• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

PVV wil 140 km/u gaan rijden

Auteur: maru, gepost 12 februari 2013 om 23:01 – 123 Reacties

140 km/u in Nederland?


Yay or nay?

PVV-Kamerlid Machiel de Graaf weet wat belangrijk is voor Nederland in crisistijd: de maximumsnelheid op onze snelwegen verhogen naar 140 km/u. Het plan stond al in het PVV verkiezingsprogramma van vorig jaar, dus het werd hoog tijd om deze belangrijke staatskwestie eens uitgebreid te bespreken in de Tweede Kamer. Spanje had immers ook al plannen om de teller naar 140 km/u door te trekken, Italië rijdt op bepaalde snelwegen al 150 km/u en de Duitse Autobahn… Ja, dat is het walhalla voor snelheidsminnende automobilisten.

Het verhogen van de snelheid bevordert volgens De Graaf de doorstroming van het verkeer en geeft het de automobilist meer vrijheid. Een interessante gedachte van de PVV. In 2010 was de partij samen met de VVD ook al verantwoordelijk voor de verhoging van de maximumsnelheid naar 130 km/u.

Maar als we echt de vrijheid zouden krijgen, hebben we toch helemaal geen borden met snelheidslimiet nodig? Daar komt nog bij dat op de plekken waar je 120 of 130 mag, er stiekem toch al 140 wordt gereden. Op het stukje Bergen op Zoom – Roosendaal gaat bij mij de teller zelfs even naar de 160 (we houden het wel veilig), om op tijd weer de afslag te nemen.

Als de limiet zo nodig naar 140 km/u moet, hadden ze dit beter in 2010 kunnen doen. Het plaatsen van de nieuwe borden heeft veel geld en verwarring gekost. Niet echt slim om dit hele gedoe te herhalen, om over twee jaar te beginnen over 150 km/u, enzovoort?

Nee, geld is volgens De Graaf niet het probleem. Volgens hem “vullen autorijders de schatkist in belangrijke mate, en subsidiëren daarmee bijvoorbeeld treinreizigers.” Ehm… Juist. Zeker van de hoge verkeersboetes die we moeten betalen.

Ook interessant!

  • Hitte auto
    Parijs verlaagt maximumsnelheid naar 30 km/u
  • Nederlanders willen hogere maximumsnelheid
  • Maximumsnelheid stoeploze straten
    'Maximumsnelheid stoeploze straten naar 15 km/u.'
  • Maximumsnelheid Duitsland
    "Maximumsnelheid Duitsland na verkiezingen 130 km/u"

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

maximumsnelheid, pvv, snelweg

Vorig bericht: « Mercedes start dit jaar met autonoom rijdende auto’s
Volgend bericht: Nieuwe Audi S3 Sportback is premium lauwe vijfdeurs »

Lees Interacties

Reacties

  1. leandro zegt

    12 februari 2013 om 23:01

    Als ze beginnen met de A2 ben ik voor…..

    Login om te reageren
  2. thearvidvvarik zegt

    12 februari 2013 om 23:07

    Stukkie A12 naar 140 is perfect… Leuk rijlessen :)

    Login om te reageren
    • leftlane zegt

      13 februari 2013 om 09:56

      @thearvidvvarik: Nee blijf van de A12 maar af, ik sta elke dag in de file op vaste bottlenecks die mede door het onderlinge verschil in snelheden van mede weggebruikers ontstaan.

      Login om te reageren
  3. stationcar zegt

    12 februari 2013 om 23:09

    Lijkt me niet de meest noodzakelijke maatregel op dit moment, en gezien het woud aan net geplaatste 130 borden en onderborden ook niet de meest economische verstandige maatregel. Afgezien van die details ben ik er voor, harder mogen rijden is altijd beter, het is een maximum snelheid, geen minimum, dus iedereen die het te hard vindt gaan kan alsnog gewoon 120 blijven rijden.

    Login om te reageren
  4. vluggejapie zegt

    12 februari 2013 om 23:10

    Heel erg voor! Inderdaad vooral op de a2

    Login om te reageren
  5. mercedesbenzzzz zegt

    12 februari 2013 om 23:11

    Slaat nergens op gaat weer tonnen met geld kosten

    Login om te reageren
  6. primer zegt

    12 februari 2013 om 23:12

    Hier in belgie, denken ze files te verminderen door de snelheid te verlagen.
    Onze noorderburen doen het goed.

