitkijkspiegels en oja richting aanwijzers. Van die laatste maak ik heel veel gebruik ! zou iedereen moeten doen. scheelt een hoop irritatie op de weg.
Ps ik rij een Suzuki Swift. Daar zitten bijna geen opties op. Dus lang niet zo duur als al die andere die hier beweren zo’n dikke auto te hebben. ;-)
Climate control, stoelverwarming, stoelventilatie, leren bekleding, elektrisch verstelbare voorstoelen, voorruit- en spiegelverwarming, automatisch dimmende binnenspiegel, Harman Kardon hifi-systeem met elf luidsprekers, cruisecontrol, lichtmetaal en metallic lak, en dat alles voor een kleine 2600 euro….. Inclusief auto :)
Picanto vanafprijs €6.995. Maar met wat opties verder kwam de factuur uit op €12.500. Daarna nog voor een bedrag van €2.500 aan aftermarket opties. Zonde, ik weet het. Maar wel veel plezier van de cruise, climatecontrol, 8″ navia en alle optiepakketten.

*Kruist nieuwe auto kopen van zijn bucket-list af. Doet dit ook nooit weer ;)
E36 323i met m-paket en praktisch alle opties behalve open dak.
Kostte 103.000 gulden in 1995..
Een kleine lijst :

– Dodehoeksensor
– Metaalglanslak
– Privacy glass
Volgebouwde Giulietta, Bose sound, Sport en Business pakket, 18 inch, verwarmde leder zetels (kuipvorm), xenon en vast nog wel wat
Ford focus first edition 2011, 150pk

met half leder verwarmde stoelen, eletrische verstelbaar
verwarmde voorruit, spiegels
climate control,
dimmende binnenspiegel
cruisecontrol
regensensor
automatische verlichting
lichtmetaal
startstop
startbutton
mistlampen voor
ambient verlichting binnen
en nog wat kleine zooi.

voorraadmodel met dikke korting. ik was 5 ruggen goedkoper uit dan als ik normaal besteld had wat rond de 30000 zou komen.
Honda Accord 2.4i executive “full option”…. Leer, adaptieve cruisecontrol, Navigatie met Bose premium soundsysteem, parkeersensoren, extra set lichtmetalen wielen met winterbanden.
@406_v6: Mooie auto! Mijn vader heeft er ook een. Ook full option plus sportbumpers (hert nu Type-S geloof ik) en 18″. Echt een heerlijke auto.
@406_v6:
Conclusie:

75% van de auto’s die je op autoscout.be, mobile.de enz. ziet zijn zogezegd ‘Full option’ :s

Gebruik dus aub deze term NIET meer :p

Heb in m’n leven nog maar 3 auto’s gezien waarbij echt alles opzat…
@sirtopgear: In mijn geval was er geen enkele optie meer aan te vinken (af fabriek), dat is dan naar mijn bescheiden mening een full-option….. dus waarom dan niet gebruiken?
@sirtopgear: Het feit dat jij er in je hele leven maar 3 bent tegengekomen zegt waarschijnlijk wel iets over je leeftijd… ;)
Ik heb op dit moment nog geen eigen auto (binnenkort wel) maar er zijn twee dingetjes die ik wel écht moet hebben:
– Elektrische ramen vóór
– Elektrisch verstelbare buitenspiegels

Verder zijn er een paar dingen die leuk zijn als ze erop zitten maar die ik niet nodig heb:
– Elektrische ramen achter
– Elektrisch inklapbare spiegels
– Airco

