• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Polestar 2 toont zijde die Model 3-eigenaren vaak gaan zien

Auteur: Loek, gepost 6 maart 2019 om 22:57 – 61 Reacties

Polestar 2
Althans, dat wil Volvo.

Betaalbaar elektrisch rijden, dat is waar vele automerken naar streven. Tesla, SEAT, Hyundai en Kia lijken momenteel de beste auto’s voor onder de vijftig mille te hebben. Voeg daar een nummer vijf aan toe: Volvo wil met Polestar ook een betaalbare auto in de markt zetten. Het eerste volledig elektrische wapenfeit, de Polestar 2, lijkt zijn pijlen maar gericht te hebben op één doel: Elon Musk en zijn Tesla Model 3.

Polestar zet in op innovatie en connectiviteit. De net gelijnde sedan krijgt een enorm Tesla-esque display mee wat draait op Android. Daarmee sluit de auto naadloos aan op je smartphone of tablet. Qua motortechniek is de auto op papier beter dan de Model 3. Een 78 kWh-batterijpakket die gekoppeld is aan vier motoren. Die zetten in totaal zo’n 408 pk op de weg. De range is volgens WLTP zo’n 500 km.

Dat alles voor het zeer schappelijke bedrag van 39.900 euro. Tenminste, dat beweert Polestar, het valt nog te bezien hoe laag dat bedrag blijft na alle Nederlandse toeslagen eroverheen. Dat zijn echter geen grote bedragen aan wegenbelasting, want hij is volledig elektrisch. De styling van de auto is wel goed gelukt: een verademing in de elektrische wereld.

Ook interessant!

  • nieuwe Polestar modellen
    Nieuwe Polestar modellen zijn onderweg
  • Polestar 2 Single Motor rijtest video
    Polestar 2 Single Motor rijtest video
  • Polestar CEO deelt foto's van nog hetere Polestar 2
  • prijs Polestar 4
    Prijs Polestar 4 bekendgemaakt (en die van de 3 ook!)

Nieuwste artikelen

  • Deze Porsche op Marktplaats is in vier jaar zestig procent afgeschreven
  • Lijst F1 coureurs 2025: wie vonden wij na Verstappen de beste?
  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, Elektrisch, geneve, geneve-2019, Polestar, polestar-2

Vorig bericht: « Dakloze 720S is stiekem mooier dan de coupe
Volgend bericht: Tesla’s nieuwe V3 Supercharger is retesnel »

Lees Interacties

Reacties

  1. kobus1967 zegt

    6 maart 2019 om 23:07

    Even afwachten hoe Polestar zijn batterymanagement onder controle heeft, hopelijk beter dan Jaguar.
    Range op papier is leuk maar het gaat om de praktijk.
    Ook snel thuisladen is iets wat alleen Tesla goed voor elkaar heeft tot nu toe.

    Login om te reageren
    • koen0373 zegt

      6 maart 2019 om 23:16

      @kobus1967: Range is zo 2018 en heel erg fossiel ook.

      Login om te reageren
      • fanboy zegt

        7 maart 2019 om 08:06

        @koen0373: Maar inefficiënte aandrijflijn merk je in alles. Minder bereik, snelladen op lange reis minder effectief en hoger verbruik. Zoals de Audi fors meer verbruikt dan een Tesla.

        Login om te reageren
    • porker zegt

      7 maart 2019 om 07:27

      @kobus1967: Indeed. Denk dat ze deze achterkant zien met een lege accu en bovenop een sleepwagen.

      Login om te reageren
    • rvdw zegt

      7 maart 2019 om 10:31

      @kobus1967: de voornaamste reden dat er zoveel commotie is rondom de I-Pace is dat er zoveel in een korte periode afgeleverd zijn, plus dat de temperatuur toen rond het vriespunt lag. Met de huidige temperatuur, geen 22 inch knoeperts en normaal rijgedrag kan je gewoon 350 km met een accu rijden. Spreek uit ervaring. We hebben er thuis 1 rijden en hebben er veel schik van!

      Login om te reageren
  2. harrie zegt

    6 maart 2019 om 23:07

    Nu nog een Estate

    Login om te reageren
    • sjonniedeluxe zegt

      6 maart 2019 om 23:29

      @harrie: zou mooi zijn ja. De polestar 2 is trouwens een hatchback/5d, dat is wel positief.

      Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      7 maart 2019 om 06:38

      @harrie: gelukkig zijn de Cylon en Knight Rider versies wel gelijk beschikbaar.

      https://goo.gl/images/ATJGqT

      https://goo.gl/images/69xbzW

      Login om te reageren
  3. stfu zegt

    6 maart 2019 om 23:10

    De (batterij)technologie staat nog steeds op eem enorm hoog niveau, dus ben benieuwd hoe Volvo het gaat doen. Audi en Jaguar kunnen niet echt matchen nog. Verder vind ik deze auto eigenlijk wat saai en te rechthoekig. De wulpse vormen van de Model 3 doet mij meer. En nee, dat zeg ik niet als zgn Tesla fan. Ik vind een van de e-trons namelijk mooier dan mijn S.

    Login om te reageren
    • kroon zegt

      7 maart 2019 om 08:12

      @stfu: nou ja hoog niveau… Een Tesla accu bestaat uit duizenden huis-tuin-keuken 2170 batterijen. Hoezo hoog niveau… Het klinkt eerder als hopeloos ouderwets wat onnodig veel gewicht (elke van de duizenden batterijen heeft een omhulsel) met zich meebrengt.

      Login om te reageren
      • crepito zegt

        7 maart 2019 om 09:44

        @kroon: Je hebt er veel verstand van zie ik …..

        Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      7 maart 2019 om 11:58

      @stfu: “zogenaamde Teslafan”… Beetje zacht uitgedrukt, vind je niet?

      Login om te reageren
  4. lippie zegt

    6 maart 2019 om 23:33

    Als je alleen foto’s van de voor en achterkant maakt lijkt het wel aardig inderdaad.. Het gaat pas mis bij de zijkant. Hoezo verademing??

    Login om te reageren
    • dromedaris zegt

      7 maart 2019 om 07:00

      @lippie: irriteer me aan het feit dat dit weeral een nieuwspost is zonder ook maar 1 deftige foto van de zijkant.

      Login om te reageren
      • alassad zegt

        7 maart 2019 om 07:44

        @dromedaris: of interieur?!

        Login om te reageren
      • geenidee1975 zegt

        7 maart 2019 om 07:45

        @dromedaris: nou inderdaad, bloedirritante misser van de fotograaf ter plaatse, gewoon nauwelijks totngeen profielfoto’s van welke auto dan ook :/.

        Login om te reageren
  5. bmwfe zegt

    6 maart 2019 om 23:36

    Ik ga ervan uit dat Polestar de maximale snelheid van 180km/h ook vanaf 2020 gaat invoeren. De achterkant zullen we dan hier in Duitsland niet vaak zien?.

    Login om te reageren
    • Loek zegt

      6 maart 2019 om 23:41

      @bmwfe: nope, Polestar negeert die limiet. De Polestar 1 zou geen bestaansrecht hebben met die limiet.

      Login om te reageren
      • bmwfe zegt

        6 maart 2019 om 23:44

        @720s: zoals ik al zei bij de aankondiging van deze limiet; zijn ze bij Volvo roomser dan de Paus en dat geldt nu zeker voor Polestar!! Zijn die boven de 180km/h veiliger dan een Volvo?

        Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      7 maart 2019 om 06:33

      @bmwfe: of je ziet die achterkant juist wel vaak omdat ze de boel lekker ophouden door hun limiet… ?

      Login om te reageren
  6. markos78 zegt

    6 maart 2019 om 23:37

    “Dat alles voor het zeer schappelijke bedrag van 39.900 euro. Tenminste, dat beweert Polestar, het valt nog te bezien hoe laag dat bedrag blijft na alle Nederlandse toeslagen eroverheen.”

    Dat zal wel meevallen, elektrische auto’s zijn (nu nog) vrijgesteld van BPM.

    Login om te reageren
    • momo zegt

      6 maart 2019 om 23:47

      @markos78: Als hij zo in de showroom staat voor die prijs, zet ik meteen een handtekening onder een order.

      ..en dat is waar het mis gaat. Hij zal niet onder de 40k blijven. Ik schat hem eerder rond de 60. Dat heb ik er dan weer niet voor over.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        7 maart 2019 om 07:04

        @momo: Autobild schreef dat in het eerste jaar alleen de super de luxe “full options” versie van zo’n €60.000 beschikbaar zal zijn. Niet anders dan Tesla en veel premium merken dat doen.

        Login om te reageren
        • lekkerlinksrijden zegt

          7 maart 2019 om 07:53

          @mashell: mooi, dan is er nog tijd en ruimte voor een benzine slurper

          Login om te reageren
    • evdw zegt

      7 maart 2019 om 08:04

      @markos78: Nooit gehoord van BTW?