    Login om te reageren
    • Wesley zegt

      12 februari 2013 om 23:17

      @primer: niets anders dan in Nederland hoor. Zodra de detectielussen teveel verkeer meten dan de weg kan verwerken, springen ze automatisch op 70 en bij file even later op 50. Dit om het verkeer wat een drukke plek gaat naderen vroegtijdig af te remmen in de hoop dat de drukke plek dan uiteindelijk doorstroomt. Dat bijna niemand het rijdt is iets anders…

      Login om te reageren
  7. 135i zegt

    12 februari 2013 om 23:18

    Voor de leasers onder ons is dit fantastisch ja. Maar als je dan in je eigen auto rijdt, hou ik het toch op 125 km/h. Accijns… Laten ze die maar eens naar beneden bijstellen!

    Login om te reageren
    • j00rs zegt

      12 februari 2013 om 23:36

      @135i: rijd je daarvoor met een drieliter zescilinder?!

      Login om te reageren
      • Jokkebrok zegt

        13 februari 2013 om 01:00

        @j00rs: Hard rijden op de snelweg vind ik niks an, ik rijd liever wat harder in de stad/landweggetjes lekker wegscheuren en bochtjes pakken… Af en toe doortrappen op de snelweg is ook wel leuk, en inderdaad, je hebt meer vrijheid. je mag nu ook 110 rijden als je wilt..

        Login om te reageren
        • darkpluisje zegt

          13 februari 2013 om 08:25

          @Jokkebrok: landweggetjes snap ik maar crossen in de stad is een kansloze bedoeling

          Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        13 februari 2013 om 09:08

        @j00rs: Hij is de uitzondering die over de massa spreekt.

        Login om te reageren
      • jzaero zegt

        13 februari 2013 om 09:48

        @j00rs: @Jochempie: Nee hoor, ik rijd ook een 6 cilinder (2.8 liter) maar heb op de snelweg zelden zin om harder dan 125-130 te rijden. Ok soms duw je het gaspedaal in, maar op de snelweg hard rijden kan iedereen. Zo’n 6 cilinder komt cruisend goed tot zijn recht, daar ben ik het mee eens, maar vooral op tussenacceleraties tussen bochten in vind ik het heerlijk om zo’n blok te hebben. Het geluid dat op de achtergrond toch het interieur doordringt wanneer je het gaspedaal vloert is lekker. Daar komt bij dat het onderstel toch niet slecht te noemen is, waardoor je toch behoorlijk wat fun kan hebben op een bochtig weggetje

        Login om te reageren
      • jzaero zegt

        13 februari 2013 om 09:52

        @j00rs: Plus het verschil is, wanneer je een ‘dikke’ auto hebt, weet je dat je er elk moment hard mee kan rijden, maar het hoeft niet altijd. Net alsof je mij nu in een Maserati zet, dan zal ik van de gelegenheid gebruik maken en het ding op zijn staart trappen, maar als ik een Maserati zou bezitten, had ik er echt niet constant hard mee gereden.

        Login om te reageren
        • lemans96 zegt

          13 februari 2013 om 13:18

          @jzaero: ‘weet je dat je er elk moment hard mee kan rijden’

          Ehr, dus niet. hard rijden kun je in Duitsland. Niet op ons overbeknotte wegennet. ‘Dikke auto’ of Maseratie of wat dan ook…

          Login om te reageren
          • jzaero zegt

            14 februari 2013 om 09:40

            @lemans96: Je kan op bochtige wegen hard(er) rijden, het hoeft niet 200 te gaan om het leuk te hebben. Ik vind sowieso leuker om lekker van bocht naar bocht te rijden dan van oprit naar afrit met 250km/u..

            Login om te reageren
            • lemans96 zegt

              14 februari 2013 om 11:50

              @jzaero: Uiteraard, helemaal mee eens. Ik kom denk ik ééns per jaar een keer boven de 250 p/u en verder geniet ik van m’n turbokick en 4×4 grip op de echte leuke stuurwegen.

              Login om te reageren
              • jzaero zegt

                14 februari 2013 om 13:09

                @lemans96: Subbie of Evo? Denk ik zo ;)

              • lemans96 zegt

                14 februari 2013 om 16:47

                @jzaero: Nope, een Celica GTfour. ;-)

        • Emile_Benz zegt

          13 februari 2013 om 19:36

          @jzaero: Drive softly…but carry a big engine…

          Login om te reageren
          • jzaero zegt

            14 februari 2013 om 10:19

            @Emile_Benz: Een 316i verbruikt bijna net zoveel in een E46, een 1.6je 115pk non turbo die 1300kg mee moet slepen verbruikt net zoveel als een 2.5 – 3.0l 6 cilinder met 192pk of 231pk, puur omdat het vermogen niet in verhouding staat met het gewicht.

