Polestar 2 toont zijde die Model 3-eigenaren vaak gaan zien

Auteur: , 61 Reacties

Althans, dat wil Volvo.

Betaalbaar elektrisch rijden, dat is waar vele automerken naar streven. Tesla, SEAT, Hyundai en Kia lijken momenteel de beste auto’s voor onder de vijftig mille te hebben. Voeg daar een nummer vijf aan toe: Volvo wil met Polestar ook een betaalbare auto in de markt zetten. Het eerste volledig elektrische wapenfeit, de Polestar 2, lijkt zijn pijlen maar gericht te hebben op één doel: Elon Musk en zijn Tesla Model 3.

Polestar zet in op innovatie en connectiviteit. De net gelijnde sedan krijgt een enorm Tesla-esque display mee wat draait op Android. Daarmee sluit de auto naadloos aan op je smartphone of tablet. Qua motortechniek is de auto op papier beter dan de Model 3. Een 78 kWh-batterijpakket die gekoppeld is aan vier motoren. Die zetten in totaal zo’n 408 pk op de weg. De range is volgens WLTP zo’n 500 km.

Dat alles voor het zeer schappelijke bedrag van 39.900 euro. Tenminste, dat beweert Polestar, het valt nog te bezien hoe laag dat bedrag blijft na alle Nederlandse toeslagen eroverheen. Dat zijn echter geen grote bedragen aan wegenbelasting, want hij is volledig elektrisch. De styling van de auto is wel goed gelukt: een verademing in de elektrische wereld.



61 reacties

Even afwachten hoe Polestar zijn batterymanagement onder controle heeft, hopelijk beter dan Jaguar.
Range op papier is leuk maar het gaat om de praktijk.
Ook snel thuisladen is iets wat alleen Tesla goed voor elkaar heeft tot nu toe.
@kobus1967: Range is zo 2018 en heel erg fossiel ook.
@koen0373: Maar inefficiënte aandrijflijn merk je in alles. Minder bereik, snelladen op lange reis minder effectief en hoger verbruik. Zoals de Audi fors meer verbruikt dan een Tesla.
@kobus1967: Indeed. Denk dat ze deze achterkant zien met een lege accu en bovenop een sleepwagen.
@kobus1967: de voornaamste reden dat er zoveel commotie is rondom de I-Pace is dat er zoveel in een korte periode afgeleverd zijn, plus dat de temperatuur toen rond het vriespunt lag. Met de huidige temperatuur, geen 22 inch knoeperts en normaal rijgedrag kan je gewoon 350 km met een accu rijden. Spreek uit ervaring. We hebben er thuis 1 rijden en hebben er veel schik van!
Nu nog een Estate
@harrie: zou mooi zijn ja. De polestar 2 is trouwens een hatchback/5d, dat is wel positief.
@harrie: gelukkig zijn de Cylon en Knight Rider versies wel gelijk beschikbaar.

