• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Tesla’s ‘Ring-recordpoging heeft mogelijk nu al gefaald

Auteur: jaapiyo, gepost 7 september 2019 om 16:58 – 66 Reacties

tesla


Faalhaas.

Gisteren vertelden we je over de epische (schimmen)strijd die op het punt leek te staan zich te ontvouwen op de Nürburgring komende week. Afgelopen week werd bij de introductie van de Taycan trots vermeld dat de auto loeisnel is op de ‘Ring. Zo hoort dat immers bij de introductie van een nieuwe auto. Je licht je beoogde clièntele zo goed mogelijk in over alle nuttige eigenschappen van je nieuwe product, zoals beenruimte, bagageruimte en Nürburgringtijden.

Elon Musk vond het echter een goed idee om alle shine te stelen van de Taycan en die via spiegels in de ruimte door een scherpe ringtijd te zetten met een Tesla Model S om te leiden naar diezelfde Tesla Model S. Geef ‘m eens ongelijk, na alle plaagstootjes die Porsche aan Elon uitdeelde in het verleden. De wraak van de Muskias: uitgerekend in de week dat Porsche de Taycan op eigen bodem aan het publiek wil tonen op de IAA, zou Tesla eens even lekker een scherpere tijd op de klokken zetten dan de 7:42 die de Taycan deed.

Volgens Road&Track kan dit snode plan echter mogelijk alweer in de prullenbak voordat het tot de eerste echte poging komt. De Amerikaanse kwaliteitspublicatie nam namelijk contact op met de Nürburgring om meer informatie te verkrijgen over de recordpoging. Als antwoord kreeg men echter een ‘euhm, nou ja, ich weiß nicht, als ze iets willen proberen, dan hebben ze het ons jedenfalls niet verteld’ te horen.

En ja, dat kan toch een probleempje zijn. Je kan namelijk vaak wel zomaar even een rondje doen op de ‘Ring, maar voor zo’n ‘recordpoging’ wil je het rijk alleen hebben. Dat is een heel ander verhaal. De dagen waarop dit kan zijn gelimiteerd en volgens het circuit zelf voor dit seizoen al volledig volgeboekt. Kortom, leuk plan met best de nodige positieve puntjes, maar de uitwerking en afwerking laat te wensen over. Enfin, misschien kan Elon zijn enorme overredingskracht die hij laatst in China toonde nog een keer inzetten en krijgt hij toch nog wat gedaan bij die Duitsers.

UPDATE: reactie van Tesla: “We kunnen bevestigen dat we volgende week deel uitmaken van de de Industry Pool Testing community op de Nürburgring.”

Dat zijn overigens geen ideale omstandigheden om de allerscherpste tijd neer te zetten, want de baan moet worden gedeeld met andere fabrikanten die prototypes testen. Om de laatste secondes eraf te schaven is dat dus niet ideaal, maar we zullen in ieder geval wel een redelijke indicatie van het snelheidspotentieel van de Model S op de Nurburgring krijgen. Wordt vervolgd dus!

Ook interessant!

  • Tesla vernedert Porsche
    Tesla vernedert Porsche op de Nürburgring
  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video
  • Porsche Exclusive pakt Taycan Cross Turismo beet
  • Porsche Taycan Cross Turismo rij-impressie

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

Elon Musk, fail, nurburgring, Porsche, Racing, record, Taycan, Tesla

Vorig bericht: « Kwalificatie Formule 1: Grand Prix van Italië 2019
Volgend bericht: Special: Bentley Continental »

Lees Interacties

Reacties

  1. dees zegt

    7 september 2019 om 17:01

    Denk dat het gewoon de gebruikelijke BS was van Musk

    Login om te reageren
    • kempenaer zegt

      7 september 2019 om 18:19

      @dees:
      Het mooiste zijn de presentaties van een nieuw model tesla.
      Die Musk al hakkelend op het podium en een zaal vol klimaatbang klapvee. Hilarisch en potsierlijk tegelijk.

      Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    7 september 2019 om 17:04

    Haha heerlijk.

    Login om te reageren
  3. jack_abarth zegt

    7 september 2019 om 17:12

    Of ze hebben ‘m al lang gereden en komt de tijd nu pas officieel naar buiten….

    Login om te reageren
    • cabriohater zegt

      7 september 2019 om 17:33

      @jack_abarth: Lijkt mij niet mogelijk. Vorig jaar lukte het de Tesla raceauto’s nog niet eens om een paar rondjes op een normaal circuit te doen.

      Login om te reageren
  4. ericc zegt

    7 september 2019 om 17:19

    Ze voorspellen regen in de Eifel. De weergoden zijn Muskje niet goed gezind.

    Login om te reageren
  5. flutterby zegt

    7 september 2019 om 17:22

    Als ze alleen al een rondje halen zonder overhitte dan vind ik het al een hele presentatie! Er is geen schaamte in verliezen van Porsche op het circuit.

    Login om te reageren
    • kempenaer zegt

      7 september 2019 om 18:16

      @flutterby:
      Je hebt blijkbaar geen hoge pet op van Tesla, je legt de lat wel heel laag.

      Login om te reageren
      • flutterby zegt

        7 september 2019 om 19:59

        @kempenaer: haha dat zijn er een aantal hier niet met je eens, maar vergeet niet dat de Model S uit 2012 komt en nooit is gemaakt om het circuit op te gaan. Als ze binnen het ontwerp enigszins in de buurt komen van Porsche is dat toch een bijzondere prestatie, want een rondje zonder overhitting komt al snel in de buurt met dat vermogen.

        Oh en Elon, neem ook de Model 3 performance mee graag. Die heeft by design al betere koeling.

        Login om te reageren
        • rhellema zegt

          8 september 2019 om 09:05

          @flutterby: best lastig hè om sarcasme te ontdekken in een stukje tekst!

          Login om te reageren
          • flutterby zegt

            8 september 2019 om 09:29

            @rhellema: de Model 3 doet probleemloos 20 km op vol vermogen. Het zou best reëel zijn als meer techniek dan alleen de motor bij de Raven update naar de S is gekomen.

            Login om te reageren
            • rhellema zegt

              8 september 2019 om 10:17

              @flutterby: best lastig dus?

              Login om te reageren
  6. chriscross zegt

    7 september 2019 om 17:24

    Of Porsche heeft het verzoek ingediend dat elk verzoek uit Amerika geweigerd moet worden

    Login om te reageren
    • kempenaer zegt

      7 september 2019 om 18:16

      @chriscross:
      Of niet.

      Login om te reageren
    • kareljansen zegt

      7 september 2019 om 19:27

      @chriscross: bouwt ie toch gewoon de ring na (desnoods op mars)

      Login om te reageren
      • tortuga zegt

        8 september 2019 om 20:55

        @kareljansen: de eerste heuvel de lucht in vanwege de (nog mindere) downforce

        Login om te reageren
  7. maximusnl zegt

    7 september 2019 om 17:32

    De afwerking is niet top, zowel van de poging als de auto. En dat zeg ik als Tesla rijder.

    Login om te reageren
    • kempenaer zegt

      7 september 2019 om 18:14

      @maximusnl:
      “Niet top” is een eufemisme. Het is een drama. Maar voor een lage bijtelling en geen mrb gaan Hollandertjes ver. Karig maar waar.

      Login om te reageren
      • RuVi zegt

        7 september 2019 om 18:24

        @kempenaer: wat een onzin. Heb je wel eens in een recente tesla gereden of gezeten? Ja de S uit 2013 was van binnen niet goed afgewerkt maar die gasten zitten ook niet stil he?

        Login om te reageren
        • JanJansen zegt

          7 september 2019 om 20:26

          @rudyv: als zelfs Porsche bang is voor Tesla geeft dat toch wel een beetje het niveau aan.