            Login om te reageren
          • jzaero zegt

            14 februari 2013 om 11:04

            @Emile_Benz: Met andere woorden, dan liever een groot blok ;)

            Login om te reageren
            • Emile_Benz zegt

              14 februari 2013 om 14:28

              @jzaero: Je hoeft mij de voordelen van een “groot blok” niet uit te leggen hoor… ;)

              Login om te reageren
              • jzaero zegt

                15 februari 2013 om 08:57

                @Emile_Benz: Weet ik ;) Maar goed, we kozen beiden waarschijnlijk bewust voor het genot van een groter blok ;) Geluid, koppel, power, allemaal in het voordeel en als verbruik niet eens echt tegenvalt (1:10,5), tja dan is het wel duidelijk.

  8. KeesB zegt

    12 februari 2013 om 23:19

    Of ze gelijk hebben of niet, als volksvertegenwoordiger maak je jezelf met dit soort kwesties er niet geloofwaardiger op.

    Had zoiets gelijk ingevoerd!

    Login om te reageren
  9. hefmen zegt

    12 februari 2013 om 23:20

    Ik denk niet dat het slim is. Het kost veel goed om alles weer aan te passen en dat geld is er op dit moment niet. Daarbij wordt de wirwar aan snelheden nog veel ingewikkelder. Ik denk dat we moeten proberen om alle ‘120 snelwegen’ te veranderen naar ‘130 snelwegen’.

    Login om te reageren
  10. salberts93 zegt

    12 februari 2013 om 23:21

    ja lekker!

    Login om te reageren
  11. ghost zegt

    12 februari 2013 om 23:25

    Liever de brandstofaccijnzen met 140% verlagen

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      12 februari 2013 om 23:27

      @ghost:

      Brandstof subsidiëren is nu ook niet echt een goed plan.
      100% zal ook wel genoeg zijn.

      Login om te reageren
      • rotjeknor zegt

        13 februari 2013 om 02:00

        @Hupke: dit zal de staatskas ook niet goed doen. Hiermee zouden ze miljarden maar dan ook echt miljarden mislopen. Nederland zou overlopen van miljonairs, de economie klapt in elkaar of groeit kapot, en niemand zal nog voor iets gaan betalen.

        Login om te reageren
        • Hupke zegt

          13 februari 2013 om 08:42

          @rotjeknor:

          Haha, een economie die bij gebrek aan belastingen in elkaar stuikt bestaat niet. Belastingen zijn een rem op de economie.

          En sinds wanneer is de staatskas een doel? ipv een middel?

          Login om te reageren
  12. Hupke zegt

    12 februari 2013 om 23:26

    Goh ja, ik wil ook wel heel goedkope stemmen hebben.

    Login om te reageren
  13. salberts93 zegt

    12 februari 2013 om 23:28

    weet je wat nou het probleem is met vrijheid, is de meeste mensen die een beetje kunnen rijden kunnen ook prima inschatten hoe hard ze kunnen zodat het nog veilig blijft, en die weten ook dat ze afstand moeten houden als ze doorrijden en al dat soort zaken, maar zo veel van die mensen die zijn gewoon ondermaats en die zien niet in waar het gevaarlijk word

    Login om te reageren
  14. sjamp zegt

    12 februari 2013 om 23:29

    Doe eerst die jungle van onderborden met mitsen en maren eens afschaffen. Overal 130. Punt. Daar schiet je meer mee op.

    Login om te reageren
  15. r32turbo zegt

    12 februari 2013 om 23:30

    Binnenkort rijden we 220 km/h alsof het niks is

    Login om te reageren
  16. arnocs zegt

    12 februari 2013 om 23:30

    Ik snap er nu al geen bal van…
    Dan 100 dan 130 dan 120 tenzij spitsstrook….

    Ik rijd gewoon overal 130 (als dit al te halen valt in NL)

    Doe gewoon alle A wegen 1 snelheid, daar heb je veel meer aan

    Login om te reageren
    • stationcar zegt

      12 februari 2013 om 23:40

      @arnocs:
      Hoe moeilijk kan het zijn om een bord te lezen waarop staat hoe hard je mag rijden…

      Login om te reageren
      • arnocs zegt

        13 februari 2013 om 08:37

        @stationcar: sarcasme is misschien lastig te lezen..
        maar ik doel erop dat het nu al een chaos is met al de borden en onderborden.

        als je nou gewoon overal 1 snelheid mag kan je over constant je cruisecontrol aan laten staan en is er niets aan het handje

        Login om te reageren
  17. MARS zegt

    12 februari 2013 om 23:31

    Zolang 90% van ’t verkeer nog steeds 110/120 op de 130 wegen rijdt, is die 140 helemaal grote onzin!

