• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Uniek: Porsche maakt Private Lease met vrienden mogelijk

Auteur: CasperH, gepost 19 april 2016 om 07:30 – 80 Reacties

Share a Porsche: een Porsche leasen met je vrienden


Een Porsche is voor de gemiddelde liefhebber niet bereikbaar meer. Maar wat als je de kosten met je vrienden kan delen?

Porsche komt met een nieuwe leaseconstructie waarbij je samen met één, twee of drie van je vrienden een jong gebruikte Porsche kunt leasen. In eerste instantie worden de Boxster, Cayman en 911 (vanaf generatie 997) genoemd als opties op de speciaal ingerichte website.

Het gaat om een private lease-constructie waarbij vooraf bepaald wordt hoeveel kilometers jij en je vrienden per jaar gaan rijden. De leasetarieven zijn full operational, dus alleen je brandstof moet je los van het leasetarief betalen. En we gokken dat er in de kleine lettertjes ook wel iets staat over je achterbanden, om te voorkomen dat je elke zondag een driftdag bezoekt. De looptijd van het contract is 12 of 24 maanden. Wil jij meer (of juist minder) rijden dan je vrienden, dan worden de leasetarieven daar per persoon op aangepast. Het onderhoud wordt (uiteraard) bij de Porsche Dealer uitgevoerd, maar is dus inbegrepen bij de leaseprijs.

De gebruikers krijgen elk een eigen sleutel en een app waarin de auto gevolgd kan worden. Zo kan je altijd zien waar de auto zich bevindt. Ook kan je in de app rijtijd reserveren en je kunt zien hoeveel kilometers je nog over hebt.

Natuurlijk is het nog steeds niet supergoedkoop, want het gaat om Porsches. Maar is dit de toekomst? Je auto delen is niet bij iedereen even populair, maar een auto delen met een stel vrienden klinkt al een stuk interessanter. Wat vinden jullie van dit initiatief?

Ook interessant!

  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video
  • Porsche 992 GTS rijtest video
    Porsche 992 GTS rijtest video
  • Porsche 992 GT3 rijtest video
    Porsche 992 GT3 rijtest video
  • Porsche 992 GT3 Touring rijtest
    Porsche 992 GT3 Touring rijtest

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

autoverkoop, deelauto, lease, Porsche, private-lease

Vorig bericht: « Waarom Kia één van de coolste merken is
Volgend bericht: Mercedes Arrow460-Granturismo ligt eindelijk in het water »

Lees Interacties

Reacties

  1. rovadepo zegt

    19 april 2016 om 07:34

    Goed initiatief en sluit helemaal aan op al die toekomstplannen..

    Login om te reageren
  2. jorden zegt

    19 april 2016 om 07:36

    Ik denk dat mijn vriendin een Boxter voor in het weekend een prima idee vindt.

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      19 april 2016 om 07:37

      @jorden: Ik denk dat iedereen van je vrienden ‘m graag in het weekend wilt.

      Login om te reageren
      • dionijsb zegt

        19 april 2016 om 08:08

        @Jochempie: das nou precies het probleem..

        Login om te reageren
        • brummer zegt

          19 april 2016 om 08:29

          @dionijsb: Da’s helemaal geen probleem in mijn ogen. Het feit dat je dit met vrienden doet wil zeggen dat je gemakkelijk betrouwbare afspraken kan maken over bijvoorbeeld welke weekenden wie de auto mag. Ik vind dit echt super tof, zou best met een maatje of twee een Cayman willen leasen!

          Login om te reageren
          • dionijsb zegt

            19 april 2016 om 08:42

            @brummer: ik heb de ervaring dat samen met een goede vriend zo’n duur gebruiksvoorwerp kopen altijd uitloopt op huilen

            Login om te reageren
            • scottishcarspotter2000 zegt

              19 april 2016 om 09:11

              @dionijsb: wijze les van mijn ouwe, doe twee dingen nooit met vrienden:
              1. Een financiële verplichting aangaan
              2. Een relatie aangaan
              Klopt hier denk ik als een bus ?

