• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

“Mercedes-AMG GT73 krijgt 800 pk”

Auteur: Loek, gepost 31 mei 2019 om 12:58 – 25 Reacties

AMG GT Concept


Of het een onsje meer mag zijn.

Al meer dan een jaar geleden kregen we voor het eerst iets te horen over de nieuwe ’65 AMG’-serie van Mercedes. 65 AMG stond uiteraard voor blubberdikke V12-motoren, maar dat kan echt niet meer. Momenteel is het grootste blok wat Mercedes-AMG levert een 4.0 liter Biturbo V8. In zijn krachtigste vorm, het blok voorin de AMG GT63 S, levert het 639 pk. Niet niks, maar er kan nog meer van gemaakt worden. Zo kregen we een tijdje geleden te horen over de 73 AMG-serie.

De lijst van auto’s die met de nieuwe aandrijflijn uitgerust zouden worden, beperkt zich tot de top van het gamma. De S-Klasse, G-Klasse en GLS, de auto’s waarin je een dergelijke knotsgekke motor verwacht. Recent is er patent aangevraagd op de naam GT73, waardoor de nieuwe motor ook zijn weg vindt in de vierdeurs AMG GT. Spyshots en een interview van Autocar bevestigen dit vermoeden.

Volgens Tobias Moers, de baas van AMG, zal de AMG GT73 debuteren in 2020. Het topmodel van de vierdeurs supercoupé krijgt wél de 4.0 liter Biturbo V8 voorin, maar dan met EQ-Power erbij. Jup, de nieuwe 65 AMG wordt naar alle waarschijnlijkheid een hybridemotor. Moers zegt dat je voor de specificaties moet denken aan de AMG GT Concept uit 2017. Zoals eerder al aangegeven is het systeemvermogen van de GT63 S al vrij heftig. De elektromotoren moeten gecombineerd zo’n 805 pk mobiliseren. Oempf!

Het blok uit de GT63 S ligt ook in de eerdergenoemde topmodellen als de S-Klasse en G-Klasse en je kunt er donder op zeggen dat de GLS ‘m ook krijgt. In die auto’s ligt het vermogen tussen de 550 en 600 pk, dus misschien dat die ook een tandje minder heftig worden dan de AMG GT63 S met 639 pk. Die laatste is trouwens al een flinke jongen met bijna twee ton aan gewicht. Een hybridemotor zal dat gewicht niet precies verlagen. Logisch dat ze er wat extra pk’s uit peuteren.

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Mercedes-AMG GT 73 voor het eerst officieel op beeld
  • 1.111 pk voor de Mercedes-AMG GT Black Series
  • Bottas ruilt AMG GT om voor dikkere AMG GT
    Bottas ruilt AMG GT om voor dikkere AMG GT

Nieuwste artikelen

  • Bijzondere in NL geleverde Hyundai is koning afschrijving
  • Fiat 500 weigert te sterven: nóg een speciale editie
  • Geld teveel? Ferrari-webshop helpt een handje
  • Porsche registreert historische naam, alleen wat is het?
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, amg-gt, amg-gt-63s, amg-gt-73, Mercedes, tobias-moers

Vorig bericht: « Opgepast: trajectcontrole A4 staat nu wél aan
Volgend bericht: Maak van je Dacia Duster een dikke offroad-kanjer »

Lees Interacties

Reacties

  1. tuutertuuter zegt

    31 mei 2019 om 13:01

    Laf dat het geen V12 wordt

    Login om te reageren
    • topcom zegt

      31 mei 2019 om 13:11

      @tuutertuuter: anders had je hem wel gekocht? Niet meer treuren over het verdwijnen van de V12. Dat weten we nu wel een keer. Chin up and smile naar de toekomst jongens!

      Login om te reageren
      • reggie-boy_rood zegt

        31 mei 2019 om 16:59

        @topcom: echt zo

        Login om te reageren
      • Homer55 zegt

        1 juni 2019 om 05:14

        @topcom: Toekomst, elektrisch en lachen….. Moeilijk.

        Login om te reageren
  2. pel96 zegt

    31 mei 2019 om 13:12

    Stiekem hoopte ik op de 7.3 M297 uit de Zonda.. Ik zou beter moeten weten

    Login om te reageren
    • denniss00 zegt

      31 mei 2019 om 14:20

      @pel96: Oh je was niet de enige! Maar nee, toekomst.