      Login om te reageren
    • fanboy zegt

      7 maart 2019 om 08:08

      @markos78: Je hebt BTW en hij wordt in China gemaakt. Dus eigenlijk vergelijkbaar met Tesla. Maar ik denk dat ze hier al deels rekening mee houden.

      Login om te reageren
      • markos78 zegt

        7 maart 2019 om 08:16

        @fanboy: tuurlijk is wel BTW, snap ik, maar BPM (en de BTW daarover) is er dus niet. En scheelt toch een beste slok op een borrel.

        Login om te reageren
    • a110 zegt

      7 maart 2019 om 15:23

      @markos78: bij de configurator staat Vanaf €59.900 als richtprijs…

      Login om te reageren
      • markos78 zegt

        7 maart 2019 om 16:02

        @a110: ok, jammer. Kansloos dit ding dus in Nederland.

        Login om te reageren
  7. johnhert zegt

    6 maart 2019 om 23:40

    Ik wacht nog even op andere foto’s voordat ik er iets van ga vinden…

    Login om te reageren
    • emping zegt

      7 maart 2019 om 02:26

      @johnhert: indd wederom matige foto’s. En niet eens 1 van de zijkant of het interieur.

      Login om te reageren
  8. Edge zegt

    6 maart 2019 om 23:55

    We kennen de Polestar 1 en Polestar 2 natuurlijk al als Volvo concepts, inclusief Volvo-logo in de grille. Nu als Polestar is het Volvo-logo uit de grille verdwenen (duh), maar is er geen Polestar Logo voor in de plaats gekomen. Die zit net boven de grille op de motorkap, maar is dan wel weer in carrosseriekleur meegespoten. Wat is daar in hemelsnaam de bedoeling van? Zijn ze soms bang dat iemand de auto als Polestar herkent? Wat mij betreft had het stukken beter gestaan als ze de Polestar-logo’s gewoon netjes verchroomd of in alulook of iets dergelijks hadden gemaakt. Dat had veel mooier gestaan en had de auto ook iets meer identiteit meegegeven.

    Login om te reageren
  9. ghost zegt

    7 maart 2019 om 00:02

    Boring…next please!

    Login om te reageren
  10. moveyourmind zegt

    7 maart 2019 om 00:16

    El Born…

    E – l – B – o – r – n

    Bliepbloeppbliepbliepbloepbliepbloep

    Ehhh, ehhh VDL Born…

    V – D – L – B – o – r – n

    Bloepbliepbloepbliepbliepbloep

    Ik weet het, Opel Astra 2.0…

    O – p – e – l – a – s – t – r – a – 2 – punt – 0

    Bliepbliepbloepbloepbliepbloepbliepbliep

    Polestar 2!!!!

    P – o – l – e – s – t – a – r – twee

    Bliepbliepbliepbliepbliepbliepbliepbliepbliep

    Éééééénnnnn jullie hebben het goed geraden, weer honderd punten erbij!!! En daarmee hebben jullie team 2 verslagen en gaan jullie door naar de finale van vanavond van Twingo… Ik bedoel Lingo

    Login om te reageren
    • Frenkyboy zegt

      7 maart 2019 om 00:29

      @moveyourmind: alles in orde?

      Login om te reageren
    • acizane80 zegt

      7 maart 2019 om 01:51

      @moveyourmind: ik weet niet hoeveel of wat je gebruikt hebt, maar blijkbaar heeft het je geen goed gedaan. Leg nu ristig je telefoon neer tot je terug bij zinnen bent.

      Login om te reageren
    • stephane8200 zegt

      7 maart 2019 om 07:49

      @moveyourmind: ik volg je wel geen zorgen. Waarschijnlijk zelf in een deuk gelegen ;)

      Login om te reageren
      • moveyourmind zegt

        7 maart 2019 om 18:28

        @stephane8200: Gelukkig! En uiteraard in een deuk gelegen, één keer met het schrijven, twee keer bij de eerste reacties erop.

        Login om te reageren
  11. tysson zegt

    7 maart 2019 om 00:29

    Volvoblog: Volvo is gewoon amazing Mike!!

    Login om te reageren
  12. stewie zegt

    7 maart 2019 om 04:49

    Ik moet zeggen dat dit concept toch in schril contrast staat qua design ivm het initiële Polestar concept, wat is die coupe heerlijk!

    – wel goede ontwikkelingen bij Volvo, weet iemand of er bij de Zweden/Chinezen nog wordt gesproken over een IPO?