Eigenlijk vind ik andere dingen belangrijker, zoals een beetje vermogen onder de motorkap en een mooi geluid uit de uitlaat.
@ej20g: elektrieke spiegels vind ik niet belangrijker dan airco.
@saxoke: ik wel. Voor die (letterlijk!) maximaal 50 dagen per jaar dat het in Nederland zo warm is dat je de airco echt gebruikt wil ik indien niet standaard liever geen kilo’s onnodig meezeulen, zeker niet omdat de airco wat vermogen gebruikt. Elektrisch verstelbare spiegels zijn dan veel handiger gezien de dikke buurvrouw hier in de wijk.
@ej20g: dan ga ik je meteen ff uit je droomwereldje halen. Airco is niet alleen makkelijk om af te koelen. Bij een automatische kan je de temperatuur mooi op 1 nivo houden. Niet warm, niet koud. Bij mij staat ie 365dagen per jaar aan. En nee hoor, je gaat er echt ni voelbaar trager door naar de 100….
@saxoke: een automatische komt er sowieso niet voorlopig, misschien over 10 jaar wel. Het type auto dat ik op het oog heb heeft een handmatige airco. Daarnaast kan een airco inderdaad niet heel veel verschil maken maar elk verschil is mij eigenlijk te groot zodra ik meer op de limiet ga rijden. Daarnaast zijn airco-installaties erg zwaar. Ieder zijn ding denk ik.
@ej20g: zodra je meer op de limiet gaat rijden…? Abbonementje bij de nurnburgring van plan of wat? Haal dan ook je reservewiel eruit en vergeet zeker de achterbank niet te demonteren, je wilt niet hebben dat je op de limiet nog een halve seconde meer verliest..
@darkpluisje: als ik het over meer op de limiet rijden heb, heb ik het niet over een zo snel mogelijke tijd maar over een leuke rit maken. Ook dan voel je het als je met meer lgeeicht onderweg bent al ga je enkele kilo’s niet merken, daar heb ik het dan ook niet over. Een airco noem ik niet een paar kilo’s maar gewoon retezwaar.
@ej20g: en bij “een leuke rit maken” denk je dat het uitmaakt dat je geen airco hebt? Hoeveel procent van het totale autogewicht denk je wel niet dat zo’n ding is? Zodra je op de limiet gaat rijden tank je hem dan ook maar kwart vol, dat bespaard nog veel meer gewicht!
Nee dat een airco weegt is zeker waar maar dat is maar zo weinig dat je dat never nooit gaat merken, er speelt nog zoveel meer mee en qua comfort scheelt het wel enorm.. als je daar je auto op uitzoekt vrees ik dat je later echt spijt gaat krijgen
@ej20g: Enig idee hoeveel “extra” gewicht de huidige airco’s toevoegen?? (Dat valt nl reuze mee).
@406_v6: ik heb het in mijn geval dan ook niet over nieuwe auto’s maar over auto’s van een jaar of 15 oud. Van de auto die ik wil hebben weet ik, zo snel even, dat de airco in die auto iets meer dan 30 kilo weegt in totaal. Behoorlijk wat dus.
@ej20g: ga je elke dag je spiegels opnieuw afstellen?
@RudyV: nee, normaal gesproken niet. Maar hier in de wijk is er een dikke buurvrouw die constant tegen je spiegels aan loopt om in aan eigen auto te kunnen stappen. En ermee stoppen doet ze niet dus is het erg fijn om elektrische spiegels te hebben. Maar daarnaast is de eigenlijke reden dat ik ze wil dat de auto die ik op het oog heb ze standaard al heeft.:)
@ej20g: dan loopt dat vette mormel tegen mijn vuist op, per ongeluk welteverstaan…
Welke?
Alfa Giulietta, Sportpakketje (verlaagd, skirts, spiegelkappen, 17inch velgen, donkere koplampen) en rode metaallak, €1500 in totaal.
Een Kia picanto 1.0cvvt
Met als enigste optie jaja AIRCO
Ik heb zelf nog geen nieuwe auto gekocht, en dus geen opties aangevinkt. Wel vind ik de opties op de B-klasse van mijn moeder belachelijk duur: €15.000+ ..
@amg65: mijn moeder heeft er ook een het nieuwe model b180 inderdaat echt heel duur maarja wat verwacht je bij mercedes….
Achterruit verwarming. Meer kan ik zo gauw niet bedenken.
Audi A5 – 6.600 euro opties ex BTW…
Ik weet niet eens hoeveel opties haha.
Het is een suzuki swift 1.3GLX 5drs uit 1988.
’64 Ford mustang cabrio (4.7 v8)

opties: uhh, trommelremmen voor én achter, mistlampen, buitenspiegel links….
dat was het wel zo ongeveer ;)
Ik rij een Kia Picanto 1.0 cvvt
Met jawel de optie’s :
– stuur
– motor
– 4 wielen
– en de enigste optie airco
Audi A6 uit eind 2004, tweedehands. Maar de eerste eigenaar heeft er voor zo’n 10.000 euro aan opties bij aangevinkt. Wat je ongeveer zelf zou kiezen als opties dat zit er eigenlijk ook wel op.
Mini john cooper works uit fabriek (211pk)

