• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Tuner boost 911 GT3-motor naar 1.000 pk!

Auteur: Bas Leesberg, gepost 16 december 2024 om 13:15 – 11 Reacties

Voor het eerst kun je een natuurlijk ademend Porsche-blok transformeren naar een turbomotor.

Een atmosferische 4.0 liter boxermotor, 510 pk, een topsnelheid van 311 km/u en een handbak – wat wil je nog meer? Blijkbaar behoorlijk wat extra vermogen en het zoomende geluid van een turbowindje. Tuningbedrijf 9ff transformeert de natuurlijk ademende aandrijflijn van de Porsche 911 GT3 in een turbomotor. En da’s best bijzonder.

Bij het ombouwen van een atmosferische naar een turbomotor willen tuners nog wel eens de motor verwisselen. 9ff doet dat nu niet. Ze zeggen daarin zelfs de eerste te zijn. De conversie kan ook uitgevoerd worden op de 992 GT3 Touring, GT3 RS en de S/T. Daarnaast wil 9ff deze Porsches met een PDK-automaat voorzien van een turbo.

Het pakket omvat een hele waslijst aan aanpassingen. Denk aan een uitlaatkleppensysteem, een racekatalysator, luchtfilters, intercooler, extra injectiesysteem en een nieuwe koppelingsplaat als je een automaat hebt. Alle veranderingen vind je op de website van 9ff.

Specificaties van Porsche 911 GT3 met turbomotor

Het turbopakketje zorgt voorlopig voor een boost naar 760 pk en 750 Nm. Dat wil zeggen: 250 pk en 300 Nm extra. Is dat nog niet genoeg? Heb dan nog even geduld. 9ff belooft dat er binnenkort een motorconversie komt met 1.000 pk. Daarmee zou het vermogen van de GT3 (Touring) bijna verdubbeld worden!

Hoe snel de Porsche 911 GT3 met turbomotor van 0 naar 100 km/u gaat, vertelt 9ff helaas niet. Wel laat de tuner weten dat van 100 naar 200 km/u mogelijk is in precies 5 seconden. Zullen we dat @Wouter maar eens laten uittesten? Je betaalt voor het turbopakketje trouwens € 49.999,- zonder belastingen. Hoe dat klinkt, hoor je hieronder.

Ook interessant!

  • Porsche deelt eerste details 992.2 GT3
    Porsche deelt eerste details 992.2 GT3
  • Deze Turbo S op Marktplaats heeft de kleur van een GT3
    Deze Turbo S op Marktplaats heeft de kleur van een GT3
  • Deze 992 GT3 RS heeft een Brabants tintje
  • Wat krijgen we nou? Een 992 GT3 RS Cabrio?

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 911-gt3, 992, 9ff, Porsche, tuning, turbo

Vorig bericht: « Video: Had nou maar in je spiegels gekeken
Volgend bericht: Lamborghini weet nu al dat je in 2028 ook nog geen EV wilt »

Lees Interacties

Reacties

  1. bjr1983 zegt

    16 december 2024 om 13:35

    En weg is de complete essentie van een GT3…
    Typisch gevalletje “Omdat het kan”. Maar snappen doe ik het niet.

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      16 december 2024 om 13:51

      Of je ziet het als een GT2(RS) die er nog steeds niet is. En aangezien de nieuwe GT2 waarschijnlijk enkel als RS en dus ook enkel met PDK komt is dit misschien juist wel de leukere optie!

      Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      16 december 2024 om 15:55

      @bjr1983 : exact.

      Login om te reageren
  2. Johanneke zegt

    16 december 2024 om 13:46

    Wat gaan ze hierna doen. Een Lotus Elise 2x zo zwaar maken maar 5x zoveel vermogen geven?

    Login om te reageren
  3. duderuud zegt

    16 december 2024 om 14:05

    Snelheid klimt euh…flink! Leuke auto voor erbij, ik ga alvast sparen…

    Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    16 december 2024 om 14:46

    Volledig kansloos, maar wel heel gaaf. En aangezien de GT3 modellen tegenwoordig alles behalve zeldzaam zijn is er een markt, en geen heiligschennis. Met een handbak lijkt mij dit overigens niet te doen.

    Login om te reageren
  5. iphonistvongates zegt

    16 december 2024 om 14:49

    Nutteloos voor een snaarstrakke bochtenridder als de GT3 is. Heeft meer nut in een dragracer voor rechtlijnige snelheid of je moet het niet erg vinden om steeds uit te breken achterin iedere keer wanneer je het gaspedaal verkeerd doseert. Dan is het meer een kermisattractie geworden.

    Login om te reageren
    • timdawg zegt

      16 december 2024 om 15:15

      Kermitattractie?

      Login om te reageren
    • hotze zegt

      16 december 2024 om 17:13

      Lijkt me onzin, als je goed kunt sturen (Maximiliano bv.), dan kun je dit wel op de weg houden. De GT2 racete de Ring enige tijd als snelste en dit is er mee te vergelijken. Het zou wellicht een kandidaat zijn om de snelste tijd te zetten voor de handbak. Als de handbak dit vermogen/koppel aan kan teminste.
      De kleurstelling is ook uitermate fraai. Nog enkele verbeterpunten: een achterspoiler zonder zwanenhals (of alleen die kleine ducktail) en de magnesium BBS-ers van de GT3RS.
      Het klinkt geweldig, vooral het opschakelen is een feest voor het oor t.o.v. dubbele koppeling.

      Login om te reageren
  6. Onehp zegt

    16 december 2024 om 20:54

    Piekerige 9000rpm met turbo is wel een beetje uniek in een productie-achtige auto…

    Login om te reageren
  7. cossiekiller zegt

    24 december 2024 om 20:40

    Dan moet het met een Cayman GT4 RS toch ook gaan?

    Vraag me wel af hoeveel lager ze de compressieverhouding hebben moeten maken om dit heel te houden

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North