    Login om te reageren
  18. imaginenl zegt

    12 februari 2013 om 23:32

    Nu rijd ik regelmatig over de 130 km stukken maar het valt me op dat er eigenlijk helemaal zo hard niet gereden wordt. Al zou je daar 130 op de teller aanhouden ga je nog steeds het meeste verkeer voorbij.
    Nu betaal ik m’n benzine zelf en heb best een paar minuutjes per rit extra dus ik cruise relaxt met een snelheid tussen de 100 en 120. Hard rijden doe je niet op een saaie snelweg maar op een bochtig landweggetje met het dak open. Dat is pas vrijheid!

    Login om te reageren
  19. coosbmw zegt

    12 februari 2013 om 23:32

    Liefst vanavond nog!

    Login om te reageren
  20. fristie zegt

    12 februari 2013 om 23:33

    Nee, want nu dan gaan mensen zich verplicht voelen om zo hard te rijden. Er zijn redelijk veel mensen (vrouwen…) die dan denk ik een enorm gevaar op de weg worden.
    Haal de snelheidslimiet dan gewoon weg, net als in Duitsland, dan kan iedereen gewoon zn eigen ding doen. Mits ze links blijven rijden…

    Login om te reageren
    • coosbmw zegt

      12 februari 2013 om 23:51

      @fristie: Je mag nu op de helft van de wegen ook al 130 en er zijn nog een groot deel van de auto´s die gewoon rond de 100 blijven rijden, dat zal met 140 ook niet anders zijn.

      Login om te reageren
  21. Rick-dos zegt

    12 februari 2013 om 23:36

    Maar goed, ze zijn weer even in het nieuws. Horde mensen die het weer geweldig vinden.

    Ik zou willen dat we hier geen snelheidslimieten kenden. Helaas heb ik last van dat dingetje dat realisme heet…

    Login om te reageren
    • smokin zegt

      13 februari 2013 om 06:52

      @Rick-dos: Noem jij onze oosterburen nu onrealistisch?

      Login om te reageren
      • jzaero zegt

        13 februari 2013 om 10:19

        @smokin: Die hebben ook gewoon een snelheidslimiet en in Nederland zijn de snelwegen anders dan daar. De verkeersdruk is vele malen hoger hier plus er zijn een stuk meer op en afritten.

        Login om te reageren
      • potver7 zegt

        13 februari 2013 om 11:50

        @smokin: Even terug naar de basisschool, en doe het onderdeel Begrijpend Lezen nog eens over. Rick-dos schrijft juist dat zijn wens dat ook in Nederland de snelheidslimieten opgeheven worden onrealistisch is.

        Login om te reageren
  22. pvantee zegt

    12 februari 2013 om 23:39

    Gewoon doen!

    Login om te reageren
  23. W115 zegt

    12 februari 2013 om 23:40

    Begrijp de gekte rond snelheidslimieten niet, ik tuf rustig door met 80-100 op de rechterrijbaan

    Login om te reageren
    • lemans96 zegt

      13 februari 2013 om 01:59

      @W115: Snappen we. Dat ding wil waarschijnlijk niet veel harder? XD

      Login om te reageren
      • sebasjuhh zegt

        19 februari 2013 om 19:26

        @lemans96: lol

        Login om te reageren
  24. midasracer zegt

    12 februari 2013 om 23:48

    Wat een onzin. Laat ze zich met serieuze zaken bezighouden zoals de accijnzen, klassiekervrijstelling, autodiefstal etc. De PVV denkt echt dat ze in Duitsland leven.

    Login om te reageren
    • salberts93 zegt

      13 februari 2013 om 00:17

      @midasracer: wat is daar precies mis mee dan, als je daar door kan rijden waarom dan niet hier ?

      Login om te reageren
      • midasracer zegt

        13 februari 2013 om 08:09

        @salberts93: Omdat het een heel gedoe wordt om zoiets er door te krijgen, het zinloos is voor een land dat 300km lang is, en het nog verwarrender wordt op de weg.
        De tijd en energie die een dergelijk project kost, kan in betere dingen worden geinvesteerd.

        Login om te reageren
    • luuktb zegt

      13 februari 2013 om 09:31

      @midasracer: inderdaad en dan ook nog een jaartje of 73 geleden .

      Login om te reageren
  25. 9000cse zegt

    12 februari 2013 om 23:50

    In het verlengde van dit voorstel moet nog aangegeven worden, dat die snelheid alleen zal gelden voor autochtonen. Allochtonen krijgen een sticker en mogen nooit harder dan 120 km/u.