          Login om te reageren
      • gwnbmw zegt

        7 september 2019 om 18:42

        @kempenaer: die slechte afwerking zou ik niet eens erg vinden, als we niet het over een auto zouden hebben van een ton en meer.

        Login om te reageren
        • pramm zegt

          7 september 2019 om 20:43

          @gwnbmw: we hebben het over auto’s van onder de ton. Begint bij 87.800.

          Login om te reageren
          • acizane80 zegt

            7 september 2019 om 22:18

            @pramm: mag een auto onder 100000euro dan een slechte afwerking hebben? Als je bekijktbdat concurrenten zoals merc a-klasse, een BMW 1 série of een Audi a3 zelfs een betere afwerking kennen dan een doorsnee model s, x of 3 dan vind ik dat schandalig. Ik moet er ook bij vermelden dat de model s van de laatste paar jaar buiten beschouwing is. Daar heb ik niet veel klachten over gelezen. Maar vooral de model 3 en de fouten die tesla daar maakt verwacht je niet voor een prijs vanaf een goede 45000 euro.

            Login om te reageren
            • pramm zegt

              8 september 2019 om 21:21

              @acizane80: Kijk even naar de post waarop ik reageer.

              Login om te reageren
          • gwnbmw zegt

            10 september 2019 om 10:26

            @pramm: vergelijk het dan met een bmw 5 serie, een mercedes c klasse etc. Zelfs de meest kale modellen hebben i.i.g. gewoon nette afwerking.

            Login om te reageren
            • pramm zegt

              11 september 2019 om 09:24

              @gwnbmw: Velen hier roepen elkaar prachtig na over de matige afwerking van de Tesla’s. Maar het merendeel hier heeft er nog nooit in gezeten. Je zal mij niet horen zeggen dat een tesla dezelfde afwerking heeft als een BMW, maar ja, zo heeft ieder merk haar eigen afwerking. Tesla heeft er voor gekozen het interieur zeer open te houden. Velen vinden dat vreselijk, ik vind het zelf erg prettig. Met mijn 2,02 m lengte, pas ik maar moeilijk in de “cockpit” van een BMW, maar zit ik vrij goed in een Tesla. Mijn eigen Tesla uit 2015 is niet op hetzelfde niveau als van de Tesla’s uit 2019, maar ook na 4 jaar blijft het interieur eigenlijk prima. Vrij van rammeltjes, of andere storende geluiden, waar dat bij andere merken waarin ik heb gereden, meestal niet lukte. Enkel voor het dakraam ben ik een paar keer terug gemoeten voor wat gekraak.

              Dus zoals gezegd, de Tesla is anders afgewerkt dan andere merken. Of het daarmee minder prettig is, minder fraai is, of kwalitatief minder, das persoonlijk.

              Login om te reageren
              • gwnbmw zegt

                11 september 2019 om 09:43

                @pramm: als jij naast je tesla staat, kan je dan tussen de deuren door kijken? Zit er een gat tussen de bumpers dat het lijkt alsof je tegen iemand aan bent gereden? Want dat is de afwerking waar ik het over heb. Het interieur van een tesla is over het algemeen prima, misschien iets te clean en plastic fantastic af en toe.

              • pramm zegt

                11 september 2019 om 11:28

                @gwnbmw: Ook dat is een schitterend voorbeeld van hoe iedereen elkaar napraat, zonder echt zelf dat te hebben ervaren of gezien. Ook dat was echt een serieus issue bij de eerste leveringsjaren, maar sinds eind 2014 / begin 2015 is dat enorm veel beter geworden en tegenwoordig enkel nog incidenteel (maar dat gebeurt bij andere merken eveneens). Bij mijn auto zitten echt geen kieren, groter dan gebruikelijk bij de gerenommeerde merken. Ik ben benieuwd of hetgeen je hier noemt jouw eigen constateringen zijn, of die van anderen?
                Op mijn werk zijn er ca. 10 model s-en, waarbij er bij geen enkele auto rare gaps zitten. En nu meer dan 10 model 3’s waarbij dat ook prima in orde is.

