• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BREEK: Daniel Ricciardo verkast naar Renault! [updated]

Auteur: jaapiyo, gepost 3 augustus 2018 om 12:49 – 137 Reacties

RIC


Geen Max en Daniel bij Red Bull Racing volgend jaar! De Ozzie verkast naar Renault.

Die hadden we even niet zien aankomen. En toch, eigenlijk is het zo onlogisch allemaal niet. Maar goed, laten we nog even kort beginnen bij het begin voor de nodige context. Daniel Ricciardo is dit jaar na een jarenlange verbintenis aan Red Bull voor het eerst een vrij man. Jarenlang heeft Red Bull hem gesteund en de Ozzie heeft dat vertrouwen ook terugbetaald met de nodige puike resultaten. Toch bleek eerder dit jaar al dat Ricciardo openstond voor een avontuur bij een ander team.

Logisch ook, dankzij zijn goede resultaten zou je verwachten dat Ricciardo een gewild man is in de paddock. Doch na de initiële geruchten over een overgang naar Mercedes of Ferrari, bleek dat die teams toch niet op de diensten van de honingdas zaten te wachten. Ironisch genoeg is de reden daarvoor waarschijnlijk niet dat RIC níet snel genoeg zou zijn, maar juist dat hij de respectievelijke golden childs van Merc en Fezza weleens in de wieken zou kunnen schieten. Zodoende leek het, zeker na de nieuwe deal van Hamilton met Mercedes, alsof alles bij het oude zou blijven. Ondanks interesse van McLaren, zou Ricciardo weer gewoon tekenen bij Red Bull, zo was de verwachting. Luttele dagen geleden zei Christian Horner zelfs nog dat een deal erg dichtbij was.

Het bericht dat Ricciardo een deal heeft getekend met Renault komt dan ook binnen als een donderslag bij heldere hemel. Renault is uitgerekend de fabrikant waar Red Bull momenteel zo mee in de clinch ligt en tevens de fabrikant die Daniel zelf de afgelopen jaren meermaals genoopt heeft zijn auto aan de kant te zetten met technische malheur (dit jaar al weer drie keer). Kennelijk heeft Daniel geen vertrouwen in de Red Bull-Honda combinatie, ziet hij wel wat in het rijden voor een fabrieksteam, of wil hij niet langer de keiharde vergelijking met Max aangaan. Een combinatie van alledrie is ook mogelijk natuurlijk.

Enfin, wat voor implicaties deze overgang verder zal hebben voor de andere poppetjes is nog niet bekend. Een swap tussen Sainz en Ricciardo lijkt de meest logische ‘oplossing’, maar wie weet. In een statement zegt Red Bull dat het de komende negen races wil focussen op goede resultaten met Max én Daniel, dus een swap met Sainz vóór het eind van het seizoen lijkt momenteel geen optie te zijn. Indien er heet nieuws volgt over Max’ nieuwe teamgenoot laten we je dat uiteraard zo snel mogelijk weten.

UPDATE: we hebben inmiddels iets meer info over de gevolgen van Ricciardo’s move. Zoals verwacht wordt Daniel bij Renault de teamgenoot van Nico Hulkenberg. Dat betekent dat Sainz dus inderdaad plaats zal moeten maken. De volgende vraag lijkt nu in eerste instantie te zijn waar Sainz landt (als hij ergens landt?).

UPDATE 2: Ricciardo had bijna bij McLaren getekend? Lees hier meer.

Ook interessant!

  • Peuchère! Haalt Red Bull Cyril Abiteboul binnen?
  • Blijft Max Verstappen de rest van zijn carrière bij Red Bull?
  • Nieuwe helm van Max Verstappen voor de GP van België
    Red Bull overweegt nóg meer straf voor Max in Rusland
  • Max laat zich van zijn beste kant zien in Qatar
    Max laat zich van zijn beste kant zien in Qatar

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

Carlos Sainz, daniel-ricciardo, Formule 1, Max Verstappen, Racing, Red Bull Racing, Renault

Vorig bericht: « Vier puike tips om zwarte zaterdag(en) te overwinnen
Volgend bericht: Renault-Ricciardo bonanza: puzzelstukje valt op zijn plek »

Lees Interacties

Reacties

  1. Edge zegt

    3 augustus 2018 om 12:51

    Die is bang om de Mark Webber van Verstappen te worden

    Login om te reageren
    • olivierc zegt

      3 augustus 2018 om 12:58

      @edge: LOL. Ricciardo heeft al veel beter gepreseteerd dan Max. Hij krijgt gewoon geen respect van het team, goede keuze zou ik zo zeggen. Komende jaren zal je Horner weer horen huilen dat de motor niet goed presteert. Red Bull is niet langer het team waar je moet zijn.

      Login om te reageren
      • gjvp zegt

        3 augustus 2018 om 13:08

        @olivierc: veel beter? Jij moet je ogen eens open doen

        Login om te reageren
      • racerx zegt

        3 augustus 2018 om 13:20

        @olivierc: Spijt me zeer, maar op pure snelheid is Max Daniël elke keer de baas…

        Login om te reageren
        • StijnB zegt

          3 augustus 2018 om 13:23

          @racerx:
          En wanneer we al jaren op rij de eindstand in het klassement erbij nemen?

          Login om te reageren
          • jaapiyo zegt

            3 augustus 2018 om 13:27

            @stijnb: @racerx: @olivierc: @gjvp: https://www.autoblog.nl/nieuws/verstappen-versus-ricciardo-de-keiharde-cijfers-111809. Allebei ongeveer even goed dus. Tot op heden RIC ietsje beter, maar wel met een lichte trend in het voordeel van Max.

            Login om te reageren
          • racerx zegt

            3 augustus 2018 om 13:29

            @StijnB: voor de nabije toekomst zegt dat echt niets, er zit gewoon veel meer potentieel in Max dan Daniël die dit seizoen, enkele DNF’s daar gelaten, zo’n beetje elke race achter Max is geëindigd. Ik heb dan ook een sterk vermoeden dat Max dit seizoen boven Daniël zal gaan eindigen, wat Daniël in het verleden gepresteerd heeft interesseert niemand iets als hij elk weekend trager is dan z’n teammaat.

