Voor deze auto’s gaan we naar de Autosalon van Genève

Auteur: , 55 Reacties

Hij komt er weer aan. Het enige autofeest dat er toe doet in H1 2015. Alles wat hierna komt qua autoshow is slechts een slap aftreksel zonder noemenswaardig nieuws. O hoi AutoRAI, zijn jullie er ook weer bij dit jaar? Cute. Maar wij gaan eerst even primeursjagen in Genève.

Voor deze auto's gaan we naar de Autosalon van Genève

De Geneva International Motorshow start op 5 maart en duurt tot en met 15 maart. Tickets kosten omgerekend 15 euro. De complete lijst met primeurs presenteren we binnenkort, maar eerst sommen we even op wat – voor nu – de hoogtepunten van de show worden.

Mercedes-Maybach Pullman
Mercedes-Maybach Pullman
De dictatorendichtheid mag dan behoorlijk afgenomen zijn de laatste jaren, het verlette Mercedes niet om een 6,49 meter lange Pullman te lanceren. Dit tot grote vreugde van oligarchieën wereldwijd.

Audi R8
Audi R8
Ja, het is een omgekatte Huracan en het design is een mix van de huidige R8 en de nieuwe TT, maar de R8 blijft een ‘force to reckon with’. Geen supercar waarin zóveel vermogen zo goed op de weg wordt gezet. Opwarmfilmpje.

Honda NSX
Honda NSX
We zagen hem in Detroit al met een Acura-badge, in Genève komt hij met een Honda-logootje de beursvloer op. Ein-de-lijk.

Ford Focus RS
Ford Focus RS
Need we say more? Een glorieus AWD-systeem en meer dan 320 pk, verpakt in een fraaie hatchback. We hebben de onthulling met Kenneth reeds gehad, maar we wagen ons graag nog een keer op de Ford-stand om er opnieuw even aan te voelen.

Porsche Cayman GT4
Porsche Cayman GT4
‘Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha’ ~iedere GT4-eigenaar tegen iedere 911-rijder ooit. Probably.

Kia Sportspace
Sportspace
Kia weet dat eurofielen dol zijn op welgevormde stations, en paait ons met de appetijtelijke Sportspace. In Alfa-rood. Een kijkje op de beursvloer waard.

Koenigsegg Regera
Regera teasert
Koenigsegg verbreedt zijn horizon en introduceert een tweede modellenlijn naast de Agera, getiteld: Regera. (Alsof Mark Rutte in z’n meest Haagse accent uitspreekt wat zijn functie inhoud). Oh, en het wordt een hybride, waarbij 700 van de minimaal 1.360 pk’s van een e-motor afkomen. (Of e-motoren.) Ook leuk: meestal loopt mr. Koenigsegg zelf altijd ergens rond bij de stand.

Ferrari 488 GTB
Ferrari 488 GTB
Persoonlijk wip ik even bij Ferrari langs om te kijken of het front van de 488 GTB in het echt net zo awkward oogt is als op de persfoto’s.

Alfa Romeo
Sergio pls

Bonus: Ford GT
Ford GT
Het schijnt dat Ford een samenwerking met Kleenex is aangegaan en gratis mondkwijldoekjes zal uitdelen. Op de stand zal het namelijk vochtiger zijn dan in een bioscoopzaal na een vertoning van 50 Shades. Toegegeven, deze hebben we al gezien in Detroit, maar auto’s van dit kaliber komen maar zelden langs. Daarom gaan we er nog een keer voor naar een autoshow.