      Login om te reageren
    • occasiefapper zegt

      31 mei 2019 om 15:04

      @pel96: Amen

      Login om te reageren
  3. 911targa zegt

    31 mei 2019 om 13:13

    Obesitas-auto.

    Login om te reageren
  4. harrie zegt

    31 mei 2019 om 13:20

    Das wel echt lekker, op de A4.

    Login om te reageren
  5. Onehp zegt

    31 mei 2019 om 13:21

    Leuk hoor. Zal vast bijna 2400kg wegen getankt met opties. Dan liever een M5 Comp die ~500kg lichter is en wat ‘minder’ vermogen (~650pk+ irl) heeft….

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      31 mei 2019 om 13:25

      @onehp: of nog liever (als ik zelf moet betalen), een estate die nog eens 500kg lichter is met bijna 400pk ;)

      Login om te reageren
      • sanderp zegt

        31 mei 2019 om 13:59

        @Onehp: inderdaad gewoon een leon cupra met chipje

        Login om te reageren
        • Onehp zegt

          1 juni 2019 om 08:36

          @sanderp: een Cupra R dan, strakker. En/of een klein deel van de ~100k die je uitspaart besteden aan de vele upgrades die je kan doen…

          Login om te reageren
      • maferick74 zegt

        31 mei 2019 om 14:15

        @Onehp: of nog liever een mazda mx5 met nog 500 kg minder en 136pk

        Login om te reageren
        • 87sandyd zegt

          31 mei 2019 om 15:10

          @maferick74: liever een keicar

          Login om te reageren
        • Onehp zegt

          31 mei 2019 om 16:13

          @maferick74: haha, de ultieme kar inderdaad, alleen weegt die geen 900kg maar dat maakt niks uit :)

          Login om te reageren
  6. bsxc2 zegt

    31 mei 2019 om 13:21

    Snelle banaan

    Login om te reageren
  7. tjorque zegt

    31 mei 2019 om 13:48

    Ongelofelijk nuttig zo’n auto met 800pk.

    Login om te reageren
  8. bertorelli zegt

    31 mei 2019 om 13:54

    Leuk voor de gemiddelde oliesjeik, maar het is toch een beetje ‘overkill’.

    Ben zelf de gelukkige eigenaar van een 500SEL uit 1984 met (destijds) 231PK en een C280 uit 1995 met 193PK en dat wil al lekker vooruit. Een ‘oude’ V8 of 6-in-lijn rijdt ook lekker kan ik bevestigen.
    Ok, een AMG is sneller, maar je zult ook meer enveloppen uit Leeuwarden op je mat krijgen.

    Login om te reageren
  9. Dutchdriftking zegt

    31 mei 2019 om 14:49

    Tja, het is natuurlijk niet vervelend. Maar ik denk dat de wagen meer opknapt van 200kg lichter dan 200pk extra. Helemaal als die pk’s nóg meer gewicht toevoegen.

    Login om te reageren
  10. tge1 zegt

    31 mei 2019 om 16:14

    Binnen 3 seconden naar de 100 en dan lekker met die snelheid (of minder) door de randstad sukkelen. :-)

    Login om te reageren
    • pel96 zegt

      31 mei 2019 om 17:54

      @tge1: of binnen 20 seconden tegen de begrenzer aanlopen op de autobahn…

      Login om te reageren
      • tge1 zegt

        1 juni 2019 om 06:20

        @pel96: En dan vol in de ankers voor de inhalende Hollandse sleurhutten…

        Login om te reageren
        • pel96 zegt

          1 juni 2019 om 10:11

          @tge1: Maar helukkig heb je de keramische remmen waardoor deze wegpiraten geen gevaar meer zijn! dat is die €4000 wel waard…

          Login om te reageren
  11. racerx zegt

    2 juni 2019 om 16:08

    Als het geen herrie meer maakt zal het me een rotzorg zijn welk merk er op de neus staat. Met het verdwijnen van de ICE’s verdwijnt ook het karakter van de automobiel an sich. Elektromotoren zijn toch grotendeels hetzelfde. Tzt dus maar een goedkoop hok.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North