-cruise control
– zetelverwarming
– bediening op het stuur
– parkeersensor
– navigatie +media pakket
-licht
– Leren sportstoelen
– Elek. verstelling
– * met geheugen
– ** met luchtkussen
– MF stuurwiel (3-spaaks)
– 4:3 beeldscherm
– Carbon inleg (origineel)
– HK systeem
– Stoelverwarming
– Elektrische zonnerollo
– Zwarte hemel
– M-tech 2 rondom
– Shadowline
– Schuif/kanteldak
– Xenon
– Navi
– Regensensor

ZOiets :)
Volvo XC60 D R-design

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/1170796_605180782838008_771519779_n.jpg

D5 / Motion Pack / Convenience Pack / Winter Pack / R-design / 255/45/R20 Cratus velgen, in Black sapphire metallic , Premium audio met afstandsbediening, park assist, elektrische achterklep, Lichtsensor, Regensensor, Xenon met meedraaifunctie,verlichte deurlijsten, zwarte hemel, Kinderzitjes vanachter geïntegreerd in de bank, Hill-assist control, Hill-descent Control, Getinte ruiten achter, Navigatie Europa, Predestrian detection with full auto break en Afneembare trekhaak.

Basisprijs 28880€ toen, meegenomen voor 64.800 Euro
Leuk topic: heb nog een mooie foto van een Porsche Panamera exclusive Turbo:
€184.999 kaal, met opties €280.488…. Oftewel, keurig €95.489 aan opties!
@mahansz: bij welke dealer staat ie?
@pand: stond in A’dam, inmiddels niet meer.
Volkswagen Sharan met 170pk diesel. Vanaf 55 nu 65,5
Highline
Automaat.
7 stoelen
Wegklap trekhaak
Grote navi
Premium audio
Schuifdak
Zelfparkeeronzin
Achteruitrij camera
Automatische lampies en wissers
Ford Focus Mk3 2011, 2.0Tdci 136Pk titanium, standaardprijs (België): 24350€
Met alle opties erbij kwam het factuur uit op 33410€.

Opties zijn: Metaalkleur.
Driver assistant packet (city stop, lane detection, etc..)
Style Pack (donker getinte ruiten + comforttoegang en startknop)
Light Pack (Xenon)
Individual Titanium intereur pakket (full lederen zetels + zetelverwarming)
Easy Driver Pack 2 (Parkeersensoren V+A, automatisch inparkeerssysteem)
Adaptive Cruise Control
18″ velgen
Grote dakspoiler in koetswerkkleur.
Upgrade naar Sony radio.

:D
@Davion: drieëndertig en half duizend euro voor een Focus met 136pk? Dat is best schrikken… Zal ongetwijfeld een mooie auto zijn hoor, maar dat is serieus veel geld.
– ingebouwde erectie verlenger
– broodjes automaat.
– espresso machine
– dwerg pony lederen interieur
– massage stoelen die hinniken (door de dwerg pony’s)
– moquette tapijt dat van de bodem, via de zijkanten naadloos aansluit op de hemel
– super-silence 6 liter motor met 14 kompressoren
– automatische doelzoekende raketinstallatie
– anti-Spee beveiliging
– zelf reinigende rem installatie
– uitklapbare guillotine voor fietsers en pizza koeriers
– zgn “GTA-5 “schakelaar welke mij toestaat asociaal door grote steden te scheuren als een autodief op de vlucht.
– haartransplatatie installatie
– buitenzwembad, verwarmd.