            Ik ben geen uitgesproken Max fan en vind Daniël een zeer sympathieke vent, maar dit is gewoon hoe de zaken ervoor staan. Hopelijk zit ik ernaast en vindt hij zn mojo terug bij Renault.

            Login om te reageren
            • StijnB zegt

              3 augustus 2018 om 13:43

              @racerx:
              Dus, volgens jouw logica, dan zegt dit seizoen, ook al zou Max boven Ric eindigen, niets over volgend seizoen right?

              Login om te reageren
              • racerx zegt

                3 augustus 2018 om 14:35

                @StijnB: Dat is de toekomst, niet het verleden. Wellicht je eigen logica eens wat bijschaven…

              • StijnB zegt

                3 augustus 2018 om 16:03

                @racerx:
                Volgend jaar is seizoen 2018 reeds het verleden…

              • racerx zegt

                4 augustus 2018 om 09:30

                @StijnB: Scherp hoor, maar voor de stoelendans van nu tellen de resultaten van voorgaande jaren in mindere mate. Wat de coureurs op hun huidige niveau laten zien, dat is interessant en dat bepaalt de bezetting van 2019. Veelal het heden, niet het verleden.

          • gjvp zegt

            3 augustus 2018 om 13:35

            @StijnB: klopt. Maar als je zo berekend rijdt wordt.je nooit wereldkampioen.

            Login om te reageren
            • carmasterr zegt

              3 augustus 2018 om 14:58

              @gjvp:

              Tenzij je Keke Rosberg heet.

              Login om te reageren
              • toniominestrone zegt

                3 augustus 2018 om 15:55

                @carmasterr: of Alain Prost.

      • acizane80 zegt

        3 augustus 2018 om 13:40

        @olivierc: ric is concistenter, neemt minder risico. Hierdoor lijkt het alsof hij beter is. Max neemt meer risico, waardoor hij soms uitvalt ja dat klopt. Maar de supporters kijken liever naar iemand die sensatie bied, waardoor de sponsors sneller achter iemand als max zullen staan dan een veilige piloot als ric. Mijn vermoeden is ook dat max over de jaren heen meer sponsors zal leveren als ric, onder de voorwaarde dat hij blijft rijden zoals in het verleden en de nodige punten kan pakken.

        Login om te reageren
        • dawwg zegt

          3 augustus 2018 om 13:50

          @acizane80: Ric’s consistentie zou ‘m bij Ferrari of Mercedes ver brengen, maar als je bij het 3e team op de grid zit, brengt het je nergens …

          Login om te reageren
          • acizane80 zegt

            3 augustus 2018 om 19:23

            @dawwg: dat is waarschijnlijk ook de reden waarom hij nu van team veranderd. Proberen een team op te bouwen rondom hem. Om over enkele jaren mee te kunnen doen voor de knikkers.

            Login om te reageren
      • justsomebody zegt

        3 augustus 2018 om 18:11

        @olivierc: onder welke steen heb jij die informatie gevonden?

        Login om te reageren
    • Erik zegt

      3 augustus 2018 om 14:13

      @edge: hallo, iedereen wakker worden, alleen de DailyMail roept dat Riccardo naar Renault gaat. Geen enkele andere krant of website doet dat, zelfs RB en Horner niet en ook Renault niet !!!!

      Prognose: ik zeg Riccardo gaat naar Ferrari, Raikkonen naar Renault, Sainz naar McLaren met Norris, Alonso IndyCar, Gasly RB en Vandoorne TR.

      Login om te reageren
      • Edge zegt

        3 augustus 2018 om 14:25

        @erik2907: Het is inmiddels al bevestigd door Renault zelf, maar de bron was niet The Daily Mail. De bron was Racefans.net, een meer dan uitstekende en uiterst betrouwbare F1-website.

        Login om te reageren
    • Boomer zegt

      3 augustus 2018 om 15:11

      @edge: Ik gun RIC het meer dan verstappen. Alleen al omdat hij consistent beter is dan Max. En RB gaat komende jaren geen titelauto bouwen. Renault heeft meerdere keren aangetoond dat wél te kunnen. Slimme move.

      Login om te reageren
      • rhellema zegt

        3 augustus 2018 om 16:37

        @airc: jij hebt Verstappen nog nooit iets positiefs gegund dus ook deze reactie komt geheel niet uit de lucht vallen.

        Login om te reageren
        • Boomer zegt

          3 augustus 2018 om 18:54

          @rhellema: omdat het ventje naast zijn schoenen loopt zonder aanleiding. Altijd presteert hij minder dan Riciardo maar wel een grote bek. Niets om dat op te staven. Kan alleen winnen met mazzel en anderen van de baan rossen. Verstappen is een verloedering van de sport. Tenenkrommend om te zien dat daar een NLse vlag naast staat.

          Login om te reageren
          • rhellema zegt

            3 augustus 2018 om 19:45

            @airc: precies, je beaamt exact wat ik bedoel. Maar de winsten die Ricciardo behaald heeft waren ook echt op kwaliteiten van de coureur toch, zonder mazzel toch?

            Login om te reageren
            • Boomer zegt

              3 augustus 2018 om 21:10

              @rhellema: Monaco dit jaar?? Volgens mij 100% kunde van RIC.

              Login om te reageren
              • rhellema zegt

                3 augustus 2018 om 22:08

                @airc: nee hoor, mazzel dat ze pas laat bij Verstappen de scheur in zijn versnellingsbak ontdekte waardoor hij de kwalificatie in zijn geheel moest missen plus het feit dat tijdens de race Vettel en Hamilton niet aandrongen ondanks de 160 pk welke zij meer aan boord hadden want dat inhalen op Monaco wel degelijk mogelijk is dat liet Verstappen gewoon zien. Vettel en Hamilton hebben Ricciardo daar gewoon laten winnen.

                Goed, dit voorbeeld van je heb ik al neer gesabeld, kom maar met de volgende.

              • Boomer zegt

                3 augustus 2018 om 22:42

                @rhellema: euh wacht effe mazzel van verstappen? Die prakte hem in de muur. Hou kun je dat nou mazzel van Riciardo noemen. Ik zou het onkunde van die reservebelg noemen.