              Login om te reageren
      • ardonjr zegt

        19 april 2016 om 08:21

        @Jochempie: Je bedoeld haar? Of had je het over de auto?

        Login om te reageren
  3. z3cabby zegt

    19 april 2016 om 07:36

    Prima initiatief. Goed bedacht.

    Login om te reageren
  4. flippiez06 zegt

    19 april 2016 om 07:46

    Cool, waarom ook niet?!

    Login om te reageren
  5. parker zegt

    19 april 2016 om 07:54

    Als je vrienden kwijt wilt raken de ideale oplossing: hier komt geheid heibel van: Pietje gaat scheiden, heeft geld nodig, Jantje wil ineens een huis kopen: kan geen hypo krijgen, Bert mag niet meer van z’n vrouw, Kees bedenkt zich na twee weken. Heerlijk, en dan 60 maanden vast zitten aan een geldverslindend financieel product.. Een woekerpolis is er niks bij.

    Login om te reageren
    • phevtreb zegt

      19 april 2016 om 08:06

      @parker: “de looptijd van het contract is 12 of 24 maanden”

      Dat is nog redelijk te overzien toch?

      Login om te reageren
      • parker zegt

        19 april 2016 om 08:45

        @phevtreb: ja en nee, want dan is de afschrijving ook het hoogst, je betaalt dus de hoofdprijs samen..

        Login om te reageren
        • phaeton zegt

          19 april 2016 om 09:07

          @parker: Hij wordt uiteraard niet afgeschreven. De tarieven zullen per jaar hoger liggen dan bij een vijfjarig contract, maar dat is normaal. Ook gaat het om jong gebruikte auto’s, dus de kop is er al af.

          Login om te reageren
          • parker zegt

            19 april 2016 om 10:32

            @phaeton: sinds wanneer zit er in de leaseprijs geen afschrijvingscomponent dan?

            Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      19 april 2016 om 08:09

      @parker: Exact! Al is het maximaal 24 maanden, maar toch. Vrienden delen de financiën niet met elkaar, dat werkt niet.

      Login om te reageren
      • reactief zegt

        19 april 2016 om 08:33

        @Jochempie: Dat vind ik onzin. Mijn vrienden vertrouw ik 100% en ik zou gerust voor zo’n constructie kunnen gaan met ze.

        Gewoon vooraf goede afspraken maken en het ook over mogelijke onverwachte/vervelende situaties hebben.

        Kan je dat niet met je vrienden, dan zijn het geen echte vrienden.

        En waarom zou je anders wel je financien met je vriendin/vrouw kunnen delen? Die ken je meestal korter dan je vrienden…

        Login om te reageren
        • reactief zegt

          19 april 2016 om 08:51

          @reactief: ik moet subtieler zijn…
          Van je goede vrienden ken je ook de ’tekortkomingen’.
          Dan heb je er mogelijk één bij zitten waarbij dit minder handig is…

          Login om te reageren
      • xiran zegt

        19 april 2016 om 08:37

        @Jochempie: klopt! Net zoals bier halen in de kroeg. Er zijn altijd 1 of 2 eikels bij die niet willen.

        Login om te reageren
        • amnesia zegt

          19 april 2016 om 23:17

          @xiran: en die sluit je uit , en laat je niet meerijden haha

          Login om te reageren
    • rovadepo zegt

      19 april 2016 om 08:09

      @parker: het is maar 24 of 12 maanden. Je moet het ook niet met je laatste geld doen. En goede vrienden tja…

      Login om te reageren
    • Rob zegt

      19 april 2016 om 08:25

      @parker:
      Vliegtuigjes worden wel vaker gedeeld met meerdere mensen. Dat gaat prima, en dat zijn uitermate geldverslindende machines.
      Kwestie van even afspraken maken.

