• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ook de Golf R wordt géén hybride

Auteur: hayte, gepost 19 maart 2020 om 13:02 – 17 Reacties

Het Volkswagen-R-logo

Het zou goed nieuws zijn voor de uitstoot – en dus de BPM – maar Volkswagen kan het niet flikken. Ook de volgende Volkswagen Golf R krijgt geen hybride-ondersteuning. Wel komt er ’technologie in die niemand verwacht’. Ja ja.

Goed nieuws voor de benzinepuristen, maar iets minder goed nieuws voor de portemonnee: de Volkswagen Golf VIII R gaat niet leverbaar zijn als hybride. Dat zegt R-baas Jost Capito tegen MotorTrend. Dit in tegenstelling tot de onlangs getoonde Volkswagen Touareg R, die juist wél een hybride is. Je had door die Touareg kunnen denken dat alle R-auto’s nu hybrides worden, maar dat blijkt niet zo te zijn.

De reden daarvoor is simpel: geld. Die plug-inhybride Touareg deelt namelijk veel aandrijflijnonderdelen met de Bentley Bentayga Hybrid. Daardoor kan Volkswagen die SUV relatief goedkoop produceren. De R-afdeling heeft kennelijk zelf niet het geld om een eigen hybride-aandrijflijn te ontwikkelen. Wat ook meespeelt is dat de Golf R niet genoeg wordt verkocht om zo’n eigen aandrijflijn te rechtvaardigen, dus vandaar.

Wat krijgt de Volkswagen Golf VIII R dan wel? Vierwielaandrijving (duh), een lekkere benzineverbrandingsmotor, een automatische versnellingsbak met dubbele koppeling… Of de nieuwe Golf R een handbak krijgt, wilde Capito nog even niet verklappen. En wat nog meer? “Technologie die niemand verwacht”, zegt de topman vrij mysterieus.

Of er ooit wel een hybride Golf R gepland was, is niet duidelijk. Mogelijk is deze aandrijflijn ook gestorven toen Volkswagen-CEO Diess de stekker trok uit de hybride Golf GTI. Deze had een 48V-systeem moeten krijgen, maar dit werd last minute gecanceld.

Dat betekent dat je voor een hybride Golf zal moeten uitwijken naar de GTE. Nog steeds geïnteresseerd in de Golf R? Dan kan je hier alvast kijken naar de achterkant. En volgens diezelfde bron krijgt de hete Golf 333 pk. De Golf R staat gepland voor september 2020.

Ook interessant!

  • Officieel: Volkswagen Golf GTI Clubsport 45
  • Wat zou deze Volkswagen Golf GTI Mk1 moeten opleveren?
    Wat zou deze Volkswagen Golf GTI Mk1 moeten opleveren?
  • Volkswagen presenteert: een getunede Golf GTI
  • Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
    Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

golf, golf-8, golf-r, Hybride, jost-capito, Volkswagen

Vorig bericht: « Maserati stelt introductie nieuwe auto’s uit naar september
Volgend bericht: Polestar 2 nu te koop voor bijna 60 mille »

Lees Interacties

Reacties

  1. donjunior zegt

    19 maart 2020 om 13:21

    Ik gok op downsizing.. dus een 3 cylinder met +300 pk (als Koenigsegg het kan moet VW het zeker kunnen)

    Login om te reageren
    • fmgarcia zegt

      19 maart 2020 om 13:26

      @donjunior: Koenigsegg laat een auto bijna 500kph rijden.

      Login om te reageren
      • pieterpoes zegt

        19 maart 2020 om 13:36

        @fmgarcia: Volkswagen AG toch ook? 483 km/h als ik mij niet vergis.

        Login om te reageren
        • fmgarcia zegt

          19 maart 2020 om 14:02

          @pieterpoes: Met 13 cylinders meer en een eigen testbaan. Niet minder indrukwekkend zo vanaf de zijlijn, maar koenigsegg is natuurlijk een speldenknop in vergelijking met VAG en dus ook Bugatti.

          Login om te reageren
          • Onehp zegt

            19 maart 2020 om 17:38

            De Gemera zal zijn topsnelheid maar heel kort kunnen aanhouden, als de batterij op is (1 minuut?) blijft er maar 600 van de 1700 pk over….

            Login om te reageren
  2. basman147 zegt

    19 maart 2020 om 13:55

    Volkswagen heeft wel aan Audi gevraagd of ze de 5-cilinder mochten gebruiken, maar daar heeft Audi “Nein”op geantwoord (geen productie-capaciteit, zou een concurrent voor de RS3 worden).

    Misschien een mooier 4wd systeem dan een Haldex-koppeling? Cq, iets waarmee je wel kunt driften, dat zou een verrassing zijn voor een Golf R. Andere optie voor de motor zou een elektrische turbo kunnen zijn om het turbo-gat op te vullen, Of voor het onderstel misschien wel een onderstel met 48v onderdelen zoals de stabilo’s of 4-wielbesturing.

    Alles tegelijk lijkt me qua prijs een beetje moeilijk, zelfs als ze er een A45 concurrent van maken in plaats van een A35 concurrent.

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      19 maart 2020 om 17:36

      Elektische turbo en 48V system (die hij noet krijgt, of?) horen bij elkaar….

      Een actieve 4wd daarentegen is erg intressant moest dat waar zijn….

      Login om te reageren
      • basman147 zegt

        19 maart 2020 om 19:41

        Bij een elektrische Turbo hoort idd een 48 volt systeem. Ik kan alleen nergens terugvinden of de GTI (als voorloper van de R) wel of niet 48v standaard meekrijgt, Lijkt me eigenlijk wel logisch. Voordeel is wel dat wanneer het er eenmaal op zit andere dingen makkelijker worden.

        Login om te reageren
  3. Esprit_de_Flandre zegt

    19 maart 2020 om 14:49

    Technologie die niemand verwacht?

    Wat, kolengestookt?

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      19 maart 2020 om 16:12

      Nee knipperlichten.

      Login om te reageren
      • nore zegt

        19 maart 2020 om 20:31

        Wel als optie.

        Login om te reageren
  4. frank2b zegt

    19 maart 2020 om 16:04

    Terwijl Toyota inmiddels zo’n beetje alles – van Yaris tot LS500h – in hybrideuitvoering aanbiedt lukt het VW nog steeds niet om een hybride R op de weg te zetten.

    Is dit om te huilen of te lachen?

    Login om te reageren
  5. Ram-G-maN zegt

    19 maart 2020 om 16:11

    Ik gok op een volledig elektrische Golf R. Dat lijkt mij een technologie dat niemand behalve ik verwacht.

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      19 maart 2020 om 17:40

      Niet op het MQB evo platform, nee.

      Login om te reageren
  6. arhanso zegt

    19 maart 2020 om 18:14

    Wel komt er ‘technologie in die niemand verwacht’. Ja ja.

    Trommelremmen?

    Login om te reageren
  7. 911targa zegt

    19 maart 2020 om 18:26

    Fietsbel en terugtrap rem!

    Carbid lampen, want led is………..ja, led!

    Login om te reageren
  8. sjaterantekomen zegt

    19 maart 2020 om 21:49

    Zou stoer zijn om er weer een Vr6 in te hangen! Dat verwacht werkelijk niemand!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North