    Login om te reageren
  13. focusrs1 zegt

    7 maart 2019 om 06:30

    Ziet er niet uit zo ding staat veel te hoog op z’n pootjes.

    Login om te reageren
  14. mpgc zegt

    7 maart 2019 om 06:47

    Ik vind hem goed gelukt. Maar ik begrijp Volvo niet in hun merkenbeleid. Door deze auto als polestar op de markt te brengen profiteert het merk Volvo minder van de positieve mood t.o.v. Electrische auto’s en wordt de rol van het “merk” Polestar ook minder duidelijk (sportdivisie of eco divisie).

    Login om te reageren
  15. snowbird zegt

    7 maart 2019 om 07:01

    Het is naar mijn mening een mooie auto de Polestar 2 (1 ook trouwens). En het is mooi dat er nu meer electrische auto’s op de markt komen. Meer keuze (en concurrentie) is alleen maar goed. Voor de prijzen ook. Die kunnen zo een stuk lager worden in de komende tijd.

    Login om te reageren
  16. woutel zegt

    7 maart 2019 om 07:05

    Lukken foto’s met een zij-aanzicht niet meer? Of mag dat niet in Genève?

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      7 maart 2019 om 12:00

      @woutel: Valt me ook op dat die foto’s vaak ontbreken. Jammer.

      Login om te reageren
  17. supercarboy zegt

    7 maart 2019 om 07:10

    Prachtige wagen/titel

    Login om te reageren
  18. Gulli zegt

    7 maart 2019 om 07:41

    Heb liever een ouderwetse hatchback ipv een sedan/hatch of een suv. Komt die er ook?

    Login om te reageren
  19. fransananas zegt

    7 maart 2019 om 07:42

    Ben ik de enige die hem niet mooi vind?

    Login om te reageren
    • toniominestrone zegt

      7 maart 2019 om 08:28

      @fransananas: nee hoor, spuuglelijk hok.

      Login om te reageren
  20. pcooperworks zegt

    7 maart 2019 om 07:42

    Wanneer komt die bak eigenlijk in NL op de markt?

    Login om te reageren
    • stephane8200 zegt

      7 maart 2019 om 07:50

      @pcooperworks: levering vanaf februari 2020 als je nu inschrijft. Ergens anders heb ik mei 2020 gelezen.

      Login om te reageren
  21. stephane8200 zegt

    7 maart 2019 om 07:54

    Ik vind deze mooi. Interieur is als vanouds bij Volvo ook netjes. Met Brembo remmen en Öhlins onderstel zal het ook goed sturen, al zal het gewicht niet totaal te maskeren zijn.

    Ik heb serieus nog overwogen om deze te nemen in de Launch Edition maar blijf toch bij de M3.

    Login om te reageren
  22. amersfoorter zegt

    7 maart 2019 om 08:01

    Nee Tesla staat wat mij betreft nog op eenzame hoogte.

    Login om te reageren
    • sirprize zegt

      7 maart 2019 om 09:25

      @amersfoorter: van de arrogantieladder? ?

      Login om te reageren
  23. evdw zegt

    7 maart 2019 om 08:06

    Als ik de specs zo bekijk is hij toch echt trager dan de Model 3 (performance)

    Login om te reageren
    • qmdb zegt

      7 maart 2019 om 14:25

      @evdw: maar in ieder geval wel 10 keer mooier

      Login om te reageren
  24. Dutchdriftking zegt

    7 maart 2019 om 08:11

    Een station op basis van deze welke net wat lager op de pootjes staat en het is af.

    Login om te reageren
  25. w0ut zegt

    7 maart 2019 om 09:19

    “Polestar 2 toont zijde die Model 3-eigenaren vaak gaan zien”.
    Op voorwaarde dat de Model 3 niet sneller gaat dan 180km/u. :-)

    Login om te reageren
  26. berlinetta zegt

    7 maart 2019 om 12:02

    Ik vind hem niet helemaal lekker ogen. Staat erg hoog op z’n poten en die zwarte onderkant geeft me zo’n CrossCountry-gevoel. Vind ik niet positief.

    Login om te reageren
  27. pantarhei zegt

    7 maart 2019 om 16:21

    Helemaal goed! Weer een stekkerbak erbij! Hoe meer hoe beter. wordt dit het nieuwe woord van 2019 (of 2020) “Tesla-esque” ;-)

    Login om te reageren
  28. 3246cm252kw zegt

    7 maart 2019 om 18:27

    Echt zieke gedrochten al die nieuwe elektro karretjes

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North