      Login om te reageren
    • scubakabouter zegt

      19 april 2016 om 08:32

      @parker: iedereen gaat een eigen contact met porche aan, neem ik aan. En is dus zelf verantwoordelijk voor de betaling. Anders heb je inderdaad een punt. Zou ook raar zijn, want in het uiterste geval zou een persoon dus kunnen blijven zitten met alle kosten. En aangezien het een financieel product is zullen ze vooraf toch iets van een krediet check moeten doen. En zoals jij het stelt zou elk van de deelnemers financieel daadkrachtig genoeg moeten zijn om alle kosten alleen te dragen. Als dat zo was hadden ze dit product niet bedacht….

      Login om te reageren
      • parker zegt

        19 april 2016 om 08:48

        @scubakabouter: ach, bottomline ga je allemaal een ordinaire geldlening aan. Dat lokt meestal het volk dat het geld eigenlijk niet heeft en voila: de staat mag weer een schuldsaneringstrajectje subsidiëren. Je kunt ook gewoon met vrienden een 13 jaar oude 911 samen kopen van ieders spaarcenten in plaats van je in de schulden te steken.

        Login om te reageren
        • scubakabouter zegt

          19 april 2016 om 09:10

          @parker: eens! Daarom ga ik ook geen leningen aan. Ben ook nog van de oude stempel. Je kan je geld pad uitgeven als je het op je rekening hebt staan. Scheelt een hoop gezeur en stress. Er zijn alleen altijd mensen die het wel interessant zullen vinden. Vraag me alleen af wat er gebeurd als een van de deelnemers niet meer kan of wil betalen. Terug halen is geen optie want porche heeft met de andere deelnemers ook nog een contract.. En iedereen heeft een eigen sleutel. Erg benieuwd hoe ze dat hebben afgedekt. Stel dat een van de deelnemers nog wel betaald en de rest niet. Dan blijft die porche toch beschikbaar voor die ene deelnemer. En de afschrijving blijft wel doorlopen. Steeds meer Amerikaanse producten die hier op de markt verschijnen…

          Login om te reageren
          • Jochempie zegt

            19 april 2016 om 10:57

            @scubakabouter: Ik ben nog (net) geen 30 maar ik hoor daar ook bij, niet uitgeven wat je niet hebt. Ik ga de komende jaren waarschijnlijk potten voor een koophuis en hoop deze met 5-7 jaar bij elkaar gespaard te hebben.

            Login om te reageren
        • Rob zegt

          19 april 2016 om 09:25

          @parker:
          Dat klinkt ook logischer wat mij betreft…, zeker met de bedragen die ik op hun site zie. Denk dat kopen nog niet eens zo gek gedacht is…

          Desnoods koopt één iemand ‘em en laat je de rest huren ofzo. Lijkt me een veel prettigere basis dan een leasecontract….

          Login om te reageren
        • gekketurbo zegt

          19 april 2016 om 09:50

          @parker: Ik zou het eerder een lange termijn huurcontract noemen. Want na het einde van het contract moet je de auto inleveren en enige zorg voor de klant zijn de brandstofkosten.

          Gevoelsmatig heb je best een goede deal te pakken. Voor het huren van een beetje normale auto (Focus/astra) ben je ongeveer €1400 per maand kwijt. Voor Porsche dus straks minder dan €1000,-. Vind ik best netjes.

          Maar ik merk dat mensen op autoblog een allergische reactie hebben op alles wat met leasen te maken heeft. Ben er nog niet achter waar het vandaan komt…

          Login om te reageren
          • Rob zegt

            19 april 2016 om 10:28

            @gekketurbo:
            Een Opel Astra, 1400 euro per maand?! Wat voor Astra lease jij dan?!