    Login om te reageren
    • salberts93 zegt

      13 februari 2013 om 00:18

      @9000cse: nou nou zo extreem tegen allochtonen zijn ze nou ook weer niet bij de PVV t zijn geen nazi’s dat ze andere regels gaan maken

      Login om te reageren
      • lemans96 zegt

        13 februari 2013 om 02:01

        @salberts93: Sterker nog, ze zijn in het geheel NIET tegen allochtonen. Er is wel een één of andere totalitaire doctrine waar ze falikant tegen zijn, maar voor zo ver ik weet vind je daar alle soorten en kleuren in…

        Login om te reageren
    • midasracer zegt

      13 februari 2013 om 14:31

      @9000cse: De PVV is helemaal niet tegen allochtonen is. Het enige wat ze wil is dat buitenlanders volledig integreren. Helaas dringt de import ons hun gebruiken op en dat moeten WIJ dan accepteren onder het mom van integratie. De PVV heeft dat omgedraaid en nu heten ze plotseling racistisch volgens het linkse blok. Onzin en daarom heb ik op de PVV gestemd, ook vanwege hun gezonde argwaan tegen de EU bemoeienis.

      Login om te reageren
      • Frankypanky zegt

        13 februari 2013 om 16:16

        @midasracer: “De PVV is helemaal niet tegen allochtonen is. Het enige wat ze wil is dat buitenlanders volledig integreren.”

        Maar ze maken zich wel zo druk over Nederlands spreekt. Of de burgemeester van Rotterdam, “Aboe”…daar waren ze bij de PVV ook niet zo blij mee.

        Login om te reageren
        • lemans96 zegt

          13 februari 2013 om 16:59

          @FrankypankyV8: ‘ Of de burgemeester van Rotterdam, “Aboe”…daar waren ze bij de PVV ook niet zo blij mee.’
          Nog al logisch, gezien die man uiteindelijk loyaliteit aan de marokkaanse koning verplicht is…

          Login om te reageren
          • Frankypanky zegt

            13 februari 2013 om 17:41

            @lemans96: Hoe wil je dat nu logisch noemen, als Ahmed Aboutaleb zich conformeert aan Nederland door zijn eerdere benoemingen in de politiek en later als burgemeester?

            Ben jij dan uiteindelijk loyaal tegen Bea of straks Alex? Dacht het niet, dus waarom kom je met zo’n stuitend domme opmerking over Aboutaleb?

            En dan nog altijd beweren dat de pvv niet tegen buitenlanders is?

            Login om te reageren
            • lemans96 zegt

              13 februari 2013 om 21:57

              @FrankypankyV8: Frankieboy, misschien is ’t een idee om, alvorens je iemand van stuitende domheid beticht, eerst even je feiten te kennen. Je zou dan weten dat elk marokkaans staatsburger TEN ALLER TIJDE loyaal dient te zijn aan Marokko en haar Koning. Marokkaan ben je voor het leven. ZELFS als je niet eens in dat land geboren bent. Bizar en zeer krom, maar een feit. En dat geld OOK voor Aboutaleb.
              Grappig, het is juist het feit dat dHr. Wilders altijd zijn huiswerk zo goed doet dat figuren als deze franky zo de boom in jaagt…

              Login om te reageren
  26. alassad zegt

    12 februari 2013 om 23:51

    Bovendien komen er dan ook minder inkomsten aan boetes…

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      13 februari 2013 om 11:44

      @alassad: maar dat wordt dan weer gecompenseerd door een hoger benzineverbruik met bijbehorende hogere accijns- en BTW-inkomsten

      Login om te reageren
  27. norge zegt

    12 februari 2013 om 23:53

    Leuk al die muesli diesel op topsnelheid.

    Login om te reageren
  28. maxw126 zegt

    13 februari 2013 om 00:04

    Verkeersborden lobby…

    Login om te reageren
  29. toyotafortuner zegt

    13 februari 2013 om 00:08

    Op de ene weg mag je 100, dat vonden sommige mensen nie leuk. Iets met luchtvervuiling en zo. Dus werd het maar 80.
    Op de andere weg mag je 80, maar door meer weg is dat nu verhoogd naar 100. Idem op wegen die van 100 naar 120 gingen. En ook met wegen die nu van 120 naar 130 gingen. Echter naar 130 met maar en tenzij.
    En nu wil men (PVV) 140. Zeker ook met maar/tenzij/luchtvervuling/weetikveelwat als gevolg. Leve onduidelijkheid!

    Login om te reageren
  30. betonstaal zegt

    13 februari 2013 om 00:14

    Populisme. Middels populaire voorstellen aan de macht komen en vervolgens dood en verderf zaaien.

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      13 februari 2013 om 00:22

      @betonstaal: gebeurt nu ook al…alleen weten die partijen jou zand in de ogen te strooien.. :)

      Login om te reageren
  31. gerjan zegt

    13 februari 2013 om 01:11

    Ik woon dicht bij de grens. rustig rijden 10 minuten. Als ik een auto wil proberen ga ik daar wel even heen. Laat het hier bij ons maar zo. Meeste mensen blijven 110/120 rijden. Krijgen we alleen maar meer ongelukken.

