• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Prijzen van deze G-klasse speciaaltjes maken je duizelig

Auteur: Author, gepost 20 juni 2017 om 10:47 – 26 Reacties

Afbeelding Prijzen van deze G-klasse speciaaltjes maken je duizeligAfbeelding Prijzen van deze G-klasse speciaaltjes maken je duizeligAfbeelding Prijzen van deze G-klasse speciaaltjes maken je duizeligAfbeelding Prijzen van deze G-klasse speciaaltjes maken je duizeligAfbeelding Prijzen van deze G-klasse speciaaltjes maken je duizeligAfbeelding Prijzen van deze G-klasse speciaaltjes maken je duizelig

Prijzen van deze G-klasse speciaaltjes maken je duizelig
Onlangs presenteerde Mercedes twee speciale edities van de G-klasse: de designo manufaktur Edition en de Exclusive Edition. Zojuist ontvingen we de Nederlandse prijzen en die zijn niet mals.

Nu is zo’n G-klasse toch al geen prijspakker en zeker als je een AMG neemt ben je zo een tonnetje of drie verder. Über-G’s als de G 500 4×4², de G 63 AMG 6×6 en de G650 Landaulet zijn intussen al niet meer te koop, maar wie heel hard van zijn euro’s af moet en graag rondrijdt in een blokhut op wielen kan nog steeds bij Das Haus terecht.

Zo’n designo manufaktur Edition is leverbaar als G 350 d en als G 500. Deze editie krijgt drie nieuwe lakkleuren die worden gecombineerd met zwarte exterieurdetails. Het interieur krijgt zwart designo nappaleer met rode “contrastsiernaden”, een bijzonder stuur en wat andere gizmo’s die je nét iets meer dat king of the road-gevoel geven. Prijzen? Komen ze. We hebben tussen haakjes de prijzen van de reguliere modellen erbij gezet voor het referentiekader.

  • G 350 d: € 189.843 (€ 167.922)
  • G 500: € 198.337 (€ 179.961)

Gauw door naar de Exlusive Edition. Dit pakketje is alleen leverbaar op de AMG’s en bestaat uit wat rvs en aluminium her en der. Uiteraard krijgt deze versie net als de designo manufaktur speciale velgen en een moddervet prijskaartje. Hoe moddervet? Zo moddervet:

  • G 63: € 256.289 (€ 235.082)
  • G 65 Exclusive Edition: € 417.633 (€ 404.049)

Benieuwd hoe zo’n G65 met dikke V12 rijdt? Check onze rijtest! Voor de nostalgische gevoelens check je DAAR een beschrijving van de G55 AMG door niemand minder dan AB-coryfee @Sacha.

Ook interessant!

  • Mercedes-AMG G63 heeft absoluut geen widebody nodig
    Mercedes-AMG G63 heeft absoluut geen widebody nodig
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Deze Mercedes-AMG G63 heeft een ruig verleden [update]
  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

designo, g-klasse, g63, g65, geld, Mercedes, special-edition, SUV

Vorig bericht: « Jackie Chan pakt alsnog twee podiumplaatsen op Le Mans
Volgend bericht: Kies maar: dit bakbeest of een Bentayga »

Lees Interacties

Reacties

  1. robert110 zegt

    20 juni 2017 om 10:54

    De speciaaltjes zijn niet eens zo duur. De G klasse is gewoon belachelijk geprijsd.

    Login om te reageren
    • str8six zegt

      20 juni 2017 om 11:21

      @robert110: nee, de Nederlandse belasting is gewoon belachelijk hoog.

      Login om te reageren
      • gregorius zegt

        20 juni 2017 om 11:54

        @str8six: @robert110:
        G350d netto prijs: 77k, btw 16k en bpm 74k.
        GLE350d netto prijs 54, btw 11, bpm 23.
        GLS350d netto prijs: 65, btw 13, bpm 32

        Jullie hebben dus beide gelijk. MB verneukt je met een oude G die kaal stukken duurder is dan de GLE en GLS (zelfde motor, minder PK trouwens nog ook).
        En de slurptax van de staat daarna slaat ook compleet door.

        Login om te reageren
        • lekbak zegt

          20 juni 2017 om 14:57

          @gregorius: dat minder vermogen zal ongetwijfeld een reden hebben. Ik zou de koppelkromme wel eens willen zien. Grote kans dat de G meer te vertellen heeft op stationair en net boven stationair.

          Login om te reageren
      • robert110 zegt

        20 juni 2017 om 12:15

        @str8six: Ook, maar zelfs zonder belasting is de G belachelijke duur. De goedkoopste uitvoering (350D professional) kost zonder belasting €67.800, dat is ongeveer het dubbelen van andere terreinwagens.

        Login om te reageren
        • lekbak zegt

          20 juni 2017 om 14:56

          @robert110: maar eerlijk is eerlijk. Je merkt wel dat een hoop componenten net ff wat beter zijn dan die van de concurrentie. Inclusief land cruiser. Al is twee keer zoveel natuurlijk wel erg veel.

          Login om te reageren
  2. jorden zegt

    20 juni 2017 om 10:54

    Zo’n rode is wel een topper zeg!! Als je op de foute tour gaat, doe het dan maar meteen goed ook.