            Login om te reageren
            • parker zegt

              19 april 2016 om 10:37

              @Rob: zie hier de doelgroep voor dit soort producten ?: zij die appels met peren vergelijken (huur versus lease)

              Login om te reageren
            • gekketurbo zegt

              19 april 2016 om 10:42

              @Rob: Let op het woordje “huren”. Vul bij een willekeurige huurtoko 1 maand huur termijn en dan krijg je dat soort bedragen.

              Maar ik heb de prijzen verkeerd geïnterpreteerd; de vanaf prijzen zijn per persoon ervan uitgaande dat je met zijn vieren lease. Dus compleet van de pot gerukt. € 2200,- voor de goedkoopste Porsche Boxter.. Dikke doei!

              Login om te reageren
              • Rob zegt

                19 april 2016 om 10:55

                @gekketurbo:
                Maar Porsche biedt private lease aan…..
                Ik snap niet waarom je er dan de huurprijs van een Astra erbij haalt…. Want een Astra kun je ook prive leasen. 400piek per maand ofzo. Is ook je ‘enige zorg’ de brandstofkosten.

              • gekketurbo zegt

                19 april 2016 om 11:03

                @Rob: niet met een looptermijn van 12 maanden dan zit je toch echt rond de € 1000,-.

            • Jochempie zegt

              19 april 2016 om 10:58

              @Rob: Huren he, huren. Niet leasen.

              Login om te reageren
          • parker zegt

            19 april 2016 om 10:35

            @gekketurbo: hoe jij het noemt boeit een bank niets: kom je voor een hypotheek dan zien ze een leasecontract als een lening/schuld.

            Login om te reageren
            • gekketurbo zegt

              19 april 2016 om 11:02

              @parker: Daar heb je helemaal gelijk in. Wat dat betreft zijn bankiers vele malen erger dan autoverkopers. Kan ik alles over vertellen, regels die nergens op slaan en constructies die ze zelf niet eens snappen.

              Ben een ZZP’er en met geen mogelijkheid krijg ik een hypotheek ben zowat een bedelaar geworden door alle banken en bemiddelaars af te gaan voor een simpele hypotheek; continu nul op rekest. Maar ik kon wel meteen een lease op een auto krijgen, want schijnbaar zijn de risico’s bij dat product lager. Ik viel letterlijk van mijn stoel!

              Dus mijn standaard werkwijze is eigenlijk banken pertinent ontwijken voor financieringsvraagstukken, ze kosten namelijk veel energie en tijd terwijl ze 9 van de 10 keer niks opleveren

              Login om te reageren
        • moodyblues zegt

          19 april 2016 om 16:07

          @parker: Dat is dus pertinent niet waar. Leasen is (vrijwel altijd full operational) een constructie waarbij je maandelijks een vast bedrag betaalt wat uit meerdere componenten bestaat: onderhoud, reparaties (normale slijtage), mrb, verzekering en een stuk gebruikskosten van de auto. Waarbij die gebruikskosten berekend woren aan de hand van de verkoopwaarde op dat moment (kan dus ook zoals hier een jaar oude auto zijn) minus de gegarandeerde restwaarde na afloop van de afgesproken termijn (12/24 maanden hier). Dat laatste stuk kan je als lening zien, maar feitelijk is een lening een constructie waarbij je iets koopt en de andere partij je tegen een fikse rente het totale bedrag vooraf voorschiet en waarbij je dat volledige bedrag af moet betalen, ondanks dat je na bijv. 3 jaar de helf weer terug kan krijgen aan waarde bij verkoop.

          Natuurlijk is leasen niet goedkoop, maar dat is een Porsche sowieso niet. En zo’n leaseconstructie komt dus sowieso goedkoper uit dan eenzelfde Porsche via een lening met bijkomende hoge onderhoudskosten die niet in de berekening van de lening zijn meegenomen. Anders gezegd: bij de financiële check ben je bij lease dus voor alles gedekt behalve brandstof en niet-gebruikelijk onderhoud/slijtage.

