• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Skoda licht tipje van de Octavia RS sluier

Auteur: willeme, gepost 5 februari 2020 om 10:04 – 19 Reacties

Skoda Octavia RS iV '20

De nieuwe Skoda Octavia RS komt nu dan echt dichterbij.

Het is ontwerp je schetsje dag vandaag. In navolging van de Hyundai i20 vanochtend, hebben we ook de de eerste schetsen van de nieuwe Skoda Octavia Octavia RS iV!

De eerste Skoda Octavia RS werd in 1999 geïntroduceerd. Inmiddels staat de vierde generatie klaar om het stukje over te nemen. Uiteraard is de Octavia RS iV voor het grootste gedeelte identieke aan de al eerder onthulde Skoda Octavia. De Octavia RS iV wordt het nieuwe topmodel.

Schets-fratsen

Er zijn slechts een drietal schetsen. Deze geven in elk geval duidelijk aan welke kant het opgaat. De sportieve Tsjech zal standaard beschikking over 27″ velgen, 11 centimeter verlaging plus een veel bredere én plattere carrosserie. Oh, wacht: dat zijn allemaal ‘schets-fratsen’ om het jonge, dynamische en sportieve karakter van de nieuwe Skoda Octavia RS iV te onderstrepen.

Skoda Octavia RS iV '20

Uiterlijke wijzigingen

Zonder gekheid, we zien wel een paar aanwijzingen. Zie de zwarte spiegels, raamlijsten en grille op de stationwagon (afbeelding onder). Waarschijnlijk is dit onderdeel van een ‘Black Pack’, wat op dit moment helemaal hip is. Ook maken de 5-gaats velgen weer hun opwachting. Daarnaast zien we een diepere voorbumper en dikkere achterbumper met twee platte eindpijpen. De hatchback heeft ook een subtiele spoiler.

Skoda Octavia RS iV Combi '20

Drie aandrijflijnen

Het is niet 100% zeker, maar het ziet ernaar uit dat de Octavia RS leverbaar gaat worden met niet één, niet twee, maar drie verschillende aandrijflijnen en wellicht nog een paar variaties daarop. De eerste die bevestigd is, is de Octavia RS iV, een plug-in hybride met 241 pk. De tweede is een versie met enkel een benzinemotor (2.0 TSI) en de derde een 2.0 TDI. De RS iV zal standaard een DSG hebben, waarschijnlijk is het bij de andere twee een optie. De vorige Octavia RS was met de TDI motor verkrijgbaar met vierwielaandrijving.

Genève

De Skoda Octavia RS wordt onthuld op de Salon van Genève volgende maand.

Ook interessant!

  • Skoda Octavia Sportline
    Skoda Octavia Sportline is RS-Light met 190 pk
  • Deze Skoda Octavia kan 365 km/u
  • Skoda Octavia Pro
    Skoda Octavia Pro moet naar Nederland komen
  • Skoda Fabia krijgt het interieur van een Octavia

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

Diesel, Genève 2020, Hybride, octavia, octavia-rs, plug-in, Skoda, station, tdi, tsi

Vorig bericht: « De gloednieuwe Cadillac Escalade is hier. Met diesel.
Volgend bericht: Boris Johnson vervroegt ban op verbrandingsmotor »

Lees Interacties

Reacties

  1. sntial zegt

    5 februari 2020 om 10:10

    De vorige had een beetje een hoge kont. Lijkt hier minder het geval!

    Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    5 februari 2020 om 10:13

    De Octavia RS TDI. Meer heb je absoluut niet nodig. Het is dan ook niet gek dat je er in Duitsland over struikelt.

    Login om te reageren
  3. Design_Driven zegt

    5 februari 2020 om 10:15

    Prachtige schetsen, al moet ik er bij zeggen dat het natuurlijk geen ontwerp schetsen zijn maar eerder promotie schetsen. Dit soort schetsen worden naderhand gemaakt, op basis van een foto of 3D CAD. Ontwerpers kunnen het wel maar hebben er doorgaans geen tijd voor om ze zo mooi af te werken. De echte ontwerp schetsen zijn net iets simpeler

    Ps hier de foto’s + die van de Scout
    https://www.carscoops.com/2020/01/are-you-the-2020-skoda-octavia-rs-and-scout/

    Login om te reageren
  4. 911targa zegt

    5 februari 2020 om 11:07

    27″ inch velgen? Is dat wel juist? Dat is nl. maatje “hiphoppers” Caddy Escalade formaat.

    Login om te reageren
    • bierbuik zegt

      5 februari 2020 om 13:42

      @911targa: een onvoldoende voor begrijpend lezen!