              • rhellema zegt

                4 augustus 2018 om 09:11

                @airc: ja mazzel voor Ricciardo dat Verstappen zijn auto in de muur reed, anders was het kwalificatieduel tussen Verstappen en Ricciardo nu 10-2 geweest en had Ricciardo de 2e plaats op Monaco gepakt. En al die andere overwinningen van Ricciardo? Ook allemaal op pure skills gereden toch? Alle coureurs zelfstandig voorbij gegaan, geen uitvallers voor hem gehad, toch airc, toch?

          • tfsi zegt

            4 augustus 2018 om 11:27

            @airc: Serieus meen je dit?
            Het is de eerste Nederlander in de F1 die zeer veel talent heeft en goed presteert. Je komt niet zomaar in de F1 hoe kan je Max zo lopen bashen? Als je Nederlander bent zou je trots moeten zijn. Kijk eens wat hij los maakt in de F1 het is in Nederland nog nooit zo populair geweest. Gelukkig een keer wat anders dan dat schijt voetbal waar iedereen alleen maar over kan praten.
            Zo jammer dat er altijd van die haters zijn.

            -EDIT: Maak je geen zorgen. De reacties van @airc zijn alleen bedoeld om iedereen op de kast te jagen :-D. Net als met Lincoln niet te serieus nemen, alhoewel die laatste scherp en gevat kan zijn. –

            Login om te reageren
  2. harrie zegt

    3 augustus 2018 om 12:52

    Denk eerder Gasly naar RB.

    Login om te reageren
    • ukbob zegt

      3 augustus 2018 om 13:13

      @harrie: lijkt me eerder dat dat Sainz wordt volgend jaar…
      Het duo weer samen!

      Login om te reageren
      • dawwg zegt

        3 augustus 2018 om 13:52

        @ukbob: Maar Max & Sainz boteren niet echt, terwijl Max & Gasly wel goed samen gaan. Sainz doet het ook erg goed en het zou logisch zijn dat ie als uitgeleende rijder terug komt, maar Gasly lijkt momenteel minstens zo’n high-potential en aangezien RB volgend jaar helemaal opnieuw moet beginnen, zou het best kunnen dat er een stoelendans aankomt als blijkt dat Sainz niet direct competitie geeft …

        Login om te reageren
        • thierryvth zegt

          3 augustus 2018 om 14:55

          @dawwg: sainz maakt fout na fout en is niet sneller dan de Hulk

          Login om te reageren
      • str8six zegt

        3 augustus 2018 om 13:58

        @ukbob: liever niet. Die Sainz vind ik echt een eikel.

        Login om te reageren
  3. cavin zegt

    3 augustus 2018 om 12:55

    Is dit ook al officieel bevestigd?

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      3 augustus 2018 om 13:35

      @cavin: yes https://redbullracing.redbull.com/article/daniel-leave-team

      Login om te reageren
  4. peidur zegt

    3 augustus 2018 om 12:59

    Gasly doet het goed bij Torro Rosso. Maar vergeet Carlos Sainz ook niet! Hij is uitgeleend aan Renault. En zou een goede opvolger zijn van Ricciardo. Al kunnen CS en MV elkaar flink het vuur aan de schenen leggen, zoals we hebben kunnen zien in het jaar dat ze samen bij Torro Rosso reden

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      3 augustus 2018 om 13:23

      @peidur: ik denk dat Gasly de voorkeur gaat krijgen. Heeft al redelijk wat ervaring met de Honda blokken, is geliefd bij de Japanners en heeft geen slechte geschiedenis met Verstappen

      Login om te reageren
    • bassx zegt

      3 augustus 2018 om 13:29

      @peidur: Matige prestatie t.o.v. Hulkenberg lijkt me Sainz niet een logische keuze.

      Login om te reageren
      • volvonerdy70 zegt

        3 augustus 2018 om 13:56

        @bassx: klopt, ik zou zelf hulkenberg een goede optie vinden voor Red Bull, maar ik dacht dat hij gewoon een contract heeft..

        Login om te reageren
      • peidur zegt

        3 augustus 2018 om 15:59

        @bassx: Hulkenberg is in mijn ogen een zeer goede coureur. Maar het is niet voor niets dat hij opgaat voor de coureur met de meeste races zonder ooit een podium te hebben behaald. Daarin heeft Sainz veel meer de potentie om uit te groeien tot een topper.
        Ik ben wel blij niet voor de keuze te staan, want wat voor persoon wil je naast het talent Max verstappen zetten??

        Login om te reageren
    • koen0373 zegt

      3 augustus 2018 om 17:45

      @peidur: Sainz krijgt de bal vol terug in het gezicht. Hij heeft het Red Bull nest vorig jaar meer dan bevuild. Bit the hand that fed him. Die zien we daar niet meer terug. Eerder bij Haas of Force India als ze doorgaan.

      Login om te reageren
  5. henk123456 zegt

    3 augustus 2018 om 12:59

    Kan een mooi vergelijk worden; Max met een beter chassis met een Honda motor, Ricciardo met een minder chassis maar met Renault motor -die dus ook in de Red Bull had kunnen liggen als het contract niet beëindigd was)

    Login om te reageren
    • thierryvth zegt

      3 augustus 2018 om 14:57

      @henk123456: ik zou Honda niet afschrijven, Honda heeft ook een split turbo concept vergelijkbaar met Mercedes en renault heeft een klassiek turbo design en de reden dat ze met deze motor het gat nooit gaan dichten. Dat Honda en RB verder gaan geeft aan dat Honda zich committed heeft en die gaan volgend jaar laten zien dat ze echt wel motoren kunnen bouwen

      Login om te reageren
  6. janmetdelangeachternaam zegt

    3 augustus 2018 om 13:00

    Huh… dat is een onlogische keuze

    Login om te reageren
    • HZW zegt

      3 augustus 2018 om 14:54

      @janmetdelangeachternaam: Ik zou het een logische keuze vinden om naar Renault te gaan.
      Renault heeft die nieuwe MGU-K eerst betrouwbaar gemaakt en nu gaat hij in de loop van het resterende seizoen opgeschroefd worden.
      Dus ik kijk niet gek op als Renault tegen het eind van het seizoen sneller is dan RedBull, die naar het schijnt de nieuwe MGU-K niet gaan inzetten.
      Max en Carlos kunnen prima samen, bij Torro Rosso was het nog een beetje haantjes gedrag.

