• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

“Spyker heeft moeite met het betalen van huur”

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 27 april 2019 om 11:02 – 29 Reacties


Het zal ook eens niet.

Het Nederlandse Spyker is technisch gezien nog in leven, van de sportwagenfabrikant hebben we inmiddels alweer enkele jaren weinig tot niets vernomen. Nu we eindelijk iets nieuws horen, heeft het niet te maken met de komst van een nieuw model, maar met verse geldproblemen. What’s new?

In een artikel van Omroep Flevoland wordt onder de aandacht gebracht hoe Spyker in de clinch ligt met de verhuurder van het pand waarin het zijn spullen opslaat. Uit een kort geding tussen de sportwagenfabrikant en de verhuurder is gebleken dat Spyker de huur niet kan betalen. De advocaat van het merk bevestigt dat het inderdaad gaat om “betalingsonmacht”.

Ondanks het feit dat Spyker sinds enkele jaren in Engeland is gevestigd, heeft het tegenwoordig zijn spullen nog altijd in een loods in Zeewolde staan. Omdat de verplaatsing van de gehele inboedel naar de andere kant van Het Kanaal een te grote opgave zou zijn, wil Spyker het pand nog een aantal maanden gebruiken om machines en andere materialen te huizen.

Overigens is het niet hetzelfde gebouw dat Spyker tijdenlang gebruikte om zijn auto’s te produceren. Op die locatie aan de Edisonweg zit inmiddels het Nederlandse Van Amersfoort Racing gevestigd.

Hoewel het niet duidelijk is hoe Spyker er financieel voorstaat, mag het duidelijk zijn dat het spoedig met een smak geld op de proppen moet komen. Het bedrijf van Victor Muller zal voor 3 mei 16.000 euro moeten overmaken om in het pand te mogen blijven zitten. Na 31 oktober moet het dan alsnog volledig zijn vertrokken.

Beeld: Spyker C8 in Rotterdam, door @tcarphotography

Ook interessant!

  • hoogtepunten uit Spyker historie
    Deadline voor Victor Muller: betalen of Spyker definitief kwijt
  • Victor Muller vindt geld voor Spyker, maar nog niet genoeg
  • hoogtepunten uit Spyker historie
    Erop of eronder: flikt Victor Muller het voor de zoveelste keer?
  • Spyker-saga duurt voort: voorbereiding verkoop kost meer tijd

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

geld, Spyker, victor-muller

Vorig bericht: « Smetteloze Mazda RX-7 verkocht voor monsterbedrag
Volgend bericht: Koop een Audi, leer wat teleurstelling betekent »

Lees Interacties

Reacties

  1. lincoln zegt

    27 april 2019 om 11:12

    Komt ie toch lekker in een pand van mij zijn meuk opslaan ..

    Login om te reageren
    • rob5nismo zegt

      27 april 2019 om 11:29

      @lincoln: en dan kun jij lekker handelen of een blok in 1 van je projecten hangen altijd handig gratis spullen

      Login om te reageren
  2. harrie zegt

    27 april 2019 om 11:18

    Dacht dat Victor alles opgeslagen had in een luchtkasteel.

    Login om te reageren
    • scorpion80 zegt

      27 april 2019 om 11:27

      @harrie: Humor!

      Login om te reageren
  3. vingers zegt

    27 april 2019 om 11:20

    Spyker was een mooi avontuur maar waarom houdt hij nog zo krampachtig vast aan de laatste restjes Spijker?

    Login om te reageren
    • harrie zegt

      27 april 2019 om 11:22

      @vingers:
      Ja misschien kan ie die zooi vandaag beter op een kleedje verkopen.

      Login om te reageren
    • scorpion80 zegt

      27 april 2019 om 11:28

      @vingers: Geen humor!

      Login om te reageren
    • Hubert zegt

      27 april 2019 om 12:50

      @vingers:
      Dankzij spijkers van van Leeuwen, hangt Victor er al sinds eeuwen.

      Login om te reageren
    • Shenkie zegt

      27 april 2019 om 16:39

      @vingers: hij leeft naar zijn motto ‘nulla tenaci invia est via’. M.i. toch wel klasse die volharding!

      Login om te reageren
  4. gandini zegt

    27 april 2019 om 11:33

    Ik zie ook nog wel gebeuren dat het pand op misterieuze wijze in de fik vliegt. En de inboedel stomtoevallig net een maand bovengemiddeld verzekerd blijkt.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      27 april 2019 om 11:36

      @gandini:

      Een Leitnertje !!

      Login om te reageren
      • gandini zegt

        27 april 2019 om 11:39

        @lincoln: Haha, ja blijkbaar een beproefde methode.

        Login om te reageren
  5. ghost zegt

    27 april 2019 om 11:47

    Some say that he almost immediately goes bunkrupt when playing monopoly but in the end he always wins the game.

    All we know is, he’s called The Vic!

    Login om te reageren
  6. johnwaters zegt

    27 april 2019 om 11:49

    Victor Muller is niet de enige fantast in de auto industrie.