https://goo.gl/images/ATJGqT

https://goo.gl/images/69xbzW
via Android app
De (batterij)technologie staat nog steeds op eem enorm hoog niveau, dus ben benieuwd hoe Volvo het gaat doen. Audi en Jaguar kunnen niet echt matchen nog. Verder vind ik deze auto eigenlijk wat saai en te rechthoekig. De wulpse vormen van de Model 3 doet mij meer. En nee, dat zeg ik niet als zgn Tesla fan. Ik vind een van de e-trons namelijk mooier dan mijn S.
@stfu: nou ja hoog niveau… Een Tesla accu bestaat uit duizenden huis-tuin-keuken 2170 batterijen. Hoezo hoog niveau… Het klinkt eerder als hopeloos ouderwets wat onnodig veel gewicht (elke van de duizenden batterijen heeft een omhulsel) met zich meebrengt.
@kroon: Je hebt er veel verstand van zie ik …..
@stfu: “zogenaamde Teslafan”… Beetje zacht uitgedrukt, vind je niet?
Als je alleen foto’s van de voor en achterkant maakt lijkt het wel aardig inderdaad.. Het gaat pas mis bij de zijkant. Hoezo verademing??
@lippie: irriteer me aan het feit dat dit weeral een nieuwspost is zonder ook maar 1 deftige foto van de zijkant.
@dromedaris: of interieur?!
@dromedaris: nou inderdaad, bloedirritante misser van de fotograaf ter plaatse, gewoon nauwelijks totngeen profielfoto’s van welke auto dan ook :/.
Ik ga ervan uit dat Polestar de maximale snelheid van 180km/h ook vanaf 2020 gaat invoeren. De achterkant zullen we dan hier in Duitsland niet vaak zien😅.
@bmwfe: nope, Polestar negeert die limiet. De Polestar 1 zou geen bestaansrecht hebben met die limiet.
@720s: zoals ik al zei bij de aankondiging van deze limiet; zijn ze bij Volvo roomser dan de Paus en dat geldt nu zeker voor Polestar!! Zijn die boven de 180km/h veiliger dan een Volvo?
@bmwfe: of je ziet die achterkant juist wel vaak omdat ze de boel lekker ophouden door hun limiet… 😁
“Dat alles voor het zeer schappelijke bedrag van 39.900 euro. Tenminste, dat beweert Polestar, het valt nog te bezien hoe laag dat bedrag blijft na alle Nederlandse toeslagen eroverheen.”

Dat zal wel meevallen, elektrische auto’s zijn (nu nog) vrijgesteld van BPM.
@markos78: Als hij zo in de showroom staat voor die prijs, zet ik meteen een handtekening onder een order.

..en dat is waar het mis gaat. Hij zal niet onder de 40k blijven. Ik schat hem eerder rond de 60. Dat heb ik er dan weer niet voor over.
@momo: Autobild schreef dat in het eerste jaar alleen de super de luxe “full options” versie van zo’n €60.000 beschikbaar zal zijn. Niet anders dan Tesla en veel premium merken dat doen.
@mashell: mooi, dan is er nog tijd en ruimte voor een benzine slurper
@markos78: Nooit gehoord van BTW?
@markos78: Je hebt BTW en hij wordt in China gemaakt. Dus eigenlijk vergelijkbaar met Tesla. Maar ik denk dat ze hier al deels rekening mee houden.
@fanboy: tuurlijk is wel BTW, snap ik, maar BPM (en de BTW daarover) is er dus niet. En scheelt toch een beste slok op een borrel.
@markos78: bij de configurator staat Vanaf €59.900 als richtprijs…
@a110: ok, jammer. Kansloos dit ding dus in Nederland.
Ik wacht nog even op andere foto’s voordat ik er iets van ga vinden…
@johnhert: indd wederom matige foto’s. En niet eens 1 van de zijkant of het interieur.
We kennen de Polestar 1 en Polestar 2 natuurlijk al als Volvo concepts, inclusief Volvo-logo in de grille. Nu als Polestar is het Volvo-logo uit de grille verdwenen (duh), maar is er geen Polestar Logo voor in de plaats gekomen. Die zit net boven de grille op de motorkap, maar is dan wel weer in carrosseriekleur meegespoten. Wat is daar in hemelsnaam de bedoeling van? Zijn ze soms bang dat iemand de auto als Polestar herkent? Wat mij betreft had het stukken beter gestaan als ze de Polestar-logo’s gewoon netjes verchroomd of in alulook of iets dergelijks hadden gemaakt. Dat had veel mooier gestaan en had de auto ook iets meer identiteit meegegeven.
Boring…next please!
El Born…

E – l – B – o – r – n

Bliepbloeppbliepbliepbloepbliepbloep

Ehhh, ehhh VDL Born…

V – D – L – B – o – r – n

Bloepbliepbloepbliepbliepbloep

Ik weet het, Opel Astra 2.0…

O – p – e – l – a – s – t – r – a – 2 – punt – 0

Bliepbliepbloepbloepbliepbloepbliepbliep

Polestar 2!!!!