      Login om te reageren
      • thierryvth zegt

        3 augustus 2018 om 14:59

        @hzw: Leuk bedacht maar het grote probleem is het klassieke turbo concept van de renault, die gaan met dit concept het gat niet dichten

        Login om te reageren
        • M240i zegt

          3 augustus 2018 om 18:24

          @thierryvth: wat is dat klassieke turboconcept dan? En waarom is dat slecht?

          Login om te reageren
          • thierryvth zegt

            10 augustus 2018 om 16:41

            @c63s: de uitlaat turbine zit tegen de inlaat turbine aan waardoor de inlaat lucht warm word en dus weer gekoeld word door een intercooler. Mercedes (en Honda) hebben de turbo in twee gesplit, de uitlaat turbine aan de achterkant van het motorblok en de inlaat aan de voorkant, de as die de in en de uitlaat turbine verbind loop door het motorblok. De inlaat lucht blijft dus koeler, heeft minder cooling nodig dus kleinere intercoolers wat ook weer aero performance oplevert https://www.reddit.com/r/formula1/comments/3mel35/the_cream_of_the_crop_and_the_black_sheep/

            Login om te reageren
  7. dawwg zegt

    3 augustus 2018 om 13:00

    Bronvermelding ?
    Oke oke, hier is het roddel-circuit waarbij alle bekende F1 media erop springt:
    https://twitter.com/search?q=ricciardo+to+renault

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      3 augustus 2018 om 13:12

      @dawwg: De bron was Racefans.net, één van de meest betrouwbare onafhankelijke F1 websites. Inmiddels is het ook al door Red Bull bevestigd trouwens

      Login om te reageren
      • racerx zegt

        3 augustus 2018 om 13:21

        @edge: jep: https://redbullracing.redbull.com/article/daniel-leave-team

        Login om te reageren
        • dawwg zegt

          3 augustus 2018 om 13:56

          @racerx: Tja, dat iswas 5 minuten na mijn zoektocht gepost …. GRRR … vandaar ook de vraag om de bronvermelding, want DailyMail en dergelijke zijn niet erg serieus te nemen ….

          Login om te reageren
  8. mike0709 zegt

    3 augustus 2018 om 13:06

    Inmiddels bevestigd door Red Bull. Helaas.

    https://twitter.com/redbullracing/status/1025336753530523648

    Login om te reageren
  9. 2wheeler zegt

    3 augustus 2018 om 13:10

    Mooie zet! Bij RBR is hij terecht of onterecht tweede rijder en dat lijkt me voor geen één coureur een echt wenselijke positie op zijn leeftijd. Behalve voor cuck Bottas misschien.

    Login om te reageren
    • racerx zegt

      3 augustus 2018 om 13:19

      @2wheeler: hahahaha, moest lachen om het gebruik van cuckold. Het verhaal van Bottas is inderdaad een beetje gevalletje Cucktales aan het worden.

      Login om te reageren
      • 2wheeler zegt

        3 augustus 2018 om 13:49

        @racerx: als je gewillig kijkt hoe een ander er met “de prijs” vandoor gaat heb ik mijn conclusie getrokken ;)

        Login om te reageren
        • racerx zegt

          3 augustus 2018 om 14:36

          @2wheeler: Haha exact!

          Login om te reageren
  10. ArnoldH zegt

    3 augustus 2018 om 13:11

    Zojuist (5min geleden) heeft red bull racing op instagram bevestigd dat hij aan het einde van dit seizoen vertrekt.

    Login om te reageren
  11. fastforward zegt

    3 augustus 2018 om 13:14

    Officiële bevestiging van Red Bull: http://redbullracing.redbull.com/en_INT/article/daniel-leave-team Let the fun and games begin… Max nu dus eerste rijder.

    Login om te reageren
    • ouwedibbes83 zegt

      3 augustus 2018 om 13:47

      @fastforward: het was met de meerjarige contract verlenging toch al wel duidelijker geworden dat Horner (en bovenal Dr Marko) het team om Max heen bouwen

      Login om te reageren
  12. viezefreddyw zegt

    3 augustus 2018 om 13:14

    Man, wat een verrassing! Een verrassing die ik niet helemaal kan plaatsen. Renault lijkt niet echt het team te zijn waar je mee gaat doen om titels en overwinningen. Ricciardo heeft wel de leeftijd om bij een topteam te gaan rijden.

    Login om te reageren
    • bassx zegt

      3 augustus 2018 om 13:33

      @viezefreddyw: Renault komt steeds dichterbij en al helemaal als je kijkt waar ze vandaan komen. Hulkenberg die steeds best of the rest is en altijd in Q3 weet te komen. Renault is een works team en Red Bull niet. Over twee jaar kan het Red Bull voorbij zijn.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      3 augustus 2018 om 13:52

      @viezefreddyw: Ricciardo moet wel wat. Heel veel jaren zal zijn carriere niet meer duren. Hij moet dus kiezen tussen het vertrouwde huis Red Bull dat een enorme gok neemt met Honda en het team van Renault dat qua motor veel dichter bij de top zit maar qua auto daar nog niet is.

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        3 augustus 2018 om 14:11

        @mashell: Ik denk dat het rijden voor Renault een net zo’n grote gok is voor Ricciardo dan voor Red Bull met Honda-blokken gaan rijden.

        Login om te reageren
    • daniel1975 zegt

      3 augustus 2018 om 18:43

      @viezefreddyw: op dit moment is Renault de derde motor, de Honda is nog niet bewezen (ondanks hun split unit).

      Login om te reageren
  13. lebeaunl zegt

    3 augustus 2018 om 13:19

    Dat worden leuke fitties op de baan volgend jaar! En nu Alonso naar RBR!

    Ik pak alvast popcorn.