En het is nog de goedkopere uitvoering ook van dat merk.
En een tweedehandsje.
@desjonnies: zónder ponypletter…?
Goedkoop modelletje heur!
@desjonnies: hahahaha, jij hebt gewonnen +100
Op m`n OV-abonnement 0, maar ik ben aan het kijken voor m`n eerste autotje! Word denk ik of een Alfa 147 of een Lancia Delta.
@jaguarjunk: zeer mooie autos maar voor een “eerste auto” zal je voor zulke modellen toch een iets hoger gemiddeld onderhoudsbudget voor aan de kant moeten leggen ondanks de toch wat lagere aanschafprijs ( afschrijving italianen )
@arashrsf: Welnee. Prima te doen in het onderhoud. Hooguit lastig om merkspecifieke onderdelen gebruikt te scoren.
@mout: Er zit bij mij in de wijk een groothandel in onderdelen voor AR, Lancia en Fiat. Naam begint met een T en je kunt er gewoon je onderdelen bestellen/kopen.
Beste mensen

Nog nooit een nieuwbouw woning gekocht zeker
Audi, dus na een Quattro versie te hebben gekozen, toen gekeken hoever ik mijn budget nog wilde oprekken om hem compleet te maken.
Toch snel 15.000 aan extra’s.
En dat was nog met een s-edition pakket, anders was het nog meer uit de hand gelopen.

Maar jongens, hij is fijn geworden.
meeste opties worden tegenwoordig in pakketten verkocht door het te verkopen dat het een voordeel oplevert. In praktijk zorgen ze ervoor dat je net iets meer betaald ( dmv pakket ) dan wat je van plan was met losse opties. Doordat de fabrikant je “keus” geeft om nog iets meer geld bovenop te leggen dan je van plan was omdat zon pakket veel meer opties bevat terwijl je eigenlijk een aantal opties die in dat pakket zitten je eigenlijk niet wilt of nodig heb, betaal je vaak meer dan wat je ingepland had als budget. Brain game !
Heb geen auto, maar ik vind juist kale auto’s met dikke motoren super gaaf.

Een kale e92 m3 handbak zonder navigatie, stoffen stoelen, en alleen metallic lak als optie lijkt mij echt een pure auto. Aan al die opties heb je vaak niks, kost allemaal veel te veel.
@workhardplayhard: ik zou het met je eens zijn als ik naast de nurburgring zou wonen. Voor woon-werk In Nederland file-land heb ik liever een luxe interieur en opties, dan een beest van een motor (als ik zou moeten kiezen, anders natuurlijk gewoon beide).
BMW X1 met opties:
-Metaallak
-18″wielen
-Panoramadak
-Navigatie
-sportstoelen
-sportstuur
-lichtpakket
-hifi systeem
-dual zone climate control
-automaat
-Dakdragers
-X-line pakket
-raamomlijsting
-Cruise control
-Xenon verlichting
-Park distance control
-Opbergpakket
En een ringsticker voor 2 extra pk’s.
Bmw 320i e92 vanafprijs 41k, catg prijs 58k
Ik heb niks met kaal aangeklede auto’s. Dan liever een segment lager shoppen met een luxe aankleding en wat prettigere motor dan een slome kale grotere auto. Onze huidige is er vanaf 18990 euro, terwijl wij in een exemplaar van +-29000 euro rijden.

Nou vind ik het wel lastig om te definiëren wat er onder de noemer opties valt, want voor de 18990 euro heb je niet alleen geen luxe, maar bijvoorbeeld ook een instapmotor. Of wordt er met opties alleen de extra’s die je bovenop de uitvoering van je auto besteld bedoeld? Want dan hebben we geen 10000 maar eerder 2500 euro aan opties.
Ach, iemand heeft in 93 250k Dm stukgeslagen op een M5 Touring. Incl ‘panoramadak’ over de gehele lengte. Destijds ruim 10k! Gelukkig voor mij. Want man, wat was het een vol ding. Echt alle opties. Vond ik wel iets extra’s hebben.
@E34M5Touring:
Kijk! En zo redeneer ik nou ook. Het was lang zoeken, maar nu heb ik exact de auto, die ik wilde hebben. Een bij de dealer onderhouden Volvo S80 2.9 Executive met (bijna) alle toeters en bellen, in de kleur die ik mooi vind, gecombineerd met de lederen bekleding die ik wilde. Dat hij een top heeft van 225 kmh zal me worst wezen., want die zal hij bij mij nooit lopen. Wat ik belangrijker vind is, dat ik elke kilometer kan genieten van een auto, die ik zelf nieuw niet zou kunnen betalen, maar waarmee ik voor een fractie van de nieuwprijs enorm veel plezier beleef.
Graag gun ik alle mensen, die het zich kunnen permitteren, om de nieuwprijs van zo’n auto te betalen, dat zij die opties kunnen toevoegen, die zij wensen. Maar ik ben blij, dat ik van hun voorkeuren heb kunnen profiteren. Bovendien is deze genotsknots mijn garantie daarvoor, dat de fiscus mij niet kan belasten voor het privegebruik van mijn zakenauto, een Mondeo TDCi combi.
@9000cse:
Ik was al zo bang dat het alleen maar bluf was.
Tienduizenden uitgeven aan alleen maar extra’s
Daar kocht ik de mijne helemaal compleet voor :

