• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Tesla verkopers liegen klanten keihard voor

Auteur: jaapiyo, gepost 16 augustus 2017 om 20:01 – 41 Reacties

Musk-Model-S


Succes heeft ook zo zijn negatieve kanten.

Tussen alle positieve berichten over Tesla door, moeten we af en toe natuurlijk ook wat nuance aanbrengen in alle hosanna. Wat Elon en zijn troepen doen is in vele opzichten indrukwekkend, maar daar waar gehakt wordt vallen ook spaanders. Dat is ook merkbaar op fora rondom het onderwerp ‘Tesla’. In den beginne kwamen daar alle devote fans die elke dag een paar 9-Volt-batterijen offeren voor een buste van Elon Musk. Nu Tesla met de model 3 ook de massa bereikt, komt het gepeupel echter ook op deze voormalige virtuele safe spaces voor gelijkgestemden. There goes the neighbourhood…

In plaats van de blinde devotie voor Musk, durft de nieuwe aanwas allerlei vraagtekens te stellen bij de werkwijze van de grote roerganger. Het nieuwste commentaar: Tesla verkopers zouden pushy zijn en mensen met leugen(tje)s in een duurder model willen praten. Ja, je zou zelfs kunnen stellen dat het verkopers zijn zoals bij alle andere merken.

Vooral Model 3 klanten zouden onder valse voorwendselen richting een Model S (rijtest) gemanoeuvreerd worden, door een verkeerde voorstelling van zaken te geven over de Tax Credits die je in ‘Murica kan krijgen op EV’s. Dat wil zeggen, op de eerste 200.000 EV’s die een merk produceert. Reddit-gebruiker Turtlesz doet zijn schokkende relaas:

“I’m a day 1 Model 3 res holder in CA. Delivery estimate for first production is Nov 2017-Jan. I have been interested into going for a new Model S after realizing the config of the Model 3 I wanted was $56.5k vs $79k for a Model S of my choice. The quicker 0-60, storage space, auto liftgate, air suspension, quicker delivery and better looks (subjective) is what is drawing me in. I went in wanting to see the interior difference between textile and vegan and called ahead to let them know my interest. I get there and they said there is no textile in inventory as they had reported when I called. The store reps were trying to sell an inventory model and said if I didn’t act quick I would miss out on the full tax incentives, which I knew was complete BS [nadruk toegevoegd]. They even said if I custom built a Model S with delivery of late September it also might be cutting it close and not guaranteed to get all credits. The inventory model was more expensive then the new 75 build I wanted and didn’t have the air suspension and new faster drive unit. I’m probably going to wait till the first reviews and unbiased comparisons come out before making a decision now. Also the 3s longer range, newer computing power (less ui lag), and similar interior storage makes it tough to spend on the S. Just disappointed that I got the grimey salesperson feeling that traditional dealers are known for.”

Maar kennelijk is hij lang niet de enige die te maken kreeg met een glibberige verkoper. De best gewaardeerde reactie op het draadje luidt namelijk als volgt:

“Not that we’re aware of, but your situation has happened a lot lately, and it’s off putting. Not least of which because they’re telling outright falsehoods [nadruk toegevoegd]. It would be literally impossible for the credits to be gone by September, unless they’re talking about state ones. If I’m not mistaken we have to be informed the clock would be started on the 200,000. If that’s the case it means it didn’t happen last quarter, so it’s actually impossible it’s gone before the end of the year, assuming they hit it like tomorrow.”

Op zich is deze strategie deels in lijn met wat Elon zelf heeft aangegeven over het ontmoedigen van Model 3 kopers. De wachtlijst is immers al lang genoeg. Dat dealers (*kuch* stores *kuch*) potentiële klanten willen overtuigen van hun andere producten is ook niet per se raar, maar het is duidelijk dat fans van het merk gehoopt hadden dat Tesla boven deze tactiek zou staan. Sommigen brengen ter verdediging van de foutieve claims over de tax credit in dat de verkopers in kwestie simpelweg niet beter weten. Reddit-gebruiker jvonbokel weet echter wél beter:

“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.
― Upton Sinclair
I would hope Tesla would be above this tactic, but I suspect some salespeople are even straight up lying about the expiration in order to promote sales of the S.”

UPDATE januari 2018: de eerste Model 3 is op de Nederlandse wegen gespot, maar productie loopt achter. Eind 2017 zijn de eerste afleveringen gestart en de ervaringen zijn zeer positief!

Ook interessant!