              • gwnbmw zegt

                11 september 2019 om 12:21

                @pramm: is enkel mijn persoonlijke ervaring, zoals je zelf zegt wel met de wat oudere model S. Toch vrij vaak gezien dat er gekke panel gaps inzitten op de vreemdste plekken, alsof ze er aftermarket in zijn gezet.

      • sanderz28 zegt

        7 september 2019 om 18:52

        @kempenaer: dit dus, helaas de instelling van een groot deel autorijden Nederland. Goed voorbeeld was ook de outlander een paar jaar geleden.

        Login om te reageren
        • sabrerator zegt

          8 september 2019 om 09:01

          @sanderz28:
          En is dat erg?
          Niet iedereen is autogek. Het overgrote deel van de bevolking interesseert auto’s geen ruk. Als het maar rijdt en goedkoop is.
          En daar is niks mis mee.

          Login om te reageren
  8. jeebee zegt

    7 september 2019 om 17:32

    Porsche heeft vast zelf al een rondje met een S op de ring gedaan :-)

    Login om te reageren
  9. autodrome zegt

    7 september 2019 om 17:47

    Die taartschep is echt nodig?

    Login om te reageren
    • bullzeyersn zegt

      7 september 2019 om 19:25

      @autodrome: meen me te herinneren dat dit een concept is voor een soort one-make Tesla race serie

      Login om te reageren
      • autodrome zegt

        7 september 2019 om 20:39

        @bullzeyersn: dan is het record dus ongeldig? De taycan was toch in standaardtrim?

        Login om te reageren
        • pramm zegt

          7 september 2019 om 20:44

          @autodrome: die nemen ze niet mee. Er wordt gekeken naar een race met Tesla’s. Dat zijn uitgeklede race geprepareerde auto’s

          Login om te reageren
  10. balboni zegt

    7 september 2019 om 17:48

    Leuk, informatief artikel weer: chapeau!

    Login om te reageren
  11. kempenaer zegt

    7 september 2019 om 18:12

    Die leipe Musk kan beter wat meer aandacht besteden aan de enorme kwaliteitsissues van tesla’s, zoals:
    Roesten model 3, regenwater via achterklep in koffer model 3, kortsluiting door regen, slecht functionerende autopilot en dynamische cc,
    spontaan in de fik vliegen en
    nauwelijks te blussen, slechte
    lakkwaliteit, enorme en ongelijke panel gaps, led lampen die prematuur kapot gaan, telefonisch zeer slecht bereikbaar bij problemen, charge port hangt er bij model 3 scheef in, etc, etc.
    Een auto fatsoenlijk afleveren lukt ook al niet, getuige deze reactie van een teslafiel:
    “De deuren sluiten niet optimaal (goed, maar niet zo mooi als zou kunnen), ik heb bekleding aan de binnenkant welke steeds een stukje loskomt en lelijk in de auto is gezet (stijl boven achterbank boven het zijraam). Ik zie al op het oog dat verschillende stukken bodypanel niet op de mm goed zitten. Er zit nog een gekke, twee “golf” aan de bestuurderskant van mijn frunk klep met de vinger te voelen, maar amper te zien. Ik zag diverse imperfecties in de lak, die hopelijk via de detailer te repareren zijn. Onder andere diverse krasjes. Ik heb niet eens naar de kleine “pitjes” gekeken die sommigen meldden op het forum. De auto was erg lelijk schoongemaakt. Poetsmiddel en vezels van de poetsdoeken zaten in alle gleuven. Een smeervlek boven in de headliner van de achter passagier aan de bestuurders kant.”
    De enige reden dat Tesla kan bestaan tot nu toe is omdat het gesteund wordt door excessieve fiscale bevoordeling door linkse klimaatalarmistische overheden.
    Stoppen met die waanzin en snel.
    Als straks al die accu’s gesloopt moeten gaan worden dan ontstaan pas echt milieuproblemen en geloof niet in die onzin dat ze uit die tesla’s gesloopt kunnen worden en in je garage gezet als zogenaamde stationaire opslag van electriciteit.
    Autoweek lijkt inmiddels volkomen te zijn overgenomen door klimaatdrammers.