Mijn Alfa 159 JTDm had drie jaar terug slechts 30000 kilometer gelopen en was nagelnieuw.
Er zit nu een lederen bankstel met verwarming in (aftermarket set van DE fabrikant die 80% van alle merken leren bekleding levert) -geleverd door de dealer-
Navi ingebouwd en meer had ik niet nodig, cruise contro en airco zat er al in.
En ik reed weg met minder dan de helft van de nieuwprijs te hebben uitgegeven bij de officiële Afla dealer.
Ik zit nu nog steeds te lachen na 140000 kilometers.
@9000cse: Vind ik juist de sport! Zo vol en gek mogelijk, maar wel betaalt door een ander. Mijn Adrie is van 2010 en had slechts 23k gelopen (diesel) in 3j. Alle opties. Maar wel voor minder dan 50% van de nieuwwaarde. Heb lang in een S70 2.5t gereden, ook full options. Climate, automaat,stoelverwarming voor en achter(!!!) cruise etc etc. Voor 1200,- gekocht met 260k op de teller en weggedaan met 340k. Ding rijdt nog steeds in de omg. Haarlem. Zelfde verhaal met m’n ouwe Cherokee, 520i, Alfa 166 en 147. Allen full option auto’s voor een knaak en een bos wortels!
@E34M5Touring: Conclusie:

75% van de auto’s die je op autoscout.be, mobile.de enz. ziet zijn zogezegd ‘Full option’ :s

Gebruik dus aub deze term NIET meer :p
Me pa heeft een 535D met vanafprijs iets van 75-80k, fractuurprijs 112k!! like wtf!? Ik vind etz echt dikke onzin die dure opties
Maandabbonement fyra toeslag à 60 euro, dat was het wel. Ov foto optie kreeg ik gratis bij de dealer, je moet weten wat onderhandelen is he..
Opties? Standaard airco,elec ramen, lichtpakket,dikke sound set, cruise controle, voor een goede prijs. Rij Amerikaan en je hoeft weinig congesties te doen
Alfa Romeo 155 1.7 uit ’94
-mistlampen voor
-15″ lichtmetaal
-houten stuur
-houten pook
-houten dashboardstrip
-zonnerollo hoedenplank
-leren interieur
-trekhaak

En dat was het dan. ;) Dus geen meegespoten bumpers/spiegels geen elektrische ramen achter, geen elektrisch bedienbare en verwarmbare spiegels, geen climate control, etc. Lekker back to basics. :)
Astra F Cabrio 1994:
elektrische ramen (voor en achter)
stuurbekrachtiging
sportstoelen (bestuurderstoel in hoogte verstelbaar)
regelbare dashboardverlichting
interval ruitenwisser
schuif/kanteldak(duhhh cabrio)
getint glas
163.6**km op de teller
Citroën Xantia 1.6i in 1994: Comfortpakket bestaande uit elektrisch bediende voorruiten en centrale vergrendeling met IR afstandsbediening. Nooit spijt van gehad; na 233.110km in 1999 de auto overgenomen voor fl 7500,- en morgen is het alweer 19 jaar geleden dat ik hem kreeg als auto van de zaak om de volgende dag naar Le Salon d’Automobile in Parijs te rijden. Inmiddels 418.600 km ermee gereden, nog steeds even comfortabel als 19 jaar geleden. Vooral tijdens vakantieritten met belading amuseer ik me bij de aanblik van vele auto’s die door hun belading aardig ingezakt zijn terwijl de Xantia op hoogte blijft en nog lekkerder veert :-)
@jmwxantia:
Die Xantia’s he
Die zijn gewoon niet kapot te krijgen
En zijn comfortabeler dan wat dan ook in zijn klasse.