      Login om te reageren
  5. berlinetta zegt

    5 februari 2020 om 11:15

    Dit kan stiekem wel eens een hele prettige auto worden. Ziet er fraai uit en je houdt net wat meer geld in je zak dan bij vergelijkere auto’s uit de VAG-stal.

    Login om te reageren
    • monsieurleloure zegt

      5 februari 2020 om 11:24

      @berlinetta: een Skoda is zeker geen prijspakker meer. Ze kun het merk VW beter opdoeken en Skoda daar voor in de plaats zetten.

      Login om te reageren
      • bernoulli zegt

        5 februari 2020 om 13:28

        @monsieurleloure: goedkoop zijn ze niet meer idd, maar je krijgt wel meer ruimte voor je geld. En een paraplu.

        Login om te reageren
        • monsieurleloure zegt

          5 februari 2020 om 15:29

          @bernoulli: en vergeet gvd het ijskrabbertje niet ⛷

          Login om te reageren
        • driftkicker zegt

          10 februari 2020 om 22:55

          @bernoulli: ze zijn echt wel goedkoop. Maar dat is omdat ze kaal en met een kleine motor beginnen in de prijslijst. Aangekleed en met een normale motor kosten ze bijna even veel dan de concurrentie.

          Login om te reageren
  6. PunicaOase zegt

    5 februari 2020 om 11:19

    Lijkt best een mooie auto te worden ? Jammer dat er Skoda op staat..

    Login om te reageren
  7. Jochempie zegt

    5 februari 2020 om 12:07

    Ziet er weer strak uit! Design door https://www.instagram.com/baptiste.de.brugiere/

    Login om te reageren
  8. Jochempie zegt

    5 februari 2020 om 12:09

    @Sketcher: Dit soort PS renders worden wel gedaan wanneer de interne competitie speelt over wie het winnende design heeft en dus het project mag leiden. Maar uiteraard kunnen ze dit soort officiele teasers niet laten afwijken van het uiteindelijke product, qua basislijnen (wel qua proporties). Overigens worden lang niet alle press-sketches op basis van een 3D model of foto als underlay gedaan, daarom zijn ze regelmatig uit proportie.

    Login om te reageren
  9. Design_Driven zegt

    5 februari 2020 om 16:53

    @Jochempie
    Nee, dit is echt geen schets van het begin van een project. Er worden prachtige schetsen gemaakt gedurende het proces inclusief tijdens de interne competitie maar dat is dit niet, je ziet dat aan de soort schets dat het is. Dit promotie schetsen (en design schetsen) worden ook vaak uit proportie getrokken om een bepaal effect te krijgen, dat betekend niet dat ze geen onderleggers gebruiken. Hoewel de meeste van mijn collega’s het prima kunnen scheelt het gewoon heel veel tijd om een onderlegger als basis te gebruiken in plaats van een ontwerp van ‘scratch’ op te zetten.

    Ik weet niet of je directe ervaring hebt in een (automotive) design studio maar ik wel.

    Login om te reageren
  10. mashell zegt

    5 februari 2020 om 17:07

    Spoiler lipje, grote wielen en doorlopende lichtbalk aan de achterkant. Helemaal het standaard recept dat Skoda nu al meerdere generaties toepast.

    Login om te reageren
  11. tjorque zegt

    5 februari 2020 om 18:45

    Oeeeeh een plug-in vRS.
    ik hoop dat dit waar is!

    Lekker cheap rond de kerktoren verplaatsen in stilte en lekker knallen buiten de bebouwde kom in the middle of nowhere…
    Een mooi compromis.

    Hopelijk met volwaardige trekhaak en niet te veel verlies van koffer!

    Login om te reageren
  12. trolololo zegt

    5 februari 2020 om 21:51

    Eerste foto: de poorman’s Audi A5. Mooi design maar Skoda blijft een oostblok badge.

    Login om te reageren
  13. Jochempie zegt

    6 februari 2020 om 07:39

    @Sketcher: waar zie je dat ik zeg dat dit om een schets uit een vroeger stadium gaat? Ik laat me niet verleiden tot een wedstrijdje pikmeten, en het feit dat je me denkt iets uit te moeten leggen over hoe een designstudio werkt komt belerend over. 10 jaar ondertussen.

    Login om te reageren
    • Design_Driven zegt

      6 februari 2020 om 16:40

      @Jochempie: Nee juist niet uit een vroeg stadium, juist after the fact.

      Kwam idd wat belerend over, excuses maar je wat je zei klopte gewoon niet.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North