    Login om te reageren
    • jackyspriet zegt

      4 augustus 2018 om 08:39

      @lebeaunl: iets teveel kalmerende middelen tot u genomen ??

      Login om te reageren
  14. Jochempie zegt

    3 augustus 2018 om 13:21

    Phoeh.. Kennelijk gaan Lewis en Seb voorlopig helemaal nergens heen. Want een rijder als DR3 gaat geen tweede viool spelen, zoals de Finnen dat doen. En kennelijk ziet DR3 het als een te groot risico voor zijn titelkansen om in eenzelfde auto als MV33 te rijden. Die wordt eerste rijder bij het derde fabrieksteam. Maar een Hulkenberg of een Sainz gaat zich daar niet zo maar bij neerleggen. Ach ja, hij krijgt tenminste alle aandacht van de motorenbouwer. Ik ben erg benieuwd. Misschien moet Renault het kleurtje van de R25 laten herrijzen, voor de winning vibe!

    Ik vrees met grote vrezen wie Max’ teammate wordt. Het kan er niet op vooruit gaan.

    Login om te reageren
    • gjvp zegt

      3 augustus 2018 om 13:23

      @Jochempie: 2 opties. Sainz of Gasly

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        3 augustus 2018 om 13:29

        @gjvp: Sowieso moet er een Renault rijder vertrekken. Zou Sainz nog ergens anders heen kunnen op dit moment?

        Login om te reageren
        • ukbob zegt

          3 augustus 2018 om 13:34

          @Jochempie: staat onder contract bij Red Bull. Als ze ‘m willen wordt t dus teamgenoot van Max. Als ze ‘m niet willen blijven er weinig plekjes over…

          Login om te reageren
        • quincy zegt

          3 augustus 2018 om 13:38

          @jochempie: Sainz is nog in dienst van Red Bull en wordt door Renault ingehuurd. Dus Sainz kan gewoon terug naar Torro Rosso of eventueel naar Red Bull Racing. Maar mogelijk dat RBR een voorkeur voor Gastly naast Max heeft.

          Ik kan niet echt begrijpen dat Ricciardo voor Renault kiest. Zal hij dan echt zo weinig vertrouwen in de Red Bull met Honda motor hebben? Of wilt hij gewoon echte 1ste rijder? Of is het gewoon op contractbesprekingen misgelopen?

          Het wordt nu spannend wie er naast Max komt en wat dit gaat doen met de spirit binnen het team. Ricciardo is in dat opzicht toch een uniek verschijnsel op de grid (en als teamgenoot) met zijn lach, humor en vrijwel altijd vrolijk.

          Login om te reageren
          • mashell zegt

            3 augustus 2018 om 14:11

            @quincy: waarom zou Sainz, een talent als Verstappen, terug willen naar STR? Die is juist bij Renault omdat hij te goed was voor STR en RBR al vol was.

            Login om te reageren
            • quincy zegt

              3 augustus 2018 om 14:33

              @mashell: Wat Sainz wilt zal er niet echt toe doen, wat RBR wilt des te meer. Dus als RBR liever Gastly naast Verstappen zet, dan zie ik niet veel andere mogelijkheden voor Sainz dan Torro Rosso. Of, als er iets van de geruchten waar is, misschien wel McLaren. Hiermee wil ik niet zeggen dat het al beslist is trouwens, want Sainz kan net zo goed bij RBR gaan rijden natuurlijk.

              Login om te reageren
        • gjvp zegt

          3 augustus 2018 om 13:40

          @Jochempie: met het vertrek van Stoffel, wat zeer aannemelijk is zou hij naar Mclaren kunnen. red Bull heeft het probleem dat ze Gasly iets goeds moeten bieden komend en daaropvolgend jaar. En dat jab mijn inzien alleen door hem nu al naar RBR te verplaatsen.

          Login om te reageren
          • gjvp zegt

            3 augustus 2018 om 13:41

            @gjvp: jab = kan

            Login om te reageren
        • VeniVidiVici zegt

          3 augustus 2018 om 14:55

          @Jochempie: Sainz schijnt naar McLaren te gaan en Gasly naar RBR. Wie (rookie) dan de plek van Gasly gaat innemen is dan nog de vraag.

          Login om te reageren
  15. philipf zegt

    3 augustus 2018 om 13:26

    Die zag ik niet aankomen nee. Ben benieuwd hoe dit voor hem uitpakt.

    Login om te reageren
  16. oliejunk zegt

    3 augustus 2018 om 13:27

    Gasly

    Login om te reageren
    • str8six zegt

      3 augustus 2018 om 14:00

      @oliejunk: Ad van der Veen

      Login om te reageren
      • oliejunk zegt

        3 augustus 2018 om 14:41

        @str8six: piet paulusma

        Login om te reageren
        • ikleesookoverautos zegt

          4 augustus 2018 om 07:19

          @oliejunk: jan van den berg

          Login om te reageren
  17. stefstuntpiloot zegt

    3 augustus 2018 om 13:36

    Zou RIC niet gokken op een stoel bij Ferrari?

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      3 augustus 2018 om 13:57

      @stefstuntpiloot: En dan? Eerste rijder of niets, lijkt me. DR3 is tot veel meer in staat dan Raikkonen, en Seb wil WK worden.

      Login om te reageren
  18. rammillius zegt

    3 augustus 2018 om 13:38

    Dat van die motor… Renault levert hem aan. Redbull plaatst hem en ik neem aan past hem hier en daar aan. Volgens mij is de motor die in de redbull ligt vaker stuk gegaan dan van de Renault fabrieksteam. Ligt het dan niet gewoon aan de monteurs van redbull in plaats van de Renault motor?

    Login om te reageren
    • quincy zegt

      3 augustus 2018 om 13:48

      @rammillius: Volgens mij heb ik een keer van @edge of @racerx gelezen dat Renault engineers aan RBR voor de motor levert en RBR zelf niets aan de motor mag doen. Natuurlijk gebruikt RBR wel andere onderdelen die van invloed kunnen zijn op de motor en die zij zelf maken (versnellingsbak is van henzelf dacht ik, maar ook bijvoorbeeld carrosserie en bijbehorende koeling van de motor). Maar juist de nauwe samenwerking met Honda kan er dus ook voor zorgen dat het pakket wat Red Bull wilt/nastreeft veel beter wordt, omdat er beter maatwerk geleverd kan worden. Renault bouwt een motor zoals zij die in de auto willen hebben en levert deze ook aan RBR, die zich dan maar moet aanpassen daar aan.