    Login om te reageren
  7. cloverleaf zegt

    27 april 2019 om 11:56

    Zonde dat het nooit iets is geworden met Spyker. Eigenlijk waren de auto’s net iets te hardcore voor de potentiële klanten: de allerrijksten der aarde.

    Tegenwoordig is het helemaal schier onmogelijk om als kleine autofabrikant door te breken..

    Je kan van Victor zeggen wat je wilt. Maar hij heeft wel wat te vertellen op een verjaardag.
    Beter dan die belasting-ontwijkende familie die as we speak door Amersfoort flaneert.

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      27 april 2019 om 12:10

      @cloverleaf: hoezo kan een kleine autofabrikant niet doorbreken? En waarom zou een auto ’te hardcore’ zijn voor de allerrijksten der aarde? Merken als Koenigsegg en Pagani bewijzen toch écht het tegendeel…

      Login om te reageren
      • cloverleaf zegt

        27 april 2019 om 12:51

        @RRRobert: pagani en Koenigsegg gaan al een stuk langer mee. Schier betekent haast. Ofwel haast onmogelijk. Door hedendaagse eisen aan techniek heb je een inmens startkapitaal nodig!

        Login om te reageren
        • Robert zegt

          28 april 2019 om 21:39

          @cloverleaf: ik heb het even opgezocht; Spyker Cars is formeel opgericht in 1999 (alhoewel het eerste auto ontwerp al in de periode ’90-’96 is ontwikkeld). Pagani bestaat sinds 1992 en Koenigsegg sinds 1994. Dat maakt ze wat mij betreft ‘ongeveer’ even oud.

          Login om te reageren
      • elemento zegt

        27 april 2019 om 15:55

        @RRRobert: koenigsegg hadden stabiele geldschieters in dubai

        Login om te reageren
        • Robert zegt

          27 april 2019 om 19:14

          @elemento: en Spyker (in casu Victor Muller) kreeg de poen van allerlei dubieuze pluimage uit Rusland en de Baltische staten. Waarbij tekorten en schulden telkens weer werden omgezet in nóg meer nieuwe aandelenpakketten. Misschien lag het wel aan het feit dat de Flevopolder onder zeeniveau ligt, dat die bodemloze put daar een oneindige diepte bleek te hebben.

          Login om te reageren
    • carfreakjim zegt

      27 april 2019 om 12:21

      @cloverleaf: Waar het bij Spyker mis is gegaan is dat ze te veel wilden. Op het moment dat je meer concepts bouwt dan echte auto’s gaat er iets niet goed. Als Spyker gewoon de c8 aileron in productie had genomen en verder niks, hadden ze nu nog bestaan. Sterker nog, ze waren waarschijnlijk succesvol genoeg geweest om de plannen die ze toen hadden wel door te voeren, de markt vraagt namelijk nog steeds om auto’s als Spyker’s.

      Login om te reageren
      • autodidact zegt

        27 april 2019 om 12:43

        @carfreakjim: Ik denk ook dat het misgegaan is omdat De Victator te snel te veel wilde.

        Login om te reageren
        • emping zegt

          27 april 2019 om 19:03

          @autodidact: op YouTube is er een docu die het helemaal uitlegt. Ff googelen

          Login om te reageren
      • mashell zegt

        28 april 2019 om 07:56

        @carfreakjim: een achterhoede formule 1 team draagt meestal ook niet in positieve zijn bij aan de bedrijfsresultaten.

        Login om te reageren
  8. mpgc zegt

    27 april 2019 om 13:48

    Vraag mee af of het nu niet kunnen of niet willen betalen is. Ben niet zo onder de indruk van de manier hoe Muller zaken doet. Lulligst vind ik het nog voor Maarten de Bruijn en Peter van Erp.

    Login om te reageren
    • bluster zegt

      27 april 2019 om 18:44

      @mpgc: hoe zijn die twee benadeeld? Aan de kant gezet en bedonderd of ook financieel gedupeerd?

      Login om te reageren
      • laptom zegt

        28 april 2019 om 10:43

        @bluster: Het was eigenlijk hun bedrijf en hun idee, maar ze zochten iemand om het commerciel te krijgen. Helaas kwamen ze in contact met Victor die gouden bergen beloofden, maar uiteindelijk alles kapot heeft gedraaid. Maarten en Peter waren wegens meningsverschillen er al uit gestapt.

        Login om te reageren
        • pindakoning zegt

          28 april 2019 om 11:51

          @laptom: toch is dat wel een eeuwige strijd. Een commerciële pipo die alles maar belooft en toch voor reuring kan zorgen om verder te komen

          Login om te reageren
  9. ericd zegt

    28 april 2019 om 19:04

    Vestiging in Engeland zou wel eens om meerdere redenen niet zo handig zijn. 1. Hogere invoerrechten op spullen om de Spykers te bouwen. 2. Hogere uitvoerrechten op exportauto’s. 3. Keuringscertificering.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North