• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

“Volwassen” Verstappen zal voortaan zijn tijd nemen

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 22 februari 2019 om 09:54 – 15 Reacties


In de toekomst geen stomme fouten meer, dus.

De eerste testweek zit er inmiddels op en Red Bull en Max Verstappen hebben een fijne tijd achter de rug. Tegen alle verwachtingen in hield de Honda-motor zich goed, waardoor de teams grofweg duizend ronden op het Circuito de Barcelona konden afleggen. Hoewel het vooralsnog lastig is een vinger te leggen op de ware pace van de Red Bull, lijkt het redelijk snor te zitten met de auto. Nu is het aan de coureurs de beurt de auto aan de tand te voelen en verder te helpen ontwikkelen.

In de afgelopen seizoen was dit voor Max Verstappen niet meer dan een taak. De Nederlander werkte de tests die hij voor zijn team moest uitvoeren wel uit, maar zeker niet met het grootste plezier. Anno 2019 lijkt Verstappen hierover zijn mening te hebben bijgesteld, zo stelt Helmut Marko.

De Oostenrijker, die o.a. in dienst is bij Red Bull als talentenjager- en beheerder, heeft de Nederlandse coureur al vanaf jonge leeftijd gevolgd. Zodoende kan Marko redelijk in beeld brengen hoe Verstappen zich door de jaren heen heeft ontwikkeld. In een gesprek met F1 TV/Sky Sports F1 laat Marko weten dat hij met name in 2019 een verandering in de mentaliteit van Max ziet, als het gaat om het belang van de testweken.

“He already did a very positive step by being enthusiastic and concentrating with his testing. Before, testing was a little bit boring for him. He just saw it as a duty. But now he understands it’s very, very important. His input for the engineers to develop the car.”

Het is geen verrassing dat Verstappen (volgens Marko) ineens een sprong heeft gemaakt op dit gebied. Ondanks zijn leeftijd van 21 jaar is de Nederlander tegenwoordig de meer ervaren coureur binnen het team. Pierre Gasly mag dan de nodige ins- en outs kennen over de Honda-motor, het is Max die de vergaarde informatie over de nieuwe Red Bull waarschijnlijk het beste aan de ingenieurs kan communiceren. En na het vertrek van de zeer ervaren Daniel Ricciardo is dit een zeer belangrijke opdracht.

Naast de constatering dat Verstappen een volwassenere houding heeft aangenomen voor zijn taken binnen het team, denkt Helmut Marko dat zijn pupil sowieso is opgegroeid. De oud-Formule 1-coureur denkt dat Verstappen dit jaar meer zijn tijd zal nemen op de baan, waardoor onnodige fouten vermeden zullen worden.

“We had some discussions and patience is one thing for sure he will show. He understood if he can’t win, it’s important to make points, to finish races. Otherwise you won’t win the championship. He’s mature now. He’s still very young but he’s far more mature.”

Ook interessant!

  • Blijft Max Verstappen de rest van zijn carrière bij Red Bull?
  • Jos Verstappen praat over toekomst van Max Verstappen
  • Nieuwe helm van Max Verstappen voor de GP van België
    Red Bull overweegt nóg meer straf voor Max in Rusland
  • Sky misbruikt crashbeelden Max Verstappen, Red Bull furieus

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, Helmut Marko, Max Verstappen, Racing, Red Bull Racing

Vorig bericht: « ABT geeft Audi Q8 éindelijk een aeropakket
Volgend bericht: CUPRA’s nieuwe crossover is de Formentor »

Lees Interacties

Reacties

  1. mashell zegt

    22 februari 2019 om 10:03

    Tot 10 tellen voordat je iemand op z’n muil mept is altijd een goed idee. Maar op de baan zou het onhandig zijn als Max zou denken: “ik kan nu inhalen maar ik moet eerst tot 10 tellen van Marko. Een, twee, drie, vier, vijf, vijf, zes, negen, zeven, wat? waar kom die bocht vandaan?”.

    Login om te reageren
    • wahltiroler zegt

      22 februari 2019 om 10:31

      @mashell: dat is het verschil tussen Pit en Grid

      op de grid moet je meteen handelenmaar wel zo dat je geen 10 tellen krijgt

      in de pit moet je eerst tot 10 tellen…
      en dan als nog iemand op zijn muil meppen???

      Login om te reageren
  2. str8six zegt

    22 februari 2019 om 10:15

    Mag ook wel na 4 seizoenen en bakken met geld.

    Login om te reageren
    • hamerhaai zegt

      22 februari 2019 om 10:44

      @str8six: Je zou bijna vergeten dat hij al best lang rijdt. Al 4 volle seizoenen.

      Vettel werd in zijn 4de seizoen wereldkampioen, net als Alonso en Schumacher.
      Hamilton werd in zijn 1ste seizoen runner-up en in zijn 2de seizoen kampioen. Exact datzelfde geldt voor Jacques Villeneuve.

      – die records heeft hij in ieder geval gemist.
      Max is een behoorlijke laatbloeier eigenlijk :)

      Login om te reageren
      • dawwg zegt

        22 februari 2019 om 12:47

        @hamerhaai: Lag meer aan de auto dan aan Max z’n skills he de afgelopen jaren …

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          22 februari 2019 om 15:31

          @dawwg: het belangrijkste talent in de formule 1 is dan ook zorgen dat je op het juiste moment bij het juiste team zit. En het tweede belangrijkste talent is zorgen dat je onmogelijk veel geld verdiend, immers vanaf 30 jaar ben je pensionada en wil je Jack Plooij nooit meer spreken, niet in de studio en niet in de tandartsenpraktijk. Kortom de belangrijkste talenten in de F1 vind je bij de managers van de coureurs.

          Login om te reageren
          • str8six zegt

            22 februari 2019 om 16:14

            @mashell: #ontslaJackPlooij

            Login om te reageren
  3. borrelnoot zegt

    22 februari 2019 om 10:17

    Ik hoop daarentegen wel dat hij de ruwe randjes die hij nu heeft ook blijft behouden. Hij is wel een coureur waar je de tv voor aanzet. Ik liever naar iemand die op ’t randje zit en er af toe overheen gaat, dan iemand die troosteloos en op safe rondrijdt.

    Login om te reageren
    • borrelnoot zegt

      22 februari 2019 om 10:18

      @borrelnoot: * ik liever = ik kijk liever

      Login om te reageren
      • str8six zegt

        22 februari 2019 om 10:26

        @borrelnoot: ik kijk nog liever

        Login om te reageren
        • lekkerlinksrijden zegt

          22 februari 2019 om 10:36

          @str8six: ja met 20 bier op ja

          Login om te reageren
  4. ghost zegt

    22 februari 2019 om 11:05

    Geloof hier geen zak van, Mad Max 4 Life!

    Login om te reageren
  5. fortunato zegt

    22 februari 2019 om 11:09

    21 jaar en volwassen ?? proest.
    Maar succes Max dit jaar!

    Login om te reageren
  6. lacker zegt

    22 februari 2019 om 14:07

    Ik had er niet eens bij stil gestaan, dat Gasly 2 jaar ouder is dan Verstappen.

    Login om te reageren
  7. ericd zegt

    22 februari 2019 om 14:32

    Interessant om te zien of Gasly zich richting Verstappen gaat verhouden… als Verstappen vroegah richting Ricciardo, oftewel het aanstormende talent vs het meer gevestigde talent. Wordt een interessant jaar. Let the games begin.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North