Ik gaf mijn break ooit aan mijn mooie schoonzusje
Voor de paarden
Ik dacht : er zit toch geen statiegeld meer op die wagen na 230000 kilometer
13 jaar later reed ze er nog mee.
En maar zagen over de kwaliteit van de Fransen.
Twingo RS:
Pack individual (losse verschuifbare stoelen achterin)
Cup chassis + 17 inch cup velgen
Airco
Regen en lichtsensor


Op de wensen lijst:
K-tec catback exhaust twin tips
2008 Chrysler 300C:

Automatische Xenon koplampen met hoogteregeling
Automatisch dimmende binnen en buitenspiegels
Leder
Niveauregeling op achteras
Elektrisch inklapbare buitenspiegels
Stoelverwarming voor en achter
Alle ramen elektrisch
Autostick Automaat
Navi met 6 cd wisselaar
20″ LM
Stoptech remmen
Cruise
Dual zone Climate control
Elektrische Stoelen met memory
K&N type 57 CAI met performance luchtfilter
Dubbele Sportkatalysator
Regensensor
Metallic lak
Afneembare trekhaak
Achterspoiler
Standkachel met verwarmde ruitensproeiers en voorruit
Tinted windows
Mistlampen voor en achter
PDC voor en achter
ABS/BAS/ESP/EBD/ETCetera
EVIC –> Electronic Vehicle Information System
Klasse 3 Alarm met remote starting
Corsa extreme uitlaat

Zal nog wel wat vergeten zijn, wagen heeft alle opties behalve 3:

Radar guided CC
Schuif/Kantel dak
Rear Seat Entertainment System
Ik koop jong 2e hands. Meestal 1/2 tot 1/3 van de nieuwprijs. Gewoon eentje kiezen waar de opties die je wilt inzitten.
Mijn vriendin heeft een aygo van 12k.
Lak,5dr,toerenteller,velgen, 4speakers,mistlamp,navi,airco, hoofdsteunen achter. Verschrikkelijk dat je zelf een aygo bijna 4k duurder kan maken.
Mijn Opa kan zo mooi vertellen over de opties op zijn passat 32b die die in 87 kocht:

Vijfde versnelling
Toerenteller
Radio
4 boxen
Rolhoes
Stoffen bekleding
Wieldoppen i.p.v alleen staal
En hou je vast:
Kaarten tassen voor

Oja en een lpg installatie, in 87
BMW 325i, BJ 2012

19″ lichtmetaal van BMW Performance, M Sportpakket. Xenon verlichting, automatische airconditioning, navigatiesysteem Professional, lederen bekleding, M Sportstuurwiel met schakelpaddles, hifi-systeem van Harman Kardon, Schuif/Kantel Dak, Parkeersensoren voor-achter, Bluetooth (Telefoon), Automaat

En een geweldige 6 in-lijn onder de kap!!!
op mijn 1995 e36 320i coupe heb ik niet supper veel opties zitten maar wel een paar leuke

metalic lak, Daytona violet

half leren sportstoelen –> vervangen voor vol leer sportstoelen

bijrijders airbag (ja voor 1996 was dat een optie)

16 inch lichtmetalen velgen, ja de originele velgen zitten er nog op

m-tech sportpack

mistichten

check control–> bezig met ombouw naar uitgebrijde obc incl. check control

m-tech sportonderstel

zwarte ipv grijze hemel

lederen sportstuur (geen aftermarked stuur)


dat is al een stuk beter als mijn eerste auto, e36 316i coupe die had aleen maar’

leren stuur en m-tech onderstel
Mijn Renault Clio uit 2001 had standaard lichtmetalen velgen, leder/alcantara bekleding, lederen stuurwiel, xenon verlichting, automatische airco, een cd-wisselaar, licht- en regensensors, een reservewiel en in delen neerklapbare achterbank.
Ik rijd een eenvoudige lease Passat uit 2011.
Had 4 opties aangevinkt waarvan ik me er nog 3 kan herinneren :
– lak
– velgen
– muzieksysteem
Twingo eco-diesel night & day met :
– climate control
– panoramadak
– esp / asr
– klapzakken overal
– tuning 120 pk en 275Nm