    Login om te reageren
    • elemento zegt

      7 september 2019 om 18:21

      @kempenaer: ze moeten ook in duitsland laten fabriceren. Amerikaanse standaarden zijn gewoon slecht.

      Login om te reageren
      • detroitv8 zegt

        7 september 2019 om 20:34

        @elemento: dat is tegenwoordig echt niet meer waar. Doug Demuro roemde vorige week de nieuwe Lincoln Aviator ($80k) door de puike afwerking, waar de Duitsers nog wat van kunnen leren. Tesla moet gewoon wat meer tijd nemen in hun ontwikkeling.

        Login om te reageren
        • papa zegt

          7 september 2019 om 20:57

          @detroitv8: ik kan die man niet aangluren…

          Login om te reageren
        • drdre1 zegt

          8 september 2019 om 06:54

          @detroitv8: waar de Duitsers nog wat van kunnen leren heeft ie volgens mij niet gezegd. Maar dat Lincoln van ver komt en nu z’n kwaliteit goed voor elkaar heeft lijkt idd het geval. Maar dan zijn er nog wel tig andere Amerikaanse merken die mss ook wel een kwaliteitsverbetering kunnen gebruiken.

          Login om te reageren
        • raceface zegt

          8 september 2019 om 12:54

          @detroitv8: blije kerel is dat….
          wat ik van die kwaliteit vind bepaal ik zelf wel?

          Login om te reageren
    • olivier420 zegt

      7 september 2019 om 18:38

      @kempenaer: Jeetje. Je klinkt als een boze blanke man die in een hoekje dreigend en tierend staat te verkondigen wat “hunnie” allemaal wel niet verkeerd doen.

      “autoweek lijkt inmiddels compleet overgenomen”. Poepoe.

      Waar maak je je zo druk om man.

      Neem nog een biertje.

      Login om te reageren
    • balboni zegt

      7 september 2019 om 18:56

      @kempenaer: alles goed met jou?

      Login om te reageren
    • hiostu zegt

      7 september 2019 om 19:03

      @kempenaer: Accu’s zijn voor 100% te recyclen. Je lijkt een beetje gefrustreerd en selectief aan het quoten van wat klachten op internet. Ik heb een heleboel collega’s die nul klachten en alleen maar lof hebben over hun Tesla’s. Alleen zetten die dat niet op internet.

      Ben je soms een aantal keer vernederd bij een stoplicht door een Model 3?

      Login om te reageren
    • oneeeeeschade zegt

      7 september 2019 om 19:36

      @kempenaer: jij snapt er niks van

      Login om te reageren
    • flutterby zegt

      7 september 2019 om 20:04

      @kempenaer: kom anders eens bij mij kijken daar is niets op aan te merken. Er zit wel een coating op vanwege zwakke lak en de voorruit was niet perfect schoon, maar verder niets te klagen.

      Dan kan je zien dat er tenminste één Model 3 wel correct in elkaar zit, want van de meeste van jou punten zijn het ook maar enkele exemplaren op meer dan 100.000 auto’s.

      Login om te reageren
    • jeebee zegt

      7 september 2019 om 21:04

      @kempenaer: hmmm en OT? Zelfs met roest en smeervlekken en afvallende lak kan je hard? En het ging ook nog over de S en niet de 3 ;-) Relax! ;-)

      Login om te reageren
    • sabrerator zegt

      8 september 2019 om 09:03

      @kempenaer:
      Het zit je wel hoog hè.