    Login om te reageren
  32. lemans96 zegt

    13 februari 2013 om 02:05

    Nou, een volmondig ‘Yay’ natuurlijk. Iedereen die het veel te hard of eng vind, mooi rechts blijven tuffen. Wel flink streng gaan controleren op nutteloos linksrijders en lui die bumperkleven bij mensen die niet naar rechts kunnen.

    Login om te reageren
  33. boaziko zegt

    13 februari 2013 om 02:21

    140 the max zelfs 160 … Als onze banen zoals in duitsland worden aan gelegd
    Mogen ze ook bepaalde trajecten limiet loos waar is onze vrijheid gebleven !

    Login om te reageren
    • undifined1 zegt

      13 februari 2013 om 06:56

      @boaziko: de Duitsers roepen : Bei uns ist alles besser, en ze hebben nog gelijk ook

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        13 februari 2013 om 10:42

        @undifined1: nur 1 Wort um das Gegenteil zu beweisen: Baustelle….

        Login om te reageren
  34. ozzy40 zegt

    13 februari 2013 om 02:36

    Gewoon stukken waar er stevig doorgereden kan worden limietloos maken… dit zorgt voor meer geld voor de staatskas (hoger verbruik = vaker tanken = meer belasting = meer geld voor de overheid)

    Login om te reageren
  35. bozewolf zegt

    13 februari 2013 om 03:49

    HAHAHAHA!

    Ok, iedereen die dit voorspeld had, hand opsteken bitte.

    *steekt hand op*

    Login om te reageren
  36. xxxx zegt

    13 februari 2013 om 04:18

    “ik wil aandacht” politiek

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      13 februari 2013 om 11:46

      @xxxx: … en ’t is nog gelukt ook …

      Login om te reageren
  37. martijnnijenkamp zegt

    13 februari 2013 om 07:29

    De 200km/h komt steeds dichterbij zonder verlies van rijbewijs! :)

    Login om te reageren
  38. Arnoud zegt

    13 februari 2013 om 07:34

    Dan doen ze dat toch gewoon? Het CJIB zal er wel bij varen…

    Login om te reageren
  39. Jochempie zegt

    13 februari 2013 om 08:00

    140… Ja, het kan wat mij betreft op rustige wegen zoals de A28 tussen Amersfoort Vathorst en Nunspeet ofzo, maar het zal wel drukken op het onderhoudsbudget.

    Maar… Op drukke trajecten, waar vaak plotseling geremd moet worden op de linkerbaan (denk bijvoorbeeld de A1 op dinsdagmiddag, tussen Amsterdam en Amersfoort) is het echt, écht onverstandig. Het is nu met 100 a 120 al linke soep af en toe. Gelukkig weet ik wanneer het vaak ontstaat dus dan schuif ik naar de rechterbaan. En seconden later gaat iedereen links vol in de ankers. Niet echt relaxed naar huis rijden.

    Weet je wat, maak die hele A1 tot aan knooppunt Hoevelaken maar 100. Da’s een beter plan.

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      13 februari 2013 om 11:20

      @Jochempie: En continu de spitsstrook open daar. Zet ik de cruise lekker op 110km/h en rijd ik totaal relaxt op de rechterrijstrook iedereen voorbij. Niemand maakt daar gebruik van die strook terwijl de linkerstrook soms net de Gazastrook is.

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        13 februari 2013 om 12:00

        @E34M5Touring: Klopt, komt met name door die doorgetrokken streep voorbij het BP-tankstation, ter hoogte van afslag A6 Almere, iedereen wil per sé links van die streep rijden omdat ze denken dat die sowieso harder gaat.

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          13 februari 2013 om 12:26

          @Jochempie: LOL, dat denk ik soms ook, zouden die mensen het gevoel hebben dat de auto daar zuiniger is ofzo :) Je rijdt ze daar allemaal voorbij, soms door gewoon 100 te gaan rijden uiterst rechts. Scheelt een hoop ergenis ook van onnodige linksrijders.

          Login om te reageren
  40. fordnut zegt

    13 februari 2013 om 08:36

    Laat die idioten zich met iets belangrijks bezig gaan houden. Stelletje brulboeien.

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      13 februari 2013 om 08:43

      @fordnut: Voor wereldvreemden als de PVV’ers is dit onderwerp toch “belangrijk”?

      Login om te reageren
  41. moveyourmind zegt

    13 februari 2013 om 08:44

    Ik zie liever dat die achterlijke snelheidslimiet van 60 op veel wegen buiten de bebouwde kom weer teruggedraaid wordt naar 80. Zeker als er een van de rijbaan gescheiden fietspad naast ligt en de weg overzichtelijk is is 80 nog steeds een verantwoorde snelheid.