En de lol op de snelweg kreeg ik er gratis bij.
Mijn DS3 1.6 THP

Basisprijs was: €24.950
Factuur was: €25.950

Opties:
Lederen bekleding
Stoelverwarming
Navigatie + Pack HiFi
Parkeersensoren
Middenarmsteun
Witte velgen (gratis optie)
Wielslot bouten

3 jaar geleden een stuk goedkoper als de concurrentie, nu betaal je er €5000 meer voor…
Vanaf prijs 22.000 gulden (in 1978) totaal prijs 36.000 bijna full option
Abt pakket + chiptuning van mtn
@Soulmaster: Audi ?;)
@st3fan: BINGO!!!! Je mag bij smook je prijs ophalen. 1 liter roetende diesel :)
Op m’n Volvo 240 heb ik maar liefst de volgende opties:

-stoelverwarming
-stuurbekrachtiging
-getinte voorruit

Ondertussen zitten er wel wat meer originele Volvo en R-sport accessoires op:
-toerenteller
-oliedrukmeter
-olietemperatuurmeter
-voltmeter
-Simons uitlaat
-achterruitlamellen
-17″ Volvo velgen
ik had er maar één, namelijk stoelverwarming, maar die is de dealer vergeten aan te vinken, dus daarmee eigenlijk géén extra’s op mijn megane
Ik geloof dat ik voor €12.000,- aan opties had.
Ik wil er eigenlijk niet meer aan denken.
Ik geniet erg van de auto. Dat moet genoeg zijn.
Geld moet rollen.
Ik heb een Vulva met vaginatie en een genotsknobbel.
@volvo-s60-adept: lol hahahahaa
All the usual+mijn favoriete optie in de winter: stuurverwarming :-)

De optie die ik hard mis maar niet bestaat is neckscarf op 911.
Een Volvo V40 van € 30.995,= mooi aangekleed inclusief opties 42.532,25

En ja, het is een D2 met de 1.6 turbodiesel. Niet omdat ik dat wil, maar omdat mijn opdrachtgever dit eist. En wat blijkt? In de praktijk kom ik geen vermogen tekort en geniet ik iedere dag van de luxe om mij heen!
Voorlaatste auto en huidige zijn japanse “topmodellen” quasi full option (minus de GPS), enige optie waren in beide gevallen metallic lak… en natuurlijk een stuk onder catalogusprijs betaald. Bevalt prima.
Distinctive 156 dus dan heb je meteen bijna alle opties :) enige wat ik niet heb is navi , alarm en xenon
BMW e36 M3 3.2

Metallic lak Cosmosschwarz
Zwart nappaleder interieur
M Technic stuur met airbag
BMW Professional RDS
BMW Bavari 6 cd wisselaar
Hifi luidsprekersysteem
Airbag passagier
Verwarmde stoelen voor
Middenarmsteun
Elektrisch bedienbaar schuifdak
Groene baan bovenin voorruit
Boordcomputer
Climate control
Hoofdsteunen achter
Veloursmatten voor en achter
Park Distance Control
Gevarendriehoek + verbanddoos
Dimlichthoogteverstelling
Derde remlicht
Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
Alarm
Wortelhouten interieurstrips (verwijderd)
Typeaanduiding (verwijderd)

Nou heb ik geen idee wat de prijzen van die opties zijn, totaalprijs was rond de 165000 gulden toen. :’)
Mensen die duizenden euro’s aan extra’s op hun nieuwe auto bestellen verklaar ik voor gek. Ik heb liever bijv. een bomvolle 508 dan of een kale BMW/Audi of een veel te dure BMW/Audi.

