• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Maserati denkt groot voor volgende modellenreeks

Auteur: Loek, gepost 11 juni 2019 om 22:04 – 29 Reacties

Maserati Levante


In de letterlijke zin van het woord.

Maserati, tsja. “Ze bestaan nog”, maar echt inspirerend is het merk met de drietand niet de laatste tijd. Je hebt de stokoude GranTurismo, de iets minder stokoude Quattroporte en de nóg net iets minder stokoude Ghibli. De Levante is nog niet bizar oud, maar met behulp van niet de allernieuwste techniek is dat ook geen geweldige auto. Nee, Maserati moet even met een klapper komen.

Die klapper lijkt de opvolger van de GranTurismo te zijn, het wordt de (of een) productieversie van de Alfieri. Iets wat wij alleen maar toejuichen, want dat is een mooie auto. Bovendien gaat de auto voornamelijk elektrische aandrijving krijgen, dus in technisch opzicht staat de auto ook zijn mannetje. De in autotermen bejaarde GranTurismo kan wel zo’n opvolger gebruiken.

Toch kan het nog duur uitpakken, zo vooruitstrevend zijn. Om geld in het laatje te brengen leek het erop dat Maserati aan de Antichrist zou gaan werken. Namelijk een compacte crossover met hybride-technologie. Een al verdoemde Levante, maar dan nog minder Maserati-achtig. Ironisch voor een merk met een drietand als logo stond men al klaar met de hooivorken. Doch, Maserati ziet er vanaf.

In gesprek met Autocar zegt Maserati-baas Harald Wester dat je juist omhoog moet gaan. Ondanks wat men denkt zit er juist een hogere winstmarge op grote en luxe auto’s die Maserati momenteel bouwt. Het gamma moet daarom omhoog, niet omlaag. Onder de Ghibli en Levante komen allebei geen nieuwe modellen.

Maserati blijft dus een exclusief merk. Helaas heeft die exclusiviteit meer te maken met het niet willen kopen dan het niet kunnen kopen, maar goed. Hopelijk dat die Alfieri even een mooie indruk achter laat, zoals de GranTurismo dat ook deed in 2007(!)

Ook interessant!

  • Maserati Ghibli Hybrid rijtest video
    Maserati Ghibli Hybrid rijtest video
  • Maserati Ghibli Trofeo rijtest video
    Maserati Ghibli Trofeo rijtest video
  • Video: Maserati Quattroporte Trofeo rij-impressie
    Video: Maserati Quattroporte Trofeo rij-impressie
  • Maserati pakt de trap in Rome en denkt te ontkomen
    Maserati pakt de trap in Rome en denkt te ontkomen

Nieuwste artikelen

  • Maandenlang gratis tanken komt vrouw duur te staan
    Blijf weg van dure benzinepompen. Ik herhaal…
  • Echt helemaal niemand wil een handbak
  • Dit is de echte reden dat Horner ontslagen is bij Red Bull
  • Het is zwart, weegt 2684 kilo en de vloermatten trillen. Rara, wat is dat?
FacebookTweetPinLinkedIn

alfieri, autoverkoop, geld, levante, Maserati

Vorig bericht: « Nieuwe film zorgt voor rare fratsen bij Lexus
Volgend bericht: Dít is de gloednieuwe BMW 3 Serie Touring »

Lees Interacties

Reacties

  1. El-Loco zegt

    11 juni 2019 om 22:17

    Moet Maserati niet gewoon lekker stoppen? Wie koopt dat nou joh

    Login om te reageren
    • flatsixx zegt

      11 juni 2019 om 22:26

      @el-loco: dat is vloeken in de kerk. Maar om te zeggen dat ze momenteel echt een gave auto maken op de Ghibli SQ-4 na..

      Login om te reageren
    • ghost zegt

      11 juni 2019 om 22:27

      @el-loco: alleen 5dehands, door van die gasten die zich graag dikker voor doen dan ze zijn en houden van het maken van onverstandige keuzes…

      Althans dat zijn de meeste die ik tegenkom in mijn leven..enkele fijnproevers daargelaten..

