Nederland is nog een restomodder rijker

Auteur: , 24 Reacties

Dat is alleen maar goed nieuws.

Leeuwenkamp Specials LK03 Defender '19

Sommige auto’s blijven enorm lang in productie. De Land Rover Defender was zo’n auto. Jarenlang was het mogelijk deze zwaar verouderde, zeer oncomfortabele, peperdure en bizar trage auto nieuw aan te schaffen bij de betere Land Rover dealer. Veel nadelen, maar zo’n Defender heeft natuurlijk bakken karakter en is zeer terreinwaardig. Het is met recht een icoon te noemen.

Omdat het een populaire auto is met veel gebreken, zijn er diverse bedrijven die zich specialiseren in het optimaliseren van Defenders. Niet alleen in het buitenland, maar ook in Nederland. Een paar jaar geleden lieten we jullie al kennismaken met de creaties van Top Hat. Daar kunnen we nu een tweede bedrijf van eigen bodem aan toevoegen: Leeuwenkamp 4×4.

Leeuwenkamp Specials LK02

Leeuwenkamp Specials richt zich specifiek op oudere Land Rovers en Classic Range Rovers. Vanwege de hoge leeftijd is de staat niet meer wat het (n)ooit geweest is. De auto’s bij Leeuwenkamp Specials worden daarom helemaal gestript. Dan wordt het chassis voorzien van een nieuwe poedercoat laag. Het koetswerk krijgt logischerwijs een compleet nieuwe laklaag. Vervolgens worden de motor en de versnellingsbak gereviseerd. Als laatste wordt het interieur aangepakt met geheel nieuwe bekleding.

Leeuwenkamp Specials Range Rover Classic '19

Als de Land Rover in kwestie klaar is, krijgt de auto de afkorting ‘LK’ plus een nummer mee. Dan weet je zeker dat je met een volledig onder handen genomen exemplaar te maken hebt. Leeuwenkamp heeft al enkele exemplaren gebouwd. Zo staan de ‘LK03’ en ‘LK04′ al in de showroom te schitteren. Qua prijzen moet je denken aan zo’n 65.000 euro tot 80.000 euro. Omdat Leeuwenkamp meer met het milieu begaan is dan Land Rover zelf, is het in de toekomst ook mogelijk om de verbrandingsmotor te wisselen voor een elektrische aandrijflijn.



24 reacties

Zal er dan iemand zijn die met een elektrische variant de mount everest gaat beklimmen?.
@mikje90: Everest is een beetje hoog gegrepen :P

Maar elektrisch rijden moet fantastisch zijn. Ik ben al met 2 diesels op grote hoogtes geweest (hoogste was 5600 meter!) en het werkt allemaal nog wel, maar de helft van je vermogen is weg, zo niet meer.
@fanboy: ja maar waar laad je op?
@rolov: Je eigen uitrolbare/uitklapbare zonnepanelen meenemen?

Doorgaans heb je op die hoogte zeer veel zonuren. Soms ook plekken met meeste zonuren ter wereld.
En niet te warm. Dus beste plek voor zonnepanelen.

Niet echt typische toepassing natuurlijk, maar er is wel een stel die zo op reis gaat, elektrisch busje met flink wat zonnepanelen uitklapbaar.
@fanboy: die kou daarentegen, is weer funest voor je accucapaciteit…
Net als bij de concurrent ook een V8 mogelijk?
@dutchdriftking: aangezien ze volgens het artikel het orginele blog reviseren kan je er vanuit gaan dat een V8 ook mogelijk is.
Mhhh restmodder. Is dat de chocolademouse die in je mondhoek blijft hangen?
Lekker door de (resto)modder raggen met je LaRo
Ik kan er niet echt vrolijk van worden. Dan worden die wagens nog duurder.
Wel mooi dat ze het orginele blok hergebruiken. Die oude diesels blijven de beste keus in een Defender.
@robert110: er zijn genoeg van die dingen. En zo blijven ze tenminste rijden.

Restomodden vind ik persoonlijk karaktermoord. Koop dan een nieuwe auto. Maar dit is gewoon restauratie, niet anders dan die gozer verderop in je straat doet.
@robert110: die blokken zijn geweldig. Misschien een airco er in maar verder hoeft er niet veel aan te gebeuren
Er zijn zeker 10 bedrijven in NL die dit doen! Riverhouse restaurations (exporteert Laro’s voor tonnen naar Amerika), One-Ten Land-Rover specialist en nog veel meer..
@gczjwj: artikeltje waard lijkt mij, de Hollandsche Automobiel Industrie
@el-loco: Absoluut, kijk maar is wat Riverhouse voor pareltje maakt!
Dat is toch geen restomod , meer een restauratie
@supertjeduc: als de verf geen originele Landrover verf is (uiteraard veel beter dan die oude Britse verf) dan is het formeel misschien toch wel een restomod.
@mashell: nee niet echt. gewoon een restautatie.
@emping: Het feit dat je een complete aandrijflijn kan vervangen kan misschien wel de doorslag geven;-)
Voor de liefhebbers, configureer hier uw eigen gemodificeerde Toyota Landcruiser 40 serie. https://www.icon4x4.com/fj/config
Doe mij maar zo’n Defender dan, met Gallardo V10 erin, zoals die Volvo van laatst!
Leeuwenkamp 4×4 🤮🤮

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).