P – o – l – e – s – t – a – r – twee

Bliepbliepbliepbliepbliepbliepbliepbliepbliep

Éééééénnnnn jullie hebben het goed geraden, weer honderd punten erbij!!! En daarmee hebben jullie team 2 verslagen en gaan jullie door naar de finale van vanavond van Twingo… Ik bedoel Lingo
@moveyourmind: alles in orde?
@moveyourmind: ik weet niet hoeveel of wat je gebruikt hebt, maar blijkbaar heeft het je geen goed gedaan. Leg nu ristig je telefoon neer tot je terug bij zinnen bent.
@moveyourmind: ik volg je wel geen zorgen. Waarschijnlijk zelf in een deuk gelegen ;)
@stephane8200: Gelukkig! En uiteraard in een deuk gelegen, één keer met het schrijven, twee keer bij de eerste reacties erop.
Volvoblog: Volvo is gewoon amazing Mike!!
Ik moet zeggen dat dit concept toch in schril contrast staat qua design ivm het initiële Polestar concept, wat is die coupe heerlijk!

– wel goede ontwikkelingen bij Volvo, weet iemand of er bij de Zweden/Chinezen nog wordt gesproken over een IPO?
Ziet er niet uit zo ding staat veel te hoog op z’n pootjes.
Ik vind hem goed gelukt. Maar ik begrijp Volvo niet in hun merkenbeleid. Door deze auto als polestar op de markt te brengen profiteert het merk Volvo minder van de positieve mood t.o.v. Electrische auto’s en wordt de rol van het “merk” Polestar ook minder duidelijk (sportdivisie of eco divisie).
Het is naar mijn mening een mooie auto de Polestar 2 (1 ook trouwens). En het is mooi dat er nu meer electrische auto’s op de markt komen. Meer keuze (en concurrentie) is alleen maar goed. Voor de prijzen ook. Die kunnen zo een stuk lager worden in de komende tijd.
Lukken foto’s met een zij-aanzicht niet meer? Of mag dat niet in Genève?
@woutel: Valt me ook op dat die foto’s vaak ontbreken. Jammer.
Prachtige wagen/titel
Heb liever een ouderwetse hatchback ipv een sedan/hatch of een suv. Komt die er ook?
Ben ik de enige die hem niet mooi vind?
@fransananas: nee hoor, spuuglelijk hok.
Wanneer komt die bak eigenlijk in NL op de markt?
@pcooperworks: levering vanaf februari 2020 als je nu inschrijft. Ergens anders heb ik mei 2020 gelezen.
Ik vind deze mooi. Interieur is als vanouds bij Volvo ook netjes. Met Brembo remmen en Öhlins onderstel zal het ook goed sturen, al zal het gewicht niet totaal te maskeren zijn.

Ik heb serieus nog overwogen om deze te nemen in de Launch Edition maar blijf toch bij de M3.
Nee Tesla staat wat mij betreft nog op eenzame hoogte.
@amersfoorter: van de arrogantieladder? 😉
Als ik de specs zo bekijk is hij toch echt trager dan de Model 3 (performance)
@evdw: maar in ieder geval wel 10 keer mooier
Een station op basis van deze welke net wat lager op de pootjes staat en het is af.
“Polestar 2 toont zijde die Model 3-eigenaren vaak gaan zien”.
Op voorwaarde dat de Model 3 niet sneller gaat dan 180km/u. :-)
Ik vind hem niet helemaal lekker ogen. Staat erg hoog op z’n poten en die zwarte onderkant geeft me zo’n CrossCountry-gevoel. Vind ik niet positief.
Helemaal goed! Weer een stekkerbak erbij! Hoe meer hoe beter. wordt dit het nieuwe woord van 2019 (of 2020) “Tesla-esque” ;-)
Echt zieke gedrochten al die nieuwe elektro karretjes

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).