  • Tesla maakt Model S en Model X nog veel duurder
  • Tesla Model S en Model X krijgen geen gewoon stuur
  • Tesla maakt Model 3 en Model Y nu ook kneiterduur
  • Tesla maakt Model S en Model X kneiterduur

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

autoverkoop, dealers, Elektrisch, Elon Musk, model-3, model-s, Tesla

Vorig bericht: « Notoir Ferrari-verzamelaar verlaat VAE met megaschuld
Volgend bericht: Nieuwe versies van de Opel Vivaro [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. desjonnies zegt

    16 augustus 2017 om 20:19

    Ik geloof er geen pepernoot van.
    Boven de lokale Tesla Boer hier hangt constant een roze wolk, regent het niet, gaat de zon niet onder en leven er cartoon figuren naast mensen van vleesch en bloed gelijk de film Roger Rabbit.
    Somewhere over the rainbow

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      16 augustus 2017 om 20:46

      @desjonnies: briljante observatie.

      Login om te reageren
    • phevtreb zegt

      16 augustus 2017 om 23:07

      @desjonnies: wat heb jij gebruikt?? Doesn’t matter, ik wil het ook!

      Login om te reageren
  2. ghost zegt

    16 augustus 2017 om 20:24

    Eerst had Amerika al die woekerhypotheken. Nu gaan die yanks allemaal krom liggen op die rijdende Duracells. Ik voel weer een crisis aankomen daar.

    Login om te reageren
    • bertorelli zegt

      16 augustus 2017 om 21:51

      @ghost: Ben in juni in de VS geweest en dan ook nog voornamelijk in Californië.
      Ben in die 4 weken daar minder Tesla’s tegengekomen dan bij de taxistandplaats op Schiphol.

      Login om te reageren
      • flutterby zegt

        17 augustus 2017 om 08:48

        @bertorelli: ik heb ze afgelopen oktober ook niet gezien, zelfs niet in San Francisco.. Wel veel M’s en RS’en.

        Login om te reageren
  3. borrelnoot zegt

    16 augustus 2017 om 20:40

    Het Tesla luchtbelletje knapt nog wel een keer. Met massa ontslagen, ontevreden klanten en een Musk die “ik kan er niets aan doen” huilt tot gevolg.

    Login om te reageren
    • 730ld zegt

      16 augustus 2017 om 21:25

      @borrelnoot: misschien komt Victor Muller dan nog met een spaarvarkentje

      Login om te reageren
    • woudloper zegt

      16 augustus 2017 om 23:00

      @borrelnoot: dat is gewoon de essentie van innoverende bedrijven. Je doet iets wat nog niet gedaan is, plukt er de oogsten van, waarna de rest je na aapt en waarschijnlijk zelfs een beter product (eg. Porsche met hun EV) op de markt brengt.

      Tegen dan heb jij een nieuwe innovatie. Zo werkt musk al gans zijn leven.
      Het werkt maar je zal nooit zoveel verdienen als een grote multinational die lang eenzelfde product lijn finetunet.
      Zelf werk ik voor een bedrijf die 85000 mensen in dienst heeft, en een jaarlijks R&D budget heeft van 20 miljard euro. Dat is veel veel meer dan tesla en toch heeft jan met de pet er nog nooit van gehoord.
      De echte captains of industry gunnen het ome Elon wel. In hun ogen is ie klein bier.
      Ik vind dat je zijn durversmentaliteit alleen maar kan bewonderen.

      Als ik een mening over iemand wil/mag/moet maken denk ik altijd van “hoe zou de wereld eruit zien mocht iedereen zoals hem/haar zijn” in geval van Ome Elon redelijk goed denk ik.

      Login om te reageren
      • diablogt zegt

        17 augustus 2017 om 00:31

        @woudloper: Porsche IS een beter product dan Tesla!

        Login om te reageren
  4. RuVi zegt

    16 augustus 2017 om 20:54

    Deden ze hier in NL ook. Hier lieten ze een koopprijs zien maar vertelden daar niet bij dat ze daar al 4 jaar “brandstofbesparing” vanaf hadden getrokken en de echte prijs veel hoger lag.

    Login om te reageren
    • stfu zegt

      16 augustus 2017 om 22:20

      @rudyv: beide prijzen stonden er en het stond gewoon bij dat het brandstofbesparingen waren. Al een tijdje niet meer op de website gezie.

      Login om te reageren
  5. toyotafortuner zegt

    16 augustus 2017 om 21:09

    >In den beginne kwamen daar alle devote fans die elke dag een paar 9-Volt-batterijen offeren voor een buste van Elon Musk.
    Wat een heerlijke stuk weer @jaapiyo!