          Als laatste sla je de plank volledig mis met welke doelgroepen dit doen. Juist de rijkere mensen die 100-300k per jaar verdienen zijn koning lease (privé). Die kunnen makkelijk 2k per maand missen voor een luxe auto. Ja en inderdaad de mensen die het niet eens voor elkaar krijgen om een Polo van 10k bij elkaar te sparen, maar dat is net als bij hooligans (zal overlap hebben) een minderheid waar je het meest over hoort, omdat ze de hersencellen missen om realistisch te kijken naar wat ze kunnen betalen. Zo heb ik bijv. elke 5 jaar zo’n 20k gespaard om een nieuwe tweedehands auto te kopen. Laatst werd ik verleid door een dikke Audi Q7 met 4.2 TFSI als ik het goed zeg. Die auto kan ik ‘makkelijk’ kopen, maar toen ik doorvroeg over de kosten van het onderhoud, sommige onderdelen en banden, ben ik dusdanig geschrokken dat ik een op langere termijn realistischere auto heb gekozen: een BMW 3-serie Touring.

          Login om te reageren
          • parker zegt

            19 april 2016 om 16:36

            @moodyblues: eh.. Lease is vooral zakelijk interessant, privé niet, ook niet voor vermogenden: die leasen doorgaans op hun holding of BV.

            Login om te reageren
    • bmwe81 zegt

      19 april 2016 om 20:32

      @parker: Lees de tekst goed! Daar staat dat iedereen z’n eigen rekening betaald. Als je maat niet meer wil betalen maak dat voor jou niets uit, alleen komt Porsche even bij je vriend aanbellen!

      Login om te reageren
  6. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    19 april 2016 om 08:03

    Ik wou dat ik vrienden had…

    Login om te reageren
    • DennisS65B40 zegt

      19 april 2016 om 08:42

      @svenska_aeroplan_ab: anders ff chatroom induiken met paar oudere mannen, die hebben én geld en zoeken ook vrienden!

      Login om te reageren
    • napo zegt

      19 april 2016 om 08:46

      @svenska_aeroplan_ab: ik wou dat ik vrienden met geld had….

      Heb je deze hele constructie namelijk niet nodig :):)

      Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    19 april 2016 om 08:06

    Tja, mijn vrienden mogen nu niet in m`n auto rijden, dus dan is zo`n leaseslet wel handig.

    Login om te reageren
  8. 100octane zegt

    19 april 2016 om 08:08

    Je auto en je vrouw kun je niet delen. Alhoewel, je vrouw… ?

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      19 april 2016 om 09:45

      @100octane: ik deel liever een auto dan een dame… Just my two cents.

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        19 april 2016 om 10:52

        @e1000bmw523i: Da’s ook mijn voorkeur, maar in beide gevallen laten ze er vuiligheid in achter.

        Login om te reageren
  9. PunicaOase zegt

    19 april 2016 om 08:23

    Idee is leuk, maar prijzen zijn compleet van de pot gerukt… Als ik de goedkoopste tweedehands Boxster neem is het met 2 pers. EUR 1100,- per persoon per maand, whahahahah! Idioten!

    Login om te reageren
    • PunicaOase zegt

      19 april 2016 om 08:24

      @punicaoase: (24 mnd/18k km)

      Login om te reageren
    • Rob zegt

      19 april 2016 om 09:01

      @PunicaOase:
      Zijn de genoemde prijzen per persoon? Wat……
      Dat is dus meer dan 60 duizend euro met twee personen over twee jaar, voor een 911je…..

      Login om te reageren
      • scottishcarspotter2000 zegt

        19 april 2016 om 09:13

        @Rob: boxstertje zelfs…

        Login om te reageren
  10. Rob zegt

    19 april 2016 om 08:33

    Ja, kweenie, maandelijkse kosten zijn voor de Cayman al aanzienlijk moet ik zeggen. Wat je doet afvragen of je dan niet beter gewoon een Porsche moet gaan kopen, met 2/3 man….