      Login om te reageren
      • Edge zegt

        3 augustus 2018 om 14:03

        @quincy: Klopt, ja. Ik weet niet of ik dat ooit geschreven heb, maar het is wel waar dat Renault de engineers mee levert met de motor.

        Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      3 augustus 2018 om 13:55

      @rammillius: Het kan aan tientallen verschillende dingen liggen, maar per definitie weet Renault alles beter van hun eigen product.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      3 augustus 2018 om 13:58

      @rammillius: Zoals @quincy al zegt RBR doet niks aan die Renault motor, kan en mag niet. De reden dat RBR sneller is met de Renault dan het team van Renault zelf ligt aan hun auto ontwerp, dat is gewoon beter.

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        3 augustus 2018 om 14:14

        @mashell: gek genoeg roept Hornet dat de MGU-K een echte bitch is om te monteren en heeft Renault laatst de FIA gezegd dat de Marshalls geluk hebben gehad dat ze niet dood omvielen nadat Hulkenberg uitviel en de marshals de auto zonder handschoenen wilden verplaatsen.

        Dus Redbull doet kennelijk wel iets.. zoals het plaatsen van de MGU-K?

        Login om te reageren
    • bassx zegt

      3 augustus 2018 om 14:22

      @rammillius: Renault maar ook Mercedes en Ferrari motoren worden geleverd met engineers. De teams zelf mogen alleen maar naar de motor kijken.

      Login om te reageren
  19. Erik zegt

    3 augustus 2018 om 13:39

    Vandoorne naar TR, Sainz naar McLaren en Gasly naar RB.

    Sainz wordt de opvolger van Alonso die naar de IndyCar gaat. Norris volgt Vandoorne op.

    Login om te reageren
    • gjvp zegt

      3 augustus 2018 om 13:43

      @erik2907: no way dat RBR sainz ruilt tegen van Doorne.

      Login om te reageren
      • Edge zegt

        3 augustus 2018 om 14:09

        @gjvp: Red Bull/Toro Rosso heeft nog wat tegoed van McLaren, aangezien die Toro Rosso-ontwerper James Key’s doorlopende contract moeten afkopen.

        Login om te reageren
        • carmasterr zegt

          3 augustus 2018 om 16:30

          @edge:

          Misschien ruilen ze dan liever Sainz om voor Norris. Die zou perfect passen in een kweekvijver als Toro Rosso. Vandoorne is daar al een beetje te oud voor.

          Login om te reageren
  20. healey zegt

    3 augustus 2018 om 13:42

    Daniel weet hoeveel moeite hij moet doen om Max bij te blijven. Daarnaast zit Max veel vroeger in z’n carrière en groeit hij sneller dan Daniel. Binnen het team zal ook we de sfeer hangen dat de focus op Max ligt. Dus dan heeft het weinig zin om bij Redbull te blijven. Daniel heeft ook wel z’n kans gemist. Toen hij heel goed presteerde wilde hij niet tekenen bij RB. Nu heeft hij geen opties meer dus zou hij minder dan Max gaan verdienen. En dat zal ook wel steken. Het wegenwacht gele Renault is een goede keuze als team om op te bouwen. Ik wens hem succes

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      3 augustus 2018 om 14:08

      @healey: Ricciardo is de stabielere rijder en in in PR opzicht lichtjaren verder dan Verstappen, maar Verstappen kan nog bij leren en groeien terwijl Ricciardo snel moet gaan scoren want zijn leeftijd begint te knellen een paar magere Honda jaren kan hij nu niet hebben. Dit kan ook Verstappen pijn gana doen die kan zomaar in plaats van een leermeester een keiharde concurrent als teamgenoot krijgen.

      Login om te reageren
      • VeniVidiVici zegt

        3 augustus 2018 om 14:38

        @mashell: Een keiharde concurrent als teamgenoot… wie? Sainz zeker haha… Not!

        Login om te reageren
        • jaapiyo zegt

          3 augustus 2018 om 19:21

          @venividivici: kwalificatieduel 2015 10-9 voor Sainz. Oké qua punten deed Max het veel beter en daar gaat het uiteindelijk om, maar Sainz had ook pech dat ‘ie een paar keer vanuit een mooie positie uitviel. Zo’n gemiste vierde plaats of iets dergelijks maakt dan meteen veel verschil op papier.

          Login om te reageren
  21. healey zegt

    3 augustus 2018 om 13:44

    Daniel weet hoeveel moeite hij moet doen om Max bij te blijven. Daarnaast zit Max veel vroeger in z’n carrière en groeit hij sneller dan Daniel. Binnen het team zal ook we de sfeer hangen dat de focus op Max ligt. Dus dan heeft het weinig zin om bij Redbull te blijven. Daniel heeft ook wel z’n kans gemist. Toen hij heel goed presteerde wilde hij niet tekenen bij RB. Nu heeft hij geen opties meer dus zou hij minder dan Max gaan verdienen. En dat zal ook wel steken. Het wegenwacht gele Renault is een goede keuze als team om op te bouwen. Ik wens hem succes

    Login om te reageren
  22. lpgbarrel zegt

    3 augustus 2018 om 13:50

    Adrian Newey gaat ook mee met Riciardo? Zou wel een stunt zijn?

    Login om te reageren
  23. oochiewally zegt

    3 augustus 2018 om 13:51

    Renault kan volgend jaar wel eens het betere team zijn dan RB honda, plus obv nieuwe uitdaging voor RIC vind ik zijn keuze niet geheel onbegrijpelijk.
    Hoop zo dat ze Alonso halen, die kerel verdient echt een betere auto!

