• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

PDK-transmissie voor Porsche Cayman GT4

Auteur: sir_smokalot, gepost 2 september 2015 om 12:55 – 23 Reacties

Afbeelding PDK-transmissie voor Porsche Cayman GT4Afbeelding PDK-transmissie voor Porsche Cayman GT4Afbeelding PDK-transmissie voor Porsche Cayman GT4Afbeelding PDK-transmissie voor Porsche Cayman GT4Afbeelding PDK-transmissie voor Porsche Cayman GT4Afbeelding PDK-transmissie voor Porsche Cayman GT4Afbeelding PDK-transmissie voor Porsche Cayman GT4Afbeelding PDK-transmissie voor Porsche Cayman GT4

Porsche Cayman GT4
Bij de eerste batch Cayman GT4’s was de keuze simpel: zelf roeren, or GTFO. In de toekomst echter komt Porsche zijn hardcore-klanten met een linkerpedaalfobie tegemoet.

Tijdens de ontwikkeling van de GT4 werd gekozen deze alleen met een handbak te leveren. Naast een goede PR-waarde was dit ook vooral een keuze van het ontwikkelteam. Porsche’s GT-afdeling is niet supergroot, dus besloten ze de zaken simpel te houden zo liet Andreas Preuninger, de man die verantwoordelijk is voor de hardcore Porsches, al eens weten.

Echter, de Cayman GT4 is een absoluut megasucces (en wat wil je ook, de auto is zo porno als gonzo), en dus gaat Porsche toekomstige klanten de gelegenheid bieden te flipperen, zo deelde Preuninger mee aan een forumlid van Planet 9, die zijn GT4 in Weissach kwam ophalen. In Nederland zal dit vast wat CO2-bonus opleveren bij aanschaf.

En passant liet hij ook weten dat er geen GT4 RS in de planning staat. Deze zou te dicht tegen de 911 GT3 aanschurken, en eigenlijk is de GT4 al hardcore genoeg. (via WCF)

Hiermee is overigens geen antwoord gegeven op de grote ongestelde vraag in dit verhaal: ‘als de GT4 een PDK krijgt, krijgt de 911 GT3 (RS) dan ook een handbak?’ Mijn eigen inschatting is dat we er niet te hard op moeten hopen. Over de transmissiekeuze in de hardcore 911 is Porsche in het verleden altijd vrij stellig geweest. Maar zeg nooit nooit.

Ook interessant!

  • Waarom de Porsche Cayman GT4 knaak remt
  • Porsche Cayman GT4 RS Clubsport: GT3 Cup in kleiner jasje
  • Cayman GT4 crasht hard in Enschede
  • Officieel: Porsche 718 Cayman GT4 RS draait 9.000 tpm [video]
    Officieel: Porsche 718 Cayman GT4 RS draait 9.000 tpm [video]

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

andreas-preuninger, cayman, gt4, pdk, Porsche, transmissie

Vorig bericht: « Nederlandse Alfa-rijders hebben de slechtste verkeerskennis
Volgend bericht: Bugatti Vision Gran Turismo: dit is ‘em »

Lees Interacties

Reacties

  1. scottishcarspotter2000 zegt

    2 september 2015 om 13:02

    Wat zijn dit nou voor fratsen jongens… Goede grappen maken moeten de duitsers blijkbaar nog leren…

    Login om te reageren
    • Donstil zegt

      2 september 2015 om 13:27

      @scottishcarspotter2000: Ga toch weg man, de handbak is iets van vroeger, de automatische transmissie van tegenwoordig is in elk opzicht beter.

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        2 september 2015 om 13:30

        @Donstil: Maar beter is niet altijd leuker.

        Login om te reageren
      • basf zegt

        2 september 2015 om 13:40

        @Donstil: ja, in elk opzich, behalve rijplezier :)

        Login om te reageren
        • ter zegt

          2 september 2015 om 15:59

          @basf: Jouw computer draait nog op MS DOS?

          Login om te reageren
          • basf zegt

            2 september 2015 om 16:08

            @terrorizer: lachen man, vooruitgang betekent niet altijd verbetering.

            Login om te reageren
            • mashell zegt

              2 september 2015 om 23:21

              @basf: als het geen verbetering is dan is het geen ook vooruitgang want stilstand is achteruitgang. En waar is hier de nooduitgang?