    Login om te reageren
    • xiran zegt

      19 april 2016 om 08:39

      @Rob: dat is een gok. Je kan hem wel binnen 2 jaar compleet afschrijven.

      Login om te reageren
      • Rob zegt

        19 april 2016 om 08:55

        @xiran:
        Een 911 met zijn tweeën kost je al bijna 1300 euro, per maand (!) hè. Dat is grof geld over twee jaartjes….

        Ik heb en ga het niet doorrekenen, maar mocht ik zo’n constructie overwegen dan zou ik dat zéér zeker wel even doen! Want meer dan 30k kwijt zijn aan leasekosten in twee jaar is gewoon veel.

        Login om te reageren
        • xiran zegt

          19 april 2016 om 11:27

          @Rob: ik heb het ff doorgerekend. Een beetje cayman kost in duitsland 35k (3.4 liter s model en acceptabele km stand).

          Kosten voor lease kost 700*3*24=50400 euro. Dit is een gat van 15k euro, met een beetje geluk betaal je 7,5k aan onderhoud/verzekering/wegenbelasting per jaar. Dit betekend dat je na 2 jaar de complete gekochte Porsche kunt afschrijven. Alles was je terug krijgt van de cayman is winst. Laat dit 20k zijn.

          Conclusie: Neem de gok en koop een cayman uit Duitsland. (Neem wel een specialist mee voor de aankoop, liever een paar 100 extra dan een motorrevisie binnen 1000km).

          Login om te reageren
          • Edge zegt

            19 april 2016 om 12:26

            @xiran: Heb je bij die 35k ook de invoerkosten en eventuele rest BPM meegerekend? Want an sich klinkt jouw berekening aantrekkelijk, maar als die bedragen nog eens erbovenop komen doe je er iets langer dan 2 jaar over om hem af te schrijven.

            Login om te reageren
            • xiran zegt

              19 april 2016 om 15:07

              @Edge: met een beetje zoekwerk kwam ik op cayman’s voor 30k uit. 5k aan invoer etc etc is haalbaar. De parameter onderhoud is nogal onvoorspelbaar. 5k per jaar moet lukken. Als dat veel minder is dan red je het misschien wel eerder.

              Login om te reageren
  11. mercedesclk350 zegt

    19 april 2016 om 08:59

    Toch slim om het zo te maken dat des te meer personen des te minder je betaalt, maar daarvoor moet je dus wel je vrienden kunnen vertrouwen.

    Login om te reageren
    • skid zegt

      19 april 2016 om 09:29

      @mercedesclk350:
      Vertrouwen, ja daar draait het hier wel compleet om.

      Eerst je vertrouwen leggen in een “jong gebruikte” Porsche, god knows what it has seen and done.

      Daarna je vrienden moeten kunnen vertrouwen dat ze op hun beurt netjes met de financiën en de auto omgaan.

      En dan ook blind vertrouwen op de Porschedealer dat ze het onderhoud tiptop uitvoeren, want dat zit in de leaseprijs en moet derhalve zo goedkoop mogelijk uitgevoerd worden.

      Je kan net zo goed vertrouwen op een kraslot, met waarschijnlijk een betere uitkomst.

      Login om te reageren
      • mercedesclk350 zegt

        19 april 2016 om 09:54

        @skid: Begrijp toch nog niet helemaal waar jullie dat “jong gebruikt” uit opmaken. Ik open die site en ik zie gloednieuwe modellen, zelfs 2017 911’s.

        Login om te reageren
        • skid zegt

          19 april 2016 om 15:28

          @mercedesclk350: In het schrijven van @casperh staat geschreven dat het om jong gebruikte auto’s gaat.

          Login om te reageren
          • mercedesclk350 zegt

            19 april 2016 om 16:33

            @skid: Ja en op de site staat een aanbod “gloednieuwe Porsches”. Dat is niet jong gebruikt.