    Login om te reageren
  24. willeme zegt

    3 augustus 2018 om 13:53

    Jammer man. Ik vond het een geslaagd duo.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      3 augustus 2018 om 14:05

      @willeme: ik ook, had ook de indruk dat Ricciardo Verstappen erg hielp bij het moeilijkste deel van het werk, de gemaakte leuk doenerij voor de public relations.

      Login om te reageren
  25. w0o0dy zegt

    3 augustus 2018 om 14:00

    Humor: dit persbericht de deur uit doen en dan als de rijders het op een lopen zetten bij Renault melden dat het een geintje was….

    Login om te reageren
  26. rob5nismo zegt

    3 augustus 2018 om 14:01

    Succes met de hulk en gasley gaat naar red bull

    Login om te reageren
  27. Edge zegt

    3 augustus 2018 om 14:11

    En inmiddels heeft Renault het nieuws zelf ook bevestigd, Ricciardo vormt samen met Hulkenberg het rijdersduo: https://www.renaultsport.com/daniel-ricciardo-joins-renault-sport-formula-one-team-from-2019.html

    Login om te reageren
  28. transaxleman zegt

    3 augustus 2018 om 14:17

    Op het eerste gezicht verassend, maar toch op de lange termijn kan het wel eens goed uitpakken voor RIC.

    Renault is een fabrieksteam. Als je wereldkampioen wilt worden moet je gewoon bij een fabrieksteam zitten. Ja RBR heeft kampioenschappen behaald met Renault motoren maar toen waren ze het n1 team van Renault, nu is hoe je het ook wendt of keert Renault dat. Mocht het zo doorgaan dan heb je dus geheid een keer een situatie waarin Renault hun eigen team verkiest boven RBR qua onderdelen of upgrades.

    RBR wordt ook een fabrieksteam met Honda, maar Max zal eerste viool spelen en het hele team doelde daar vorig en dit jaar ook op dat dat uitendelijk de bedoeling was. Dat is voor iemand als RIC geen fijn vooruitzicht.
    Ferrari en Mercedes vallen sws af vanwege de haantjes die daar 1ste rijder zijn. En bij Williams of Mclaren wil niemand rijden.

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      3 augustus 2018 om 15:08

      @transaxleman: Op die fiets moet je ook nog maar eens bedenken hoe goed Max het gaat doen op het moment het daadwerkelijk het gewicht van eerste rijder op zijn schouders heeft. Het is maar af te vragen of een 2e rijder (Sainz / Gasley) evenveel bij kunnen dragen als een snelle en constante Ric; op het gebied van auto en setup ontwikkeling. Ook zal je zien dat Max opeens toch een stuk minder grappig is op het moment er geen natuurlijke Nar als Ric naast m staat.

      Login om te reageren
  29. hollandbest zegt

    3 augustus 2018 om 14:24

    Wordt leuk volgend jaar strijd om plek 1 en 2 door Ferrari en Mercedes. En een felle strijd om plek 3 en 4 door redd bull en Renault! Ik verwacht dat Hulkenberg beter is dan Ricciardo, maar dat zullen we volgend jaar zien, erg sterkte duo sterker dan Redd bull duo alhoewel die wel meer potentie heeft. Ik verwacht dat ze gewoon een switch uitvoeren en Sainz bij redd bull neerzetten anders heb je geen rijders voor torro Rosso.

    Login om te reageren
    • hollandbest zegt

      3 augustus 2018 om 14:24

      @hollandbest: sterke duo*

      Login om te reageren
  30. VeniVidiVici zegt

    3 augustus 2018 om 14:28

    Nou… de funny filmpjes met die 2 houden dan ook op! En mocht Sainz komen dan slaan die filmpjes niet aan bij de fans. 1 voordeel, Max kan dan gewoon ongegeneerd zijn teamgenoot dwars zitten, want de relatie met Sainz is toch shit. Maarrr… ik denk dat de vrolijke Fransoos Gasly zijn teamgenoot wordt.

    Login om te reageren
  31. 550maranello zegt

    3 augustus 2018 om 14:34

    Sainz opnieuw naast Verstappen zetten wordt het niet. Die jongen wordt door zijn entourage voorgehouden dat ie Gods gift to mankind is en gedraagt zich daar vaak ook naar. Zou wel leuk zijn voor diegenen die houden van teamgenoten die elkaar in de haren vliegen, maar breng per saldo niets voor de coureurs en voor het team. Gasly lijkt mij de logischere keuze voor RBR, ook al omdat dat in de lijn ligt met het beleid van RBR de afgelopen jaren en zijn ervaring met Honda.

    Login om te reageren
  32. KEV9 zegt

    3 augustus 2018 om 14:35

    Let op…. naast max komt een japanse coureur

    Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      3 augustus 2018 om 14:49

      @soulmaster: Max houd niet zo van Sushi. Maar het het gewoon Gasly worden!

      Login om te reageren
      • VeniVidiVici zegt

        3 augustus 2018 om 14:50

        @venividivici: -1 het gaat

        Login om te reageren
      • KEV9 zegt

        3 augustus 2018 om 15:32

        @venividivici: best kans dat honda eisen heeft gesteld bij het leveren van de motoren.. jullie de motoren wij een rijder leveren.

        Login om te reageren
        • VeniVidiVici zegt

          3 augustus 2018 om 16:48

          @Soulmaster: Nee, want Honda is geen Renault waar RBR nu afhankelijk van is qua levering. Red-Bull heeft een hele grote samenwerking qua ontwikkeling. Je zou haast kunnen zeggen dat Honda F1 van Red-Bull geworden is.

          Login om te reageren
    • Edge zegt

      3 augustus 2018 om 15:22

      @soulmaster: Pierre Gasly met wat plakband naast z’n ogen?

      Login om te reageren
  33. bartsmit zegt

    3 augustus 2018 om 14:41

    Iemand wel eens nagedacht dat de Honda motor ook niet kan voldoen? Toen Marco van Basten coach werd van het Nederlands elftal zag we ons ook al feesten. Het liep ff anders….

    Login om te reageren
  34. alfalfa zegt

    3 augustus 2018 om 14:44

    Wat zei Gasly ook alweer tijdens de persconferentie afgelopen weekend?

