One size fits none.
In het eerste halfjaar van 2019 heeft Volvo een recordafzet van 340.000 auto’s gescoord. Niet vreemd, want zoals @dizono ruim drie jaar geleden doorhad wil iedereen opeens een Volvo. Overigens werden er in de eerste zes maanden van dat jaar nog maar iets meer dan 256.000 Volvo’s geleverd, wat je voldoende zegt over de groei en bloei van het merk de afgelopen jaren.
Maar net zoals iedereen een Volvo wil, zo wil Volvo zoals iedereen meer. Volgens CEO Håkan Samuelsson is de groei van de afgelopen jaren vooral te danken aan het feit dat Volvo nu betere producten levert in segmenten waar het van oudsher al sterk was. Om nog verder door te kunnen groeien, denkt het merk echter ook aan nieuwe modellen. Het gaat dan -uiteraard- vooral om nieuwe SUV’s.
Dat er een SUV ‘boven’ de XC90 in de pijplijn zit wisten we al, maar kennelijk denkt men ook aan een kleiner SUVje onder de XC40. Bij AutoExpress laat Håkan het volgende optekenen:
We are not excluding the idea of additions, especially in very core segments, like the SUV. I think we are looking into this possibility now. You should not exclude the idea that there might be a bigger one, but maybe also a smaller one. We will surprise you about that in the future.
We krijgen dus een verrassing van Volvo. Haat jij verrassingen?
lecomte zegt
Dit is toch al lang bekend?!
waterisnat zegt
ik wil helezeker niet een VOLVO. Dizono had dus niet gelijk.
Dizono zegt
@waterisnat: wat mij zelf betreft bleek ik dan weer wel een voorspellende gave te hebben.
Dutchdriftking zegt
Als er nu eens fijne 5-pitters in die wagens zaten….
bischero zegt
@dutchdriftking: die 4 pitter is ook niet te versmaden. Beter dan menig ultra downsized concurrentie alternatief qua souplesse en ook geluid want die unit in de nieuwe 3 is niet om aan te horen.
stationcar zegt
@bischero:
Duh dat is een electro motor, dat is niet te vergelijken ?
crashingduke zegt
Heb ooit een Volvo gehad en dat is de meest betrouwbare, comfortabele en economische auto die ik ooit heb gehad. Ik heb er 275 dkm mee gereden en was ‘m na 40 km al zat. Zo saai was dat hok ;-)
WinkeB zegt
@crashingduke: dat moeten een ellendige 274960 kilometers geweest zijn
mennok zegt
@crashingduke: Als je een Volvo saai vind zoek je ook iets in een auto wat een Volvo per definitie niet aanbiedt.
mashell zegt
@mennok: mijn C30’s waren alles behalve saai. Bloedmooi model. En de kofferbak inpakken was zelfs een uitdagende puzzel.
kennone zegt
@crashingduke: ik heb een andere ervaring met een Volvo,, je weet wel, zo’n knalrode 850R Estate ?
Gulli zegt
Ik wil een nieuwe V40, of desnoods een nieuwe C30. Die XC40 is veel te duur voor wat je ervoor krijgt
vonklausenburg zegt
@gulli: C30 wordt al een tijdje niet gebouwd en de V40 zit al in de Polar-uitvoering dus einde leven.
Vriend heeft een V40 D5 uit 2015, elke 10.000 km nieuwe koppeling, elektronische problemen en het blok is al volledig vervangen.
gasskaas zegt
@vonklausenburg: hier een v40 2013, d2(psa blok) en dat ding zit op 225dkm nog geen gekke dingen gehad. Al het onderhoud wordt wel door een goede garage gedaan. Altijd bij dezelfde garage. echt eerlijkgezegd, voor een ontzettend veel te zien leasehok, een erg fijne auto.
volvod5 zegt
@vonklausenburg: Ik wilde dat Volvo de oude D5 in een V40 gelepeld had… Maar je bedoeld of een T5 of een D4, D3, D2?
matthijsb zegt
@volvod5: die zijn er. Een V40 D3, een van de allereerste. Zie je weinig maar daar ligt gewoon een 5 cilinder diesel in!
piebepost zegt
@vonklausenburg: Elke 10.000. Ja hoor.
flutterby zegt
Doe mij maar een Polestar.
mennok zegt
Een model boven de xc90 met een 4 cil.. ik ben benieuwd..
jeroenwz zegt
Ik hoop dan wel dat ze niet allemaal XC60 gaan heten zoals op het plaatje hierboven. “That will cause a bit of confusion”.
mashell zegt
@jeroenwz: Mercedes biedt een sedan een in small, medium en large aan. En komt er zelfs mee weg om die niet S,M en L te noemen maar C, E en S. En zelfs dat snappen de klanten. Dan is een XC60 small ook wel uit te leggen.
jometdebanjo zegt
Heb een V40 D2 gehad van 2015. Wat een hok. Niet vooruit te branden en bij 120.000 een nieuw blok en nieuwe sloten omdat de centrale vergrendeling niet werkt.
idylan zegt
Zou leuk zijn als ze ook een opvolger van de C30 op de markt brengen, heb nu een C30 R-Design uit 2012. Als ze de jonge markt willen blijven aanspreken, is een klein sportief wagentje zeker een must.