    Login om te reageren
  42. Jantje_555 zegt

    13 februari 2013 om 08:51

    in Polen is het ook 140

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      13 februari 2013 om 11:45

      @Jantje_555: En in de VS is het 90 (ongeveer). Zullen we dat dan maar invoeren?

      Login om te reageren
      • n54coupe zegt

        13 februari 2013 om 14:39

        @potver7: Nooit geweest zeker?
        Zat freeways waar je 65, 70 of 75mijlen per uur mag rijden.
        Kijk even op http://en.wikipedia.org/wiki/Speed_limits_in_the_United_States

        Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      13 februari 2013 om 17:50

      @Jantje_555:
      Bedoel jij het gemiddelde promillage van een Pool…?

      Login om te reageren
  43. hollow zegt

    13 februari 2013 om 09:01

    Zal weer typisch Nederland zijn. Aan de grens een bord met snelwegen = 130. Behalve dan vanaf een goeie honderd meter verderop. En zowat de rest van meest bezochte deel van het land.

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      13 februari 2013 om 09:11

      @hollow: Hahaha, het is ook nooit genoeg. Altijd maar dat gezeik over “veiligheid”, “uitstoot”, “geluidsoverlast”, stellutjuh mietjuuuuhsss!!!

      Je kan ook gewoon in België blijven.

      Login om te reageren
  44. Lustigson zegt

    13 februari 2013 om 09:24

    Gelukkig hebben ze bij de PVV geen andere majeure onderwerpen om zich druk over te maken. #fail

    Login om te reageren
  45. pjotr zegt

    13 februari 2013 om 09:32

    Stelletje onzinpopulisten. Het is nu al een groot woud van verwarring qua max. snelheden.

    Login om te reageren
    • lemans96 zegt

      13 februari 2013 om 13:24

      @pjotr: En daar is de PVV verantwoordelijk voor? Ik dacht ’t niet…

      Login om te reageren
      • Frankypanky zegt

        13 februari 2013 om 17:42

        @lemans96: Dacht het wel, want die stemden toen ook VOOR…

        Login om te reageren
        • lemans96 zegt

          13 februari 2013 om 21:59

          @FrankypankyV8: Die stemden voor 130 km/h NIET voor een woud aan verschillende snelheidsgebodsborden. Wederom, ken je feiten alvorens je jezelf in dergelijke discussies mengt. ;-)

          Login om te reageren
  46. renezzzz zegt

    13 februari 2013 om 10:07

    Wat een onzin. Minder dan een half jaar geleden werd er nog gesproken om de snelheid weer terug te brengen naar 120km/h. Een van de argumenten om dit niet te doen waren de kosten: ik meen 90 miljoen euro. Nu stelt men dus voor om nog eens 90 miljoen uit te geven? Hebben die lui geen hogere prioriteiten?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      13 februari 2013 om 11:50

      @renezzzz: jawel. Zeuren over de islam en de EU heeft voor de PVV een nog hogere prioriteit. En de anti EU houding van de PVV kan wanneer dat regeringsbeleid mocht worden ons gemakkelijk 90 miljard gaan kosten.

      Login om te reageren
      • lemans96 zegt

        13 februari 2013 om 13:28

        @mashell: Als jij de terechte kritiek die de PVV op het mohammedanisme heeft ‘zeuren’ noemt dan word het tijd om eens een langdurig intakegesprek met je plaatselijke psychiater te gaan voeren. Na het nazisme is er geen vergelijkbare agressieve totalitaire doctrine meer geweest zoals die haatbaarden van nu.
        Als je daarbij ook nog ‘ns een EU-knuffelaar bent, raad ik je ook een langdurig antipsychotica kuur aan…

        Login om te reageren
        • renezzzz zegt

          13 februari 2013 om 15:12

          @lemans96: Even OT: vindt je die 140km/h een goed idee?

          Login om te reageren
          • lemans96 zegt

            13 februari 2013 om 17:01

            @renezzzz: Op wegen waar het kan(dus waar het breed genoeg is of laat genoeg is), ja.

            Login om te reageren
            • renezzzz zegt

              13 februari 2013 om 19:44

              @lemans96: Ook als dit 100 miljoen zou kosten?

              Login om te reageren
              • lemans96 zegt

                13 februari 2013 om 22:00

                @renezzzz: Als het meer op zou leveren dan 100 miljoen, ja natuurlijk.

              • renezzzz zegt

                13 februari 2013 om 22:09

                @lemans96: Dus jij vermoedt dat dit 100 miljoen zou kunnen opleveren?

              • lemans96 zegt

                13 februari 2013 om 23:38

                @renezzzz: Als het een grote tijdswinst voor het verkeer op zou leveren, dan zou dat kunnen.
                Ik durf daar verder geen uitspraken over te doen, dat zou eerst onderzocht moeten worden.