            Login om te reageren
      • Bender zegt

        19 april 2016 om 12:10

        @skid: heb je nog geen bakje koffie gehad? Vertrouw je überhaupt iemand in deze wereld? Wat ben jij een zwartkijker zeg…

        Geen vertrouwen in een ‘jong’ gebruikte Porsche? Dan koopt jij dus nooit iets dat al gebruikt is? Alleen maar een nieuwe auto? Nieuwbouw huis?

        Geen vertrouwen in je vrienden? Lekkere vrienden heb je dan. Ik neem even aan dat je de financiën niet deelt (dat zou inderdaad wat onverstandig zijn)

        Geen vertrouwen in de Porsche dealer? Wie wil je dan wel vertrouwen dan met je Porsche? Ook al doen ze het tegen leasetarief, dat betaald de dealer niet uit eigen zak. Dat gaat gewoon naar Porsche zelf, of waarschijnlijker, een verzekeraar. Lekker schrijven dus voor de dealer. Die vervangt liever iets wel dan niet. En mochten ze het niet goed doen? Dan ga je toch lekker terug tot ze het wel goed doen?

        Vertrouwen op een kraslot, dat is pas dom…

        Login om te reageren
        • Edge zegt

          19 april 2016 om 12:34

          @Bender: Ik denk dat je de financiën wel moet delen. De vermelde prijzen zijn vanafprijzen per persoon per maand. Als je de kosten niet zou delen zou je voor de goedkoopste wagen in de selectie al € 2020 per maand moeten kunnen aftikken. Als jij dat bedrag zomaar in je eentje kunt ophoesten, ben je waarschijnlijk ook vermogend genoeg dat je je een Porsche kunt veroorloven zonder deze constructie.

          Login om te reageren
          • Bender zegt

            19 april 2016 om 14:01

            @Edge: Je deelt wel de zin van, je betaald ieder een x bedrag per maand. Maar ik denk niet dat je ieder hoofdelijk aansprakelijk bent voor het totaal bedrag. Dus als een van de 4 niet meer kan of wil betalen dan zal dat geen impact hebben op de rest. Dat bedoel ik met delen.

            Login om te reageren
        • skid zegt

          19 april 2016 om 15:43

          @Bender:
          Koffie, check!

          De financiën, die deel je dus. En zoals je zelf concludeert is dat onverstandig.

          Het liefst koop ik iets nieuw, maar op dit moment staan er louter gebruikte wagens voor de deur. Maar als ik een Porsche ga leasen, mag het voor dat geld toch zeker een nieuwe zijn. Als een lessor overigens gebruikte wagens op een zakelijk interessante manier kan uitleasen, dan is de lessee duidelijk degene die de rekening uiteindelijk op heeft gepakt. Je betaalt simpelweg teveel voor iets.

          Vertrouwen op een kraslot is inderdaad erg dom.
          Waarmee ik dus wil aangeven hoe slecht dit idee van Porsche is…..als in vergelijking zelfs een kraslot een verstandigere investering lijkt te zijn met meer kans op geluk.

          Verder straalt het zonnetje schitterend hier overigens.

          Login om te reageren
  12. freeze zegt

    19 april 2016 om 09:48

    Leuk iniatief! Nog steeds te duur voor mij maar wie weet

    Login om te reageren
  13. archiebald zegt

    19 april 2016 om 09:53

    Is de prijs die daar op de website aangegeven wordt de totaalprijs/maand (Dus delen door het aantal deelnemers)? Of is dat de prijs p.p?

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      19 april 2016 om 12:29

      @Archiebald: De prijzen per persoon. Dus als je (bijvoorbeeld) die rode 911 991.2 van Porsche Centrum Twente neemt, is de eigenlijke vanafprijs niet €659 maar €1977. Per maand.

      Login om te reageren
    • Edge zegt

      19 april 2016 om 12:31

      @Archiebald: Als het de totaalprijs was die je nog door vrienden moest delen zou het wel heel erg goedkoop zijn. Dan zou je een bijna gloednieuwe 911 voor iets meer dan 150 euro per maand kunnen rijden.

