Meest geslaagde Tarraco komt niet van Seat zelf

Auteur: , 16 Reacties

Die eerste 97% overigens wel, de rest is van Maggi. De Duitse variant, althans.

De gigantische Seat Tarraco is de grootste SUV van Seat. Het is de sportieve evenknie van de Skoda Kodiaq en Volkswagen Tiguan Allspace. De Tarraco moet meer de emotie dan de ratio aanspreken met extroverte styling en sportieve rijeigenschappen.

Nu valt dat in de praktijk allemaal heel erg mee. Uiteraard wil Seat niet alle klanten afschrikken met opvallende en sportieve auto. Je kan ‘m ook krijgen als eenvoudige 1.5 TSI Style. Gelukkig lijkt de Cupra Tarraco ook zeer waarschijnlijk. Tot die tijd zullen we het moeten doen met de Tarraco van ABT Sportsline.

ABT Seat Taracco TDI '19

De tuners uit Allgau hebben gekozen voor een Tarraco in het groen! Kijk, dan begin je al goed. De velgen zijn wellicht een tikkeltje aan de grote kant met 21″, maar ze staan de Tarraco uitstekend. Mocht 21″ net even te veel zijn, 19″ of 20″ inch is mogelijk. Hetzelfde geldt voor het uiterlijk van de wielen: andere modellen en kleuren behoren ook tot de mogelijkheden.

ABT Seat Taracco TDI '19

De Seat Tarraco in kwestie is een 2.0 TDI met 190 pk, DSG en vierwielaandrijving. ABT heeft de dieselmotor onder handen genomen. Het resultaat is 220 pk aan vermogen en 440 Nm aan koppel. Dit is overigens de eerste Taracco van ABT Sportsline. Er staan nog meer upgrades op stapel, maar die worden op een later moment aangekondigd. ABT is overigens niet de eerste die de Seat Tarraco aanpakt. Seat-specialist JE Design ging ABT al voor met deze Tarraco.



16 reacties

Begin de week met Mercedes-AMG, bekijk het HIER!
Een klein beetje googlen levert op dat maggi gmbh dus gewoon een duits bedrijf is. Welliswaar door een zwitser opgericht, maar toch een duits product.
Zit even te kijken wat er zo geslaagd aan is, maar kan niks vinden….
Die velgen plempen ze onder bijna iedere andere auto die ze bij ABT vernaggelen.
Daarbij zijn of de velgen te klein of de banden niet dik genoeg, als je andere wielen ander je auto monteert wil je de wielkasten toch wel wat beter vullen dan dit….
@poulusma: precies mijn idee. Dit kan toch geen 21″ zijn?
@el-loco: Dat zeggen ze ja, stiekem is het gewoon 15″ 😜
Inclusief aannemersbusje blindering. Altijd jammer.
Zulke onmeunige tractorwiel’n en dan nog meer ruumte tuss’n den band en ’t spatbord dan bie mien John Deere…

Moar hij het wel mojje zwarte crossvelg’n.
Zo langzamerhand bijzonder dat er nog diesels verkocht worden… met de snelheid waarmee die uit steeds meer steden geweerd worden zal de afschrijving dusdanig worden dat de kosten per gereden kilometer de pan uit rijzen.
@kees66: uit welke steden worden nieuwe diesels geweerd?
@bernoulli: Sinds wannneer is afschrijving belangrijk voor nieuwe auto’s? Dat gaat pas spelen over 5 jaar als je je auto weer wil inruilen… maar daar moet je nu al rekening mee houden. En dan (nu) nog is er geen stad die diesels van 5 jaar tegenhoudt, maar hoe lang gaat dat nog duren?
@kees66: 80% van de bevolking woont anders nog steeds niet in zo’n doorgeslagen boomknuffelaars-kenniswerkersstad en voor hen – km vreters – is diesel nog steeds de enige optie. Niet iedereen kan 90K stukslaan op een accuzuur-auto met 500km range …
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Hele volksstammen zijn gek op het type auto. Wat is er mis met een Leon?
@dutchdriftking: te lage instap, aldus hele volksstammen.
Hoe het maar bij het origineel en dat is al niet te pruimen…
Hoe = hou 😞
Ik zie andere (sjonnie-)wielen en een frontskirt.. nou nou wat een nieuws.. of moeten merken van de VW-groep altijd maar in de spotlights van PON?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).