• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Pirelli gaat voor nog zachter rubber

Auteur: willeme, gepost 17 september 2017 om 21:03 – 7 Reacties

Pirelli


Zodat het plakt als pindakaas op je gehemelte.

We zitten nu al ruim over de helft van het Formule 1 seizoen 2017. Voor de Max Verstappen devoot misschien niet de fijnste periode, maar er zijn wat wijzigingen doorgevoerd dit jaar, om het voor de neutrale toeschouwer wat leuker te maken. Een belangrijke wijziging waren de banden. De Pirelli stick werden voor dit jaar aanmerkelijk breder. Uiteraard is de bandenleverancier bezig met de wijzingen voor volgend jaar. De breedte blijft gelijk, maar Pirelli gaat zelf wat andere dingen doorvoeren.

In 2018 is het nog steeds enkel Pirelli dat de teams van banden voorziet, net als dit jaar. Er was nogal wat kritiek op de Italiaanse bandenfabrikant. Met name de hardere compounds waren niet naar wens. De band lijkt niet helemaal te passen bij de snellere auto’s. Er zijn nog maar weinig coureurs die voor de hardste compound hebben gekozen.

In gesprek met Speedweek geeft Pirelli F1-baas Mario Isola een reactie op de hele situatie. De harde compound worden de komende races in (waaronder Sepang, Suzuka en Brazilië) niet meer aangeboden. Daarbij heeft Isola aangegeven dat de banden in 2018 een stukje zachter gaan worden.

De Ultra-soft band is volgend jaar een super-soft. Logischerwijs is de super-soft een gewone soft-band en wat nu soft is, is in 2018 medium. Pirelli is er dermate druk mee dat ze bij de GP van Abu Dhabi al getest kunnen worden door de teams.

Afbeelding: uit de Pirelli-kalender van 2015.

Ook interessant!

  • Pirelli onderzoek: er was niets mis met de banden
  • Verstappen baalt als een stekker en gooit schaduw op Pirelli
  • Nyck de Vries niet in F1, wat gaat hij nu doen?
    Nyck de Vries niet in F1, wat gaat hij nu doen?
  • Al het rubber raakt langzaam op

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

banden, Formule 1, pirelli

Vorig bericht: « 7 redenen waarom deze auto de moeite waard is
Volgend bericht: Deze 560 SEC is zo fout dat het weer cool is »

Lees Interacties

Reacties

  1. breakingpoint zegt

    17 september 2017 om 21:17

    Met die foto dacht ik gelijk dat ze condooms gingen maken.

    Login om te reageren
    • Tonnie zegt

      18 september 2017 om 10:47

      @breakingpoint: haha met gladde slicks voor het droge en met flinke groeven voor als het nat is?

      Login om te reageren
  2. Edge zegt

    17 september 2017 om 21:20

    Goed plan. In het begin was er nog spraken van een eventuele megasoft of hypersoft die erbij zou komen, maar dit plan is een stuk beter aangezien de harde band toch al niet gebruikt wordt.

    Login om te reageren
  3. rob5nismo zegt

    17 september 2017 om 21:39

    Scheelt weer een naam verzinnen idd en kleur

    Login om te reageren
  4. autodrop zegt

    17 september 2017 om 22:55

    Nu nog een artikel waarin duidelijk het verschil wordt uitgelegd.

    Login om te reageren
  5. hoglard zegt

    18 september 2017 om 00:43

    Dus dan zijn de compounds qua naam weer hetzelfde als vorig jaar.
    Lekker consequent van Pirelli.

    Login om te reageren
  6. Gulli zegt

    18 september 2017 om 11:25

    En die banden houden het 8 rondjes vol?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North