55 reacties

De laatste brandstofpas van 3.500 euro wordt nu geveild Bepaal zelf wat je betaalt!.
Ik ben vooral benieuwd naar de gefacelifte Citroën Berlingo Multispace. Erg indrukwekkende auto.
Voor de liefhebber die naar Geneve gaat:
Een tijdje geleden had ik me ingeschreven op de Volvo ch site voor info over de XC90: toen met die Edition 1 etc.
Weekje terug kreeg ik een email van Volvo ch over of ik langs wilde komen bij hun op de stand. VIP treatment. Volgens mij gratis entree voor 2 met wat Zweedse versnaperingen (zal wel ikea-bessen-sap en paardenvleesballen zijn :) ).
Ze hebben een inschrijf web-formuliertje waarin je je gegevens in moet voeren; weet verder niet welke checks ze er op uit voeren of je ook daadwerkelijk de tickets krijgt. (gok dat een Zwitsers address zal helpen).
below the link. Reageer maar als t niet werkt of als je hulp nodig hebt:
http://genf2015.volvocars-events.ch/?lang=de
@gregorius: Thanks! Ik ga naar Geneve, heb hem ingevuld. Zit geen check op of het wel een CH adres is. Dus gewoon NL gegevens ingevoerd.. Nu hopen op een mail.
@gregorius: Geregistreerd maar nog niets ontvangen :)
Waarom zou de 488 awkward ogen?.. Het is gewoon een vies dikke bak die in het echt waarschijnlijk nóg beter oogt dan op de plaatjes.
@FlighTom: jij hebt de 488 GTB al mogen aanschouwen?? Ferrari’s kunnen soms vies lelijke details hebben (die echterkant van de F12, de California in zijn geheel, het silhouet van de FF, de voorkant van de 458 Speciale)
@gtwillem: Ga je een subjectieve discussie aan? Succes ermee.
@berlinetta: het blijft altijd subjectief, daar geef ik je gelijk in. Maar Ferrari’s zijn weliswaar altijd indrukwekkend, maar niet altijd echt mooi. (Gaan we weer ;-)).

Laat ik het anders zeggen: het design van de 355, 456GT, 550 Maranello, 288 GTO, 360CS, 365GTB/4 en 330GT word door iedereen over het algemeen als zeer fraai ervaren. De 458 Italia ook overigens.

Prettig weekend gewenst trouwens!
@gtwillem: Ik ben het wel met je eens hoor. Ben een Ferrari-liefhebber, maar aan elk design van Ferrari heb ik wel iets op te merken. Maar dat is juist wel hetgeen wat me blijft boeien aan het merk. Het ontwerp blijft me altijd bezig houden.
@gtwillem: Hoe je het zo verwoord kan ik me in vinden ;) Soms zitten er net wat teveel gaten en kieren in. Maar de algemene lijnen van de 488 vind ik prachtig en ik ben dan ook benieuwd hoe hij er in het echt uit ziet. Het is in ieder geval nooit saai bij Ferrari ;)

Het ging me nogmaals om de manier van omschrijven door de schrijver van het artikel.

Goed weekend!
@gtwillem: Nee, dat heb ik nog niet. Maar ik vind de plaatjes niet mis en ik weet zeker dat mijn nek gaat draaien als dit langs zou rijden.

Van professionele journalisten verwacht ik dat ze geen echte mening kunnen geven zonder dat ze het object in het echt hebben gezien. Dat er nu gelijk ‘awkward’ aan wordt gekoppeld vind ik dus ronduit onterecht.
@gtwillem: I know het is persoonlijk, maar de 488 vind ik nou echt mooi, alle mindere details bij de 458 heeft Ferrari recht getrokken bij de 488.
@badboys: en het geluid dan !?

Als je als Alfa Romeo te weinig winst maakt om nieuwe auto’s te kunnen ontwikkelen, ben je op ten duur uitgespeeld.
@jochempie: Sow jij bent niet voor een gat te vangen he??
@berlinetta: Dat je het maar weet!! :-)