    Login om te reageren
  35. bassx zegt

    3 augustus 2018 om 14:44

    Geheel onverwachts? Abiteboul gaf in Mei al aan graag een coureur als Ricciardo te willen hebben voor Renault in 2019. https://nl.motorsport.com/f1/news/renault-abiteboul-alternatieven-sainz-ricciardo-1033529/3076361/

    Login om te reageren
  36. silverscope zegt

    3 augustus 2018 om 14:47

    Ik vind het wel een toffe move van RIC. Kun zulk soort acties wel respecteren. Hoop alleen niet dat Sainz naar RBR gaat. Dat is zo’n omhoog gevallen manneke, nee.

    Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      3 augustus 2018 om 14:59

      @silverscope: Het wordt Gasly. Staat op de F1 nieuwssites.

      Login om te reageren
  37. gwnbmw zegt

    3 augustus 2018 om 14:50

    hulkenberg plaats op twitter: Welcome to the family Brooo.. ??
    Looking forward to go hunting together next year! ?
    @danielricciardo

    betekent dit iets?

    Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      6 augustus 2018 om 13:30

      @gwnbmw: Het betekent: welkom bij de familie, broer. Ik kijk ernaar uit om volgend jaar samen te gaan jagen

      Login om te reageren
  38. technofreak zegt

    3 augustus 2018 om 14:58

    1) Sinds de overstap van V8 naar V6 motoren is het RBR en Renault niet meer gelukt om het kampioenschap te winnen

    2) Het team is zo weinig onder de indruk van Renault, dat het liever Honda kiest na een jarenlange samenwerking

    3) Renault heeft als fabrieksteam het maar 2 keer gepresteerd kampioen te worden

    4) Renault bungelt al een paar seizoenen achteraan, ipv tussen de top fabrieksteams

    5) Renault’s belangrijkste klant, RBR, heeft openlijk kritiek op alles wat Renault is

    De enige reden die ik kan bedenken waarom de badger deze overstap maakt, is dat Abiteboul belachelijk veel geld heeft geboden om RBR te pesten en inside info over het chassis te krijgen. Anders stap je niet van een top 4 team over op een achterhoedespeler die het niet lukt een V6 blok te bouwen

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      3 augustus 2018 om 15:12

      @technofreak: Renault was vorig jaar vaak ‘best of the rest’.
      Renault is dit jaar nog veel vaker best of the rest.
      Renault heeft in principe geen last van budget problemen.
      Ik zou niet gek opkijken als Renault volgend jaar best een keer eigenlijk net zo snel kan zijn als Ferrari of McLaren (op een paar circuits).
      Renault is by far de beste optie op het moment je eigenlijk wel weg moet bij RB en niet naar Ferrari of MB kan.

      Login om te reageren
    • gregorius zegt

      3 augustus 2018 om 15:14

      @technofreak: Renault was vorig jaar vaak ‘best of the rest’.
      Renault is dit jaar nog veel vaker best of the rest.
      Renault heeft in principe geen last van budget problemen.
      Ik zou niet gek opkijken als Renault volgend jaar best een keer eigenlijk net zo snel kan zijn als Ferrari of McLaren (op een paar circuits).
      Renault is by far de beste optie op het moment je eigenlijk wel weg moet bij RB en niet naar Ferrari of MB kan.

      Login om te reageren
    • bassx zegt

      3 augustus 2018 om 15:55

      @technofreak: 1) gedurende de V10 en V8 periode was de krachtbron niet zo’n dominante factor in F1 als in de V6 periode. Daarom lukt het RBR niet en is ook de reden waarom RBR voorstander is van het afschaffen van de MGU-H.

      2) Red Bull werkte nauw samen met Renault. Sinds Renault heeft besloten weer zelf als works teams mee te doen is die samenwerking beëindigd door Renault tot frustratie van Red Bull. Begrijpelijk dat Mercedes en Ferrari niet willen leveren aan Red Bull gezien de oneerlijke competitie die je dan krijgt. Honda is een keuze door gebrek aan beter.

      3) Als motor leverancier één van de beste samen met Ferrari en een betere geschiedenis dan Honda.

      4) Renault maakt de grootste progressie van alle teams op dit moment. Hulkenberg staat direct achter Max in het kampioenschap op dit moment terwijl twee jaar geleden Magnussen maar een paar punten wist binnen te sprokkelen.

      5) Klopt

      Logische keuze van the Badger. Red Bull gaat naar Honda omdat het geen andere keuze heeft. Sinds Renault een works team is, is Renault geen partner meer van Red Bull maar een concurrent. Volgend seizoen is het zeker dat Red Bull niet om de titel mee zal vechten. Als Renault in dit tempo blijft verbeteren kan het in 2020 nog wel eens voor Red Bull finishen.

      Login om te reageren
      • Erik zegt

        3 augustus 2018 om 17:44

        @bassx:

        3) ga jij je geschiedenisles nog maar eens doen en onderzoek maar eens in hoeveel raceklassen wereldwijd Honda zijn stempel heeft gedrukt met het behalen van kampioenschappen.

        Login om te reageren
        • bassx zegt

          5 augustus 2018 om 17:31

          @erik2907: Gaat om F1 hier he!?

          Login om te reageren
      • tttijn zegt

        3 augustus 2018 om 18:02

        @bassx: zitten veel waarheden in ben ik bang?

        Login om te reageren
  39. tttijn zegt

    3 augustus 2018 om 18:00

    Onbegrijpelijk dat er hier zoveel lui vertrouwen hebben in die HONDA motor. Zijn jullie fanboys? Honda heeft toch al 30 jaar niets meer in de f1 laten zien, waarom wordt dat nu ineens anders?

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      3 augustus 2018 om 18:57

      @tttijn: precies dat. Het kan nu alleen maar de goede kant opgaan ;-).

      Red Bull heeft een motorenleverancier nodig. Een échte partner, die met RB wereldkampioen wil worden. Dat zal met Renault nu nooit meer lukken. Honda is dus de beste kans. Ook de enige kans trouwens.

      Login om te reageren
  40. tttijn zegt

    5 augustus 2018 om 10:31

    Zit een hoop waarheid in ben ik bang.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North