      Login om te reageren
  14. hansiehansie zegt

    19 april 2016 om 09:59

    Hoe je ’t ook wendt of keert, dit is een manier voor mensen om zich een statussymbool aan te meten dat ze zich niet werkelijk kunnen veroorloven.

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      19 april 2016 om 11:13

      @hansiehansie: Ja, ik denk ook niet dat Porsche er hierdoor meer klanten bijkrijgt :D

      Login om te reageren
  15. PunicaOase zegt

    19 april 2016 om 10:29

    Eigenlijk denk ik dat dit meer een marketingtruc is dan een serieus nieuw en goed uitgedacht product… Lijken ook niet heel veel Porsches beschikbaar te zijn voor deze constructie…

    Login om te reageren
  16. Bender zegt

    19 april 2016 om 12:02

    Zo, wat een hoop negatieve reacties hierboven…

    Ik geloof wel dat dit potentie heeft, vergeet niet dat je niet alleen de auto financiert maar ook de MBR, verzekering en veel belangrijker, onderhoud en reparatie kosten. Dat is normaal een grote onbekende. Nu weet je waar je aan toe bent.

    Grote beurt? geen probleem. PDK is de soep? geen probleem. Vreter in de cilinder en nieuwe motor nodig? geen probleem.

    Ik neem aan dat je een helder en goed dicht getimmerd contract tekent met Porsche dat jou niet verantwoordelijk maakt voor de financiën van de anderen. (Hier valt en staat het hele concept mee) Dan deel je dus financieel gezien helemaal niets.

    Dan blijft over dat je met je vrienden (of familie) alleen maar afspraken hoeft te maken over wie wanneer. Lijkt me dat je daar wel uit komt. Voordeel is dat je de kosten en ervaring deelt!

    Als het contract goed dicht zit zou ik het met de juiste familie en vrienden zeker overwegen!

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      19 april 2016 om 12:35

      @Bender: Het idee erachter klinkt wel leuk. Ik denk dit concept best nog eens succes zou kunnen hebben als je het zou toepassen op een lagere klasse.

      Login om te reageren
      • Bender zegt

        19 april 2016 om 14:05

        @Edge: Ik denk dat het juist in deze klasse wel kan werken. Zelfstandig ondernemers van middelbare leeftijd. De zaak loopt ondertussen zo goed dat er wat extra geld te spenderen is. Met de boys een beetje patsen met een Porsche, maar geen financiële onzekerheid. Ja hoor ik zie het wel gebeuren in deze klasse!

        Login om te reageren
  17. noreplacementfordisplacement zegt

    19 april 2016 om 12:31

    Neem er een rechtsbijstandverzekering bij!

    Login om te reageren
  18. base zegt

    19 april 2016 om 21:01

    Met vrienden moet je wandelen en niet handelen…

    Login om te reageren
  19. insomnia zegt

    19 april 2016 om 22:52

    Dat iedereen eureka roept begrijp ik niet? Want ja, dit kon nog niet. Met drie vrienden goede afspraken maken en dan vervolgens een private lease contract voor een porsche afsluiten met een kilometrage en looptijd erop :?. Maar goed, deze nieuwe service en vermarketing zal wel veeuuul goedkoper uitpakken dan wat ik hierboven schets…. (wtf?).

    Login om te reageren
  20. wreck zegt

    26 april 2016 om 12:24

    Mijn echtgenote vraagt haar af of dit ook met drie vriendinnen kan…

    Login om te reageren
  21. s2khonda zegt

    31 juli 2016 om 11:43

    Mooie constructie, jammer dat mijn vrienden geen autoliefhebbers zijn zoals ik. Ik zou er zeker wel 400 a 500 voor over hebben per maand om een porsche als fun auto erbij te hebben.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North