      Login om te reageren
  12. mp014 zegt

    7 september 2019 om 18:18

    Typisch Amerikaans dit! Wij gaan dit doen…… Oh kan dat niet? Nou ja, dan doen we het toch, we gaan wel even met ze praten wat ja…. wij zijn Amerikanen pfffffff

    Login om te reageren
  13. kobus1967 zegt

    7 september 2019 om 18:29

    Wollen sie noch ein Gigafactory oder nicht?

    Login om te reageren
  14. ghini zegt

    7 september 2019 om 18:30

    Hoeveel kost een ritje op de ring? Hoeveel kost het om alle slots op een dag te kopen?

    Login om te reageren
    • kareljansen zegt

      7 september 2019 om 19:34

      @ghini: als je 50 kaartjes koopt en de boel een beetje ophoudt, dan moet dat wel lukken inderdaad. Waarschijnlijk goedkoper dan afhuren..

      Login om te reageren
  15. tjorque zegt

    7 september 2019 om 18:33

    Dan doet hij het toch gewoon op de Nülnbulg ling, je weet wel die exacte kopie in China…

    Login om te reageren
  16. ghost zegt

    7 september 2019 om 19:06

    Ben ik de enige die de hele vergelijking Tesla Vs Taycan nu al helemaal zat is?

    Het zal mij ronduit een biet zijn. Als de Porsche de helft slechter presteert, zou ik nog de Porsche kiezen. Tesla is een auto voor Nerdjes, het zijn prima auto’s daar niet van maar houd het gewoon bij prima saaie kilometervreters, en laat Porsche performance auto’s bouwen..vergelijking van niks dit.

    Login om te reageren
    • oneeeeeschade zegt

      7 september 2019 om 19:59

      @ghost: en alsnog maak je zelf de vergelijking ?

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        7 september 2019 om 23:23

        @oneeeeeschade: euh nee?!

        Login om te reageren
    • notsobig zegt

      8 september 2019 om 11:27

      @ghost: Klinkt mij alsof je de vergelijking zat bent omdat de Porsche niet als winnaar uit eruit komt en je dat lastig te verkroppen vind…

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        8 september 2019 om 12:46

        @notsobig: nee je begrijpt mij verkeerd, maakt mij niks uit wat de uitkomst is. Tesla heeft al bergen verzet in autoland, goed genoeg toch? What’s more to prove ?

        Login om te reageren
  17. sjonniedeluxe zegt

    7 september 2019 om 19:18

    Volgens mij zei hij alleen maar dat de model S op de ring zou zijn. Misschien de verre achterneef tijdens een touristenfahrt

    Login om te reageren
  18. 911targa zegt

    7 september 2019 om 20:10

    Tesla en Porsche zijn andere auto’s. Een Porsche rij je mee en met een Tesla verplaats je je. Dat een Tesla gaat verliezen, is niet iets waar ze zich voor hoeven te schamen; prima auto’s voor het doel (verplaatsen).

    Ja, een Porsche is leuker en ja, een Tesla heeft de wereld van vervoer beïnvloed.

    Login om te reageren
    • notsobig zegt

      8 september 2019 om 11:31

      @911targa: Altijd grappig hoe Porsche liefhebbers zicht altijd in allerlei bochten wringen om toch de Porsche beter te vinden als cocurrende auto die eigenlijk gewoon beter zijn. Net zoals de GTR die voor minder veel sneller waren, waar geen beleving in zou zitten…

      Login om te reageren
  19. drdrift zegt

    8 september 2019 om 00:15

    Het enige wat Tesla recycled is geld.

    Login om te reageren
  20. billymobiel zegt

    8 september 2019 om 08:46

    Heb zowel een Tesla als een Porsche. De Tesla waarbij de bestemming het doel is en de Porsche als de rit het doel is. In mijn Porsche zitten meer kraakjes en is de afwerking slechter dan in mijn Tesla.

    Login om te reageren
  21. arhanso zegt

    8 september 2019 om 14:08

    Tesla hoeft niet a la minuut het record te breken. Dat kan volgende week of maand ook wel… ;-)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North