      Login om te reageren
      • atrak zegt

        11 juni 2019 om 22:33

        @ghost: Nog altijd beter dan corrigerend ondergoed en je dunner voor doen.

        Login om te reageren
      • MaartenD zegt

        11 juni 2019 om 23:14

        @ghost: goed verhaal

        Login om te reageren
        • ghost zegt

          12 juni 2019 om 09:07

          @maarten020: laatste zin, doelde verder niet op jou;-)

          Login om te reageren
    • leaper035t zegt

      11 juni 2019 om 22:35

      @el-loco: Gekken kopen ze. Autogekken die liever een auto kopen met het hart of in een vlaag van waanzin. Een geniale gek die de saaie massa A6 en E-klasses aan zich laat voorbij gaan en liever Italiaanse schoenen aantrekt dan sandalen met witte sokken. De drietand moet blijven.

      Login om te reageren
      • mp014 zegt

        11 juni 2019 om 22:48

        @leaper035t: precies! Al is het maar om het saaie straatbeeld van veel Duits icm wat Frans en natuurlijk de spuuglelijke model 3 op te vrolijken! Maserati maakt wagens waar ik zelfs met mijn ogen dicht van kan genieten. Gewoon lekker doorgaan. Op de nieuwe Giulia hebben we ook lang moeten wachten en dat was het wachten ook waard.

        Login om te reageren
      • cossiekiller zegt

        12 juni 2019 om 11:08

        @leaper035t: Een iets mindere gek, maar toch ook nog een gek, koopt een Maserati voor het geluid van de V8. Dat zal dus ook wel wegvallen door het hybride gedoe…

        Login om te reageren
    • MaartenD zegt

      11 juni 2019 om 23:14

      @el-loco: haha..grapjas

      Login om te reageren
    • emping zegt

      12 juni 2019 om 06:30

      @el-loco: Chinezen. Zie elke dag wel een paar Maserati’s.

      https://www.shine.cn/biz/auto/1710275532/

      China is dan ook de grootste afzetmarkt voor Maserati.

      Login om te reageren
    • arkenbout zegt

      12 juni 2019 om 08:03

      @el-loco: Ik. Even Levante S. Na 2 Range Rovers en even Cayenne gelukkiger dan ooit.

      Login om te reageren
      • leaper035t zegt

        12 juni 2019 om 08:29

        @arkenbout: zoveel meer beleving? Wat met de afwerking en het infotainmentsysteem, tevreden over?

        Login om te reageren
        • arkenbout zegt

          12 juni 2019 om 22:20

          @leaper035t: afwerking is werkelijk niets mis mee. Prachtig leer overal, alcantara hemelbekleding, mooi, echt, hout. Infotainment is minder up to date als mijn laatste range rover (2018 model), maar het werkt tenminste wel en beschikt over Apple car play, met Waze en Flitsmeister voor mij prima. Rijgedrag is zeer comfortabel, bijna zoals de full fat range rover, maar in de sport stand echt zeer goed. En ik kan het vergelijken. Denk echt dat er teveel wordt nagepraat als het Maserati betreft.

          Login om te reageren
  2. w166 zegt

    11 juni 2019 om 22:31

    Jammer van zo een mooi merk. Gewoon verkopen aan een Chinees die investeren wel en maken het weer vitaal. Kijk naar Volvo. Ook een goed idee voor Alfa trouwens.;)

    Login om te reageren
  3. dees zegt

    11 juni 2019 om 22:32

    De meeste van de genoemde modellen waren van binnen al redelijk verouderd bij release.
    Het komt allemaal zeer lui over, ondanks dat de autos aan de buitenkant wel mooie design punten hebben.

    Ze vergeten ook te veel voor wie ze precies auto’s maken. Bv de GranCabrio had gewoon een hardtop dak moeten hebben zoals een SL.
    Het hele media gebeuren is teveel van de kwaliteit die je in een Fiat zou verwachten.