Maar dan rijst bij mij de vraag waarom de stekker er nog niet uitgetrokken is. Denken ze dat de VS nog uitkomst gaan bieden?
@jochempie: inderdaad, geef Alfa een spuitje. Meer dan 30 jaar op vergane glorie teren moet verboden worden.
Toch wel een heel leuk lijstje auto`s!
Ik kijk erg uit naar de R8 en 488 GTB!
@kapiteinaudi: Sorry, maar hoe kun je nou uitkijken naar de R8? Dit bedoel ik niet als Audi te bashen of in het kader van VAG-haat etc. maar het is toch totaal geen verrassende auto? Je weet dat hij niet sneller zal zijn dan een Huracan, dus de specs kun je eigenlijk al raden. Je weet ook al hoe die gaat klinken dus dat is ook niks om naar uit te kijken. En ja het uiterlijk weet je nog niet, maar kom op, het is Audi (oke toch een heel klein beetje Audi bashen).
@berlinetta: Als je logisch nadenkt kan je toch ook weten dat hij bv. Niet naar de 100 gaat sprinten in 2sec ofso ? Het is altijd te raden? geef maar toe, de concurrenten (o.a. bmw,mercedes) hebben geen auto om te kunnen concurreren met de r8. Kom op een amg gt ? Hahahaha
@pureturkish1: Maar dit is gewoon een Huracan met een ander jasje waarvan iedereen al zo ongeveer weet hoe dat jasje eruit gaat zien. Hoe kan je dit dan een auto zijn om naar uit te kijken? En BMW heeft inderdaad geen concurrent, dat klopt. Een AMG GT is zoals de naam al zelf aangeeft een GT en geen supersporter.
@berlinetta: de eerste R8 was dat eigenlijk ook, en dat was toch een behoorlijke game changer in zijn segment.

Ik ben persoonlijk wel benieuwd naar de R8. Ben altijd gecharmeerd geweest van een sportwagen die perfect als dagelijks vervoermiddel in te zetten is. Misschien niet superspannend, maar ik vind het wel indrukwekkend.

Twee dingen wat ik wel erg jammer vind: geen V8 optie voorlopig en uberhaupt heen handbak.
@gtwillem: Ja dat is ook wel het USP van een R8 denk ik dan. Persoonlijk trekt mij dat niet aan. Een sportwagen koop je niet voor dagelijks gebruik. En als je een R8 kunt betalen dan heb je ook wel geld voor een leuke tweede auto er naast.
@berlinetta: begrijpelijk. Maar niet iedereen is fan ‘spannende’ handling. En de R8 is zo’n auto waardoor je niet direct een A6 hoeft te kopen voor de normale kilometers. Vergeet niet de de mensen die daadwerkelijk een R8 aan kunnen schaffen wat ouder en volwassener zijn. En niet direct behoefte hebben aan een TVR. Daarnaast: een R8 kan nog prima dwars ;-)
@gtwillem: helemaal mee eens niks aan toe te voegen. Om die reden waardeer ik een R8 ook. Je bent een v/d weinige hier die zijn zinnen sterk formuleert en onderbouwt met de nodige kennis en argumenten.
@badboys: nou heb je toch wat toegevoegd…..
@berlinetta:
Jij snapt hem, ik zou eerder gaan voor de NSX, de Fords en de Cayman GT4. Hoewel ik de laatste vooral wil proberen en dat gaat helaas wat lastig op de stand..
@berlinetta: Ik vind het wel een verrassende auto. Zeker toen hij uitkwam in 2007 was ik achterover geblazen door het design. Sindsdien vind ik het gewoon een van de mooiste auto’s op de markt. Nu zal deze wel meer een evolutie zijn dan iets anders. Het is natuurlijk een Huracan met een andere body, en die minder snel is. Heb al wat specs gezien; er komen twee versies, beide met V10. De instapper met 532 bhp en de Plus 601 bhp.
Ik ben gewoon benieuwd naar wat ze er van gaan maken. Het blijft een Audi, een over the top design kunnen we dus niet verwachten. Dat hoeft ook niet vind ik, het zijn de strakke en moderne lijnen die een R8 een R8 maken.
@kapiteinaudi: Ja de eerste versie was inderdaad qua design verrassend. Dat vond ik zelf ook. Maar bij de nieuwe is dat verrassingselement er niet meer. En de Huracan ligt wat mij betreft nu al achter op zijn concurrent dus de R8 zal dat ook zijn (op het gebied van prestaties dan).
@berlinetta: Bij de R8 is absolute snelheid nooit het einddoel geweeest. Het is geen GT-R of Z06.