    Login om te reageren
  6. racerx zegt

    16 augustus 2017 om 21:18

    Kan me eigenlijk niet voorstellen dat wanneer je bij BMW ofzo voor een 3 serie komt kijken, ze je een 5 aan proberen te smeren… laatst met een collega bij de dealer een 4 serie samengesteld, de 5 of 6 serie is geen moment ‘im frage’ geweest…

    Login om te reageren
    • BaRa zegt

      16 augustus 2017 om 21:43

      @racerx: komt ongetwijfeld omdat ze de 4 gewoonweg kunnen leveren… en omdat de marge op een 4, wat nog steeds gewoon een 3 is met een andere badge, geschift hoog is.

      Login om te reageren
      • lekkaah zegt

        16 augustus 2017 om 22:04

        @BaRa: de marges zitten op de 5 en vooral 7 series……

        Wat is eigenlijk een ‘geschifte’ marge? Je bedoeld die producten die gewoon massaal afgenomen worden? Alleen monopolie heeft geschifte marges, en dat hebben autofabrikanten zeker niet.

        Login om te reageren
      • racerx zegt

        16 augustus 2017 om 22:53

        @BaRa: Beetje ver gezocht, als een klant weet wat ‘ie wil denk ik niet dat er heel veel moeite gedaan wordt om hem/haar/het (gender neutraal he) iets anders te verkopen. Wél wordt er flink moeite gestoken in het aanbieden van pakketjes en losse opties, maar da’s ook vrij logisch natuurlijk.

        Login om te reageren
    • gwnbmw zegt

      17 augustus 2017 om 10:59

      @racerx: bij bmw en mercedes zijn de persoonlijke ervaringen goed. mijn vader wou een bmw 1 serie.

      oke meneer, wilt u eerst een proefrit? tot zo!

      welke uitvoering mag het dan worden? de diesel? oke, ik vink hem aan. en welke kleur wilt u? metalic zwart? dat heet dan *insert duitste gekke naam*, ik vink die ook aan. kijk nog even door de optie lijst, vink aan wat u wilt, dan zorg ik dat de auto morgen klaarstaat voor uw proefweekend. tot morgen!

      bij mercedes ging dit hetzelfde met de a-klasse.

      toen kwamen we bij audi… mijn vader wou graag een a3, dit heeft ook met budget te maken natuurlijk. oke, maar we hebben ook de a4. (vader: ja, maar die wil ik niet, want dan heb ik geen airco binnen mijn budget) vervolgens bleef de verkoper een halfuur doorlullen over hoeveel beter de a4 was. toen zijn we weggelopen. gek joch.

      Login om te reageren
      • racerx zegt

        17 augustus 2017 om 12:31

        @gwnbmw: inderdaad vreemd, zou ook niet mogen. Als je voor een bepaald soort auto wilt gaan dan heb je je als verkoper maar in te schikken en ondersteun je met opties etc. Bij een occasionhandelaar is ’t natuurlijk weer net wat anders, zeker als iemand op zoek is naar ‘een auto’ binnen een bepaald budget.

        Login om te reageren
  7. trustmeiamanengineer zegt

    16 augustus 2017 om 22:04

    Tja verkopers, of ze nou koelkasten of auto’s verkopen, de meeste verkopen voornamelijk onzin.

    Login om te reageren
  8. lekkaah zegt

    16 augustus 2017 om 22:08

    Ik zou gewoon marketing verbieden, of wacht, verkoop verbieden, nee wacht laten we kapitalisme afschaffen!!1
    Ik pleur mijn 4k tv, iphone, ziggo abbo, sieraden, en voorgesneden casinobrood direct de prullebak in

    Ik schaar dit figuur onder dat figuur met d’r 1000 eu clio’tje, het vereist toch niet zo’n hoog IQ om te begrijpen dat de verkoper belang heeft bij VERKOPEN

    Overigens zou ik LIEGEN nooit goed keuren, laat dat duidelijk zijn

    Login om te reageren
    • Erik zegt

      16 augustus 2017 om 22:32

      @lekkaah: u keurt liegen nooit goed? Dat is dan een leuke uitdaging om tegen al die mensen die tegen hun kinderen vertellen dat Sinterklaas bestaat.

      Login om te reageren
      • lekkaah zegt

        16 augustus 2017 om 22:34

        @erik2907: ik ben officeel sponsor van kickoutzwartepiet! :)

        Login om te reageren
        • ablogjunk zegt

          16 augustus 2017 om 23:38

          @lekkaah: Sylvana, jij ook hier?

          Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      17 augustus 2017 om 12:59

      @lekkaah: Ja, maar je hebt verkopen en verkopen.

      Als ik weet wat ik wil, en ik heb mijn keuze dus al gemaakt, dan mag een verkoper nog wel iets anders – duurder natuurlijk – voorstellen, maar hij zal snel genoeg op z’n plaats gezet worden door mij.

      Als ie dan niet doorheeft wat z’n plaats is, dan is het gewoon een irritante vent waar ik Niets van wil kopen…

      Login om te reageren
  9. fconderkantlat zegt

    16 augustus 2017 om 23:30

    niet heel gek, ik kijk er niet van op.
    voorraad model (model s) verpatsen boven een BTO model (model 3) wat zelfs waarsch een lange wachtrij gaat zorgen en uitverkocht is voor de komende tijd

    hoe vaak komt dat nou voor dat je uiteindelijk 10 tot 20 % meer betaalt dan wat je beoogd had?

    Login om te reageren
  10. tinustussengas zegt

    16 augustus 2017 om 23:46

    Elke die hypocriete Elon Musk met z’n gehypede en zwaar gesubsidieerde Tesla apparaten in het nieuws.
    Elke dag komt er wel weer een bericht over deze man en z’n zogenaamde milieu vriendelijke produkten…pfff vermoeiend….

    Login om te reageren
    • amg65 zegt

      16 augustus 2017 om 23:57

      @tinustussengas: Dat komt omdat Jaapiyo de hele dag zijn best doet om iets vinden waarover hij kan schrijven, het liefst negatief.

      Waar zijn de artikelen over Jan de verkoopman van de lokale Opel dealer in Drenthe? Ik stelde wat lastige vragen en het enige wat hij zei is, “toevallig hebben we deze week €1000 korting”.

      Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      16 augustus 2017 om 23:58

      @tinustussengas: onder elk stuk van Elon is er wel een reactie die het het Elon nieuws (goed of slecht) zat is…pffff vermoeiend

      Login om te reageren
      • tinustussengas zegt

        17 augustus 2017 om 00:22

        @2wheeler: En zo blijven de meningen altijd verdeeld….Elon Musk mag dan een zogenaamd visionair zijn, maar als mensen bepaalde beelden en berichten elke dag maar weer mogen lezen en zien gaan ze misschien ergens in geloven wat niet bestaat…

        Login om te reageren
        • racerx zegt

          17 augustus 2017 om 09:58

          @tinustussengas: ik wil alleen even zeggen dat ik je username briljant vind.

          Login om te reageren
  11. amg65 zegt

    17 augustus 2017 om 00:02

    KEIHARD LIEGEN!!

    Login om te reageren
  12. hans75 zegt

    17 augustus 2017 om 00:04

    Maar die hele EV hype doet in nederland precies hetzelfde… zogenaamd voor ondernemers zou het zo voordelig zijn, want je bijtelling is zo laag…;-) alsof dat het enige is dat telt….

    lekker belangrijk, maar als mijn bedrijf 2000 euro permaand kwijt is om een tesla voor me te kopen… hoor je ze niet over die 2000 euro.. terwijl ik die liever als salaris aan mezelf uitkeer… om netto 1000 euro in mijn portemonnaie te zijn….

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      17 augustus 2017 om 06:29

      @hans75: bijtelling is maar één ding. Maar als een bedrijf een electrische auto koopt zijn er ook nog andere regelingen. Het kan wel interessant zijn.

      Login om te reageren
    • stfu zegt

      17 augustus 2017 om 11:31

      @hans75: het is niet zogenaamd voordelig, het IS voordelig. Ook zonder lage bijtelling.

      Login om te reageren
      • mlut zegt

        17 augustus 2017 om 21:46

        @stfu: correct

        Login om te reageren
  13. poes zegt

    17 augustus 2017 om 06:57

    Het zou fijn zijn als Jaap eens normale artikelen zou produceren. Hier valt amper doorheen te komen.

    Login om te reageren
  14. Jantje_555 zegt

    17 augustus 2017 om 10:57

    Elon Musk is zo een beetje de nieuwe Steve Jobs he, die kon ook niets verkeerd doen.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      17 augustus 2017 om 13:00

      @jantje_555: Ook een goeie marketeer…

      Login om te reageren
      • mlut zegt

        17 augustus 2017 om 21:47

        @Esprit_de_Flandre: zei hij vanaf z’n iPhone?

        Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          18 augustus 2017 om 13:02

          @mlut: Nee hoor…

          Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North