    Dit merk heeft zoveel potentie maar FCA heeft geen idee waar ze mee bezig zijn.
    De refesh van de Quattroporte en Ghibli zijn teveel 13 in een dozijn designs geworden, waar de vorige Quattroporte een apart design had wat met de tijd mooi werd.

    De productie versie van de Alfieri zal alle mooie punten van het prototype missen denk ik.

    Ze moeten eens goed kijken naar de designs waar sommige coachbuilders mee komen zoals Zagato en de Carrozzeria Touring.
    Dit zijn niet alleen aparte designs maar ook mooie, ze moeten gewoon die kant op gaan.

    Login om te reageren
  4. 911targa zegt

    11 juni 2019 om 22:41

    Tot begin jaren 80 maakten ze best interessante auto’s. Daarna verouderde niet presterende meuk voor mensen die dik willen doen.

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      12 juni 2019 om 06:36

      @911targa: de granturismo is een prachtige coupe. Nog steeds

      Login om te reageren
    • arkenbout zegt

      13 juni 2019 om 14:26

      @911targa: als je dik wil doen koop je toch juist een auto waar de massa van kwijlt? Porsche, Audi, etc

      Login om te reageren
  5. bsxc2 zegt

    11 juni 2019 om 22:41

    Ze lopen bij Maserati telkens achter de feiten aan. Consumenten die dergelijke nieuwprijzen moeten betalen, gaan voor verstandigere keuzes.

    Login om te reageren
  6. jorden zegt

    11 juni 2019 om 22:51

    Gewoon een goede (Duitse??) Partner zoeken. Zoals Mercedes wat techniek leent voor Aston Martin. Aan Alfa hebben ze te weinig. Snel die Lavente er uit, die auto is eigenlijk nergens goed in. Een moderne SUV en Sedan in het gamma en dan een sportauto er bij waar iedereen met een midlifecrisis zichzelf wel in ziet rijden.

    Login om te reageren
  7. MaartenD zegt

    11 juni 2019 om 23:15

    Ik ben nogsteeds erg blij met mijn “stokoude” granturismo!

    Login om te reageren
  8. laarhovenn zegt

    12 juni 2019 om 00:44

    Levante: niks waar die in uitsteekt. Xenon waar led/laser bestaat, infotainment dat verouderd is, achterstand in veiligheidssystemen. Design dat niet echt vooruitstrevend is(exterieur, interieur).

    Dit merk moet snel de laan uit.

    Login om te reageren
    • arkenbout zegt

      12 juni 2019 om 08:05

      @laarhovenn: weet waar je over praat, ik heb gewoon led matrix in mijn Levante

      Login om te reageren
      • laarhovenn zegt

        12 juni 2019 om 09:29

        @arkenbout: Neem mijn woorden terug, wellicht een optie.

        Login om te reageren
  9. Dutchdriftking zegt

    12 juni 2019 om 06:18

    Waar is de tijd van de MC12 stradale? Komop Ferrari, even een handje helpen.

    Login om te reageren
  10. ericc zegt

    12 juni 2019 om 07:38

    Ze kunnen nochtans shoppen bij zustermerk Dodge, Jeep en Chrysler. Nu ze de motoren van Ferrari niet meer gaan gebruiken ,had ik gehoopt dat ze als basis amerikaansspul zouden gebruiken en daar een italiaanssausje over heen doen.

    Login om te reageren
  11. Gulli zegt

    12 juni 2019 om 08:21

    Blijf het apart vinden dat er een enorme groene beweging gaande is in Autoland maar dat er ondertussen geen limiet lijkt te zitten op dikke auto’s (danwel in statuur, danwel in gewicht, danwel in vermogen, danwel in alle drie).

    Login om te reageren
  12. kempenaer zegt

    12 juni 2019 om 18:16

    Schitterend merk. Straalt klasse en exclusiviteit uit. Iets wat Britten en Italianen als geen ander beheersen. Niet bedoeld voor grofmazig lomp volk. Die kunnen prima in Duitsland shoppen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North