              • renezzzz zegt

                14 februari 2013 om 17:49

                @lemans96: Zoals gezegd, het gaat zo rond de 90 miljoen kosten. Om s’avonds 10k/h harder te kunnen.

              • lemans96 zegt

                15 februari 2013 om 11:54

                @renezzzz: Wat is de bron van deze berekening? En wie kan berekenen of het ook eventuele winst gaat opleveren i.v.m. bijvoorbeeld tijdwinst?

        • Frankypanky zegt

          13 februari 2013 om 17:45

          @lemans96: “Na het nazisme is er geen vergelijkbare agressieve totalitaire doctrine meer geweest zoals die haatbaarden van nu.”

          Ze hebben jou goed gebrainwashed…Een Wilders of Agema had dit ook zo kunnen opschrijven. Wel raar dat je de Islam na de nazisme plaatst, want de islam bestond al langer dan de nazisme…

          Login om te reageren
          • lemans96 zegt

            13 februari 2013 om 22:05

            @FrankypankyV8: Echt waar joh? Ohw, nooit geweten. Goed dat jij me dat nu even verteld, want tsja, ik ben maar een domme PVV-stemmer dus dat wist ik niet… (pffrrooeestend van het lachen ! XD)

            Mijn punt is dat zij NU een grotere dreiging voor de mensheid vormen dan de nazi’s destijds, ‘slimpie’ …

            Login om te reageren
  47. Joost1990_2 zegt

    13 februari 2013 om 10:27

    Gister op school geleerd dat als je een reactie wil uitlokken, eerst het tegenovergestelde moet overdrijven. Oftewel, als het zo doorgaat gaat op een gegeven moment de gemiddelde snelheid van de weggebruikers vanzelf weer omlaag. Ik weet niet of ze dat willen, maar anders moeten ze maar een lesje psychologie volgen.

    Login om te reageren
  48. Tommy2 zegt

    13 februari 2013 om 11:43

    Hoezo? 130 is toch zo’n beetje de standaard snelheid in heel Europa? Zou vreemd zijn als je in zo’n klein landje ineens 140 km/u mag.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      13 februari 2013 om 11:51

      @Tommy2: dat was nooit een argument toen we in dit kleine landje nog 120 mochten.

      Login om te reageren
  49. jordyvn zegt

    13 februari 2013 om 11:47

    Doe maar niet, heb nu al te vaak op 2 baans 130/120 wegen dat er een of andere mafkees met 90 achter een vrachtwagen vandaan komt zonder richting aan te geven. Ondanks vooruit kijken toch op de rem moeten..

    Begin eerst eens met gewoon inhaalverboden voor vrachtwagens op 2 baanswegen of nog beter alles naar minimaal 3 baans, dan is 140 prima

    Login om te reageren
  50. clioracing zegt

    13 februari 2013 om 11:58

    Maak gewoon van alle 120/130 wegen een 150 weg (het liefst harder, maar ik vrees dat niet iedereen in dit land daar mee om kan gaan.). Heb je ook niet al die onzinnige borden meer nodig en rijdt het temninste een beetje door. Kan makkelijk!
    Dit hadden ze moeten doen voor die 130 heisa.
    En ze moeten ook per direct stoppen met flitsen langs de snelweg. Dat is echt pure onzin en naaierij.

    Login om te reageren
  51. BrutaalAapje zegt

    13 februari 2013 om 14:56

    Omdat Groningen nog een paar miljard te goed heeft, dan doel ik niet op aardbeving-smartengeld, zou het niets misstaan om van Groningen tot Lelystad de maximum snelheid op te rekken naar 200 km/u. Dat zou al iets meer ontsluiting van ’t Noorden naar de Randstad kunnen opleveren. Die maglev treinbaan gaat er toch nooit komen..

    Login om te reageren
  52. nickbongio zegt

    13 februari 2013 om 15:30

    Ik stem voor een limiet van 340 km/u.

    Zijn we voor de komende 21 jaar weer klaar met zeiken.

    Login om te reageren
  53. steelboy zegt

    13 februari 2013 om 18:05

    Ik stel voor om gewoon 1 snelheid in te stellen en iedereen die harder wil, mag dat, alleen betaald meer. Omdat kastjes in auto’s niet zo goed ontvangen werden, kunnen we misschien kastjes boven de weg hangen… Oh, wacht…

    Login om te reageren
  54. hondaf1racing zegt

    13 februari 2013 om 19:25

    Ik zeg ja!!!!!

    Login om te reageren
  55. lightstar zegt

    13 februari 2013 om 20:36

    Ik zeg doen! Hoe eerder hoe beter!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North