Ik heb zelf een Stilo met de volgende opties:
15″ lichtmetaal
Lederen stuur met audio-bediening
Sky Window panoramadak
Achterspoilertje (van Fiat zelf)
Metallic lak

Opties die bij Fiat niet de wereld kosten.
Mijn vader rijdt een Porsche Panamera 4S MY 2012 vanaf: 140k, factuurprijs: 235.665
En een Toyota GT-86 vanaf 38k factuurprijs 48k
@frieslandcrew1: ookal zo’n rijke lui :) wat voor werk doetie als k vragen mag?;)
@st3fan: hij is directeur/eigenaar van een Auto group
@frieslandcrew1: okee, dankje voor ’t reageren. :)
S-Max TDCi 140 pk 2007, had een vanaf-prijs van € 38.750, catalogusprijs € 50.057. Het verschil zal wel door de opties komen.
Opties:

– grotere lm velgen
– 3 zone climate contol
– geblindeerde ruiten
– camera in sleutelgat achterkant
– dvd systeem + koptelefoons
– Infinity 8 speakers
– achteruitkijkspiegel met lcd scherm
– elektrisch inklapbare spiegel
– U connect handsfree
– infotainment 6cd + nav
– traction + esp (standaard)
– volledig leer
– elektrische voorstoelen
– stoelverwarming
– standkachel
– mistlampen
– trekhaak
– en vast nog iets vergeten
@jbvh:

– auto niveauregeling achter

Haha
Wat een lijsten zeg pfieuwww ik benhet snelste klaar.
Allereerst ik heb een 2 deurs dus das rap klaar
Optie’s:
Elektrische raambediening
van binnenuit met de hand verstelbare spiegels.
Zo dat was mijn lijstje o ik vergeet in jaja delen neerklapbare achterbank 60 40 woehoehoe wat een luxe

Opties die ik niet heb tja ik moet wat:
Ligbad
Handdoekenrekje
WC
Koelkast
Vriezer (tenzij het buiten vriest)
2e verdieping
Kelder…….
Prettige avond verder en eetsmakelijk
Precies 1 optie op mijn Ford Escort uit 82: Schuif/kantel dak :)
1 optie niet genomen, trekhaak. Voor de rest full house.
Geen, zo goed als alles is toch standaard voorzien. Ik rij dan ook niet premium
Oude Mazda Mx-5 (miata uit california) uit ’91 gekocht in 2010 voor 3400€:
– kleur NA Blue (smurfenblauw) $0
– stuurbekrachtiging $480
– radio-cassette speler $240
– 14″ porno $890

En de andere auto schaam ik me teveel voor om te vertellen :)
@umadbrah:
– stuurwiel met SRS airbag $290 bijna vergeten!
Zelf de OV-kaart met als optie dat ik gratis mag reizen, wat mij jazekerrr 0 Euro kost……………
Nu ik 18 ben moet ik wel zeggen dat ik naar een auto aan het zoeken ben.

Mijn ouders rijden wel een auto met opties:
Mercedes C200 (W204) Estate Avantgarde uit 2008;

Tot zover ik weet zijn dit de opties:

-Avantgarde pakket
-AMG velgen (orgineel)
-Parkeersensoren voor- en achter
-Afneembare trekhaak
-Getinte ruiten
-Half leder/ stof
-Elektrisch verstelbare voorstoelen
-iPod aansluiting (AUX)
-Navigatie met Comand
-Telefoonvoorbereiding
-Gekoeld dashboard kastje
-Lichtpakket interieur
-Lichtsensor en regensensor
-Bandenspanningscontrole systeem
Op mijn Golf 2 GTI

-Wolfsburg Edition one (Edition one op de motorkap dus, Edition one interieur, de donkerpaarse lak, Wolfsburg badges, half meegespoten bumpers, Hella achterlampen)
-Leder stuur
-Stuurbekrachtiging
-Electrische Antenne
-Schuifdak
-Trekhaak
-Zonneband op voorruit
Was ook niet te verwachten, dat dit een stromloop topic is…

BMW F10 535i

Kaal: 65.000. Met opties 85.000

– Carbonschwarz
– Leder dakota
– M pakket
– Comfort zetels
– Navi prof
– Sporttansmissie met stuurschakeling
– Getint glas achter
– Alarmklasse 3
– PDC
– Telefoonvoorbereiding
– Harman Kardon
– Elektrische voorzetels
– Automatisch dimmende binnenspiegels

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).