De R8 is een auto waarbij finesse, controle, geluid, dociliteit en feedback veel belangrijker zijn dan alleen absolute topprestaties. Toen de R8 net uitkwam was ie nauwelijks tot niet sneller dan de M3 E92 en langzamer dan de RS6 en M5.

Een R8 is een auto in de geest van de Honda NSX, Porsche Boxster en Lotus Evora. Meer een luxe, comfortabele, delicate maar wel raszuivere sportwagen dan een absoluut monster.

Ik zou, als de prijzen ooit rond de 30-40k komen een handgeschakelde R8 4.2 serieus overwegen (als laatste auto voordat alles elektrische meuk wordt).
Iedere 911 ooit? I highly doubt that.
991 gt3 rs! Eindelijk na 1,5 jaar wachten
@sten911: sorry dat ik het zeg, maar ik ben eigenlijk nog benieuwder naar de gt2 rs
Staat de BMW 2 grand tourer er niet?
Veel mensen zullen em wel verafschuwen, maar toch ben ik benieuwd hoe die er uit ziet.
Damn de een lekkerder dan de ander 488 GTB, NSX, R8, GT4 allemaal heerlijk.
Kijk uit naar de Subaru Levorg, leuke alternatieve auto, NSX is uiteraard ook een interessante kar!
Erg benieuwd naar de 991 Gt3 RS, zowel specs als prijs.
HIJ komt er weer aan, DE autosalon, … echt?
Zouden ze die NSX niet toch beter met Acura-badge hier op de markt zetten?

Wie echt een NSX wil zal het niet uitmaken of het Honda of Acura heet, wie wel badge-geil is zal sneller de Acura NSX op het lijstje zetten van mogelijkheden, en het is ondertussen een voorbereidende gewenning aan de naam, om in de toekomst misschien een volledige line-up te lanceren, zoals Infiniti probeert…
@Esprit_de_Flandre: Met je verwijzing naar Infiniti geef je zelf al antwoord op je vraag.
@mauritsh: U bedoelt dat Infiniti geen succes heeft in Europa? Ik zeg niet dat het gemakkelijk zal zijn, voor zowel Infiniti als Acura, maar Infiniti timmert aan de weg en de nieuwste modellen zien er wel behoorlijk uit. QX30 bvb zou volgens mij wel een succesje kunnen worden.

En wat is er beter dan een sportwagen om een merk te lanceren? Niet dat het grote aantallen zal opleveren, maar als Honda zal dat ook niet gebeuren. Het zou in ieder geval al wat merkbekendheid opleveren, en later kunnen dan sedans/stations/SUVs volgen…
Nondeju wat een heerlijke auto is die GT4…

NSX en 488 ook hoor maar na het naar beneden scrollen werd ik het meest hebberig van de GT4.

Misschien maar eens gaan informeren…
Ik kijk uit naar…. AutoRai
Ik zou er voor de Cayman GT-4 naartoe gaan… Ondanks geen hydraulische stuurbekrachtiging is dat echt perfectie!
@Jochempie:
Zolang ik er nog niet mee gereden heb ga ik niet beweren dat het perfectie IS, wel vermoed ik dat hij daar aardig in de buurt komt.
Wat mij betreft de meest begerenswaardige Porsche van het moment..
Ik ben zelf benieuwd naar nieuwe Civic type R.
@uncivilsum: me2!
Aventador SV, nieuwe Ferrari FF…
Geen kwijldoekjes nodig bij de regera dan?
AMG GT3 en Lexus nieuw concept, daar kijk ik persoonlijk naar uit.
Staan een hoop leuke auto’s die zeker het kwijlen waard zijn.
Kijk natuurlijk vooral uit naar de nieuwe NSX!
McLaren Sport Series en 675LT?
Natuurlijk de NSX ;)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).