              Login om te reageren
      • romeoalfa zegt

        2 september 2015 om 15:52

        @Donstil: Dit vind ik dus ook. Iedereen op autoblog zit zo te zeiken dat een handbak voor “puristen” is en je geen liefhebber bent met een automaat. Maar de gemiddelde leeftijd op autoblog is waarschijnlijk ook 12-13… Ik ben in ieder geval super blij met mijn S-tronic

        Login om te reageren
        • nielsnl1 zegt

          2 september 2015 om 16:52

          @romeoalfa: heb beiden gereden en voor dagelijks gebruik is een automaat gewoon fijner. Voor circuit gebruik zijn flippers ook sneller, maar voor zo’n Cayman GT4? Nee, dan wil ik toch gewoon op de bochtige weggetjes in de eiffel zelf ‘roeren’ en spelen met de pedalen.

          Login om te reageren
  2. VeniVidiVici zegt

    2 september 2015 om 13:08

    Zag h’m bij de Historic Grand Prix Zandvoort staan… best een tof ding, maar beetje te patserig in het geel vind ik.

    Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    2 september 2015 om 13:09

    Ach dit is opzich toch logisch? Op deze manier worden er meer verkocht, de puristen krijgen een handbak, en nog een extra persmomentje.

    Login om te reageren
  4. imdoctorbob zegt

    2 september 2015 om 13:13

    Win-win situatie toch, als je die GT4 zo graag met handbak wilde dan had je hem al besteld. Had je toch graag een GT4 met PDK, dan kun je die binnenkort gaan bestellen. Gezien de PDK optie op de Cayman toch al aangeboden werd leek het me technisch gezien ook niet echt een probleem.

    Tjah en de GT3. Het is toch een beetje de basis voor de GT3 racerij en daar rij je ook niet meer met een handbak, dus ik zou me er niet aan storen.

    Login om te reageren
  5. roller79 zegt

    2 september 2015 om 13:19

    en voor de rijke medemens met een handicap een absolute must die PDK bak :)

    Login om te reageren
  6. gtwillem zegt

    2 september 2015 om 13:21

    @durchdriftking: heb je nu niet eens de eerste post van het artikel? Je zwakt af, jongen ?

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      2 september 2015 om 13:21

      moest @dutchdriftking zijn…

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        2 september 2015 om 14:47

        @gtwillem: haha, jaja, soms moet er nou eenmaal gewerkt worden :)

        Login om te reageren
  7. jaimeeus zegt

    2 september 2015 om 13:22

    Hahaha ‘zelf roeren, or GTFO’. Blijft weer een fijne tekst @sir_smokalot

    Login om te reageren
  8. gregorius zegt

    2 september 2015 om 13:30

    Simpel.
    Zijn er veel mensen die een Cayman GT4 niet kopen/bestellen omdat er geen PDK in ligt en zijn deze mensen niet om te praten om hetzelfde of een hoger budget uit te geven aan een 911 of Cayman met meer opties?
    Ja: komt er een met pdk.
    Nee: komt er geen pdk.

    Login om te reageren
  9. ds3thp zegt

    2 september 2015 om 13:45

    In principe een logische keuze van Porsche en waarschijnlijk is er genoeg vraag naar!

    Zal voor NL wel betekenen dat het prijsverschil met de handbak wel nihil zal zijn en misschien zelfs goedkoper zal uitpakken met de PDK

    Login om te reageren
  10. philipf zegt

    2 september 2015 om 14:20

    Prima toch? Voor ieder wat wil(d)s

    Login om te reageren
  11. berlinetta zegt

    2 september 2015 om 14:26

    Prima, maar toch liever een handbak. Pas wanneer de auto’s zoveel vermogen hebben dat ik in mijn broek begin te schijten, hou ik liever twee handjes aan het stuur.

    Login om te reageren
  12. heidekonijn zegt

    2 september 2015 om 15:23

    Leuk, zie je weer drie soorten reacties :
    – keyboardpiloten die de “EVO” lijn blindelings volgen en haterz zijn (want enkel een Batavus onder het achterste)
    – mensen die al met een nieuwe pdk gereden hebben en helemaal om zijn
    – mensen die al met een nieuwe pdk gereden hebben en tegelijkertijd een moderne maar toch klassieke auto willen rijden

    Login om te reageren
  13. FB_100002177943068 zegt

    2 september 2015 om 21:58

    goede keuze, tegenwoordig zijn pdk’s zo goed dat een handbak de echte sportauto gehandicapt maakt

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North