• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Sweet! Porsche zoekt heuvelkoning met Cayman GT4

Auteur: jaapiyo, gepost 6 april 2018 om 20:55 – 11 Reacties

Afbeelding Sweet! Porsche zoekt heuvelkoning met Cayman GT4Afbeelding Sweet! Porsche zoekt heuvelkoning met Cayman GT4Afbeelding Sweet! Porsche zoekt heuvelkoning met Cayman GT4Afbeelding Sweet! Porsche zoekt heuvelkoning met Cayman GT4Afbeelding Sweet! Porsche zoekt heuvelkoning met Cayman GT4Afbeelding Sweet! Porsche zoekt heuvelkoning met Cayman GT4Afbeelding Sweet! Porsche zoekt heuvelkoning met Cayman GT4Afbeelding Sweet! Porsche zoekt heuvelkoning met Cayman GT4

Cayman
If I only could…make a deal with god…

Het is altijd belangrijk om te bepalen wie die koning van de aperots is. Rangen, standen, bewust of onbewust drijft onze maatschappij er nog steeds op. Probeer een communistische samenleving te organiseren en iedere keer blijkt toch weer dat sommigen toch iets ‘gelijker’ zijn dan anderen. Een logisch gevolg van het feit dat we sociale wezens zijn. De pikorde kan op verschillende manieren bepaald worden. Zoals we in Broabant zeggen is ‘wie je kent’ soms helaas belangrijker dan ‘wat je kent’. In de racerij telt dat ook, maar het dichtst bij de ideale situatie, waarbij de numero uno op merites bepaald wordt, is een ‘one-make’ serie waarin iedereen (in principe) de strijd aan gaat met ‘dezelfde’ auto.

We kennen dit bijvoorbeeld van de Formule 2 of de Porsche Supercup, maar bij de meeste race-evenementen gaat de strijd tussen allerlei auto’s van verschillende merken. Zo ook bij de legendarische Pikes Peak heuvelklim, waarbij voertuigen van allerlei allooi aan de start verschijnen. Eventuele records zijn zodoende nog steeds wel indrukwekkend, maar hoe goed is Romain Dumas echt als coureur als hij dit jaar de tijd van Sébastien Loeb uit de boeken rijdt? Immers kunnen we die prestaties in twee totaal verschillende auto’s nooit helemaal goed op waarde schatten.

Porsche komt dit jaar met de oplossing, om echt te bepalen wie de koning van de heuvel is. Aan de start zullen dit jaar namelijk ook acht Caymans GT4 verschijnen, die een race binnen de race uitvechten. Helemaal identiek zijn de auto’s overigens alsnog niet: er zijn namelijk drie verschillende specs van de auto toegestaan: de ‘standaard’ Clubsport, de GT4-spec Clubsport MR en de IMSA Continental Tire SportsCar Challenge GS-spec Clubsport.

Alleen teams die door Porsche uitgenodigd zijn kunnen meedoen aan de race. Alle bestuurders van de Caymans krijgen begeleiding van Romain Dumas en Pikes Peak-veteraan Jeff Zwart (video). Mits het evenement een succes wordt, overweegt Porsche de serie vaste prik te maken tijdens de jaarlijkse Pikes Peak bestorming en wellicht uit te breiden naar andere heuvelklims. Hmm, een heuvelklim-revival, wij zijn alvast voor.

Ook interessant!

  • Porsche Cayman GT4 RS Clubsport: GT3 Cup in kleiner jasje
  • Video: is de Cayman GT4 Clubsport de best klinkende GT4?
    Video: is de Cayman GT4 Clubsport de best klinkende GT4?
  • Waarom de Porsche Cayman GT4 knaak remt
  • Cayman GT4 crasht hard in Enschede

Nieuwste artikelen

  • Documentaire over auto’s spotten op NPO 3
  • Maak je eigen hardcore Temerario voordat Lambo het doet
  • Maserati sloopt viercilinder uit instapmodel
  • Benzineprijs op laagste niveau sinds maanden
    Grote verschillen tussen het goedkoopste en duurste tankstation van Nederland
FacebookTweetPinLinkedIn

cayman, cayman-gt4, gt4, Jeff-Zwart, pikes-peak, Porsche, Racing, romain-dumas

Vorig bericht: « Koop de Benz met Hermès-swek van een drugsbaron
Volgend bericht: Bied op deze Renault 5 Turbo 2 met krakeling op het dak »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    6 april 2018 om 21:17

    Nice!

    Login om te reageren
  2. moveyourmind zegt

    6 april 2018 om 21:30

    Ik verheug me nu al op de Autoblog Porsche Supercup Edition Pikes Peak workshop…

    Wanneer kunnen we ons inschrijven?

    Login om te reageren
  3. sameshitdifferentday zegt

    6 april 2018 om 22:06

    Gaaf!! Nu nog een blubberdikke wrx uitvoering…! Knalle als een malle! Yolo

    Login om te reageren
  4. gezondverstand zegt

    6 april 2018 om 22:30

    Is de spoiler verkeerd om gemonteerd of zijn de letters verkeerd geplakt?

    Login om te reageren
    • torsen zegt

      7 april 2018 om 03:52

      @gezondverstand: Nee? Stickers op die plek zijn meestal naar voren gericht.
      Gezien achtervleugels naar voren aflopen zijn ze vanaf die kant het beste leesbaar.

      Login om te reageren
  5. zwannes zegt

    6 april 2018 om 22:45

    Hillclimbs zijn de toekomst!

    Login om te reageren
  6. 87sandyd zegt

    7 april 2018 om 07:30

    Hillclimbs zijn hillclimbs. Daar moet je never nooit een teamrace van maken. Jammer dat dit gebeurd.

    Volgend jaar daagt BMW Porsche uit met een aantal teams, het jaar erna doen Renault en Mercedes ook mee, en ga zo maar door. Voor je het weet hebben die grote merken de hillclimb overgenomen. En dat neemt de complete charme van een hillclimb weg.

    Login om te reageren
    • jorden zegt

      7 april 2018 om 09:36

      @87sandyd: komt er vanzelf weer een afsplitsing van een klasse. Ben juist blij dat Porsche (en andere) het eens een keer niet over batterij auto’s heeft.

      Login om te reageren
  7. notsobig zegt

    7 april 2018 om 10:36

    Blijf het jammer vinden dat Pikes Peak tegenwoordig volledig geasfalteerd is, was vroeger toch spectaculairder…

    Login om te reageren
  8. dirkv zegt

    7 april 2018 om 12:53

    Ziet er goed uit. Eigenlijk vraag ik me ook af wanneer en of Porsche het aandurft om een Cayman op de markt te brengen die gelijk of misschien wel beter is dan de 911.
    Dat de motor van de 911 achter de achteras is gemonteerd is traditie maar niet echt de beste plaats voor de balans van de auto. De Cayman daar in tegen heeft met zijn middenmoter een groot voordeel.

    Login om te reageren
  9. Gulli zegt

    7 april 2018 om 15:12

    Wanneer staat de Vaalserberg op het programma?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North