    Login om te reageren
  3. nielsnl1 zegt

    20 juni 2017 om 10:56

    Kon nooit begrijpen waarom iemand een G zou kopen, totdat ik er een paar maanden terug mee reed op vakantie. Een kort off-road parcours om te ervaren wat zo’n G kan (350d). Wauw, toen ik instapte begreep ik het meteen! Wat een bakken :) Alleen de deuren openen en sluiten al.
    De meerprijs voor deze uitvoeringen zijn niet eens zo schokkend, als je kijkt wat de kosten zijn voor een paar opties bij Merc.

    Doe mij maar een kale 350d :)

    Login om te reageren
    • granlusso zegt

      21 juni 2017 om 18:42

      @nielsnl1: Zo’n Professional dis? :)

      Login om te reageren
  4. mashell zegt

    20 juni 2017 om 11:06

    Als we de prijzen van de GLC43 zien en van deze baksteen dan lijkt het erop dat politie een bijzonder goede deal gedaan heeft en de Mercedes Benz Nederland nu op een andere manier de marge weer op peil probeert te krijgen.

    Login om te reageren
  5. nielsnl1 zegt

    20 juni 2017 om 11:10

    Net even opgezocht. Consumentenprijs G350d professional: 158.117 euro, zonder btw en bpm: 67.800 euro! Alleen de bpm is al 74.631 euro…

    Login om te reageren
    • str8six zegt

      20 juni 2017 om 11:22

      @nielsnl1: stelletje struikrovers.

      Login om te reageren
    • trolle zegt

      20 juni 2017 om 11:49

      @nielsnl1: hier (België) kost hij €94.985 met btw erbij

      Login om te reageren
  6. elemento zegt

    20 juni 2017 om 11:12

    Mensen zijn helemaal weg van deze blokhut auto… mijn broer heeft g500. Het rijdt idd goed, maar om 4 ton neer te leggen??.. Verder in qatar dubai etc zijn de beste SUV geen mercedes of landrover etc maar toyota landcruiser of pajero

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      20 juni 2017 om 11:19

      @elemento: En daar zit het hem nou nu net in. De Landcruisers en Pajero’s worden gebruikt waarvoor ze gebouwd zijn. Namelijk offroaden en dat hebben de Arabieren ook door. Wat de Arabieren ook door hebben is dat diezelfde Landcruiser en Pajero het niet zo lekker doen op de boulevard dus dat ze daarvoor een G-klasse ernaast zet.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        20 juni 2017 om 14:37

        @viezefreddyw: Als arabieren echt zouden weten wat het lekkerst werkt op een boulevard zou je daar mokkels in bikini’s zien in plaats van mannen met “kopvodden” en lange jurken.

        Login om te reageren
        • viezefreddyw zegt

          20 juni 2017 om 14:42

          @mashell: Klopt, en stiekem weten ze dat ook wel alleen doen ze net alsof.

          Login om te reageren
      • lekbak zegt

        20 juni 2017 om 15:00

        @viezefreddyw: een G-klasse is wat minder goed in het zand. Maar in Europa, waar we geen zand hebben komt die minstens zo ver als de Jappen. En blijft die bij ruig werk ook zeker zo lang heel (mits de professional).

        Login om te reageren
  7. elemento zegt

    20 juni 2017 om 11:13

    bedoel 4 ton natuurlijk voor g65 en niet voor de g500

    Login om te reageren
  8. bouwvakkert zegt

    20 juni 2017 om 11:18

    Haha 4 ton voor zo’n zwabberend hok, nee bedankt.

    Login om te reageren
  9. 991gt3rs zegt

    20 juni 2017 om 11:18

    @mauritsh: De G500 4×4² kun je nog steeds nieuw bestellen! De velgen die op de afbeelding te zien zijn zijn ook al een kleine 2 jaar leverbaar ;).

    Login om te reageren
  10. hartman zegt

    20 juni 2017 om 11:26

    Voor een écht G-klasse speciaaltje moet je natuurlijke deze hebben. Een one-off uit 1996. Met toen al een V12. Waar zou die gebleven zijn?
    http://australiangelandewagenownersassociation.yuku.com/topic/1098/G-600-V-12-in-1996-by-ORC

    Login om te reageren
  11. dasc zegt

    20 juni 2017 om 12:08

    ….. en alsnog 2 blanco knoppen

    Login om te reageren
  12. Dutchdriftking zegt

    20 juni 2017 om 12:41

    Ze blijven leuk.

    Login om te reageren
  13. michaelcorleone zegt

    20 juni 2017 om 15:30

    Stoerder en ruiger wordt het niet en gedateerd zal de G-Klasse ook niet snel worden. Dus ja de G-Klasse is speciaal en goedkoop is deze auto ook nooit geweest.
    Blijft een auto met een speciale aantrekkingskracht.

    Login om te reageren
  14. thomasthomas zegt

    20 juni 2017 om 18:16

    Ben met een G500 naar Italië gegaan vorig jaar. Maar als je dan overstapt in zeg een E klasse dan lijkt dat wel een zwevend tapijt. Een G blijft wat dat betreft echt een hok.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North